Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:00:

[...]

Idd. We worden nooit als volwaardig Nederlanders gezien omdat we een kleurtje hebben. Dat is de realiteit helaas.....start de vioolmuziek.
quote:Blondie456 schreef op 09 september 2016 @ 16:23:

[...]

Dat is denk ik af gaan op je gevoel. Maar King eerlijk gezegd als ik jou (op de foto) op straat tegen kom en zeker als ik in het donker allen ben dan word ik eerlijk gezegd wel bang hoor.dat maak ik dus inderdaad mee, en ik vraag me dan af waar ze bang voor zijn.
very metal
quote:-Kittens- schreef op 09 september 2016 @ 16:30:

[...]

Niemand is gelijk. (Fijn toch?)

Wel gelijkwaardig.Dat laatste is een mythe, meestal voortgebracht door mensen die wat betreft maatschappelijke privileges wat beter af zijn.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:39:

Van elders aangevoerd of afkomstig, niet-inheems, vreemd2.) Niet-oorspronkelijke bewoner (m.n. gebruikt als aanduiding voor personen met een niet-blanke huidskleur, die zelf – of van wie de ouders – in het buitenland geboren zijn, bv. buitenlandse werknemers)

Tegenover allochtoon staat autochtoon. Als je geen allochtoon bent zoals hierboven omschreven dan ben je een autochtoon. Autochtoon betekent ‚het oorspronkelijke bevolking van een land/gebied’. Ook in de geologie en ecologie komt het woord autochtoon voor. In het ecologie betekent autochtoon ‚organismen ontstaan in een bepaald gebied’.Als we heel ver terug gaan in de geschiedenis is zowel de hele wereld allochtoon. De oorspronkelijke bewoners van Amerika waren Indianen, verdreven/vermoord door Europeanen. Portugezen namen Brazilië in. En ga zo maar door. Zuid-Afrika werd overgenomen door Nederlanders. (als ik me niet vergis)
quote:Jejoue schreef op 09 september 2016 @ 16:39:

"Don't mention the war".

Ken je die aflevering?Ja
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 16:43:

[...]

Als we heel ver terug gaan in de geschiedenis is zowel de hele wereld allochtoon. De oorspronkelijke bewoners van Amerika waren Indianen, verdreven/vermoord door Europeanen. Portugezen namen Brazilië in. En ga zo maar door. Zuid-Afrika werd overgenomen door Nederlanders. (als ik me niet vergis)De homo erectus is ontstaan in Afrika. In het gebied wat nu Ethiopia heet.
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 16:43:

[...]

Als we heel ver terug gaan in de geschiedenis is zowel de hele wereld allochtoon. De oorspronkelijke bewoners van Amerika waren Indianen, verdreven/vermoord door Europeanen. Portugezen namen Brazilië in. En ga zo maar door. Zuid-Afrika werd overgenomen door Nederlanders. (als ik me niet vergis)Nog beter. Mensen komen van oorsprong allemaal uit Afrika.
We kunnen hier kort of lang over discussiëren. Ik vind het gewoon niet eerlijk dat we leven in een wereld dat we niet gelijk benaderd kunnen worden het is een soort barrière die tussen de mensen in staat.
Check your privilege: https://www.buzzfeed.com/ ... m=.uvpBpPMRkP#.dfl8D74pG7
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:44:

[...]

Nog beter. Mensen komen van oorsprong allemaal uit Afrika.En dan zit ik opgescheept met een blanke huid, niet eerlijk!
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:45:

We kunnen hier kort of lang over discussiëren. Ik vind het gewoon niet eerlijk dat we leven in een wereld dat we niet gelijk benaderd kunnen worden het is een soort barrière die tussen de mensen in staat.Eens
quote:nina1966 schreef op 09 september 2016 @ 16:41:

[...]

....start de vioolmuziek.Gatver, wat een walgelijke reactie.
quote:-KING- schreef op 09 september 2016 @ 16:42:

[...]

dat maak ik dus inderdaad mee, en ik vraag me dan af waar ze bang voor zijn.Omdat je agressie uit straalt. Kort maar krachtig.

We kunnen hier kort of lang over discussiëren. Ik vind het gewoon niet eerlijk dat we leven in een wereld dat we niet gelijk benaderd kunnen worden het is een soort barrière die tussen de mensen in staat.Waar haal je het vandaan! Ik heb geen barrieres tussen mij en andere mensen staan! En ik benader iedereen gelijk. Mens, wat generaliseer jij

We kunnen hier kort of lang over discussiëren. Ik vind het gewoon niet eerlijk dat we leven in een wereld dat we niet gelijk benaderd kunnen worden het is een soort barrière die tussen de mensen in staat.

Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden. Dus generaliseer niet zo.

En deze dan ook nog een keer:

We hebben allemaal te maken met vooroordelen. Negatief en positief.

Het is maar hoe je er mee omgaat en vooral of je overal gekwetst over moet zijn. Helemaal als je weet dat bijna niemand er iets negatiefs mee bedoelt omdat er voor hun geen waardeoordeel achter zit. Maar gewoon woorden gebruiken zoals ze ooit bedoelt waren. Het is een bewuste keuze om zo te in het leven te staan.
quote:Blondie456 schreef op 09 september 2016 @ 16:47:

[...]

Omdat je agressie uit straalt. Kort maar krachtig.Intimiderende blik is mijn gevoel er ook bij.
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:48:

[...]

Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden. Dus generaliseer niet zo.

En deze dan ook nog een keer:

We hebben allemaal te maken met vooroordelen. Negatief en positief.

Het is maar hoe je er mee omgaat en vooral of je overal gekwetst over moet zijn. Helemaal als je weet dat bijna niemand er iets negatiefs mee bedoelt omdat er voor hun geen waardeoordeel achter zit. Maar gewoon woorden gebruiken zoals ze ooit bedoelt waren. Het is een bewuste keuze om zo te in het leven te staan.Mooi gesproken!
Mensen kunnen er niks aan doen met welke kleur ze deze wereld betreden. Ik ben moe van het constant strijden om mijn huidskleur waar ik niks aan kan doen, snubbige opmerkingen "oo maar je ziet er niet Nederlands ui" "je hebt wel een hollandse naam" "werken je ouders?" "Je hebt wel een bruine kleur"
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 16:49:

[...]

Intimiderende blik is mijn gevoel er ook bij.Klopt, het geeft mij geen prettig gevoel.
Cookylon, wel eens gedacht dat het aan je eigen omgeving kan liggen?
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:49:

Mensen kunnen er niks aan doen met welke kleur ze deze wereld betreden. Ik ben moe van het constant strijden om mijn huidskleur waar ik niks aan kan doen, snubbige opmerkingen "oo maar je ziet er niet Nederlands ui" "je hebt wel een hollandse naam" "werken je ouders?"

Klopt en ieder mens is uniek en mooi.

Dat is ook niet leuk. Ik krijg en kreeg ook hele nare opmerkingen naar mijn hoofd in mijn leven (in dezelfde strekking als jij). Ik omring me nu met mensen die mij dat gevoel niet geven.

Mensen kunnen er niks aan doen met welke kleur ze deze wereld betreden. Ik ben moe van het constant strijden om mijn huidskleur waar ik niks aan kan doen, snubbige opmerkingen "oo maar je ziet er niet Nederlands ui" "je hebt wel een hollandse naam" "werken je ouders?" "Je hebt wel een bruine kleur"Trek je nu de pitycard?

Mensen kunnen er niks aan doen met welke kleur ze deze wereld betreden. Ik ben moe van het constant strijden om mijn huidskleur waar ik niks aan kan doen, snubbige opmerkingen "oo maar je ziet er niet Nederlands ui" "je hebt wel een hollandse naam" "werken je ouders?"Net zoals dat andere er niks aan kunnen doen dat ze ziek ter wereld komen. Of blank. Of met een rare haakneus. Of met rare ogen. Ect. Je kiest zelf voor deze benadering en daarbij zet je alle blanken weg. Je werpt zelf blokkades op.
quote:Jejoue schreef op 09 september 2016 @ 16:39:

"Don't mention the war".

Ken je die aflevering?
quote:yasmijn schreef op 09 september 2016 @ 16:50:

Cookylon, wel eens gedacht dat het aan je eigen omgeving kan liggen?Heeft niks met omgeving te maken zelfs een van deze zinnen heeft een docent tegen mij gezegd 10 jaar geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven