Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 21:13
Je kan prima zeggen dat je er verdrietig van wordt, maar niet kunnen eten, tranen met snot, slapeloze nachten, allemaal net een beetje overdone en totaal niet relevant.

Dat heb ik dan weer niemand zien schrijven.
lemoos2 schreef:
20-09-2018 21:12
[/b]

Dan denk ik dat je stiekem, ondanks eerdere uitlatingen (misantropentopic), dan toch best een optimistisch mensbeeld hebt. Ik denk dat best veel mensen gewoonweg daar niet toe in staat zijn. Niet om lekker badinerend te doen maar zoiets verwachten is bij veel mensen net zo zinloos als verwachten op mijn 39e dat ik nog 20 cm groei.
Nee, ik denk dat ik gewoon masochist ben. Een optimistisch mensbeeld zou je me niet op kunnen betrappen :P

nee maar even heel meta, het onvermogen tot rationeel na denken bij vrouwen stoort me fantastisch. Dan denk ik 'je wil mee doen in de grote mensenwereld, maar met emoties en slachtofferschap kom je er niet. Doe rationeel'. En ja ik ben vrouw maar daar om juist.
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 21:07
Dat is het issue ook helemaal niet. Het gaat er om hoe anderen dit etaleren.

Maar waarom stoort dat je zo ?

Ik kan voor mezelf wel een antwoord geven, want mij kan sommig vertoon ook storen : omdat het kan lijken dat het me niets kan schelen wanneer ik niet meeloopt in een stille tocht, of niet applaudiseer wanneer een rouwauto voorbijkomt, of geen verdriet heb omdat een bekend iemand is overleden.
Omdat ik me bijna verplicht voel op een bepaalde manier mijn betrokkenheid te laten zien terwijl dat niet mijn stijl is. Heeft niets met calvinisme te maken, maar met de manier waarop ik mijn gevoelens uit. Die kan soms voor mensen overdreven lijken, en soms kil lijken.
Er gaat conformeringsdwang uit van openbaar rouwvertoon. Dat is wat mij stoort.
Maar dat anderen wél op die manier rouwen maakt hen niet tot conformisten. Die zitten er ongetwijfeld bij, maar dat zijn ze niet allemaal.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 21-09-2018 00:05
0.46% gewijzigd
nounou
Yasna schreef:
20-09-2018 21:16
Dat heb ik dan weer niemand zien schrijven.
Het lijkt misschien zo, omdat er veel van hetzelfde soort opmerkingen staan.
Maar die zijn vnml van allemaal verschillende forummers.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
strikjemetstippels schreef:
20-09-2018 21:20
Nee, ik denk dat ik gewoon masochist ben. Een optimistisch mensbeeld zou je me niet op kunnen betrappen :P

nee maar even heel meta, het onvermogen tot rationeel na denken bij vrouwen stoort me fantastisch. Dan denk ik 'je wil mee doen in de grote mensenwereld, maar met emoties en slachtofferschap kom je er niet. Doe rationeel'. En ja ik ben vrouw maar daar om juist.
:proud:
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 21:13
Je kan prima zeggen dat je er verdrietig van wordt, maar niet kunnen eten, tranen met snot, slapeloze nachten, allemaal net een beetje overdone en totaal niet relevant.
Dat zeggen maar heel weinig mensen in dat topic.
En ik vind dat trouwens ook wel overdreven.
Yasna schreef:
20-09-2018 21:12
Ik wel. Stippeltjesmetstrikjes ( of net andersom) en net ook iemand die zei dat ze er niet mee zat.

Vind ik ook niet nodig om dat te etaleren.

Je mag kennelijk niet etaleren dat je er verdrietig van wordt, van zulk vreselijk nieuws. Maar etaleren dat je er niet mee zit mag wel.
Pfff, de emotioneel incontinenten zijn ver in de meerderheid hoor. En het is actie reactie. Ik reageer op een schaamteloos egocentrisch etaleren en toe eigenen van iets dat enkel de direct betrokkenen aan gaat. Het dient echt geen enkele functie anders dan de aandacht op je zelf richten als je in detail vertelt wie er welke tranen heeft gelaten. Het is de platte tekst versie van een Facebook filter na de zoveelste aanslag.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
20-09-2018 21:23
Dat zeggen maar heel weinig mensen in dat topic.
En ik vind dat trouwens ook wel overdreven.
Over die mensen heb ik het.
Die mensen die bij elke ramp staan te trappelen om online te snotteren.
20-09-2018 21:24
Pfff, de emotioneel incontinenten zijn ver in de meerderheid hoor. En het is actie reactie. Ik reageer op een schaamteloos egocentrisch etaleren en toe eigenen van iets dat enkel de direct betrokkenen aan gaat. Het dient echt geen enkele functie anders dan de aandacht op je zelf richten als je in detail vertelt wie er welke tranen heeft gelaten. Het is de platte tekst versie van een Facebook filter na de zoveelste aanslag.

Dat doet helemaal niemand, het verdriet toe-eigenen.
Er wordt alleen gezegd dat men verdrietig is door dit verschrikkelijke ongeluk.

Jij maakt daar van dat men zegt dat ze tranen met snot huilen, nachten wakker liggen en meer van dat soort dingen.

Dat het jou niet raakt, prima. Maar anderen wel. En dat mag gewoon worden gezegd worden.
Net als dat jij mag zeggen dat het jou niks doet.

Nee, ik denk dat je echt te cynisch bent. Vrijwel alle kerken zijn leeggelopen en mensen zoeken iets om gezamelijk hun emoties te beleven, zich met iets groters dan hun eigen kringetje van gezin en vriendinnen en vrienden verbonden te voelen.
Zeker als je niet van voetbal of het koningshuis houdt is dat best lastig |-)

Jammer trouwens dat je denkt dat ik dingen 'zuiver' wil benaderen, ik doe juist mijn best om daar buiten te blijven.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 20-09-2018 21:35
1.00% gewijzigd
nounou
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2018 17:18
Onder de meelevers zitten er ook genoeg die wat mij betreft op een smakeloze manier de plank misslaan. 'De hele ochtend lopen de tranen me al over de wangen', kom op zeg. Het is allemaal al erg genoeg zonder dat mensen zich op zo'n opzichtige manier het verdriet van de betrokkenen toe-eigenen.
Onder de niet meelevers ook, zoals jouw opmerking van 18.56
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
20-09-2018 21:20

Het is mijn stellige overtuiging, als diehardfeminist, dat mannen en vrouwen en iedereen daartussen en daarbuiten allemaal evenveel gebrek aan rationaal denkvermogen hebben. Dat stemt me dan weer positief, dat het niet alleen bij vrouwen ligt.
Nemaìn’ schreef:
Over die mensen heb ik het.
Die mensen die bij elke ramp staan te trappelen om online te snotteren.
en die bijna slachtoffer waren: ik ging vier weken geleden nog over die weg... komt wel dichtbij
S-Meds schreef:
20-09-2018 22:08
en die bijna slachtoffer waren: ik ging vier weken geleden nog over die weg... komt wel dichtbij
Dat is inderdaad wel heel extreem.
S-Meds schreef:
20-09-2018 22:08
Ik snap wel dat mensen die gedachte hebben. En aangezien we in een tijdperk van extraverten leven, wordt dat ook geuit.
Ik dacht laat ik eens even op napraat kijken of de matennaaiers er al zijn. En ja hoor, jullie zijn er allemaal al. Gezellig!
deepspace schreef:
20-09-2018 22:32
Ik dacht laat ik eens even op napraat kijken of de matennaaiers er al zijn. En ja hoor, jullie zijn er allemaal al. Gezellig!
Even namen noemen en uitleggen hè!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
20-09-2018 22:33
Even namen noemen en uitleggen hè!
Ben je gek?!
deepspace schreef:
20-09-2018 22:32
Doe eens niet zo raar.

Zoveel mensen, zoveel meningen.
deepspace schreef:
20-09-2018 22:38
Ben je gek?!
Als je a zegt kan je ook b zeggen.
Vlinder1963 schreef:
20-09-2018 22:56
Als je a zegt kan je ook b zeggen.
Dat hoeft deepspace helemaal niet te doen hoor.
Mensen weten zo wel wie de matennaaiers zijn
Bryndise schreef:
20-09-2018 23:07
Dat hoeft deepspace helemaal niet te doen hoor.
Mensen weten zo wel wie de matennaaiers zijn
Oh? Ik anders niet.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
20-09-2018 23:11
Oh? Ik anders niet.
Ik ook niet dus vertel maar.
Ik snap niet zo goed waarom er niet een ‘let’s agree to disagree’ kan zijn. Zoveel mensen en net zoveel meningen. Daarom hoef je nog niet over te gaan tot schelden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ga de was ophangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven