Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo

zondag 4 februari 2018 om 13:57
Ja, want jij bent natuurlijk perfect.Tr0tter schreef: ↑04-02-2018 13:55Zie hier een voorbeeldje van het gebrek aan empathie. Ik zou het vooral erg sneu vinden voor mijn man dat hij zich al die jaren niet vrij genoeg voelde om voor zijn ware aard uit te komen. Ik zou het vreselijk vinden om te weten dat hij al die jaren zo heeft geworsteld met zijn gevoel.

zondag 4 februari 2018 om 13:57
Net zoals als je het niet grappig vindt of de humor er niet van in ziet, dat je geen gevoel voor humor hebt en zelfspot.GenieInABottle schreef: ↑04-02-2018 13:49Oh wow. Blijkbaar ben je het eens met TO, en geef je vooral sjiek voorbeeldgedrag door tegelijk maar even op de man te spelen, bijzonder.
En dankjewel. Dit is nl. de hypocrisie waar de mensheid last van heeft. Iedereen weet het zo goed, maar doet er vooral ook zelf aan mee. Vaak gevalletjes van de splinter in andermans oog zien, maar de balk in eigen niet.
Ik ervaar het als verwonderend en belerend dat er mensen zijn die hun moraal zo geweldig vinden dat ze, als ze iets niet begrijpen of het ermee oneens zijn, maar direct gaan roepen dat de andere niet empatisch is of dat deze minder intelligent is.
Ik vind het van hypocrisie getuigen als je mee lacht hoe iemand te kakken wordt gezet. Die enorm heeft geworsteld met zichzelf.

zondag 4 februari 2018 om 13:58
Je haalt van der Gijp door de modder, geeft een paar heerlijke sneren aan o.a. Doreia en Blondie. Maar dat is niet erg, want iemand anders deed het al eerder?RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:53Ik heb niemand door de modder gehaald. Een andere forummer deed dat al voor mij.

zondag 4 februari 2018 om 13:59
Teennagels knippen en schoenen met stalen neuzen kopenTroeteltje schreef: ↑04-02-2018 13:54Lange tenen zijn zo gevoelig. De kans op schade aan voet en schoeisel is erg groot. Zucht!
![]()

zondag 4 februari 2018 om 13:59
Dat is waar. Daarom zeg ik ook dat voor iedereen de grens anders ligt. Maar dat je grappen en opmerkingen mág maken, wil niet zeggen dat je ze ook móet maken. Als ik iemand onbedoeld beledig dan vind ik dat vervelend, en ik zal altijd mijn best doen om dat te vermijden als het enigszins kan. Ik probeer mijn mening zo te formuleren dat ik een ander in zijn of haar waarde laat, en ik zal nooit grappen maken ten koste van iemand anders. En ik ben heus geen heilig boontje, maar ik vind het een kostbaar goed dat we in een land leven waar (bijna) alles gezegd kan en mag worden. Juist daarom vind ik dat je er respectvol mee moet omgaan. Bovendien denk ik dat je weinig bereikt met het beledigen van mensen, behalve dat ze zich terugtrekken in hun harnas en je ze niet meer bereikt.strikjemetstippels schreef: ↑04-02-2018 13:43Tja, dat grondrecht dekt wel ook die grappen.
in dit topic worden telegraaf lezers beledigd, mensen die om Gijp lachen beledigd. Nu boeit mij dat niet, maar wat ik al eerder zei is dat als je mensen maar genoeg laat praten ze allemaal wel íemand beledigen. Ik ook, jij ook, iedereen. En als het enige verschil dan het zogenaamd moreel gelijk is, wat is dat dan en waar om is dat zo? want dan bestaat er iets als de 'juiste mening' en dat neigt al naar censuur.

zondag 4 februari 2018 om 14:00
GenieInABottle schreef: ↑04-02-2018 13:58Je haalt van der Gijp door de modder, geeft een paar heerlijke sneren aan o.a. Doreia en Blondie. Maar dat is niet erg, want iemand anders deed het al eerder?
Zeggen dat ik iemand hoger had zitten (is zelfs een compliment eigenlijk) is een sneer? Oke dan.

zondag 4 februari 2018 om 14:02
Wat een rare reactie. Zeg ik dat dan?
Nee, ik ben niet perfect. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand het niet voor z'n lol jarenlang verborgen houdt dat hij het gevoel heeft in een verkeerd lichaam te leven. En mijn liefde voor mijn man is groot genoeg om medelijden met hem te hebben voor die worsteling die hij al die tijd heeft gevoeld.
Daarmee zeg ik niet dat ik het leuk zou vinden om zoiets te horen, maar ik zou na de eerste schrik toch echt wel empathie voor mijn man kunnen opbrengen. Of voor mijn broer, mijn zoon (als ik die zou hebben), neef of beste vriend.

zondag 4 februari 2018 om 14:03
En die VI 'humor' past jou dan ook uitstekend. Ik had het plaatje al bijna compleet in mijn hoofd en dat heb je nu voor me afgemaakt.Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:43Ik kijk er misschien ook wat anders tegenaan omdat ik niks heb met die Boudewijn. Ik vind hem een oetlul en al helemaal niet dapper. Ie,and die met zijn identiteit worstelt moet helemaal niet gaan trouwen en al helemaal geen kinderen op de wereld zetten. Het werd onderhand eens hoog tijd dat hij eerlijk werd en wat mij betreft veel te laat.

zondag 4 februari 2018 om 14:04
Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:59Maar Tr0tter ik weet dat je mij niet mag maar zou je me dan ook eens met rust kunnen laten. Je lijkt wel een stalker. Ik ga me zo nog belangrijk vinden![]()
Stalker? Doe even normaal zeg, ik reageer gewoon in een topic dat ik interessant vind. Als je daar niet tegen kunt blijf je zelf maar weg.

zondag 4 februari 2018 om 14:04
doemijdiemaardan schreef: ↑04-02-2018 14:03En die VI 'humor' past jou dan ook uitstekend. Ik had het plaatje al bijna compleet in mijn hoofd en dat heb je nu voor me afgemaakt.
Kijk maar uit hoor, straks krijg je nog een ban wegens 'op de man'.

Omgekeerde wereld hier.

zondag 4 februari 2018 om 14:06
Tr0tter schreef: ↑04-02-2018 13:11Dit. Ik kan heel hard lachen om keiharde of zwarte humor, maar wat die Van der Gijp deed is niets meer dan platvloers vermaak voor domme, kortzichtige Telegraaflezers. Het zegt in ieder geval veel meer over degenen die dit leuk vinden dan om degenen die er niet om kunnen lachen.
Helemaal mee eens.
Zoiets lees ik ook als sneer eerlijk gezegd. Omdat ze er smakelijk om heeft gelachen, is ze een paar treden in je achting gezakt, zo lees ik het iig. Nauwelijks een compliment.RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 14:00Zeggen dat ik iemand hoger had zitten (is zelfs een compliment eigenlijk) is een sneer? Oke dan.
There is always something happening, and it's usually right now

Tja, het absurdisme vond ik gewoon grappig. Het idee dat René, precies René,een van die tafel van voetbal inside, als Renate door het leven wilde. Johan die niet wist waar hij het zoeken moest. René die de act nog even doorzette. Zich verkleedde en Johan die wederom niet wist wat hij nu moest zeggen. Het paste zo niet in die setting, die aankondiging en zo niet op de persoon René.aliva schreef: ↑04-02-2018 13:02Maar waar zat het grappige dan?
Ik heb twee stukjes gezien op YouTube
- deel 1 "ik wil door het leven als Renate" - gebulderlach
- deel 2 - komt verkleed aan tafel - gebulderlach
Is er ergens nog een deel waar de grap zit, dat ik niet gezien heb?
Humor moet wel iets toevoegen: iets spitsvondig, iets goed bedacht, iets verrassend, iets scherp, iets dat doet denken...
Als dat er allemaal niet inzit, en het is niet meer dan een personage dat opkomt en waarmee gelachen wordt, dan is het toch gewoon uitlachen?
Maar goed, ik weet dat het naar aanleiding van Bo is, maar ik lachte om het idee dat René in dat programma zijn coming out zou verkondigen.

zondag 4 februari 2018 om 14:09
Persoonlijk vind ik snoeiharde zelfspot echt vele malen grappiger dan anderen uitlachen. En ik merk dat ik met dat laatste meer moeite heb naarmate het slachtoffer kwetsbaarder is, en ik niet alleen.
Vandaar dat grappen over vluchtelingen, transgenders die net hun coming out hebben gehad en verkrachte vrouwen nogal veel weerstand oproepen, vooral als in die ‘grap’ een keiharde veroordeling van de betreffende persoon of groep zit opgesloten. Lekker makkelijk ook, scoren over de rug van iemand die het toch al lastiger heeft.
Het mag allemaal hoor, maar ik neem dan ook de vrijheid om de grappenmaker in kwestie een enorme paardenlul te vinden.
Keiharde grappen die overduidelijk het tegenovergestelde zijn van wat de grappenmaker bedoelt, vind ik dan weer wél heel erg leuk.
Vandaar dat grappen over vluchtelingen, transgenders die net hun coming out hebben gehad en verkrachte vrouwen nogal veel weerstand oproepen, vooral als in die ‘grap’ een keiharde veroordeling van de betreffende persoon of groep zit opgesloten. Lekker makkelijk ook, scoren over de rug van iemand die het toch al lastiger heeft.
Het mag allemaal hoor, maar ik neem dan ook de vrijheid om de grappenmaker in kwestie een enorme paardenlul te vinden.
Keiharde grappen die overduidelijk het tegenovergestelde zijn van wat de grappenmaker bedoelt, vind ik dan weer wél heel erg leuk.

zondag 4 februari 2018 om 14:09
Tjonge jonge.
Omdat ik hierom heb kunnen lachen ben ik in achting gedaald? Tja, het kan snel gaan dus. Ik wist niet dat ik er niet om mocht lachen. En ook niet dat ik me erom moet verantwoorden.

zondag 4 februari 2018 om 14:11
Ach, niet per se in achting gedaald. Ben alleen verbaasd, jij kunt op andere topics zulke goede adviezen geven, met veel empathie en begrip. Dat je dan om uitgerekend zoiets moet lachen dat vind ik apart.

zondag 4 februari 2018 om 14:13
Troeteltje schreef: ↑04-02-2018 14:11Oh jee, ik heb een hele discussie gemist lees ik.
Niet heus, want de gemoederen zijn verhit.
Dames.....take it easy!
Ik ben super easy!

zondag 4 februari 2018 om 14:18
Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:06Als je uit moet gaan leggen wat er grappig aan is dan snap je inderdaad deze vorm van humor niet.
Ik snap het gelukkig niet nee.

zondag 4 februari 2018 om 14:19
Rene is altijd recht voor zijn raap en en zegt wat hij denkt. Ik denk niet dat hij een lafaard is. Maakt niet uit met wie hij in gesprek is. Het boeit hem ook helemaal niks wat andere mensen van hem denken.

zondag 4 februari 2018 om 14:21
Er zit een verschil tussen iets posten naar mensen toe die zich kwetsbaar opstellen en onderuit op de bank met een schaaltje chips en een drankje hersenloos een beetje VI kijken. Of wie is de mol. Of vanavond de luizenmoeder (met dank aan Johan Derksen trouwens).RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 14:11Ach, niet per se in achting gedaald. Ben alleen verbaasd, jij kunt op andere topics zulke goede adviezen geven, met veel empathie en begrip. Dat je dan om uitgerekend zoiets moet lachen dat vind ik apart.
Ik lig blauw om monthy python. Ook zo hersenloos. Laatst weer de deadliest Joke ever written gekeken. Ik had buikpijn van het lachen. Sorry.

zondag 4 februari 2018 om 14:25
Troeteltje schreef: ↑04-02-2018 13:54Lange tenen zijn zo gevoelig. De kans op schade aan voet en schoeisel is erg groot. Zucht!
![]()
Hahaha

zondag 4 februari 2018 om 14:25
De zogenaamde grappen van de VI-mannen zijn niet bedoeld om een zwaar onderwerp luchtiger te maken of om het meer bespreekbaar te maken,maar om hun bekrompen en conservatieve ideeën te kunnen spuien.
‘Grappen’maken sec om mensen in een kwetsbaar moment in hun leven en plein public te beledigen en ridiculiseren mag uiteraard. Vrijheid van meningsuiting enzo.
Het bevestigt voor mij alleen wel dat het type man dat daar zit absoluut niet het type persoon is dat ik hoog heb zitten of waar ik mee om wil gaan. Hetzelfde voor het type kijker dat hun humor en hun uitspraken wel leuk vindt.
‘Grappen’maken sec om mensen in een kwetsbaar moment in hun leven en plein public te beledigen en ridiculiseren mag uiteraard. Vrijheid van meningsuiting enzo.
Het bevestigt voor mij alleen wel dat het type man dat daar zit absoluut niet het type persoon is dat ik hoog heb zitten of waar ik mee om wil gaan. Hetzelfde voor het type kijker dat hun humor en hun uitspraken wel leuk vindt.