Napraattopic deel 101
vrijdag 27 juli 2018 om 08:54
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 28 juli 2018 om 11:23
En de ban was dus onjuist.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 28 juli 2018 om 11:25
K zag je elders en snapte niks van dat groene kuiken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 28 juli 2018 om 11:44
Klopt. Istieook.
zaterdag 28 juli 2018 om 11:50
ik ben een auto reply van de CM, die is op vakantie denk ik.
Dus het forum is overgeleverd aan junioren en de vakantiewerkers uit Polen.
Maar de CM is niet gek, hij heeft voorkomen dat sommige forummers geband kunnen worden. De vakantiewerkers kunnen wel in het bantopic schrijven maar ze kunnen bepaalde forummers niet daadwerkelijk bannen. Daarom kreeg ik ook zo’n kort, niet inhoudelijk mailtje. Die vakantiewerkers kunnen slecht nederlands.
zaterdag 28 juli 2018 om 11:51
Ik had toch andere verwachtingen...
Vroeger, toen alles nog beter was, deed Enn magische dingen..
Verrek!
Mijn aluhoedje doet rare dingen in deze hitte.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 28 juli 2018 om 11:55
S-Meds schreef: ↑28-07-2018 11:50ik ben een auto reply van de CM, die is op vakantie denk ik.
Maar de CM is niet gek, hij heeft voorkomen dat sommige forummers geband kunnen worden. De vakantiewerkers kunnen wel in het bantopic schrijven maar ze kunnen bepaalde forummers niet daadwerkelijk bannen. Daarom kreeg ik ook zo’n kort, niet inhoudelijk mailtje. Die vakantiewerkers kunnen slecht nederlands.
Geen bijzonderheden
zaterdag 28 juli 2018 om 11:58
Dat was de uitleg via google translate?S-Meds schreef: ↑28-07-2018 11:50ik ben een auto reply van de CM, die is op vakantie denk ik.
zaterdag 28 juli 2018 om 12:15
ModeratorViva zaterdag 28 juli 2018 12:10
na minsten 3 maanden goed gedrag ga je dus 1 stap terug (op de 'trede' van een 24u ban) en volgt er wederom een 48u ban.
------
Het is cryptisch omschreven, na minstens drie maanden ga je terug naar stap 1.
Zijn de waarschuwingen dan niet meer van toepassing?
En hoe breed is het begrip minstens drie maanden?
na minsten 3 maanden goed gedrag ga je dus 1 stap terug (op de 'trede' van een 24u ban) en volgt er wederom een 48u ban.
------
zaterdag 28 juli 2018 om 12:21
Zo heel moeilijk is het toch niet? Het is een laddersysteem. Op het moment dat je een ban krijgt wordt gekeken op welke trede je op dat moment staat en dan ga je dus één trede omhoog. Na drie maanden goed gedrag ga je één trede omlaag.
Waarschuwingen tellen niet als trede, die blijven gewoon bestaan.
zaterdag 28 juli 2018 om 12:22
8102 schreef: ↑28-07-2018 12:15ModeratorViva zaterdag 28 juli 2018 12:10
------
Geen bijzonderheden
zaterdag 28 juli 2018 om 12:26
S-Meds schreef: ↑28-07-2018 11:50ik ben een auto reply van de CM, die is op vakantie denk ik.
Nou idd, ik heb net zitten mailen met het zwarte gat, en het viel me echt op. Echt middelbareschoolniveau.
Such fun!1
zaterdag 28 juli 2018 om 12:29
Ja dus als je ban is teruggedraaid zit je weer op 24 uur. Maar als je daar naar vraagt zegt de modbot dat je de berichten moet staffenRikM schreef: ↑28-07-2018 12:21Zo heel moeilijk is het toch niet? Het is een laddersysteem. Op het moment dat je een ban krijgt wordt gekeken op welke trede je op dat moment staat en dan ga je dus één trede omhoog. Na drie maanden goed gedrag ga je één trede omlaag.
zaterdag 28 juli 2018 om 12:30
zaterdag 28 juli 2018 om 13:05
Dit staat in de huisregels.
De beheerder kan indien nodig contact opnemen met de “abuse afdeling” van je provider, dit kan uiteindelijk leiden tot het afsluiten van je internetaccount.
Indien een gebruiker na het krijgen van een waarschuwing of ban een periode van minimaal drie maanden zonder overtreding gebruik maakt van het forum dan wordt de laatst verkregen waarschuwing of ban kwijtgescholden. Dit geldt alleen voor de laatste waarschuwing of ban, er worden dus niet meerdere bestraffingen kwijtgescholden bij een langere periode zonder incident. Een permanente ban wordt niet kwijtgescholden.
De beheerder kan indien nodig contact opnemen met de “abuse afdeling” van je provider, dit kan uiteindelijk leiden tot het afsluiten van je internetaccount.
Indien een gebruiker na het krijgen van een waarschuwing of ban een periode van minimaal drie maanden zonder overtreding gebruik maakt van het forum dan wordt de laatst verkregen waarschuwing of ban kwijtgescholden. Dit geldt alleen voor de laatste waarschuwing of ban, er worden dus niet meerdere bestraffingen kwijtgescholden bij een langere periode zonder incident. Een permanente ban wordt niet kwijtgescholden.
zaterdag 28 juli 2018 om 13:11
8102 schreef: ↑28-07-2018 13:05Dit staat in de huisregels.
(...)
Lijkt me duidelijk.
zaterdag 28 juli 2018 om 13:13
Als ik na een maand verplicht fokken drie maanden braaf ben wordt mijn laatste ban kwijtgescholden.
Daarna is mijn fokweek mijn laatste ban.
Dus dan ben ik drie maanden poezellief en kleurloos en mogen ze mijn fokweek weggummen.
Dan wordt mijn lange weekend fok mijn laatste ban.
Zo lees ik het.
En als het anders is vind ik het stom.
Behalve bij Meds. Die klimt steeds hoger op de ladder van speciale forummers. Ik vind eigenlijk dat ze daar inmiddels wel een ban voor zou moeten krijgen.
Daarna is mijn fokweek mijn laatste ban.
Dus dan ben ik drie maanden poezellief en kleurloos en mogen ze mijn fokweek weggummen.
Dan wordt mijn lange weekend fok mijn laatste ban.
Zo lees ik het.
En als het anders is vind ik het stom.
Behalve bij Meds. Die klimt steeds hoger op de ladder van speciale forummers. Ik vind eigenlijk dat ze daar inmiddels wel een ban voor zou moeten krijgen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 28 juli 2018 om 13:37
Hoezo sommigen? Zijn dat de forummers met een speciale regeling?S-Meds schreef: ↑28-07-2018 11:50ik ben een auto reply van de CM, die is op vakantie denk ik.
En wie zijn 'bepaalde forummers'?