Napraattopic deel 100

01-07-2018 11:38 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
yasmijn schreef:
10-07-2018 23:15
Linkje plaatsten in modtopic. En dat zeg ik als digibeet.
Linkje, nick en tijdstip. Hoe makkelijk kan het zijn.
Jullie zoeken nu al moeilijkheden.
Gaat erom dat dat makkelijk over het hoofd gezien kan worden.
Bovendien levert dat een onnodige stroom reacties op als je pech hebt, waardoor het totaal onoverzichtelijk wordt.
Nou, oké. Dan de stafjes niet meer anoniem maar dat er gewoon bij het bericht komt te staan wie en waarom dat bericht gestaft heeft.

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat sneaky stiekeme gedoe. Out in the open met die hap.
Stiekem is zoooo 1957.
Of gewoon een apart staftopic maken.

Ik zeg ook maar wat ;-D
KyloRen schreef:
10-07-2018 23:26

Ik zeg ook maar wat ;-D
Ik denk dat dat dan vooral een discussietopic gaat worden en het levert veel meer werk op voor de mods.
lise1985 schreef:
10-07-2018 23:29
Ik denk dat dat dan vooral een discussietopic gaat worden en het levert veel meer werk op voor de mods.
Da's zeker zo, maar dan zouden ze er sancties op kunnen zetten, net zoals het bantopic.
KyloRen schreef:
10-07-2018 23:26

Ik zeg ook maar wat ;-D
En als je dan off topic gaat, krijg je een ban :P
KyloRen schreef:
10-07-2018 23:30
Da's zeker zo, maar dan zouden ze er sancties op kunnen zetten, net zoals het bantopic.
En dat lever ze nog meer werk op. Dat gaan ze nooit doen.
lise1985 schreef:
10-07-2018 23:29
Ik weet het wel zeker.

Iedereen mag zich wat mij betreft lens staffen.
Ze zouden de mods wat gedegener moeten trainen. Zij zijn tenslotte degenen die beslissen of iets maatregelwaardig is of niet.
yasmijn schreef:
10-07-2018 23:15
Linkje plaatsten in modtopic. En dat zeg ik als digibeet.
Linkje, nick en tijdstip. Hoe makkelijk kan het zijn.
Jullie zoeken nu al moeilijkheden.

Dat doen mensen niet. Je ziet het nu al in het modtopic, dat de mods steeds moeten vragen om een stafje omdat diegene er geen linkje bij heeft gezet.

Ik snap je sentiment wel hoor, maar ik denk dat de oplossing in een andere hoek gezocht moet worden. Namelijk dat de mods zorgvuldiger omgaan met het honoreren van stafjes. Meer letten op de context en de postgeschiedenis van degene die gestaft wordt.

Het is overigens niet makkelijk hoor, modereren op een forum. Je moet schoolmeester/juf gaan spelen voor volwassen mensen. En altijd is er wel iemand die het niet met je beslissing eens is.
En lekker straffen voor onzinnig staffen.
lise1985 schreef:
10-07-2018 23:31
En dat lever ze nog meer werk op. Dat gaan ze nooit doen.
A woman can dream :proud:
RikM schreef:
Dat doen mensen niet. Je ziet het nu al in het modtopic, dat de mods steeds moeten vragen om een stafje omdat diegene er geen linkje bij heeft gezet.

Ik snap je sentiment wel hoor, maar ik denk dat de oplossing in een andere hoek gezocht moet worden. Namelijk dat de mods zorgvuldiger omgaan met het honoreren van stafjes. Meer letten op de context en de postgeschiedenis van degene die gestaft wordt.

Het is overigens niet makkelijk hoor, modereren op een forum. Je moet schoolmeester/juf gaan spelen voor volwassen mensen. En altijd is er wel iemand die het niet met je beslissing eens is.
Ik ben het akelig vaak met je eens de laatste dagen...
Nemaìn’ schreef:
En lekker straffen voor onzinnig staffen.

Je kan ook een soort karmasysteem maken. Voor elke staf die afgewezen wordt krijg je -1 karmapunt. Dan zie je als moderator snel genoeg wie de notoire staffers en banaansmeerders zijn.

Dan kun je het zelfs zo maken dat iemand met te veel negatieve karma niet meer mag staffen.
lise1985 schreef:
10-07-2018 23:33
Ik ben het akelig vaak met je eens de laatste dagen...

Ik heb soms zo mijn momenten. ;-D
RikM schreef:
10-07-2018 23:37
Je kan ook een soort karmasysteem maken. Voor elke staf die afgewezen wordt krijg je -1 karmapunt. Dan zie je als moderator snel genoeg wie de notoire staffers en banaansmeerders zijn.

Dan kun je het zelfs zo maken dat iemand met te veel negatieve karma niet meer mag staffen.
Alleen haalbaar bij degelijk modereren. Met het zwabberbeleid van nu kan je hier niets mee.
Nemaìn’ schreef:
10-07-2018 23:39
Alleen haalbaar bij degelijk modereren. Met het zwabberbeleid van nu kan je hier niets mee.
Eens. Het begint met consequent modereren.
Nemaìn’ schreef:
Ik weet het wel zeker.

Ze zouden de mods wat gedegener moeten trainen. Zij zijn tenslotte degenen die beslissen of iets maatregelwaardig is of niet.
En dat laatste gaat dus nooit gebeuren. Na een half jaar, hooguit 9 maanden zit de stage erop. En ze zijn te jong om contexten en de verhoudingen hier te begrijpen. Dus het blijft een janboel.

Ik wil mijn oude forum terug!!! :HA: :whip: :vechten: :rofl: :steam:
Al dat soort dingen.
yasmijn schreef:
10-07-2018 23:42
En dat laatste gaat dus nooit gebeuren. Na een half jaar, hooguit 9 maanden zit de stage erop. En ze zijn te jong om contexten en de verhoudingen hier te begrijpen. Dus het blijft een janboel.

Ik wil mijn oude forum terug!!! :HA: :whip: :vechten: :rofl: :steam:
Al dat soort dingen.
En dan beschuldig je anderen van het denken in problemen ;)
yasmijn schreef:
10-07-2018 23:42

Dat denk ik ook. We moeten het er maar mee doen.
Nemaìn’ schreef:
10-07-2018 23:39

Lijkt me op zich wel lachen, een karmasysteem op Viva Forum. Dan noemen we het zuurtegraad in plaats van karma. Met een Hall of Fame voor de grootste zuursloten.
Nemaìn’ schreef:
10-07-2018 23:44
En dan beschuldig je anderen van het denken in problemen ;)
Met al die ads zou je toch denken dat er wel inkomsten zijn om een vaste ervaren doorgewinterde mod of 2 aan te stellen.
Nee, ik denk te simpel. Sanoma vult al jaren het ene gat met het andere. Geld voor competente techniek is er ook niet.

Kansloos. Het wordt hier niks meer.
Nemaìn’ schreef:
Ik weet het wel zeker.

Precies dit. Mods die begrijpend kunnen lezen en klaar ben je.
Shoot me,

Ik ben helemaal niet voor eerlijk en iedereen gelijk modereren.
Er zijn mensen die heel veel krediet hebben opgebouwd en een grote forumgeschiedenis hebben die helemaal geen ban moeten krijgen voor flapdrol. Terwijl binnenkomen op het forum met flapdrol wel heel vervelend kan zijn.

Ik opteer voor een tere-zieltjespijler, waar iedereen lief en kumbaja moet reageren en de ElBuffelpijler waar bannelingen fitties kunnen uitfoeteren.

En als ik toch mag dromen: een infantielenpijler voor de stukjes van de redactie.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Pipistrello schreef:
11-07-2018 00:01
Precies dit. Mods die begrijpend kunnen lezen en klaar ben je.
Dat lukt niet, he? Zo lang duurt de stage niet.
En (ik wil ze niet beledigen) ze zijn te jong.
feow schreef:
11-07-2018 00:02
Ik opteer voor een tere-zieltjespijler, waar iedereen lief en kumbaja moet reageren en de ElBuffelpijler waar bannelingen fitties kunnen uitfoeteren.

En als ik toch mag dromen: een infantielenpijler voor de stukjes van de redactie.
Oooooh mag er dan ook een ‘het hek staat vanaf 00.00 open’ pijler komen? Jawel toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven