Napraattopic deel 100

01-07-2018 11:38 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
yasmijn schreef:
11-07-2018 10:33
Welnee. Vroeger ging dat ook prima. Voordat dat infantiele gestaf begon.
En dat kan ook met een groot forum.

Misschien kun je de CM overhalen een keer een proef te doen waarbij ze het staffen een tijdje uitschakelen. Kijken hoe dat gaat.

Maar dan moet je denk ik wel met elkaar afspreken dat als je een melding doet in het modtopic, je er ook een linkje bij plaatst. Anders zadel je de mods op met veel extra werk.
Ik vind staffen omdat je iemand wil naaien echt niet ok. Ook staffen voor futiliteiten, als er eigenlijk niets aan de hand is vind ik niet ok.

Maar ik zie staffen ook als een manier om de mods te helpen hun werk te doen, ze kunnen immers niet alles bijhouden, is gewoon onmogelijk. En als er dan mensen echt over de schreef gaan mag dat best gestaft worden, of als er naw gegevens worden gedeeld. Daarnaast helpt staffen ook om de wildgroei aan onderzoekjes, spam, hengelaars etc. te snoeien. Als dat ook niet gestaft zou kunnen worden heb je hier echt alleen nog maar dat soort ongein.

Dus, nee, staffen afschaffen vind ik niet ok.
Head* schreef:
11-07-2018 10:44
Ik vind staffen omdat je iemand wil naaien echt niet ok. Ook staffen voor futiliteiten, als er eigenlijk niets aan de hand is vind ik niet ok.

Maar ik zie staffen ook als een manier om de mods te helpen hun werk te doen, ze kunnen immers niet alles bijhouden, is gewoon onmogelijk. En als er dan mensen echt over de schreef gaan mag dat best gestaft worden, of als er naw gegevens worden gedeeld. Daarnaast helpt staffen ook om de wildgroei aan onderzoekjes, spam, hengelaars etc. te snoeien. Als dat ook niet gestaft zou kunnen worden heb je hier echt alleen nog maar dat soort ongein.

Dus, nee, staffen afschaffen vind ik niet ok.
Staffen houdt echt geen hengelaars op afstand, hoor.
Ik snap ook niet dat ze niet allang een onderzoekjespijler hebben geopend of een datingpijler. Ze willen toch zo veel mogelijk traffic ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
11-07-2018 10:47
Ik snap ook niet dat ze niet allang een onderzoekjespijler hebben geopend of een datingpijler. Ze willen toch zo veel mogelijk traffic ?
Dat zou wel een goeie zijn.
blijfgewoonbianca schreef:
11-07-2018 10:47
Snap ik ook niet.

Edit: is Contact niet een soort datingpijler?
Ik word de laatste tijd regelmatig gestaft op Actueel omdat ik wel eens zo brutaal ben om tegen het boosaardige gebazel daar in te gaan.
Mijn opmerking wordt dan gewist (meestal wegens 'op de man' terwijl ik iets algemeens heb gezegd), ik krijg een waarschuwing en word door de kansloze figuur die me een ban wilde aansmeren zelf beschuldigd van staffen. En dat doe ik dus nooit. Als ik vind dat iets niet door de beugel kan zeg ik het zelf wel. En dan krijg ik weer een waarschuwing.
De racistische bagger eromheen blijft meestal gewoon staan.
En ik ben niet de enige daar met een staffende fanclub.

Ik ben wel voor openlijk staffen. Dat zet misschien een beetje een rem op de wraak- en naaimogelijkheden van bepaalde types. Lijkt me ook een stuk rustiger voor de mods.
Snarky schreef:
11-07-2018 11:07
Ik word de laatste tijd regelmatig gestaft op Actueel omdat ik wel eens zo brutaal ben om tegen het boosaardige gebazel daar in te gaan.
Mijn opmerking wordt dan gewist (meestal wegens 'op de man' terwijl ik iets algemeens heb gezegd), ik krijg een waarschuwing en word door de kansloze figuur die me een ban wilde aansmeren zelf beschuldigd van staffen. En dat doe ik dus nooit. Als ik vind dat iets niet door de beugel kan zeg ik het zelf wel. En dan krijg ik weer een waarschuwing.

Ik ben wel voor openlijk staffen. Dat zet misschien een beetje een rem op de wraak- en naaimogelijkheden van bepaalde types. Lijkt me ook een stuk rustiger voor de mods.

Wat een nare mensen zijn dat toch, die zich zo gedragen hier. Bah.

De anonimiteit van Internet laat mensen echt van hun slechtste kant zien, alle beschaving vliegt zonder pardon de deur uit. Dat zie je ook vaak bij bijv. krantenartikelen als mensen commentaar mogen geven.
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 11:10
3.84% gewijzigd
mezelf per ongeluk gequote
Actueelpijler is stom.
Ik ben met BGB.
Snarky schreef:
11-07-2018 11:07

Ook eens.
yette schreef:
11-07-2018 10:10
Nou, laten we eens kijken wat de reacties zijn als bekend is wie er heeft gestaft...

Afgelopen zaterdag strafte ik De_Cynicus in dit topic:
actueel/wie-is-de-undercoverman-van-de- ... #p28727709
De mod haalde een deel van de gestafte tekst weg, maar die kunnen jullie dankzij een foutje toch nog lezen in een quoot van me.
De_Cynicus blijkt er een maandban aan overgehouden te hebben. Wegens 'op de man'.

Ik had dit ook niet gestaft.
Such fun!1
Met de andere topics er bij waar hij zo onredelijk te keer gaat tegen andere geef ik Yvette gelijk.
8102 schreef:
11-07-2018 11:53
Met de andere topics er bij waar hij zo onredelijk te keer gaat tegen andere geef ik Yvette gelijk.
En dat is het vaak.
Ik heb ook weleens iemand gestaft voor een post die op zich mss nog wel door de beugel kon, net aan.
Maar na 30 van zulke posts was ik er toch wel klaar mee.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
yette schreef:
11-07-2018 10:10
Nou, laten we eens kijken wat de reacties zijn als bekend is wie er heeft gestaft...

Afgelopen zaterdag strafte ik De_Cynicus in dit topic:
actueel/wie-is-de-undercoverman-van-de- ... #p28727709
De mod haalde een deel van de gestafte tekst weg, maar die kunnen jullie dankzij een foutje toch nog lezen in een quoot van me.
De_Cynicus blijkt er een maandban aan overgehouden te hebben. Wegens 'op de man'.
De post was aan jou gericht, dus ik vind dat jij dat prima kan/mag staffen als jij vindt dat het te ver gaat. Aan de mods om te oordelen of het werkelijk te ver ging.
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
11-07-2018 11:55
En dat is het vaak.
Ik heb ook weleens iemand gestaft voor een post die op zich mss nog wel door de beugel kon, net aan.
Het wordt dan wel moeilijk om heel stiekeme forummers te staffen. Er zijn er in het verleden (en nu waarschijnlijk ook nog) een paar geweest die heel geniepig zijn en op de man spelen zonder dat anderen het doorhebben. Alleen diegene waaraan het gericht is, snapt wat er werkelijk geschreven wordt. Altijd maar dezelfde forummer viseren en 'achtervolgen' (zwaar woord, maar je snapt wel wat ik bedoel). Dan zou je alle posts moeten bijhouden en doormailen met uitleg ofzo.
Het is natuurlijk ook wel grappig dat het probleem van viva, niet goed kunnen modereren, nu bij de users gelegd wordt, aan de schandpaal bij staffen.

Iedereen moet kunnen staf om wat en waarom. Aan de mods om daar integer en professioneel mee om te gaan.
Nemaìn’ schreef:
11-07-2018 12:02
Het is natuurlijk ook wel grappig dat het probleem van viva, niet goed kunnen modereren, nu bij de users gelegd wordt, aan de schandpaal bij staffen.

Iedereen moet kunnen staf om wat en waarom. Aan de mods om daar integer en professioneel mee om te gaan.
Dit dus.
doornroosje9 schreef:
11-07-2018 12:00
Het wordt dan wel moeilijk om heel stiekeme forummers te staffen. Er zijn er in het verleden (en nu waarschijnlijk ook nog) een paar geweest die heel geniepig zijn en op de man spelen zonder dat anderen het doorhebben. Alleen diegene waaraan het gericht is, snapt wat er werkelijk geschreven wordt. Altijd maar dezelfde forummer viseren en 'achtervolgen' (zwaar woord, maar je snapt wel wat ik bedoel). Dan zou je alle posts moeten bijhouden en doormailen met uitleg ofzo.
Dit ook. En diegenen die dat zo geniepig kunnen kunnen dat dus ook prima ontkennen.
En dan is het wel fijn als er nog een paar mensen zijn die het herkennen.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
doornroosje9 schreef:
Mods kunnen ook loepen op desbetreffende forummer. Hij is vaker uit zijn dak gegaan tegen andere ( en een ban daarvoor gehad)
doornroosje9 schreef:

Maar daar is dan weer de negeerfunctie voor uitgevonden. Dan heb je er geen last meer van.
Solomio schreef:
11-07-2018 11:55
En dat is het vaak.
Dat was hier ook het geval. Heb bij het staf-bericht aangegeven dat het voor mij een opeenstapeling was.
RikM schreef:
11-07-2018 12:04
Maar daar is dan weer de negeerfunctie voor uitgevonden. Dan heb je er geen last meer van.
Dat heeft geen nut zolang iemand anders een qoute er van doet.
En vaak lees ik mee zonder ingelogd te zijn.
8102 schreef:
11-07-2018 12:03
Mods kunnen ook loepen op desbetreffende forummer. Hij is vaker uit zijn dak gegaan tegen andere ( en een ban daarvoor gehad)
Ik doel nu op andere forummers en als je loept, kan je het waarschijnlijk ook niet zien als mod.
Nemaìn’ schreef:
11-07-2018 12:02

100% mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven