na je rij examen

25-02-2010 06:37 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af hoe jullie het hebben gedaan na je rijexamen wat betreft alleen rijden in een auto, auto kopen enzovoort.

Wie had er al een eigen auto en wie reed er in de auto van zijn/haar ouders? en mocht je ook gelijk alleen rijden zonder iemand ernaast???

Hoe vaak reden jullie erna? bijna dagelijks of juist heel weinig?
Het verschil tussen de auto die je dagelijks nodig hebt en het fietsje is mij net te groot.
Ze wil er toch niet mee racen? En ze zegt dat haar moeder & vriend geen zin hebben in het weekend te rijden. Niet dat ze bang zijn dat ze de auto in de prak rijdt, maar dat ze geen zin hebben er tijd voor te maken.

Dat vind ik lichtelijk flauw ja.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heb net even gekeken op MP. Regio Rotterdam, onder de ¤ 500,- zijn er zat auto's te koop. Zie net dat je zelfs een budget van

¤ 2000,- hebt? Dat is zonde, zou lekker een goedkoop autootje halen. Dan maakt het ook niet uit als er een deukje in komt.

Snap eerlijk gezegd niet zo wat het probleem is. Je hebt het geld, er zijn auto's zat, dus wat let je. En op zaterdag kun je ook auto's kopen hoor.
Ik heb nu ruim een maand mijn rijbewijs.

Mijn man reed altijd al in de gezinsauto en nu doe ik dat ook. Ik rijd net hoe het uitkomt en of ik wel of geen zin heb om te fietsen. Ik woon in dezelfde stad als ik werk en ga vaak dus nog op de fiets naar mijn werk. Boodschappen voor mijn werk doe ik wel met de auto. Voorheen ook op de fiets gedaan, maar dan is de auto toch echt fijner. Rij gemiddeld 1 dag in de week in de auto. Of alleen of met mijn gezin erbij. Vind het voor mijn gevoel wel prettiger als man er naast zit.

Heb wel al gelijk een ongelukje gehad op de dag dat ik mijn rijbewijs had opgehaald. Ik zou wel even alleen boodschappen doen en bij het verlaten van het parkeervak, zag ik een auto over het hoofd. Vind het dan dus ook prettig als mijn man er naast zit zodat hij aanwijzingen kan geven. Maare goedkope autootjes zat.

Ik heb trouwens het gevoel dat er naar de vriend van je moeder toe meer achterzit dan het feit dat je niet alleen mag rijden van hem. Maar dat vroeg je niet.
Ik krijg de kriebels van die man. Jij bent 22 en laat je vanaf je 18e de les lezen door een vreemde die een relatie krijgt met je moeder? Je laat hem zelfs op jouw scooter omdat hij dat 'eist'?

In plaats van te sparen voor een auto, zou ik liever sparen voor een eigen plek! Die auto komt dan wel.
Volgens mij kan je ook maar beter direct alleen gaan rijden.. Zo heb je geen last van gezeur naastje.. Ooh pas op , zie je die fietser . pas op een voetganger , zie je die spelende kinderen ? etc etc

Ik was 18 toen ik mijn rijbewijs in 1x haalde , mijn vader gaf mij de sleutels van zjn auto en zei : Je gaat nu weg (13uur smiddags) , weet ik veel waar je heen rijd en je bent voor het eten terug. Je red je maar !

En toen ben ik naar beide opa's en oma's gereden , geloof naar al mijn oom en tantes , snelweg op en af , landweggetjes etc etc
Ik was een mutserig geval apart. Ik heb gelesd in Den Haag en mijn man woonde toen nog in Leusden. Nu is Leusden een gehucht van niks, maar ik vond het toch eng om daar te rijden. Heeft best lang geduurd dat ik zelfverzekerd achter het stuur zat.

Helaas is dat snel overgegaan in stresskip. Ik erger mij dood aan andermans rijgedrag. Uiteraard rij ik perfect!
Ik heb een autootje gekocht voor 300 gulden (ook onder het mom van als er een deukje in komt is t niet zo'n ramp).. Rammelbak ala 1e klasse , ramen die niet goed sluiten , wanneer het regende moest ik bijna met een paraplu op in de auto gaan zitten. Er pasten wel 8 mensen in de auto (incl 2 in de kofferbak die minimaal was) scheuren over een zandpad met z'n 4en in de auto en telkens wanneer we over die bobbels gingen stoten we onze kop tegen t dak.. Ding had maar 4 versnellingen en een shoke elke ochtend moest ik shoken ongeacht of het zomer of winter was.. Harder dan 110 ging t ding niet op de snelweg... Op een dag stond mijn auto gewoon geparkeerd langs de straat , een kindje dat net kon fietsen knalde tegen mijn auto (auto stond geparkeerd ik zate r ook niet in ) en toen kreeg ik van de verzekering 450 gulden terug ...

Heb een traantje weggepinkt toen ik m naar de sloop moest brengen en maar 25 gulden voor mijn accu kreeg..

Maar och wat een plezier heb ik gehad met dat autootje.. Mijn 1e daihatsu cuore uit t jaar 0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven