na je rij examen

25-02-2010 06:37 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af hoe jullie het hebben gedaan na je rijexamen wat betreft alleen rijden in een auto, auto kopen enzovoort.

Wie had er al een eigen auto en wie reed er in de auto van zijn/haar ouders? en mocht je ook gelijk alleen rijden zonder iemand ernaast???

Hoe vaak reden jullie erna? bijna dagelijks of juist heel weinig?
quote:Jorina schreef op 25 februari 2010 @ 08:52:

[...]

Nou, loop dan ook niet te klagen dat je niet onbewaakt in andermans auto mag rijden. Jíj wilt rijden, wordt volwassen, neem je verantwoordelijkheid en zoek je eigen auto.

En hou op te klagen over je eigen sores in andermans topic.

Open you're own topic!

Bril nodig?

Wat een zeuropmerking!
Het liefst een uit de omgeving hier, aangezien ik dus geen vervoer heb, en ook 5 dagen per week werk. Daarbij kan ik NU, deze aankomende maand, de trein nog niet betalen, aangezien ik pas as maandag begin (naar aanleiding van ziekte (zware burnout) 1 jaar niet gewerkt, en baan kwijt doordat ik ziek was... heb toen ik beter was gezocht naar een baan, en ben meteen met rijlessen begonnen, aangezien het voor mijn werk beter is om een rijbewijs te hebben. Doordat ik niet zo lang heb gewerkt heb ik dus ook al 3 maanden geen ww gehad (ik werkte te kort volgens hun, dus kreeg maar 3 maanden ww nadat ik hersteld was van de burn out) en mijn centen raken dus een beetje op heb maar net genoeg om het ov voor mijn werk te betalen de komende maand, en dan is het op. Dus ben blij dat ik nu kan werken, anders had ik helemaal niets meer gehad.

en mijn budget is max 2000, maar liefst zo weinig mogelijk.
quote:blumpke schreef op 25 februari 2010 @ 08:55:

Op autoscout al een hele reeks gevonden voor ¤500,-.ik ga kijken! dank je wel!
2000?! Maar geen geld voor een treinkaartje?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ben gewoon direct gaan rijden en ben nooit weer opgehouden, haha, ben gek op mijn auto en vooral op het gemak natuurlijk.

Wij hadden al een auto ( eend ) want mijn man had al een rijbewijs . Maar we mochten ook gerust de auto van zijn ouders gebruiken toen we zelf nog geen hadden.

Ken wel verschillende mensen ( allemal vrouwen trouwens ) die wel een rijbewijs hebben en nooit rijden omdat ze niet durven. Jammer toch.
Niet onder de 5000?!

Geloof ik geen klap van. Je mag de mijne kopen voor 2500
668, the neighbour of the Beast
Maar wat vind je hiervan: http://link.marktplaats.nl/322054839
quote:Spijker schreef op 25 februari 2010 @ 09:00:

2000?! Maar geen geld voor een treinkaartje? Volgende maand kan ik dat wel betalen dus ja... daarom... en ik zeg dat ik NU geen geld voor een treinkaartje naar groningen ofzo heb.,
Met een budget van ¤2000 kun je echt wel een leuke auto (en treinkaartje) kopen!
Hoe wil jij straks je benzine gaan betalen dan?
Maar je kunt voor onder de 1000 euro overal een auto kopen, toch? Mijn eerste kocht ik voor 400 euro.

Mijn auto die ik nu heb is een Twingo uit 1997 en die kostte 2500. Zéker een auto voor 1995 heb je voor een habbekrats.
Ik heb dik een jaar in een oude Fiat gereden voor 500 euro. En hem daarna weer verkocht voor hetzelfde bedrag ghehehe
quote:misschicken schreef op 25 februari 2010 @ 09:10:

Hoe wil jij straks je benzine gaan betalen dan?

Daarom zou ik ook stemmen voor een auto van 500 euro en dan de rest in benzine en verzekering enzo stoppen

Verzekeren is ook niet goedkoop TO, zeker niet als je geen rij-ervaring hebt, en benzine kost ook geld, net als wegenbelasting.
Mijne is na een jaar voor 200 euro naar de sloop gegaan Kip

Was een ouwe Nissan en die was gewoon helemaal op. Maar goed, toch weer een jaar gereden voor 200 euro.
quote:AngeliqueX19 schreef op 25 februari 2010 @ 09:09:

[...]

Volgende maand kan ik dat wel betalen dus ja... daarom... en ik zeg dat ik NU geen geld voor een treinkaartje naar groningen ofzo heb.,

Je werkt niet, hebt nu géén geld voor een treinkaartje, maar denkt volgende maand 2000 euro aan een auto uit te kunnen geven?

Volgens mij heb je je financiële administratie ook niet helemaal onder controle. Of begin je volgende maand ergens als advocaat of chirurg ofzo?
Dan heeft ze die vervelende moeder omgelegd en gaat ze leven van de erfenis
Op marktplaats kun je heel goedkoop een auto kopen. Heb mijn auto er ook tegen een goede prijs vandaan en hij rijdt als een zonnetje.

Het "zeuren" is op zich wel logisch, als onervaren rijder in een duur iets als een auto. Man wat zou ik me rot voelen als ik de schade zou maken aan andermans auto. Gelukkig was de parkeerschade van vorige week aan mijn eigen auto
quote:AngeliqueX19 schreef op 25 februari 2010 @ 08:37:

Hoe moet je * leren auto rijden* als je er niet in mag rijden

Ik vind dat je hier toch erg 'zielig" loopt te doen.

Als je graag wil leren autorijden, dan ga je op zoek naar een klein auto'tje van 15 jaar oud, en daar ga je in rijden.

Tot die tijd heb je gewoon pech gehad.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:misschicken schreef op 25 februari 2010 @ 08:56:

Dan heb je poep in je ogen, er zijn zat goedkopere auto's dan 5000 euro. kan je nog eens een deuk in rijden zonder dat je er om moet huilen ook.

Ha!

5000 euro?

Daar rij je een Renault Espace voor!

5000 euro, mijn God, dat is meer dan 10.000 oudhollandse guldens (ja, nee, ik weet dat dat niet meer mag maar bij werkelijk onrealistische zaken doe ik het nog steeds wel eens).

Echt wel dat je daar een leuke tweedehands van kunt rijden.
Weet je, ik snap de vanzelfsprekendheid niet. Dat je vanzelfsprekend in de auto van iemand anders mag rijden als je net je rijbewijs gehaald hebt.

En dat je ook nog "gepikeerd" bent omdat je dat niet mag, ondanks dat die auto verzekerd is.

Ik geloof ook niet dat er voordat je je rijbewijs had, altijd gezegd is, JIJ mag altijd met onze auto rijden als je je rijbewijs hebt. Volgens mij had je het zelfs kunnen weten, dat dat niet mocht.

Als zoonlief (22) hier zijn rijbewijs gehaald heeft, dan mag hij ook niet met onze auto. Daar is een simpele redenen voor: De auto is nodig voor het gezinsinkomen. Klaar.

Bovendien, autorijden kan iedere idoot. Autokopen kan ook iedereen, een auto onderhouden is vaak moeilijker.

Zoonlief zal moeten leren dat bij een rijbewijs niet alleen een gevoel van vrijheid hoort, maar dat er ook verantwoording aan vast zit. Verantwoording voor net rijgedrag, maar ook de verantwoording voor het zelf kopen en onderhouden van een auto.

Volgens mij moet jij dat lesje ook nodig leren.

Oja, het is ook vaak nog altijd zo, wie betaald, die bepaald
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Mijn buren hebben gisteren een Nissan Primera opgehaald, tweedehands, voor 1900 euro.

Net voor een jaar APK gekeurd (loopt tot midden februari vólgend jaar) en in uitstekende staat.

Als jij nou ook zoiets doet (en écht hoor, te kust en te keur worden ze aangeboden) dan heb je 3000 euro over om voorlopig benzine en verzekering en zo van te betalen.

Gaat je lukken!
Overigens vind ik het wél een tikkeltje flauw van de ouders hoor. Kan je je dan niet meer herinneren hoe leuk je rijden vond toen je net je rijbewijs had? Dan stap je toch in het weekend met je dochter in de auto om eens een lekker stuk te gaan karren?
Ook al is 'n auto verzekerd, iemand die al jaren rijdt/verzekerd is heeft door schadevrij te rijden een hoge korting opgebouwd. Die zou ik ook niet willen verspelen door 'n onervaren bestuurder in mijn auto te laten rijden. Tenzij diegene de verzekering gaat betalen.
quote:Spijker schreef op 25 februari 2010 @ 09:54:

Overigens vind ik het wél een tikkeltje flauw van de ouders hoor. Kan je je dan niet meer herinneren hoe leuk je rijden vond toen je net je rijbewijs had? Dan stap je toch in het weekend met je dochter in de auto om eens een lekker stuk te gaan karren?Euh als je het als ouders zijnde ook niet breed hebt, en je auto niet all risc verzekerd hebt....zou ik ook toedeloe zeggen.
Alsof ze die auto meteen in puin rijdt... Béétje vertrouwen. En als je er naast zit kijk je toch mee.

Dat hoort er vind ik ergens wel een beetje bij. Als je 5 bent rennen je ouders achter je fietsje aan en als je 18 bent zitten ze naast je in de auto.

Maar goed, ik kom uit een familie waar iedereen vanaf jonge leeftijd met vanalles rondrijdt; allerlei soorten brommers, trial-bikes, lichte motoren. Dus ook autorijles, op eigen terrein he. Maar misschien zijn wij een tikje afwijkend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven