Napraattopic 19
zondag 4 januari 2015 om 19:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 8 januari 2015 om 23:36
quote:SuzanneSuus schreef op 08 januari 2015 @ 23:33:
[...]
Dat is zelden het probleem met geneesmiddelen.
Ze staan te lang aan de buitenlucht bloot e/o veelvuldig in contact met de mens ( mond, neus, handen etc) en kans op bacterie- of schimmelgroei.Idd, daar had ik niet aan gedacht, bacteriën en dergelijke.
[...]
Ze staan te lang aan de buitenlucht bloot e/o veelvuldig in contact met de mens ( mond, neus, handen etc) en kans op bacterie- of schimmelgroei.Idd, daar had ik niet aan gedacht, bacteriën en dergelijke.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 8 januari 2015 om 23:37
quote:SuzanneSuus schreef op 08 januari 2015 @ 23:33:
[...]
Ze staan te lang aan de buitenlucht bloot e/o veelvuldig in contact met de mens ( mond, neus, handen etc) en kans op bacterie- of schimmelgroei.
Dit. Wij mogen ze na openen max. Drie maanden bewaren en dan moeten ze weg.
Maar ik dacht dat het om een ongebruikte puf ging waarom? Geen idee!
[...]
Ze staan te lang aan de buitenlucht bloot e/o veelvuldig in contact met de mens ( mond, neus, handen etc) en kans op bacterie- of schimmelgroei.
donderdag 8 januari 2015 om 23:37
donderdag 8 januari 2015 om 23:39
quote:Amaqanda schreef op 08 januari 2015 @ 23:37:
[...]
Nee, een open.
Maar ik moet morgen dus de assistente bellen "mag ik een receptje voor een witte inhaler met een rood draaiwieltje?
Echt, niemand die me serieus gaat nemen
[...]
Nee, een open.
Maar ik moet morgen dus de assistente bellen "mag ik een receptje voor een witte inhaler met een rood draaiwieltje?
Echt, niemand die me serieus gaat nemen
donderdag 8 januari 2015 om 23:45
quote:Amaqanda schreef op 08 januari 2015 @ 23:37:
[...]
Ongebruikt is het anders.
Hemel, dan is het toch een paar jaar houdbaar?
'Leuke' anekdote
Op de OK wordt door een kleine groep steriel gewerkt, de rest werkt zo schoon mogelijk.
Vroeger hadden we tubes met jodiumzalf. Zo'n tube lag op een OK en werd meerdere dagen gebruikt en op een schonere manier dan elders ( immers: geïndoctrineerd door het steriele werken). Toch zijn in tubes jodiumzalf bacteriën gekweekt.
[...]
'Leuke' anekdote
Op de OK wordt door een kleine groep steriel gewerkt, de rest werkt zo schoon mogelijk.
Vroeger hadden we tubes met jodiumzalf. Zo'n tube lag op een OK en werd meerdere dagen gebruikt en op een schonere manier dan elders ( immers: geïndoctrineerd door het steriele werken). Toch zijn in tubes jodiumzalf bacteriën gekweekt.
Je bent zelf een theepot
donderdag 8 januari 2015 om 23:47
quote:SuzanneSuus schreef op 08 januari 2015 @ 23:45:
[...]
'Leuke' anekdote
Ongeopend kan je wel een hele tijd toe ja. Maar ik weet niet hoe lang Istar die dingen al heeft liggen
Dat hele steriële werken op de OK is volgens mij sowieso constant een discussie van wat wel en niet kan.
[...]
'Leuke' anekdote
Ongeopend kan je wel een hele tijd toe ja. Maar ik weet niet hoe lang Istar die dingen al heeft liggen
Dat hele steriële werken op de OK is volgens mij sowieso constant een discussie van wat wel en niet kan.
donderdag 8 januari 2015 om 23:48
quote:Amaqanda schreef op 08 januari 2015 @ 23:45:
[afbeelding]
Wat voor soort is het?
De ene (langwerpige) is namelijk max. 3 maanden houdbaar. In die draaischijf zitten afgesloten capsules en daarbij kan je gewoon de houdbaarheidsdatum aanhouden.
De rechter, die zal ik dus niet gebruiken.
En deze, die is op, maar weet nu wel weer hoe het heette
[afbeelding]
Wat voor soort is het?
De ene (langwerpige) is namelijk max. 3 maanden houdbaar. In die draaischijf zitten afgesloten capsules en daarbij kan je gewoon de houdbaarheidsdatum aanhouden.
De rechter, die zal ik dus niet gebruiken.
En deze, die is op, maar weet nu wel weer hoe het heette
donderdag 8 januari 2015 om 23:48
Make-up schijnt ook behoorlijk vies te zijn.
( ik ben geen buurvrouw helderder hoor maar ik besef wel wat schoon en niet schoon is èn wat een mogelijk 'gevaar' is).
Een tube triamcinolon ( tegen eczeem) > 3 mnd open moet je weggooien, je smeert het immers op eczeem en dat is beschadigde huid
( ik ben geen buurvrouw helderder hoor maar ik besef wel wat schoon en niet schoon is èn wat een mogelijk 'gevaar' is).
Een tube triamcinolon ( tegen eczeem) > 3 mnd open moet je weggooien, je smeert het immers op eczeem en dat is beschadigde huid
Je bent zelf een theepot
donderdag 8 januari 2015 om 23:50
quote:SuzanneSuus schreef op 08 januari 2015 @ 23:48:
Een tube triamcinolon ( tegen eczeem) > 3 mnd open moet je weggooien, je smeert het immers op eczeem en dat is beschadigde huidAlle smeerbare middelen zijn officieel na openen 3 maanden houdbaar. Dat je thuis je zalfje voor het één of ander langer gebruikt, daar zal een mens niet dood aan gaan.
Een tube triamcinolon ( tegen eczeem) > 3 mnd open moet je weggooien, je smeert het immers op eczeem en dat is beschadigde huidAlle smeerbare middelen zijn officieel na openen 3 maanden houdbaar. Dat je thuis je zalfje voor het één of ander langer gebruikt, daar zal een mens niet dood aan gaan.
donderdag 8 januari 2015 om 23:52
vrijdag 9 januari 2015 om 00:00
quote:Amaqanda schreef op 08 januari 2015 @ 23:50:
[...]
Alle smeerbare middelen zijn officieel na openen 3 maanden houdbaar. Dat je thuis je zalfje voor het één of ander langer gebruikt, daar zal een mens niet dood aan gaan.Nee, niet dood. Maar mijn voorbeeld: tube tegen eczeem, dat smeer je op een niet intacte huid. Die tube moet je niet te lang gebruiken
[...]
Alle smeerbare middelen zijn officieel na openen 3 maanden houdbaar. Dat je thuis je zalfje voor het één of ander langer gebruikt, daar zal een mens niet dood aan gaan.Nee, niet dood. Maar mijn voorbeeld: tube tegen eczeem, dat smeer je op een niet intacte huid. Die tube moet je niet te lang gebruiken
Je bent zelf een theepot
vrijdag 9 januari 2015 om 00:05
quote:SuzanneSuus schreef op 09 januari 2015 @ 00:00:
[...]
Nee, niet dood. Maar mijn voorbeeld: tube tegen eczeem, dat smeer je op een niet intacte huid. Die tube moet je niet te lang gebruikenDat is zeker. Ik doelde meer op jouw voorbeeld van make-up, of dagcreme. Daarbij wordt ook geadviseerd het weg te gooien na 3 maanden.
[...]
Nee, niet dood. Maar mijn voorbeeld: tube tegen eczeem, dat smeer je op een niet intacte huid. Die tube moet je niet te lang gebruikenDat is zeker. Ik doelde meer op jouw voorbeeld van make-up, of dagcreme. Daarbij wordt ook geadviseerd het weg te gooien na 3 maanden.
vrijdag 9 januari 2015 om 00:09
quote:Amaqanda schreef op 09 januari 2015 @ 00:05:
[...]
Dat is zeker. Ik doelde meer op jouw voorbeeld van make-up, of dagcreme. Daarbij wordt ook geadviseerd het weg te gooien na 3 maanden.
Klopt, dat doe ik ook niet. Al let ik wel een beetje op hygiene
Mascara schijnt, naast een pot crème, wel een bron van infectie te zijn.
[...]
Dat is zeker. Ik doelde meer op jouw voorbeeld van make-up, of dagcreme. Daarbij wordt ook geadviseerd het weg te gooien na 3 maanden.
Klopt, dat doe ik ook niet. Al let ik wel een beetje op hygiene
Mascara schijnt, naast een pot crème, wel een bron van infectie te zijn.
Je bent zelf een theepot