Napraattopic deel 101
vrijdag 27 juli 2018 om 08:54
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 12 augustus 2018 om 21:35
Exact. En als het even terugleest Nemaìn' , zie je dat ik niks geks gezegd heb, maar dat je zelf dubbele info geeft.zazamaenade schreef: ↑12-08-2018 21:25Ik vind ook dat je soms te lang doorgaat, alsof je perse gelijk wilt krijgen.
Soms moet je het laten, zeker in dit geval.
Anderen wijzen op het voeren van een trol maar zelf niet zien dat je gedrag op een ander hetzelfde effect kan hebben.
Niet zo fijn, vind ik.
Je mag het wel melden, maar ook weer niet en ik bedoel jou wel en toch niet.
zondag 12 augustus 2018 om 21:38
Mijn vraag op anoniem staat nog steeds.
zondag 12 augustus 2018 om 21:38
Typisch.BlueEyedLady schreef: ↑12-08-2018 21:37Dus je vindt het prima om iedereen overal op aan te spreken, maar jij mag nergens op aangesproken worden?
Bijzonder
Vriendelijk.
zondag 12 augustus 2018 om 21:41
Volgens mij was ze gewoon helder en consequent en constructief. Ze verweet je niks, ze gaf aan wat het waarschijnlijke resultaat is van je actie. En als je dat resultaat niet wil zou je een andere actie kunnen overwegen.
Dat ze dit meerdere keren uitlegt komt omdat ze meerdere keren niet begrepen werd. Ik zie niet waarom dat zuigen is.
zondag 12 augustus 2018 om 21:48
zondag 12 augustus 2018 om 21:50
Als ik niks had gezegd, was het men niet opgevallen dat Matis/Tamis er weer was.shifty schreef: ↑12-08-2018 21:41Volgens mij was ze gewoon helder en consequent en constructief. Ze verweet je niks, ze gaf aan wat het waarschijnlijke resultaat is van je actie. En als je dat resultaat niet wil zou je een andere actie kunnen overwegen.
Dat ze dit meerdere keren uitlegt komt omdat ze meerdere keren niet begrepen werd. Ik zie niet waarom dat zuigen is.
Verder moeten wij ons stil houden en ze herhaalt zichzelf wel steeds.
Dus ja... toe maar.
Niet voeden.
Niet voeden.
Niet voeden.
zondag 12 augustus 2018 om 21:51
Ik heb uitgelegd wat mijn reden is.
zondag 12 augustus 2018 om 21:52
Laat het los.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
zondag 12 augustus 2018 om 21:52
Het is toch niet raar dat iemand zegt, niet voeden. Het is het meest zinvolle om een irritante troll niet te voeden.
zondag 12 augustus 2018 om 21:53
Jammer.
Hopelijk kom je nog eens terug.
Voor wat het waard is : ik heb een tijd, in het begin toen ik meeschreef, moeite gehad met de stijl van sommigen hier, mensen van wie ik het oordeel wél op prijs stel. Er zijn ook forummers die ik naar of onbeschoft vind, dat laat ik gemakkelijker van me afglijden. Die mensen zijn er overal; bovendien is het heel persoonlijk, omdat iemand je kan doen denken aan je nare schooljuf of vervelende broer.
Ik vind wel dat het scheelt als je de goede kanten van iemand kunt zien, ondanks een prikkende manier van reageren.
Als ik een slechte dag heb komen de dingen die hier geschreven worden hard binnen en moet ik mezelf beschermen.
Even voor de duidelijkheid, dit gaat niet speciaal over één forummer, en niet over Nemain.
nounou
zondag 12 augustus 2018 om 21:56
Deze forummer is er al langer, het is volgens mij Z******, en het is een hij. Iemand die het zelf ook moeilijk heeft en rare sprongen maakt, heel rare, nare sprongen.
nounou
zondag 12 augustus 2018 om 21:57
Ik ben er altijd als de kippen bij, ben ook altijd nieuwsgierig. Ben een soort cateautje maar dan nog in de kast. Ze plaatst schijnbaar ook vaak (ook nooit gezien) dus dat is dan wel weer eerlijk.
Heb tot dusver alleen mij volstrekt onbekende forummers bewonderd. Zodra ik een bekende zie ga ik ook eens.
Hoe kom je bij de naam, omdat het via fb gaat ofzo?
zondag 12 augustus 2018 om 22:02
Er is door een paar eerdere topics waar deze forummers elkaar tegenkwamen (ik was er soms ook bij) een heel vreemde dynamiek ontstaan, het gaat niet zomaar alleen over een troll en niet voeren, althans, zo zie ik het.
Ik weet niet of Nemain zich bewust was wie deze forummer was. Voor haar is het ook een oude bekende, uit een topic op de Sekspijler van een paar maanden terug.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 12-08-2018 22:04
16.46% gewijzigd
nounou
Naam was hier ook ergen in een topic, weet niet meer precies welke (dacht vind je jezelf mooi?). Ze plaatst idd zelf ook altijd haar foto en ook haar naam. Ik heb haar foto een hele tijd terug in het roep topic gezien.Het-groepje schreef: ↑12-08-2018 21:57Ik ben er altijd als de kippen bij, ben ook altijd nieuwsgierig. Ben een soort cateautje maar dan nog in de kast. Ze plaatst schijnbaar ook vaak (ook nooit gezien) dus dat is dan wel weer eerlijk.
Heb tot dusver alleen mij volstrekt onbekende forummers bewonderd. Zodra ik een bekende zie ga ik ook eens.
Hoe kom je bij de naam, omdat het via fb gaat ofzo?
Ik vind Cateautje wel aardig, en ze ziet er leuk en mooi uit maar dit gedrag rondom het aanmoedigen van die foto's stoort mij. Maarja dat ligt misschien gewoon aan mij
Ik houd me daarvoor te afzijdig denk ik, persoonlijke of op de man reacties doen me niet zoveel, ik kan het makkelijk naast me neerleggen. Ik snap dat het niet voor iedereen zo is. Wel, en dat geef ik eerlijk toe, triggeren trollen mij veel. Ik heb echt de pest aan ze. Grappig trollen zijn leuk, die doen het voor de sjeu en vaak denk ik dat het bekende forummers zijn. Maar die provocerende en valse trollen, die vind ik smerig en absoluut niet leuk.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
zondag 12 augustus 2018 om 22:03
Dat is mij ontgaanzazamaenade schreef: ↑12-08-2018 22:02Er is door een paar eerdere topics waar deze forummers elkaar tegenkwamen (ik was er soms ook bij) een heel vreemde dynamiek ontstaan, het gaat niet zomaar alleen over een troll en niet voeren, althans, zo zie ik het.
zondag 12 augustus 2018 om 22:07
Nee het valt inderdaad wel op.Oifa schreef: ↑12-08-2018 22:02Naam was hier ook ergen in een topic, weet niet meer precies welke (dacht vind je jezelf mooi?). Ze plaatst idd zelf ook altijd haar foto en ook haar naam. Ik heb haar foto een hele tijd terug in het roep topic gezien.
Ik vind Cateautje wel aardig, en ze ziet er leuk en mooi uit maar dit gedrag rondom het aanmoedigen van die foto's stoort mij. Maarja dat ligt misschien gewoon aan mij
Ook omdat ik de sfeer op het forum nu niet zo veilig vindt (Aziatische invasie en verder niet zo vriendelijk vaak) snap ik het op het moment ook niet.
Aan de ene kant vind ik het heel gezellig enzo, beetje goede oude tijd, aan de andere kant niet op zijn plek.
zondag 12 augustus 2018 om 22:13
Het forum is inmiddels zo groot en naar mijn idee niet veilig genoeg voor zulke acties. Maarja we zijn allen volwassen dus wie foto's plaatst is zich hoop ik wel bewust van de gevarenHet-groepje schreef: ↑12-08-2018 22:07Nee het valt inderdaad wel op.
Ook omdat ik de sfeer op het forum nu niet zo veilig vindt (Aziatische invasie en verder niet zo vriendelijk vaak) snap ik het op het moment ook niet.
Aan de ene kant vind ik het heel gezellig enzo, beetje goede oude tijd, aan de andere kant niet op zijn plek.
zondag 12 augustus 2018 om 22:21
zazamaenade schreef: ↑12-08-2018 22:02Er is door een paar eerdere topics waar deze forummers elkaar tegenkwamen (ik was er soms ook bij) een heel vreemde dynamiek ontstaan, het gaat niet zomaar alleen over een troll en niet voeren, althans, zo zie ik het.
Deze vreemde dynamiek, zoals je het omschrijft, staat inderdaad volgens mij helemaal los van de inhoud.
De een heeft een mening over de actie van een ander en de ander vertaalt dat naar persoonlijke kritiek. Vervolgens wordt geprobeerd uit te leggen dat het bedoeld is als mening en niet als persoonlijke kritiek, maar dat wordt dan vertaalt naar bekrachtiging van wat die persoon als persoonlijke kritiek ervaart. Alle volgende pogingen om het nog een keer uit te leggen worden vertaald naar drammen/zuigen. Als anderen dan aangeven dat ze het zo niet moet opvatten, vat ze dat op als ondersteuning van de kritiek. Terwijl het enige wat geprobeerd wordt is duidelijk te maken dat ze de vorm verkeerd heeft opgevat
Terwijl ze inhoudelijk misschien best gelijk heeft, daar zeg ik niks over, gaat de inhoud verloren omdat ze het koppelt aan een verkeerde aanname over de vorm.
Denk ik.
zondag 12 augustus 2018 om 22:24
.
Zo denk ik er ook over.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zondag 12 augustus 2018 om 22:28
shifty schreef: ↑12-08-2018 22:21Deze vreemde dynamiek, zoals je het omschrijft, staat inderdaad volgens mij helemaal los van de inhoud.
De een heeft een mening over de actie van een ander en de ander vertaalt dat naar persoonlijke kritiek. Vervolgens wordt geprobeerd uit te leggen dat het bedoeld is als mening en niet als persoonlijke kritiek, maar dat wordt dan vertaalt naar bekrachtiging van wat die persoon als persoonlijke kritiek ervaart. Alle volgende pogingen om het nog een keer uit te leggen worden vertaald naar drammen/zuigen. Als anderen dan aangeven dat ze het zo niet moet opvatten, vat ze dat op als ondersteuning van de kritiek. Terwijl het enige wat geprobeerd wordt is duidelijk te maken dat ze de vorm verkeerd heeft opgevat
Terwijl ze inhoudelijk misschien best gelijk heeft, daar zeg ik niks over, gaat de inhoud verloren omdat ze het koppelt aan een verkeerde aanname over de vorm.
Denk ik.
Theoretisch gezien heb je wel gelijk, maar die twee zaken zijn denk ik niet te scheiden terwijl het gebeurt. Mensen kunnen kwetsbaar zijn voor verwijten, vermaningen omdat het iets in hen raakt of zeer doet, terwijl ze een onaangename situatie voor zichzelf en voor een ander (in Fayanna's topic, in dit geval) in goede banen proberen te leiden, en zichzelf te beschermen.
nounou