Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Ik vind dat er overal grappen over gemaakt mogen worden. Het neemt de druk vaak wat weg. Je hoeft de grap natuurlijk niet leuk te vinden maar laat een ander dan vrij om het wel humor te vinden. Ik lag vrijdag dubbel om Renate van de Gijp. Een ander vind het weer niet leuk. Smaken verschillen nu eenmaal.
Een grap is iets anders dan iemand beledigen.

Helaas is die grens niet nader te bepalen, dezelfde grap kan voor verschillende mensen anders overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Van beledigd zijn loop je geen schade op
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zonder humor is er geen bal aan. En zonder zelfspot ook niet.
Geen bijzonderheden
Alles wat jij in je openingspost noemt kan ik als grap prima waarderen .
Ik krijg jeuk van mensen die zich altijd maar beledigd voelen.
Beledigd zijn ligt bij de ontvanger, doorgaans niet bij de zender. In het geval van grappen en opmerkingen dan, expres grof zijn of pesten is weer iets anders.
emmetje2 schreef:
04-02-2018 11:36
en ik krijg jeuk van mensen die vinden dat alles maar gezegd moet kunnen worden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
"Being offended provides no objective indication of "right" & "wrong". It's nothing more than a barometer of your own emotional control."

Ricky Gervais
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Jouw vraag zegt imho alles: wat is er mis om rekening te houden met elkaar? In hoeverre hou jij rekening met het gegeven dat anderen andere waarden en normen hebben, andere overtuigingen, een andere levensinstelling of wat dan ook.
Dit houdt volgens mij nl. ook in dat je er rekening mee houdt dat anderen bijvoorbeeld andere humor hebben. Het is jouw keuze om ergens beledigd over te zijn, dat kun je moeilijk bij de ander leggen.
IBAOHI schreef:
04-02-2018 11:38
"Being offended provides no objective indication of "right" & "wrong". It's nothing more than a barometer of your own emotional control."

Ricky Gervais
:kneel:
Blondie456 schreef:
04-02-2018 11:27
Ik lag vrijdag dubbel om Renate van de Gijp. Een ander vind het weer niet leuk. Smaken verschillen nu eenmaal.

Echt?

Ik vond het de meest smakeloze en respectloze 'grap' van de eeuw.
emmetje2 schreef:
04-02-2018 11:36
+1
Ik vind heus niet dat je alles maar moet kunnen zeggen en rekening houden met elkaar is helemaal prima, maar soms lijkt het alsof je tegenwoordig niets meer kunt zeggen want er staat altijd wel iemand op die zich beledigd voelt.
rosanna08 schreef:

+1
yasmijn schreef:
04-02-2018 11:30
Zonder humor is er geen bal aan. En zonder zelfspot ook niet.

Dit.
Ik erger me veel meer aan het vloeken tegenwoordig. Of een "gewoon" scheldwoord als "kut".
die ik wilde bestaat al...
Ik heb me kapot gelachen om Renate van der Gijp. Maar ik begrijp nu dat ik mij daar ernstig voor moet schamen.
poldervrouw schreef:
04-02-2018 11:35
Alles wat jij in je openingspost noemt kan ik als grap prima waarderen .

Ik vind die mensen van dat voetbalprogramma niet grappig, nooit. Maar beledigd? Neuh.

Overigens vind ik mensen die voor een ander bepalen dat ze zich beledigd zouden moeten voelen net zo erg.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 11:27
Ik vind dat er overal grappen over gemaakt mogen worden. Het neemt de druk vaak wat weg. Je hoeft de grap natuurlijk niet leuk te vinden maar laat een ander dan vrij om het wel humor te vinden. Ik lag vrijdag dubbel om Renate van de Gijp. Een ander vind het weer niet leuk. Smaken verschillen nu eenmaal.
Ik lag daar niet dubbel om. Ik vond het ronduit beledigend en kwetsend en pesterig.
Maar ik merk dat ik het toch lastiger vind dan ik zelf net zei, want van der Gijp vind ik behoorlijk ongrappig met zijn houding over homoseksuelen en nu weer transgenders.
Terwijl dat hypocriet is, want in principe moeten overal grappen over kunnen worden gemaakt, maar omdat transseksualiteit nog door zoveel mensen niet normaal wordt gevonden vind ik het toch 'niet kunnen' en kwetsend. Beetje zoals dat je nu ook geen makkelijke grappen meer maakt over verwijfde homoseksuelen ofzo.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 11:52
0.73% gewijzigd
rosanna08 schreef:
Eens!
minnimouse schreef:
04-02-2018 11:42
+1
Ik vind heus niet dat je alles maar moet kunnen zeggen en rekening houden met elkaar is helemaal prima, maar soms lijkt het alsof je tegenwoordig niets meer kunt zeggen want er staat altijd wel iemand op die zich beledigd voelt.
Ik snap dat niet zo goed, dat je tegenwoordig niets meer kunt zeggen. Alles wordt toch gewoon gezegd tegenwoordig?
Ik laat me niet beledigen. Dat zit in je zelf.

Wat Ricky G dus ook zegt.
Geen bijzonderheden
Ttass schreef:
04-02-2018 11:50
Ik lag daar niet dubbel om. Ik vond het ronduit beledigend en kwetsend en pesterig.
Dat zit dus echt in jezelf.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven