Napraattopic 132

11-07-2020 08:59 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
doornroosje9 schreef:
12-07-2020 23:49
Waar gaan jullie heen? Huisje of hotel? Testen en in het huisje (hopelijk) in quarantaine tot je de uitslag hebt?
Dat is ook nog een optie ja, we hebben een huisje gehuurd. Alleen moet hij ook de huurauto ophalen (ik heb geen rijbewijs).
Griebus67 schreef:
12-07-2020 23:51
Dat is ook nog een optie ja, we hebben een huisje gehuurd. Alleen moet hij ook de huurauto ophalen (ik heb geen rijbewijs).
Huurauto later ophalen? Of komen jullie dan niet bij het huisje?

Verdorie, wat ontzettend stom zeg.
Life is short. Eat dessert first.
Jeetje Griebus, wat enorm balen.
doornroosje9 schreef:
12-07-2020 23:50
Je hebt je laten testen, hoop ik? Zo nee, waarom niet? De kans dat je Corona hebt, zal mss niet groot zijn, maar je neemt wel een risico anders. Vind ik dan.
Ik had het niet zo moeten schrijven want nu lijkt het net of ik niet weet waardoor het komt. Ik weet het wel en het is geen corona. Ben niet snotterig ofzo, alleen een dichte neus.
-Shifty- schreef:
12-07-2020 20:56
Als je in 2.0 mee wil schrijven ben je eigenlijk aan het verklaren dat je liever een droge napraat hebt zonder ruimte om ook even gewoon te kletsen.

En met een beetje mazzel wordt op basis daarvan 1.0 gesloten en daarmee tevens bevestigd dat 1.0 inderdaad bestond uit een vijandige heksenkliek. Of, in het meest gunstige geval, blijven beide open en zijn de napraters verdeeld in twee kampen.
Ik heb vooral het gevoel dat ik met het meeschrijven op de ene en/of andere plek mezelf uitspreek in een soort vete die nu lijkt te spelen. Terwijl ik geen uitgesproken mening heb daarover. En ook het kletsen / niet-kletsen vind ik met die twee topics erg zwart-wit worden. Zeker als ik nu zie dat mensen zich omdat ze zich kennelijkaan een van die beide kanten bevinden dan niet in het 'andere' topic willen meeschrijven, want dan wordt daar een betekenis aan gekoppeld. Ik hoop dat het over een paar dagen vanzelf meer richting 'voor elk wat wils' gaat, maar vraag me ook af of het niet beter was een soort enquête te houden in plaats van 's forummers mening af te leiden uit diens keuze voor een van of beide topics. Ik persoonlijk vind het kletsen hier op de oude napraat soms wel heel en daarmee in mijn ogen ook hinderlijk overheersend, maar er schrijven ook mensen mee die ik leuk vind, waarvan sommigen nu de keuze maken niet op 2.0 mee te schrijven. Dat (de situatie) vind ik echt jammer.
coolpack2 schreef:
13-07-2020 00:16
Ik heb vooral het gevoel dat ik met het meeschrijven op de ene en/of andere plek mezelf uitspreek in een soort vete die nu lijkt te spelen. Terwijl ik geen uitgesproken mening heb daarover. En ook het kletsen / niet-kletsen vind ik met die twee topics erg zwart-wit worden. Zeker als ik nu zie dat mensen zich omdat ze zich kennelijkaan een van die beide kanten bevinden dan niet in het 'andere' topic willen meeschrijven, want dan wordt daar een betekenis aan gekoppeld. Ik hoop dat het over een paar dagen vanzelf meer richting 'voor elk wat wils' gaat, maar vraag me ook af of het niet beter was een soort enquête te houden in plaats van 's forummers mening af te leiden uit diens keuze voor een van of beide topics. Ik persoonlijk vind het kletsen hier op de oude napraat soms wel heel en daarmee in mijn ogen ook hinderlijk overheersend, maar er schrijven ook mensen mee die ik leuk vind, waarvan sommigen nu de keuze maken niet op 2.0 mee te schrijven. Dat (de situatie) vind ik echt jammer.
Gewoon lekker all over the place posten. Ben benieuwd hoe men dan gaat turven. Je moet het mensen ook niet te gemakkelijk maken.
Griebus67 schreef:
12-07-2020 23:50
Hij slikt de hele zomer zware hooikoortstabletten, voorgeschreven door de huisarts. Was wel van 2 naar 1 tablet gegaan afgelopen week, maar vandaag weer twee genomen.
Kan misschien net even iets langer nodig hebben als hij sterke irritatie heeft. Ik duim voor jullie dat het morgenochtend beter gaat!
lemoos2 schreef:
13-07-2020 00:23
Gewoon lekker all over the place posten. Ben benieuwd hoe men dan gaat turven. Je moet het mensen ook niet te gemakkelijk maken.
Haha, ik heb mijn favorietenlijst wat uitgebreid, dus komt vast goed ;-)
VANTA schreef:
13-07-2020 00:13
Ik had het niet zo moeten schrijven want nu lijkt het net of ik niet weet waardoor het komt. Ik weet het wel en het is geen corona. Ben niet snotterig ofzo, alleen een dichte neus.
Ah zo, snap ik!
VANTA schreef:
12-07-2020 23:44
Volgens mij zat Murr vandaag in een spagaat tussen twee vriendinnen.
Één was een man en het is helemaal goed gekomen maar de tweede die geen man was heeft me een serieuze wandeling aangedaan van vier uur en nu ben in pas thuis en morgen loop ik als een oud wijf
Murrmurrmurr, ik ken diegene verder helemaal niet.
Maar iemand die mij gaat laten lopen als een oud wijf is óf geen vriendin of een heeeeeeele goede vriendin.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Griebus, ik hoop dat het goedkomt met je vakantie!
coolpack2 schreef:
13-07-2020 00:16
Voorlopig schrijf ik in allebei.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Griebus67 schreef:
12-07-2020 23:36
Shit.
Shit.
Shit.
Wij gaan morgen op vakantie (in NL) maar nu is man verkouden. Of toch hooikoorts (daar heeft hij vaak veel last van). Hij voelt zich niet ziek, heeft geen koorts, snottert alleen.

Wat zouden jullie doen? Testen? En thuis de uitslag afwachten? Ja hè?

Shit,
Shit.
Shit.
Ik zou testen. Op vakantie gaan maar tot de uitslag nog niet uit eten - biertjes drinken met andere vakantiegangers - je aanmelden bij de receptie. Of hij nou thuis of op vakantie zit, het gaat erom dat hij niet in contact met anderen komt. De uitslag heb je tegenwoordig trouwens vaak al de volgende dag. Hoor ik in onze regio in elk geval.

Fijne vakantie alvast.
Pfffff het lijkt toch hooikoorts gelukkig. Man voelt zich 100 keer beter vandaag. Bedankt voor het duimen en de tips.
Jagersvrouw schreef:
13-07-2020 08:28
Ik zou testen. Op vakantie gaan maar tot de uitslag nog niet uit eten - biertjes drinken met andere vakantiegangers - je aanmelden bij de receptie. Of hij nou thuis of op vakantie zit, het gaat erom dat hij niet in contact met anderen komt. De uitslag heb je tegenwoordig trouwens vaak al de volgende dag. Hoor ik in onze regio in elk geval.

Fijne vakantie alvast.
Ja, zo gaan we het ook doen denk ik. Dank je!
Fijn dat hij zich beter voelt! En het is heerlijk weer voor een vakantie in eigen land.
Griebus67 schreef:
Pfffff het lijkt toch hooikoorts gelukkig. Man voelt zich 100 keer beter vandaag. Bedankt voor het duimen en de tips.
Fijn, veel plezier!
Nogmaals bedankt!
-Shifty- schreef:
12-07-2020 20:56
Als je in 2.0 mee wil schrijven ben je eigenlijk aan het verklaren dat je liever een droge napraat hebt zonder ruimte om ook even gewoon te kletsen.

En met een beetje mazzel wordt op basis daarvan 1.0 gesloten en daarmee tevens bevestigd dat 1.0 inderdaad bestond uit een vijandige heksenkliek. Of, in het meest gunstige geval, blijven beide open en zijn de napraters verdeeld in twee kampen.

Dat zou helemaal niet zo gek zijn, toch?
Later is nu
-Shifty- schreef:
12-07-2020 21:56
Nee ik niet. Ik snap niet dat je vermeende kliekjesvorming wil oplossen met twee polariserende napraten met het functionele verschil in wel/niet kletsen wat natuurlijk geen ene drol met kliekjes te maken heeft.

Ach, zolang je in allebei mag napraten, wat eerst niet leek te mogen, vind ik het eigenlijk wel een goed idee. Je krijgt nooit een eenvormig topic dat voor iedereen op het forum werkt. Er zijn nogal wat forummers, het is geen wonder dat die niet allemaal in 1 topic passen. Je mag eigenlijk al blij zijn als je het met 2 redt.
Later is nu
En ik schrijf alleen in dit topic, omdat ik ze gewoon niet allebei bij kan houden. In die andere zag ik ook hele lange verhalen, en dat lezen lukt me niet altijd.

Alleen hier lezen en reageren is dus geen statement ofzo.
Later is nu
Goedemorgen.

Wat fijn, Griebus!
Dreamer schreef:
13-07-2020 09:12
En ik schrijf alleen in dit topic, omdat ik ze gewoon niet allebei bij kan houden. In die andere zag ik ook hele lange verhalen, en dat lezen lukt me niet altijd.

Alleen hier lezen en reageren is dus geen statement ofzo.
Je hoeft niet uit te leggen waarom je hier leest en post en niet daar. Mag niks uitmaken. Allebei is goed toch?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Griebus67 schreef:
Wat fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven