Kerstkaarten

11-12-2008 10:40 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
het jaarlijks dillema begint weer, wie stuur ik dit jaar een kaartje?

Ik denk dat ik alle mensen van wie ik het afgelopen jaar nog niet eens een telefoontje heb gehad maar gewoon schrap, de zegels zijn ook weer duurder geworden dus ik vind het goed met ze. Maar dan nog kom ik prive uit op zo'n 30 kaarten en ik wil er toch wel iets meer in zetten als alleen Fijne Feestdagen en De Beste Wensen. Een persoonlijke noot zeg maar.

Daarbij gaan er hier ook nog zakelijke kerstkaarten de deur uit, zoals ieder jaar allemaal handgeschreven, ok geen persoonlijke noot dan. Heb dit jaar wel alle adressen op etiketjes, scheelt een heleboel werk.

Dus mensen motiveer mij om vandaag nog alle, in totaal 300, kaarten te schrijven, stickeren en de deur uit te doen!

Sturen jullie ook kaartjes, en alleen aan de mensen van wie je ontvangt, of gewoon aan een hele waslijst?

Ik zie er trouwens ieder jaar weer als een berg tegenop, vind het belachelijk veel werk allemaal, nog meer mensen last van?
anoniem_58011 wijzigde dit bericht op 11-12-2008 10:57
Reden: stomme spelfout
% gewijzigd
Maar jij schrijft ze helemaal met de hand! Ik heb etiketjes, voorgedrukte wens, hoef alleen maar postzegels te plakken en m'n naam te zetten. En ik doe het niet in m'n eentje, dat scheelt ook een stuk.
quote:mastermind schreef op 11 december 2008 @ 14:15:

Ik vind kerstkaarten sturen leuk!!! Mét persoonlijke boodschap aan iedereen!! En kerstkaarten ontvangen vind ik ook leuk, dus wie zich geroepen voelt...

Wat Mastermind zegt. Helemaal hetzelfde gevoel.

Ik begin volgende week met schrijven. Zullen zo'n zestig kaarten zijn voor vrienden en familie. Heerlijk toch, leuke post krijgen?
En oh ja, ik houd niet bij van wie ik wel of niet wat terug krijg, ik geniet gewoon van de leuke kaarten die ik wel krijg en schrap niemand uit mijn testament als ze in december niks van zich laten horen
Oh ja,,, ik vind een kerstkaart met alleen een naam erop helemaal niet leuk, ik vind het veel leuker om een persoonlijke boodschap te ontvangen, al is het maar 1 regeltje, anders vind ik het niet bijzonder, de kaarten lijken vaak al op elkaar en ik krijg ook soms dezelfde kaarten van verschillende mensen. Met een persoonlijke boodschap wordt zo'n kaart waardevoller.

Ik heb zelfs nog stapels kaarten van jaren geleden die ik niet weg wil doen, omdat ik ze zo speciaal vind (o.a. van een man die een aantal dagen na de kaart plotseling overleed)
Ik ban de kerstkaart. Ik vind het een enorme verspilling van geld, papier en energie. Een tekstloze kaart (alleen de naam erop) vind ik zó triest en wil ik mensen wel iets zeggen, dan staan ze blijkbaar dicht genoeg bij me om hen óf regelmatig te spreken óf ze weten toch wel wat ik ze wil zeggen.

Wég met de kerstkaart!
Ik heb hier nog een hele bak oude kerstkaarten liggen. Misschien eens naar school meegeven, kunnen ze lekker knutselen.
ik loop overal te roepen dat ik geen kerstkaart hoef me echt niet gepasseerd voel als ik er geen krijg, en dat wordt dan nog niet gehoord.

dat plichtmatige adresboekje overschrijven...

en dan de buren die ze in de bus komen stoppen.. mens bel aan en je krijgt een kop koffie of n borrel veel gezelliger.

even zielig de kaart in je hand gedrukt kriijgen als je iemand tegenkomt: oja ik heb nog een kaart voor jou, ja ik ook voor jou ff wisselen.

oud-collega's die me met mn jubileum een kaartje stuurden dat waardeerde ik wel heel erg, verjaardag ook leuk.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben vrij 'random' met kerstkaarten, het ene jaar steek ik er meer tijd en moeite in dan het andere jaar, ligt er een beetje aan hoeveel zin ik heb. Dit jaar heb ik hele leuke gevonden waarvan de opbrengst ook nog naar een charity gaat. Ik schrijf ze voral naar mensen die ook een verjaardagskaart van me krijgen. Vooral oudere familie viond het vaak leuk, zo vaak ben ik niet in NL en soms zie ik ze dan ook niet wegens tijdgebrek.

Ik ben blij met elke kaart en het dondert me ook niet zo of ik er eentje terug krijg.
Wij hebben ze jaren en jaren geleden afgeschaft. Ik heb in het jaar dat we voor de laatste keer kerstkaarten stuurden een briefje erbij gedaan met de tekst: 'Dit is een heel bijzondere kerstkaart, het is namelijk een eeuwigdurende kerstkaart. Hiermee wensen wij jullie voor alle nog komende jaren fijne kerstdagen en heel veel gelukkige nieuwe jaren.

Het bedrag wat wij nu niet meer besteden aan kerstkaarten en postzegels schenken wij voortaan liever aan Amnesty International.'

Niemand kijkt ons er boos om aan, iedereen heeft er begrip voor, een aantal mensen hebben dit overgenomen.

Sinds de meeste mensen uit onze familie- en vriendenkring e-mail hebben sturen wij wel iedereen een feestelijk Kerstmailtje.
Dit jaar stuur ik eindelijk sinds jaren weer eens kaarten, dus ook de meest verwaterde mensen krijgen er een.

Ergens vind ik het ook wel onzin en geldverspilling enzo, maar zelf vind ik (kerst)kaarten krijgen wel erg leuk. Dus dit jaar toch maar weer eens.

Bovendien heb ik hele leuk gevonden, van hout!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bestaan er trouwens nog mensen die hun kerstkaarten zelf maken? Mijn ouders deden dat altijd, maar zijn sinds een jaar of wat overgestapt op paaskaarten ipv kerst. Die inspiratie raakte op.
Ik verstuur alleen (dure) kaarten aan mensen die hoog op mijn "lijstje" staan. En allemaal met uitgebreide handgeschreven tekst er in. Maar die heb ik eind november de deur al uit gedaan, dan is het nog een beetje een verrassing als ze hem in de bus krijgen
Is een dure kaart leuker dan een goedkope??
[quote]Toet schreef op 12 december 2008 @ 23:21:

Is een dure kaart leuker dan een goedkope??[/quote]

Ik weet het, 't gaat om het gebaar, maar toch...veel duurdere kaarten vind ik mooier, en de kans dat ze worden bewaard is groter misschien. Minder "ansichtkaartje-wegwerpgevoel". Meer blijvend. Niks blijft, is maar het idee.

(Dus van die kaarten die je moet openvouwen, en die met envelop komen, dik mooi papier, sobere foto op de voorkant, volle rijke kleuren).
Ik krijg ook liever een mooie of in ieder geval zorgvuldig uitgezochte kaart, dan zo'n 20 in een doosje geval uit de uitverkoopbak bij de Bruna.
Hangt er wel van af Tonkje. Als op die dure kaart alleen de naam van de afzender staat en op die van de uitverkoopbak een persoonlijk verhaal dan liever die laatste.

Sowieso eigenlijk; ik vind het leuk om post te krijgen, en kan me voorstellen dat niet iedereen een dure kaart kan betalen..
quote:Toet schreef op 13 december 2008 @ 14:13:

Hangt er wel van af Tonkje. Als op die dure kaart alleen de naam van de afzender staat en op die van de uitverkoopbak een persoonlijk verhaal dan liever die laatste.

Dat is ook weer helemaal waar.

Maar mijn ervaring is dat op de uitverkoopbakkaart vaak enkel een naam staat en op de dure eerder de persoonlijke noot.

quote:Sowieso eigenlijk; ik vind het leuk om post te krijgen,Ik ook. En daarom stuur ik vrienden ook wel eens min of meer zomaar een kaartje.
Ik ook, stuur ook regelmatig iets naar anderen in de hoop dat ze er heel even blij van worden!

Eindconclusie; post krijgen, wanneer dan ook, is gewoon leuk. En het allerleukst is als er persoonlijk aan jou gericht iets op staat.

En stuur je niks, ook goed. Zal toch niemand chagrijnig om worden?
Ik heb de kerstkaarten ook al klaar liggen, nog even decemberzegels halen morgen en dan gaan ze de deur uit :-)

Hebben jullie eigenlijk al een kerstgevoel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven