Napraattopic 64

29-07-2016 17:13 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Het-groepje schreef op 16 augustus 2016 @ 20:29:

[...]

Hoezo mag je niet benoemen dat je het hypocriet vind dat een forummer in het ene topic benoemt dat alle levens ertoe doen, en eerder veel plezier heeft gehad over dode mensen?

Idioot dat dat geginnegap überhaupt mag op dit forum maar dat is een ander verhaal.

Eens.

Dubbele standaarden mogen best benoemd worden.

Godwin of niet.
En ik wilde er helemaal geen vluchtelingendiscussie van maken. Daar ging het niet om. Ik wilde alleen nóg een voorbeeld geven van hoe relatief de uitspraak "Iedereen is de moeite waard" kan zijn.
Slik die kikker!
quote:simbalabimba schreef op 16 augustus 2016 @ 20:29:

[...]

Van mij mag Frans n.a.v. deze voorbeelden (en/of andere) zelf weten of hij voor zichzelf dat stadium vóór wil zijn. Als Frans niet wil dat anderen hem zo gaan zien, als Frans wil dat hij doodgaat vóór hij helemaal gelukkig van de Teletubbies wordt, mag hij dat van mij zelf weten. Ook of misschien juist omdat anderen dat juist vertederend vinden en 'hij is helemaal niet lastig'. Het Teletubbiestadium is al eens geleefd, ik kan me best voorstellen dat mensen voor zichzelf niet weer in zo'n fase willen komen, ook al is dat -soms- de natuurlijke weg naar de dood.+1
Ik ben het heel erg eens met Bugs.

"Iedereen is de moeite waard", of "Iedereen is evenveel waard", gelul van de bovenste plank.

En heel eerlijk, ik vind ook niet iedereen evenveel waard. Ja. Het zijn waarschijnlijk verboden woorden, en toch durf ik ze hardop te zeggen.

Ik denk dat vele mensen dit ook vinden, terwijl ze voor de buitenwereld correct beamen dat 'iedereen de moeite waard is'.

Iedereen doet aan een bepaalde validatie, bewust en onbewust. Mensen hebben boter op hun kop als men dat ontkent.
Ik vond de opmerking van AllieBrosh wel treffend eigenlijk.

En ik volg (daarmee) ook de redenering van BugsBunny. Denk ook niet (maar dat vul ik in) dat ze jou daarmee bedoelde OudBlond: ik vermoed dat jij nog steeds mantelzorgt, alleen nu noodgedwongen minder.

Dat is volgens mij niet de groep die BugsBunny bedoelt, de groep die door niemand meer bezocht wordt. Voor wie gewoon niet lijkt te gelden 'je bent het waard'.

De nuance is dan ook weer dat... sommige kinderen zo slecht behandeld zijn door hun ouders, ooit, dat het moeilijk is om mantelzorgen of een simpel bezoek op te brengen. Sommige topics op Viva hier spreken helaas boekdelen.

Over Teletubbies: fijn als het zo kan gaan. Maar helaas zit er tussen volledig gezond en je plezier (alleen) nog halen uit Teletubbies wél een traject. De angstige en verwarrende fase van weten dat je aan het dementeren bent, maar nog niet helemaal. Een euthanasie-verklaring kan er natuurlijk ook over gaan dat je die fase helemaal niet mee wilt maken.

Ik kan me voorstellen dat het niet meer (zo) erg is als je volledig dement bent. Maar juist die twilight zone er tussen in, dat lijkt me verschrikkelijk.
Mag ik even aaaaaaaaaaaaaaah doen over sommige vrouwen en wat die hun kinderen allemaal aandoen vanwege hun extreem beroerde smaak in zaadleveranciers?
Jahoor.
Fijn.

Goed om te weten
Je hoeft toch niet iedereen de moeite waard te vinden, het gaat erom dat je altijd wel voor iemand de moeite waard bent.

Zou wat zijn zeg, zorg dragen voor de hele wereld.
Je bent ook niet altijd voor iemand de moeite waard.
quote:Bruise schreef op 16 augustus 2016 @ 23:53:

Je hoeft toch niet iedereen de moeite waard te vinden, het gaat erom dat je altijd wel voor iemand de moeite waard bent.Nouja, het gesprek hierover begon eigenlijk omdat het zo'n dooddoener (sic) is om dit tegen suïcidale mensen te zeggen, die je niet kent en waar je persoonlijk niets 'mee hebt'. Voor hetzelfde geld hebben ze écht niemand meer in hun omgeving. En gaat die vlieger 'je bent altijd wel voor iemand de moeite waard' gewoon niet op. Hoe spijtig dat ook is.
Klopt, ik ken jouw moeder bijvoorbeeld niet, maar voor jou zal ze best veel waard zijn. En vast niet alleen voor jou.
quote:Courage-- schreef op 16 augustus 2016 @ 23:56:

[...]

Nouja, het gesprek hierover begon eigenlijk omdat het zo'n dooddoener (sic) is om dit tegen suïcidale mensen te zeggen, die je niet kent en waar je persoonlijk niets 'mee hebt'. Voor hetzelfde geld hebben ze écht niemand meer in hun omgeving. En gaat die vlieger 'je bent altijd wel voor iemand de moeite waard' gewoon niet op. Hoe spijtig dat ook is.Dat zijn reacties die je kan verwachten op een forum en irl. Niks mis mee.
Er zit geen slechte intentie achter.
quote:Bruise schreef op 16 augustus 2016 @ 23:58:

[...]

Dat zijn reacties die je kan verwachten op een forum en irl. Niks mis mee.

Heb je mij ook niet horen zeggen. Zal ook niet gebeuren want ik sta daar neutraal in.

Vond het wel een interessante en mooie discussie vandaag hier. Met enerzijds de juiste nuance en anderzijds de harde ongepolijste waarheid.
quote:Bruise schreef op 16 augustus 2016 @ 23:57:

Klopt, ik ken jouw moeder bijvoorbeeld niet, maar voor jou zal ze best veel waard zijn. En vast niet alleen voor jou.

Raar voorbeeld. Genoeg mensen met een gekke, gemene of dode moeder. Geen broers of zussen en een afwezige vader. Of gekke familie. Of die het zelf zo extreem bont hebben gemaakt dat hun familie met ze gebroken heeft. Die er alleen voor staan, helemaal alleen. En het er soms ook echt naar gemaakt hebben. Zat mensen in inrichtingen, gevangenissen of bejaardentehuizen die alleen betaalde mensen om zich heen hebben, of gewoon ergens wonen op zichzelf.

Ik ben genoeg mensen tegengekomen die jaren en jaren verslaafd en crimineel waren en niemand meer over hadden. Of iemand die al een zelfmoordpoging of 6 achter de rug had maar te beperkt was om dat te laten lukken, familie was 15 jaar eerder al afgehaakt. Dan vraag ik me af of 'je bent altijd voor iemand de moeite waard' opgaat.
Even een andere vraag. Van de week las ik hier hoe je een verwijderde OP in cache kunt terugvinden. Weet iemand het? Mijn pogingen van zojuist mislukten en ik ben nieuwsgierig.
quote:simbalabimba schreef op 16 augustus 2016 @ 20:29:

[...]

Van mij mag Frans n.a.v. deze voorbeelden (en/of andere) zelf weten of hij voor zichzelf dat stadium vóór wil zijn. Als Frans niet wil dat anderen hem zo gaan zien, als Frans wil dat hij doodgaat vóór hij helemaal gelukkig van de Teletubbies wordt, mag hij dat van mij zelf weten. Ook of misschien juist omdat anderen dat juist vertederend vinden en 'hij is helemaal niet lastig'. Het Teletubbiestadium is al eens geleefd, ik kan me best voorstellen dat mensen voor zichzelf niet weer in zo'n fase willen komen, ook al is dat -soms- de natuurlijke weg naar de dood.Frans is de onderzoeker, hij bezocht iemand van negentig. Het stuk gaat over geluk en dementie. Niet iedere dementerende voelt zich ongelukkig. Ze leven in hun eigen wereldje en zijn misschien gelukkiger dan iemand met een hoge hypotheek. Zelf zou ik ook niet in zo'n teletubbie-fase willen komen. Die heb ik trouwens nooit leuk gevonden.

Ik plaatste het stuk als aanvulling aan het stukje van Duende12. Ze schreef: Bij 'sommige' gevallen is er sprake van lijden'. Toen moest ik denken aan de neuroloog bij DWDD, die vertelde dat dementerende niet ongelukkig hoeven te zijn. "Sommigen" dus, niet iedereen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:duende12 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:31:

Missie_m, zoals je in mijn post ook kunt lezen gaat het toch niet om alle dementerenden. Dat zou wat zijn, zeg. Ik werk met deze mensen. Ik heb het over sommige gevallen.Ik ook.

Ik had het woord "sommigen' zelfs onderstreept.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Dubbz schreef op 16 augustus 2016 @ 23:13:

Ik ben het heel erg eens met Bugs.

"Iedereen is de moeite waard", of "Iedereen is evenveel waard", gelul van de bovenste plank.

En heel eerlijk, ik vind ook niet iedereen evenveel waard. Ja. Het zijn waarschijnlijk verboden woorden, en toch durf ik ze hardop te zeggen.

Ik denk dat vele mensen dit ook vinden, terwijl ze voor de buitenwereld correct beamen dat 'iedereen de moeite waard is'.

Iedereen doet aan een bepaalde validatie, bewust en onbewust. Mensen hebben boter op hun kop als men dat ontkent.

Bij dat soort uitspraken zeg ik, bij reacties zoals die van jou, erbij dat uitzonderingen de regel bevestigen.

Kwestie van interpretatie. Soms begrijpen mensen de meest simpele dingen niet en trekken ze alles uit het verband. Niet fijn.

'Zonder aanzien des persoons', zou ook een goede toevoeging zijn.

'Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn meer gelijk dan andere.' Je deed me er aan denken.
-
anoniem_272853 wijzigde dit bericht op 17-08-2016 01:04
Reden: quoten i.p.v. wijzigen
% gewijzigd
quote:Rhaegal schreef op 16 augustus 2016 @ 23:55:

Je bent ook niet altijd voor iemand de moeite waard.Voor jezelluf.
quote:shalimara schreef op 17 augustus 2016 @ 01:02:

[...]

Bij dat soort uitspraken zeg ik, bij reacties zoals die van jou, erbij dat uitzonderingen de regel bevestigen.

Kwestie van interpretatie. Soms begrijpen mensen de meest simpele dingen niet en trekken ze alles uit het verband. Niet fijn.

'Zonder aanzien des persoons', zou ook een goede toevoeging zijn.

'Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn meer gelijk dan andere.' Je deed me er aan denken.

Ik denk dat eerder aan het onvermogen het in een groter geheel te zien.

Erg onsympathieke reactie trouwens van je, maar dat is een bekend fenomeen hier, braak alles er maar uit om jezelf superieur neer te zetten.
quote:missie_m schreef op 17 augustus 2016 @ 00:40:

[...]

Frans is de onderzoeker, hij bezocht iemand van negentig. Het stuk gaat over geluk en dementie. Niet iedere dementerende voelt zich ongelukkig. Ze leven in hun eigen wereldje en zijn misschien gelukkiger dan iemand met een hoge hypotheek. Zelf zou ik ook niet in zo'n teletubbie-fase willen komen. Die heb ik trouwens nooit leuk gevonden.

Ik plaatste het stuk als aanvulling aan het stukje van Duende12. Ze schreef: Bij 'sommige' gevallen is er sprake van lijden'. Toen moest ik denken aan de neuroloog bij DWDD, die vertelde dat dementerende niet ongelukkig hoeven te zijn. "Sommigen" dus, niet iedereen.

Dank voor je reactie; ik had de bedoeling waarmee je het bericht plaatste, in eerste instantie verkeerd begrepen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Hè wat is dat poezenmishandelingstopic toch een lekker ouderwets reltopic geworden. Heerlijk!
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven