Kantoorergernissen

03-10-2019 22:52 581 berichten
Erger je hier dood aan die ene collega die altijd de helft van de traktaties binnen de 10 minuten naar binnen heeft.

Of aan die andere collega die niet begrijpt wat "om de beurt telefoon opnemen" betekent en dat altijd aan een ander overlaat.

Of die gierige krent die iedereen wel laat trakteren, maar werkelijk nooit zelf trakteert.


Kom maar op met die verhalen!
En ze hoeven niet allemaal persé gierig te zijn.
Odense2 schreef:
17-10-2019 10:57
Ik heb er steeds bij leidinggevenden op aangedrongen, dat alles goed geregeld was vóór de eerste werkdag van een nieuwe medewerker. Nou, daar zijn niet alle leidinggevenden blij mee. Odense is te 'groen' (verzorgend) en te 'blauw'. Ik zou veel 'roder' moeten zijn.

Als je, bij iemands eerste werkdag, de IT-ers onder druk gaat zetten, dat ze alles uit hun handen laten vallen om een druppel (toegangspas) en accounts aan te maken en daarna bij Facilities gaat brullen dat ze NU een bureau moeten komen plaatsen, dan ben je 'rood'.
"Lekker stevig, lekker pittig, daadkrachtig en doelgericht". Dominant en directief gedrag wordt gewaardeerd.

Ik moet nu naar een coach toe omdat ik niet rood genoeg ben.

Intussen ben ik een andere baan aan het zoeken.
Ik geloof namelijk dat ik niet pas in de bedrijfscultuur.
Sorry maar wth o_o
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
17-10-2019 10:45
Werken met programma's moet gewoon getraind (even goed uitgelegd) worden.
Mijn ergernis is vooral dat iemand je een opdracht toewerpt en naar een derde verwijst waar je maar moet gaan vragen hoe het gedaan moet worden. Dat zou kunnen werken, ware het niet dat deze derde persoon je weer doorverwijst naar een vierde, die dan niet snapt wat uitgelegd moet worden. Meestal blijkt uiteindelijk dat je acccount eerst aangepast moet worden omdat je geen schrijfrechten hebt voor deze actie. En dan komt nummer een weer vragen waarom je het nou nog niet even hebt gedaan.
Ikzelf moet een aantal collega's helpen met een bepaald programma. Ik heb al veel korte handleidinkjes gemaakt waar ik zelf ook nog eens wat aan heb. Het is me niet duidelijk waarom sommigen hun know-how zo geheim houden.
Goed voor hun eigenwaarde? Ik vind het ook altijd stom gedoe, ik heb ondertussen wel geleerd om dingen terug over de schutting te gooien als het totaal niet duidelijk is. Ik heb meer te doen.

Odense, ik dacht dat rood sociaal was. Maar wat een gedoe, lekker niet georganiseerd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
17-10-2019 10:10
Dit is bij ons een aantal jaar geleden ingevoerd en dat was 1 groot drama. Sowieso verliep het hele project natuurlijk niet goed, waardoor we dagenlang niet hebben kunnen werken en het systeem heeft nu nog steeds om de haverklap storingen. Omdat onze servers ook niet op locatie zijn en we geen eigen IT-afdeling hebben, maar bij het hoofdkantoor in het buitenland, duurt het vervolgens ook nog heel lang voor problemen zijn opgelost.
Gelukkig hebben wij technisch de zaken wel op orde, maar maak ik mij dus zorgen om de werkwijze op de administratie. Een deel van de nieuwe werkwijze pas ik al toe, maar een ander doel is afhankelijk van de medewerking van andere collega's. Die zijn nog niet zo ver, dus pas ik de oude werkwijze toe.

Andere collega's gebruiken OneDrive soms ook, enkelen van hen zijn voor eenvoudige vragen bij mij gekomen (zover daarvoor geen systeembeheerder nodig is).

Zo heb ik een weekplanning gemaakt op OneDrive and verzond ik de koppeling naar mijn leidinggevende; wij zouden er samen naar kijken. Ze mailde mij terug dat ze hem niet kon openen. Ze was er nog niet zo ervaren mee. Dan maar gewoon een bestand. Ergens hoop ik dat ze eventuele suggesties aanbrengt in het bestand op OneDrive en niet in het bestand dat ik haar gemaild heb (waarna ik weer een mail van haar terugkrijg met het bijgewerkte bestand erin). Dan is dat in strijd met de gehele essentie van OneDrive...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
17-10-2019 11:28
Gelukkig hebben wij technisch de zaken wel op orde, maar maak ik mij dus zorgen om de werkwijze op de administratie. Een deel van de nieuwe werkwijze pas ik al toe, maar een ander doel is afhankelijk van de medewerking van andere collega's. Die zijn nog niet zo ver, dus pas ik de oude werkwijze toe.

Andere collega's gebruiken OneDrive soms ook, enkelen van hen zijn voor eenvoudige vragen bij mij gekomen (zover daarvoor geen systeembeheerder nodig is).

Zo heb ik een weekplanning gemaakt op OneDrive and verzond ik de koppeling naar mijn leidinggevende; wij zouden er samen naar kijken. Ze mailde mij terug dat ze hem niet kon openen. Ze was er nog niet zo ervaren mee. Dan maar gewoon een bestand. Ergens hoop ik dat ze eventuele suggesties aanbrengt in het bestand op OneDrive en niet in het bestand dat ik haar gemaild heb (waarna ik weer een mail van haar terugkrijg met het bijgewerkte bestand erin). Dan is dat in strijd met de gehele essentie van OneDrive...
Als ik dit soort dingen niet goed doe (in de cloud werken), komt dat omdat ik niet goed weet hoe ik dat moet doen. Ik zou heel blij zijn als iemand die het wel weet even met mij mee zou kijken en wijzen hoe het moet.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
17-10-2019 10:45
Werken met programma's moet gewoon getraind (even goed uitgelegd) worden.
Mijn ergernis is vooral dat iemand je een opdracht toewerpt en naar een derde verwijst waar je maar moet gaan vragen hoe het gedaan moet worden. Dat zou kunnen werken, ware het niet dat deze derde persoon je weer doorverwijst naar een vierde, die dan niet snapt wat uitgelegd moet worden. Meestal blijkt uiteindelijk dat je acccount eerst aangepast moet worden omdat je geen schrijfrechten hebt voor deze actie. En dan komt nummer een weer vragen waarom je het nou nog niet even hebt gedaan.
Het lijkt mij dat er dan dingen slecht op elkaar afgestemd zijn. Waarschijnlijk slechte communicatie tussen het officemanagement en het applicatiebeheer. De rechten moeten goed geregeld zijn als een medewerker een bepaalde opdracht krijgt.
Ikzelf moet een aantal collega's helpen met een bepaald programma. Ik heb al veel korte handleidinkjes gemaakt waar ik zelf ook nog eens wat aan heb. Het is me niet duidelijk waarom sommigen hun know-how zo geheim houden.
Bij mij is dat vrij expliciet de bedoeling om de kennis niet met mij te delen. Het kost de collega blijkbaar minder moeite om bepaalde taken zelf te doen dan zijn kennis met anderen te delen, en dan in het bijzonder met mij. Ik heb dat herhaaldelijk aangekaart, maar krijg dan nul op het rekest. Ik kan daar niet goed de vinger erop leggen.

Er wordt gezegd dat ik niet accuraat ben. Dat ben ik doorgaans wel, maar dan met taken die ik vaak doe. Naarmate ik minder ervaren ben en naarmate ik het een probleem zie om informatie naar anderen te vragen (informatie vragen over een opdracht wordt op mijn werkplek niet zo positief ontvangen; dat ziet men als een tekortkoming), neemt mijn accuratesse af.

Natuurlijk is accuratesse belangrijk, maar dan zie ik processen in de organisatie waarbij ik denk: Dat is wel erg foutgevoelig. Documenten en formulieren worden met een handtekening geaccepteerd. Die formulieren moet ik verwerken in een bestand, maar als daar fouten inzitten, kan ik ze niet verwerken of ze leveren op een later moment problemen op. Daar weet ik nog wel voorbeelden van te noemen.

Ik zei al eerder dat het inwerken en onboarden (zie een van mijn eerdere berichten) belangrijk is. Het kost tijd en geld, maar dat betaalt zich uiteindelijk wel terug. De eens nieuwe, onervaren collega, wordt een ervaren collega, een aanwinst voor het bedrijf. Werkt men een bepaalde collega niet (goed) in, dan zal hij er een keer klaar mee zijn
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
;-D
geneet van 't laeve
Was dit hele topic al vergeten.

Afgelopen paar weken een aantal x meegemaakt dat collega's niet meer een ruimte boeken voor een overleg maar dat gewoon allemaal opeens aan hun eigen werkplek doen.

Voor 1 overleg kan ik me nog wel afsluiten, maar op dinsdag waren er dus aan 3 verschillende bureaus om me heen tegelijkertijd 3 verschillende 'besprekingen' gaande. Marketing mensen ook nog dus volume standje gestoord.

Echt neem een ruimte of ga naar de kantine om te kakelen, er werken meer mensen in de kantoortuin.

Oordoppen in gedaan maar eigenlijk van de zotte dat het moet.
Herkenbaar, BigLizzie. Onze afdeling is verhuisd naar een plek met veel te weinig bureaus en slechts één overlegruimte. En gezien onze verplichte manier van werken zijn er nogal veel overleggen nodig met nogal veel mensen. Die zitten dus overal en nergens te werken en te overleggen. Lekker goedkope huisvesting, maar er komt niks meer uit ieders handen.
Precies IkBedoelHetGoed, dat en de kakofonie aan kabaal om je heen..... Pfff.......
Hèhè, er worden er een paar wakker.

Werknemer lijdt in kantoortuin
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-02-2020 09:20
Hèhè, er worden er een paar wakker.

Werknemer lijdt in kantoortuin
Beetje laat weer, maar ja, ik geloof nooit dat ze de boel nu weer helemaal om gaan bouwen. Komt pas weer met een volgende renovatie, misschien dan hè.
Het was toch al lang bekend dat een kantoortuin niet werkt?

Wat ik erg irritant vind, is dat je het geneuzel van anderen meekrijgt. En soms is het zo erg, dat ik mij ermee wil bemoeien.

Neeeee, die quarantaines zijn niet om te voorkomen dat het virus sterker wordt. Het is ter voorkoming dat meer mensen besmet raken en eventueel overlijden. En mogelijk dat het virus op den duur muteert, maar dat betekend niet perse dat deze sterker wordt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-10-2019 22:59
De kantoortuin. Moet ik dat nog uitleggen? Wat een hel op aarde is dat.
Vanavond officieel bevestigd bij "de monitor"!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-02-2020 09:45
Beetje laat weer, maar ja, ik geloof nooit dat ze de boel nu weer helemaal om gaan bouwen. Komt pas weer met een volgende renovatie, misschien dan hè.
Het was toch al lang bekend dat een kantoortuin niet werkt?
Volgens mij is het ook al lang en breed bekend. Alleen de werkgevers willen er nog niet aan.

En allemaal 1-persoonskamertjes moeten we ongetwijfeld ook niet willen, maar iets ertussenin moet toch kunnen?
En kantoortuin met wat meer kasten, halve muurtjes, planten oid op vooral veel plekken ertussen, dat helpt volgens mij al een heleboel en is voor een werkgever niet al te drastisch om te moeten doen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam van een kamer die ik deelde met 1 collega ook in zo'n tuin terecht. Zaten we met zijn tienen in een kleine ruimte en bijna iedereen zat de hele dag aan de telefoon. Het was geen doen. Toen we moesten verhuizen en ik in een nog grotere tuin terecht zou komen heb ik besloten om daar niet aan mee te doen. Ik ben al anderhalf jaar niet op kantoor geweest en werk meestal vanuit huis. Ik mis de collega's en gezelligheid wel maar toen ik nog naar kantoor ging kwam ik elke dag doodmoe thuis en moest ik 's avonds nog aan de bak omdat ik mijn werk niet af kreeg. Wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
Een één-persoonskamer lijkt mij ook niets, maar als je niet de hele dag aan de telefoon hoeft te hangen is een kamer van 4 ook vaak prima te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een kamer van 4 is inderdaad ook okay. Heb ik ook lange tijd gehad. Het is dan wel prettig als er een plekje is waar je rustig kunt telefoneren. Bij ons was dat niet het geval. Er waren te weinig overlegruimtes. Ik ben wel eens in de auto gaan zitten omdat ik even rustig wilde praten.

Ik heb ook ooit een plek in 'de tuin' gehad waar ik geen stroom had. Ook handig met een laptop die na 3 uur leeg is.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
25-02-2020 08:37
Een kamer van 4 is inderdaad ook okay. Heb ik ook lange tijd gehad. Het is dan wel prettig als er een plekje is waar je rustig kunt telefoneren. Bij ons was dat niet het geval. Er waren te weinig overlegruimtes. Ik ben wel eens in de auto gaan zitten omdat ik even rustig wilde praten.

Ik heb ook ooit een plek in 'de tuin' gehad waar ik geen stroom had. Ook handig met een laptop die na 3 uur leeg is.
Meer dan 3 uur op een laptop werken moet sowieso verboden worden. Die dingen zijn handig voor een vergadering of onderweg, maar als je uren aan het werk bent wil je toch een fatsoenlijke monitor en een echt toetsenbord?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
25-02-2020 09:54
Meer dan 3 uur op een laptop werken moet sowieso verboden worden. Die dingen zijn handig voor een vergadering of onderweg, maar als je uren aan het werk bent wil je toch een fatsoenlijke monitor en een echt toetsenbord?
Jaaaaa! Absoluut. Ik heb een laptop, maar op kantoor gaat deze gewoon in een dockingstation. Maar genoeg mensen die er thuis op overwerken. O_o Oké, even een mailtje tikken kan prima, maar als je serieus er op moet werken, dan is het vragen om RSI.
Vroeger kon ik bij mijn werk inloggen op de gewone computer thuis. Dat ging prima, want één heeeeel groot scherm. Werkte net zo goed als 2 schermen op kantoor.
Maar nu mag je vaak ivm de veiligheid alleen nog maar via je laptop inloggen. Ja doei, dan niet overwerken. Prima.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
25-02-2020 09:54
Meer dan 3 uur op een laptop werken moet sowieso verboden worden. Die dingen zijn handig voor een vergadering of onderweg, maar als je uren aan het werk bent wil je toch een fatsoenlijke monitor en een echt toetsenbord?
Nee hoor. Ik geef echt de voorkeur aan een laptop en een groot gedeelte van mijn werk is met Adobe CS.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
25-02-2020 10:24
Nee hoor. Ik geef echt de voorkeur aan een laptop en een groot gedeelte van mijn werk is met Adobe CS.
Van mij mag je. Hier naast me zit een meisje dat met Adobe CS (of iets anders kunstigs, heb te weinig verstand van die dingen) werkt, die heeft drie van die enorme monitoren, en zo'n tablet-teken-ding voor zich. Ieder z'n smaak blijkbaar. Maar zelfs op een 'grote' laptop kan ik niet comfortabel lang typen. Op zo'n laptopstand met een los toetsenbord wil nog wel, maar liefst ook gewoon een echte monitor.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meestal meerdere programma's naast elkaar open, dus een groot scherm is dan wel handig. Op een laptop past het vaak gewoon niet omdat je dan meer moet switchen of het minischermpjes worden als je ze naast elkaar open zet. Een los tweede scherm helpt wel.
Maar bij een laptop moet ik teveel naar beneden kijken en krijg ik last van mijn nek/schouders. Bij een gewoon scherm, kan ik gewoon vooruit kijken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Over kantoorergernissen gesproken:

Net een bespreking gehad.

Doel; Iemand van een bepaalde afdeling moet een nieuwe visie ontwikkelen, omtrend het omgaan met bepaald eomstandigheden.

Verzoek: Geef input m.b.t. verschillende zienswijzen die mogelijk zijn voor deze omstandigheden. Bekijk de omstandigheid vanuit meerdere kanten.
OK, geenprobleem, doe ik graag.

Dan gééf je een zienswijze, je bekijkt iets vanuit een ander perspectief:

"Ja, maar dat wwil ik zo niet zien."
"Nee, dat zie je verkeerd"
"Goh, wat denk jij toch last", ineens."
"Ja, nee, zo kan ik dat niet opschrijven."


Dus je vraagt mijn mening, die bevalt niet, dus negeer je het maar.

Volgende keer ga ik maar niet meer naar de bijeenkomst.....
jouw leven is een keuze
Lady_Day schreef:
25-02-2020 10:24
Nee hoor. Ik geef echt de voorkeur aan een laptop en een groot gedeelte van mijn werk is met Adobe CS.

Hoe hou je het vol. Heb je niet heel veel last van je nek en rug dan, omdat je steeds zo slecht zit? Ik vind het echt ondingen.
Alle reacties Link kopieren
O ja, dat soort besprekingen. Eigenlijk willen ze helemaal geen inbreng, maar ja, voor de vorm wordt er toch om gevraagd.

Ik heb ook een hekel aan die zogenaamde vaktechnische overleggen. Omdat deze leerzaam zijn, moet je een deel van je privétijd inleveren. Ik Alleen ze zijn vaak hoogstens voor de helft nuttig omdat er altijd ergens wel een neuzelaar is, die teveel tijd krijgt om iets te vertellen dat totaal niet nuttig en/of interessant is...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
25-02-2020 11:39
Hoe hou je het vol. Heb je niet heel veel last van je nek en rug dan, omdat je steeds zo slecht zit? Ik vind het echt ondingen.
Nee, geen last van. Ik had ooit wel eens een iMac staan en die was wel fijn maar ook niet makkelijk verplaatsbaar. Ik ben dit gewend. Werk al jaren zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven