Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
02-08-2020 09:47
Jij stond ergens verdekt opgesteld met een lange jas en plaksnor met bril? 🕵️‍♀️
Ik zou me doodschamen dat ik daar stond, dus ik zou dat aan niemand vertellen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
02-08-2020 09:50
pffff autocorrect....


jij bent wel heel erg van het moeten! Je hebt ongeveer iedereen gemeen!
Freudiaanse autocorrect........

Tot het laatste woord aan toe......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-08-2020 09:41
Jij zou helemaal niet weten dat ik daar was.
Hahahahaha, echt wel.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
02-08-2020 09:46
Als je het zou weten dat ik daar stond, lief van je.
En van jou ook. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Sabbieehhhh schreef:
02-08-2020 09:42
Vind het topic over die man die wil dat zijn vrouw afstand doet van alle rechten op het huis ook wel heftig.
Dat zat ik ook net te denken: liever een man die ghost dan zo'n man. Waarom zo iemand überhaupt getrouwd is, blijft een raadsel. Wel een opluchting om te lezen dat de notaris en de bank zijn plannetje voorkwamen. En nu hoop ik maar dat TO wat (van hun gezamenlijke(!)) geld steekt in een hele goede advocaat, want die heb je wel nodig als je met de duivel blijkt te zijn gehuwd.
Ik snap vooral niets van die TO's.
ikBedoelHetGoed schreef:
02-08-2020 09:54
Dat zat ik ook net te denken: liever een man die ghost dan zo'n man. Waarom zo iemand überhaupt getrouwd is, blijft een raadsel. Wel een opluchting om te lezen dat de notaris en de bank zijn plannetje voorkwamen. En nu hoop ik maar dat TO wat (van hun gezamenlijke(!)) geld steekt in een hele goede advocaat, want die heb je wel nodig als je met de duivel blijkt te zijn gehuwd.

Ja dat heb ik met verbazing zitten lezen... ik heb er gewoon geen woorden voor, dan is ghosten zo erg nog niet nee.
Marana schreef:
02-08-2020 09:38

Zowizo, meeten is leuk! Ik heb er inmiddels ook al meerdere vriendinnen aan over gehouden.


Haha nou ja wie weet, wel apart te horen dat er daadwerkelijk vriendschappen uit voort komen! Heel leuk!
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 09:56
Ik snap vooral niets van die TO's.
Ik ook niet. Ze doen soms dingen in relaties die grote financiele gevolgen hebben zonder goede afspraken te maken of voor hun eigen belang te zorgen. Zo vreemd.
Maud*de*Braose schreef:
02-08-2020 10:00
Ik ook niet. Ze doen soms dingen in relaties die grote financiele gevolgen hebben zonder goede afspraken te maken of voor hun eigen belang te zorgen. Zo vreemd.
Of gaan zussen berichten sturen.

Echt, waar is je trots en waarom (in dat topic over opgeven eigendom) luister ze niet naar haar eigen gevoel meteen? Ze denkt dat ze het niet moet doen maar is ze onredelijk? En ze heeft dan een forum EN een bank EN notaris nodig om te voorkomen dat ze het toch gaat doen.

En nog wil ze afzien van dingen omdat ze hem dan tegemoed komt ofzo. Waarom? :cry:
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
02-08-2020 09:54
Dat zat ik ook net te denken: liever een man die ghost dan zo'n man. Waarom zo iemand überhaupt getrouwd is, blijft een raadsel. Wel een opluchting om te lezen dat de notaris en de bank zijn plannetje voorkwamen. En nu hoop ik maar dat TO wat (van hun gezamenlijke(!)) geld steekt in een hele goede advocaat, want die heb je wel nodig als je met de duivel blijkt te zijn gehuwd.
Ik hoop van harte dat ze dat doet maar ze komt nogal gelaten over.

En eens met Luci, ik snap bar weinig van beide TO's.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 10:03
Of gaan zussen berichten sturen.

Echt, waar is je trots en waarom (in dat topic over opgeven eigendom) luister ze niet naar haar eigen gevoel meteen? Ze denkt dat ze het niet moet doen maar is ze onredelijk? En ze heeft dan een forum EN een bank EN notaris nodig om te voorkomen dat ze het toch gaat doen.

En nog wil ze afzien van dingen omdat ze hem dan tegemoed komt ofzo. Waarom? :cry:
Omdat ze overduidelijk bang voor hem is. Het is natuurlijk geen excuus om dan maar jezelf in andere problemen te werpen maar kan me voorstellen dat je dan de makkelijke weg gaat zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
02-08-2020 09:59
Haha nou ja wie weet, wel apart te horen dat er daadwerkelijk vriendschappen uit voort komen! Heel leuk!

Ik ben door een vriendin op dit forum gekomen en heb er vele aan overgehouden. Enige nadeel van forumvriendinnen is, dat ze door het hele land wonen. Maar het is altijd gezellig om er één te zien, om een weekendje weg te gaan en natuurlijk op de app
Later is nu
Sabbieehhhh schreef:
02-08-2020 10:08
Omdat ze overduidelijk bang voor hem is. Het is natuurlijk geen excuus om dan maar jezelf in andere problemen te werpen maar kan me voorstellen dat je dan de makkelijke weg gaat zoeken.

Ja die indruk heb ik ook, dat ze op een bepaalde manier bang voor hem is. Hij heeft haar na al die jaren manipuleren gewoon heel klein gemaakt. Erg hoor dat je zo aan jezelf voorbij gaat om een ander te plezieren...
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
02-08-2020 10:06
Ik hoop van harte dat ze dat doet maar ze komt nogal gelaten over.

En eens met Luci, ik snap bar weinig van beide TO's.
Ze klinkt ook op. Uitgeput van al het vechten ofzo.
Life is short. Eat dessert first.
Van samenwonen naar latten. Ook al zo'n soort topic.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
02-08-2020 10:12
Ja die indruk heb ik ook, dat ze op een bepaalde manier bang voor hem is. Hij heeft haar na al die jaren manipuleren gewoon heel klein gemaakt. Erg hoor dat je zo aan jezelf voorbij gaat om een ander te plezieren...
Heel erg, hoop dat ze zichzelf overeind kan trekken om nog 1x het gevecht voor zichzelf aan te gaan en dan een goed leven op kan bouwen en dit nooit meer laat gebeuren.
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 10:12
Van samenwonen naar latten. Ook al zo'n soort topic.

Idd weer al zo'n TO die bang is voor haarzelf op te komen en hier komt vragen of het normaal is dat partner een huis koopt zonder overleg...

Ja dat is gewoon normaal, lekker in meegaan en jezelf schikken naar zijn grillen. Word je zielsgelukkig van...

Krijgen ze tegenwoordig geen gevoel van eigenwaarde meer mee in de opvoeding?
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 10:03
Of gaan zussen berichten sturen.

Echt, waar is je trots en waarom (in dat topic over opgeven eigendom) luister ze niet naar haar eigen gevoel meteen? Ze denkt dat ze het niet moet doen maar is ze onredelijk? En ze heeft dan een forum EN een bank EN notaris nodig om te voorkomen dat ze het toch gaat doen.

En nog wil ze afzien van dingen omdat ze hem dan tegemoed komt ofzo. Waarom? :cry:
Goede vraag, geen idee waarom iemand dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 10:12
Van samenwonen naar latten. Ook al zo'n soort topic.
ik moet bekennen dat ik daarin de man deels begrijp.
Als de stappen in de relatie zo ontzettend snel gegaan zijn en het daardoor niet lekker liep, is een stap terug een goed idee. Ik denk dat ik daarmee in het verleden ook een relatie had kunnen redden.

Echter een huis kopen zonder overleg en nog steeds niet weten of je wel echt met je partner door wilt, tsjah, dan had ik de keuze inderdaad voor hem gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-08-2020 10:10
Ik ben door een vriendin op dit forum gekomen en heb er vele aan overgehouden. Enige nadeel van forumvriendinnen is, dat ze door het hele land wonen. Maar het is altijd gezellig om er één te zien, om een weekendje weg te gaan en natuurlijk op de app
Wat leuk dat het forum zo een toevoeging gebracht heeft!
Sabbieehhhh schreef:
02-08-2020 10:23
ik moet bekennen dat ik daarin de man deels begrijp.
Als de stappen in de relatie zo ontzettend snel gegaan zijn en het daardoor niet lekker liep, is een stap terug een goed idee. Ik denk dat ik daarmee in het verleden ook een relatie had kunnen redden.

Echter een huis kopen zonder overleg en nog steeds niet weten of je wel echt met je partner door wilt, tsjah, dan had ik de keuze inderdaad voor hem gemaakt.
Ik ook.

En ik snap TO niet waarom ze gaat zitten wachten op zijn oordeel. Of smoesjes bedenkt voor zijn keuzes of juist omdat hij geen keuze kan maken op relatievlak.
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
02-08-2020 10:23
ik moet bekennen dat ik daarin de man deels begrijp.
Als de stappen in de relatie zo ontzettend snel gegaan zijn en het daardoor niet lekker liep, is een stap terug een goed idee. Ik denk dat ik daarmee in het verleden ook een relatie had kunnen redden.

Echter een huis kopen zonder overleg en nog steeds niet weten of je wel echt met je partner door wilt, tsjah, dan had ik de keuze inderdaad voor hem gemaakt.
Ik begrijp hem ook, maar dat geen moeite doen en dat eeuwige getwijfel, dan zou het klaar zijn voor mij.
Life is short. Eat dessert first.
Weet je wat trouwens ook schijt irritant is, als iemand een topic opent en er vervolgens nooit meer in reageert... waarom dan??? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
02-08-2020 10:44
Weet je wat trouwens ook schijt irritant is, als iemand een topic opent en er vervolgens nooit meer in reageert... waarom dan??? :bonk:
En vooral als het een spannend topic is! 'Emmer aan het raam' bijvoorbeeld! :"-(
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven