Napraattopic 56

25-02-2016 20:13 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Is de TO Lieke?
quote:Lovestar schreef op 13 maart 2016 @ 15:40:

[...]

Tjeez, wat ontzettend gevoelig allemaal. Mag je vinden en mag ik vinden gelukkig.

En jij mag ook vinden dat het topic constructief aan toe ging, maar dat vind ik niet. Ik heb meerdere malen het woorden tokkie voorbij zien komen en ook TO zelf reageert niet altijd even constructief naar forummers toe die oprecht zorgen maken over bv de thuissituatie voor zoon.Je hoeft niet te reageren in een topic als je je nekharen voelt opkomen hè?
Je bent zelf een theepot
quote:yasmijn schreef op 13 maart 2016 @ 15:46:

Is de TO Lieke?Ruzie met vriend van man
quote:SuzanneSuus schreef op 13 maart 2016 @ 15:38:

Dat je ergere dingen leest wil niet zeggen dat jouw posts niet kwetsend zijn.

Dat je de TO door elkaar zou willen snap ik maar dat hoef je niet lullig te zeggen

Nee, klopt. Daar heb ik ook excuses voor aangeboden. Was niet om haar voor lul te zetten oid. Er zit een verschil tussen willen kwetsen en kwetsend overkomen (op wie dan ook). Het waren lullige posts, maar kwetsend bedoeld was het niet van mij bedoeld.

10 pagina's, pfff. Het lijkt alsof we tegen een muur praten. Iedereen begint in eerste instantie netjes en reageren heel goed (met af en toe een lullige reactie tussen). Maar als je 10 pagina's hetzelfde leest en TO niet echt laat zien dat ze het snapt oid, dan heb ik zin om even keihard een bord voor haar neus te gooien.

Overigens is het mijn zwakke plek/schema. Niet dat het een excuus is voor mijn gedrag, maar verklaart wel wat. Ik trek bord voor hoofd hier op het forum niet zo goed.
quote:thee schreef op 13 maart 2016 @ 15:44:

Lovestar, soms is het gewoon wel handig om eerst het hele topic te lezen. En als dat veel pagina's zijn switch ik nog wel eens naar 'reacties to' lezen om de grote lijnen in beeld te hebben. Maar goed, is voor iedereen anders.Soms wel. soms niet. Meestal lees ik ook eerst alles, en dan reageer ik pas. Gebeurd echt heel zelden dat ik halverwege het topic alvast een reactie neerzet. Maar dat kan jij niet weten
quote:Lovestar schreef op 13 maart 2016 @ 15:49:

[...]

Nee, klopt. Daar heb ik ook excuses voor aangeboden. Was niet om haar voor lul te zetten oid. Er zit een verschil tussen willen kwetsen en kwetsend overkomen (op wie dan ook). Het waren lullige posts, maar kwetsend bedoeld was het niet van mij bedoeld.

10 pagina's, pfff. Het lijkt alsof we tegen een muur praten. Iedereen begint in eerste instantie netjes en reageren heel goed (met af en toe een lullige reactie tussen). Maar als je 10 pagina's hetzelfde leest en TO niet echt laat zien dat ze het snapt oid, dan heb ik zin om even keihard een bord voor haar neus te gooien.

Overigens is het mijn zwakke plek/schema. Niet dat het een excuus is voor mijn gedrag, maar verklaart wel wat. Ik trek bord voor hoofd hier op het forum niet zo goed.Al lees je 100 keer het zelfde.

[...]

Overigens is het mijn zwakke plek/schema. Niet dat het een excuus is voor mijn gedrag, maar verklaart wel wat. Ik trek bord voor hoofd hier op het forum niet zo goed.Wat betekent dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:WD-40 schreef op 13 maart 2016 @ 15:48:

[...]

Ruzie met vriend van manThanks.
quote:Lovestar schreef op 13 maart 2016 @ 15:45:

En ik merk toch dat ik gefrustreerd ben. Waarvan ik 2 opties zie om het te ventileren: zelf staffen of hier zeggen dat ik het jammer vind dat mensen op mijn post ook bepaalde conclusies trekken ipv 'constructief' te vragen wat de reden is van mijn berichten.

Ik kies voor het laatste. Of ze het hier lezen of niet. Denk even zelf na.Nou ja een beetje zelfreflectie kan ook geen kwaad hoor. Je kunt het best weten als je een grens over gaat, en als je dan toch op die verzend-knop drukt (wat ik me best kan voorstellen hoor, ik doe dat zelf een doodenkele keer ook wel als iets me hoog zit) moet je niet gaan janken als anderen (mods of medeforummers, dat maakt geen reet uit) je op je grensoverschrijdende gedrag wijzen.
quote:Nouschi schreef op 13 maart 2016 @ 15:51:

[...]

Wat betekent dat?weer wat anders dan een bord voor de kop hebben denk ik.
quote:SuzanneSuus schreef op 13 maart 2016 @ 15:47:

[...]

Je hoeft niet te reageren in een topic als je je nekharen voelt opkomen hè?Net het inzicht gehad dat dit soort topic's op mijn schema's werken Voortaan maar denkbeeldig de denken. Is een goede les geweest voor mij
quote:Lovestar schreef op 13 maart 2016 @ 15:45:

En ik merk toch dat ik gefrustreerd ben. Waarvan ik 2 opties zie om het te ventileren: zelf staffen of hier zeggen dat ik het jammer vind dat mensen op mijn post ook bepaalde conclusies trekken ipv 'constructief' te vragen wat de reden is van mijn berichten.

Ik kies voor het laatste. Of ze het hier lezen of niet. Denk even zelf na.

Eerlijk gezegd vond ik die post over 'vermaak' ook over het randje.

Kreeg gisteren in de loop van dat topic ook twijfels, maar weet natuurlijk niet echt zeker of dat terecht is. Dan reageer ik liever maar niet meer.

[...]

Overigens is het mijn zwakke plek/schema. Niet dat het een excuus is voor mijn gedrag, maar verklaart wel wat. Ik trek bord voor hoofd hier op het forum niet zo goed.

Dit zijn ook lastige topics en op het ogenblik regent het ervan hier lijkt wel.

Je ging te ver vond men, ff afreageren mag maar piepen was niet terecht dus.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 13 maart 2016 @ 15:56:

[...]

s.Dit, ik krijg bijna de indruk dat een echtscheidingsadvocaat op zoek is naar nieuwe klanten of zo.
quote:Dadel_ schreef op 13 maart 2016 @ 15:28:

[...]

Ik kan je vertellen dat ik het zeker niet was in ieder geval ( maar goed was te verwachten natuurlijk dat je het zogenaamd niet meer weet). En doe nou niet of ik je stalk ofzo. Je probeert me gewoon uit de tent te lokken. Gaat niet lukken. Ik ga namelijk ZINNIGE dingen doen. Het was vast net zoiets als dat grapje over homo's?
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 maart 2016 @ 15:52:

[...]

Nou ja een beetje zelfreflectie kan ook geen kwaad hoor. Je kunt het best weten als je een grens over gaat, en als je dan toch op die verzend-knop drukt (wat ik me best kan voorstellen hoor, ik doe dat zelf een doodenkele keer ook wel als iets me hoog zit) moet je niet gaan janken als anderen (mods of medeforummers, dat maakt geen reet uit) je op je grensoverschrijdende gedrag wijzen.

True, net gedaan en ook wat dingen gerealiseerd.

Ik zit hier te miepen, omdat enerzijds 'we' op het forum weleens wat liever voor elkaar mogen zijn en daardoor de grens wanneer iets 'onaardigs' is snel bereikt is. Ik, maar dat ben ik dan. Zou mijn wenkbrauwen optrekken als ik hoor dat iemand een waarschuwing zou krijgen met wat ik gezegd heb. Maar goed, ik ben niet zo kwetsbaar wat dat betreft. Heb wat dat betreft voldoende inzicht en zelfspot om erom te kunnen lachen. Dat andere mensen dat niet vinden, a la. Maar vraag ernaar dan ipv ook conclusies te trekken.

Er zit een verschil in of je vanaf ergens het begin meeschrijft/leest dan wanneer je 10 pagina's gelezen heb en dan een beeld vormt.
quote:SuzanneSuus schreef op 13 maart 2016 @ 15:56:

[...]

Je ging te ver vond men, ff afreageren mag maar piepen was niet terecht dus.Viel mij ook op. En steeds roept de to van alles om hun eigen gebrek aan actie goed te praten lijkt wel.
quote:Amaqanda schreef op 13 maart 2016 @ 15:59:

[...]

Het was vast net zoiets als dat grapje over homo's? Scherp
quote:Grobbekuiken schreef op 13 maart 2016 @ 16:01:

[...]

Viel mij ook op. En steeds roept de to van alles om hun eigen gebrek aan actie goed te praten lijkt wel.Is het nog vakantie dan?

[...]

Viel mij ook op. En steeds roept de to van alles om hun eigen gebrek aan actie goed te praten lijkt wel.Daarom zei ik al dat ze haar eigen topics moest terug lezen.

[...]

Viel mij ook op. En steeds roept de to van alles om hun eigen gebrek aan actie goed te praten lijkt wel.Is ook wel logisch natuurlijk. Ik gok erop dat dergelijke TO's een topic openen om medeleven te krijgen, niet om overladen te worden met 'kritiek' op hun eigen handelen. Je eigen (gebrek aan handelen) proberen te verklaren is dan een hele begrijpelijke stap, om dat gewenste medeleven alsnog te krijgen.
quote:yasmijn schreef op 13 maart 2016 @ 16:04:

[...]

Is het nog vakantie dan?Deze to post al aardig lang.
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 maart 2016 @ 16:05:

[...]

Is ook wel logisch natuurlijk. Ik gok erop dat dergelijke TO's een topic openen om medeleven te krijgen, niet om overladen te worden met 'kritiek' op hun eigen handelen. Je eigen (gebrek aan handelen) proberen te verklaren is dan een hele begrijpelijke stap, om dat gewenste medeleven alsnog te krijgen.

Dit. TO opende in mijn ogen dit topic om steun te vinden betreffende die scheldende vriend. Zich niet realiserend dat het ineens over haar en haar man zou gaan.

Dan moet je echt even schakelen als TO zijnde.
quote:yasmijn schreef op 13 maart 2016 @ 16:04:

[...]

Is het nog vakantie dan?Niet elk raar topic is automatisch een trolltopic. Dat is voor mij één van de redenen om maar niet te reageren, je weet maar nooit of het niet per ongeluk toch waar is. Een andere reden om niet te reageren is voor mij dat het toch geen zin heeft. Juist om wat ik hierboven al schreef: zulke TO's zitten helemaal niet te wachten op constructieve adviezen, ze willen alleen maar zielig gevonden worden. En dan kun je lullen als Brugman maar daar schiet niemand iets mee op.
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 maart 2016 @ 16:05:

[...]

Is ook wel logisch natuurlijk. Ik gok erop dat dergelijke TO's een topic openen om medeleven te krijgen, niet om overladen te worden met 'kritiek' op hun eigen handelen. Je eigen (gebrek aan handelen) proberen te verklaren is dan een hele begrijpelijke stap, om dat gewenste medeleven alsnog te krijgen.Dat zal het wel zijn ja, maar dan nog. Na zoveel vrijwel dezelfde reacties, tips, medeleven, medelijden en wat niet meer, zouden er toch wat luiken op z'n minst op een kier moeten staan. Maar deze to's blijven stug volhouden. Maar goed, ik hou er niet zo van dat iemand medelijden met me heeft (medeleven is weer wat anders), dus ik kan daar niet helemaal bij denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven