Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 20 september 2018 om 20:56
Ik ben ook geen 'nuchtere hollander' maar er zijn volkeren op aarde die nog veel minder met emoties de lucht in gooien hebben, hoor.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑20-09-2018 19:59Emotie delen denk ik. Ik zat alleen thuis met een peuter en had die behoeft wel. En gezien dat topic hadden anderen die behoefte ook. En er staan zeker posts in die wel overdreven zijn, met die lyrics en commentaar op de jurk bijvoorbeeld.
Ik heb ook een kaarsje voor ze gebrand. Dat doe ik heel vaak voor mensen, dood en levend. Ook mensen die ik niet eens ken, als ik iets zie dat me raakt. Zoals nu. En ik vind dat moeilijk om uit mijn hoofd te zetten, ook in dit geval.
Ik ben gewoon een emotioneel mens. Zal mijn roots wel zijn, ben nu eenmaal geen nuchtere Hollander![]()
En zaza, ik vind het werkelijk irritant dat je doet als of mensen hier uit de lucht zeggen wat ze vinden. Het is een reactie op de vaak compleet vijandige 'kijk mij eens medeleven en een verdomd goed empathisch mens zijn' reacties.
heb ik laatst ook weer mogen ervaren, die fantastisch medelevende mensen die op een rationeel discussie punt hier door mij aangeslingerd (over of je DNA zou af staan nav Nicky Verstappen zaak) mij voor van alles uit maakten, want ja ik zit de oplossing van een zaak van een dood kind in de weg met mijn principes die iedereen aan gaan.
Daar reageer ik op en velen met mij. Als je dan toch zo zuiver bent, bekijk actie reactie dan ook zuiver.
donderdag 20 september 2018 om 20:57
Het is niet arrogant bedoeld. Ik meen wat ik zeg als ik zeg dat je met gejank op internet mensen die het nu, op dit moment, echt ongelooflijk klote hebben niet helpt. Terwijl die er zijn, ook in de omgeving van de jankerds. Ga die mensen dan helpen, als je het zo erg vindt als mensen verdriet hebben.zazamaenade schreef: ↑20-09-2018 20:52Ja, dat snap ik natuurlijk wel.
Oordelen over de manier waarop een ander omgaat met dit soort dingen vind ik een beetje flauw en arrogant, maar goed dat is ook weer een oordeel. Het wordt allemaal wel erg meta-meta.
Het is gruwelijk, dit ongeluk. Hartverscheurend. Maar het zijn niet onze kinderen, het is niet mijn zus, de machinist is niet mijn partner. Ik heb het er moeilijk mee wanneer totale onbekenden ostentatief gaan treuren om andermans leed.
Maar goed, dat heb ik al vaker gezegd. Dus. Ik at groentekebab van de Lidl. Ik was de enige die het lekker vond.
donderdag 20 september 2018 om 20:57
Ah oke.
donderdag 20 september 2018 om 20:58
donderdag 20 september 2018 om 21:00
vrouwjagersma schreef: ↑20-09-2018 20:57Dus. Ik at groentekebab van de Lidl. Ik was de enige die het lekker vond.
Had je straf?
donderdag 20 september 2018 om 21:03
Nou, het kwam hierop neer: ik sneed een rode ui, een courgette, een paprika en een aubergine in grove stukken, mengde die met olie en kruiden in een ovenschaal, maakte knoflooksaus met ui, verse knoflook, verse peterselie en Griekse yoghurt en flikkerde dit geheel in een pitabroodje. Met kebab had dit alles niets te maken, maar het was wel vegetarisch en dat was de taakomschrijving van vandaag. Uiteraard was er rijst bij. En rauwkost. En aioli.
donderdag 20 september 2018 om 21:05
strikjemetstippels schreef: ↑20-09-2018 19:36Dat was ik denk ik. En inderdaad, geen seconde. Of trek jij het leed in de wereld aan? Misschien ben ik wel zo afgestompt om dat ik ernstig getraumatiseerd ben. Waar is jouw medeleven met mij?
Kijk. Je bent al heel snel harteloos als je dat soort logica gaat toe passen.
Rustig maar. Prima. Ik mag daar iets van vinden.
Jij mag er niet mee zitten. Anderen wel. Ook prima.
donderdag 20 september 2018 om 21:06
Geef het dan ook een lekkere naam! Zo klinkt het namelijk een stuk aantrekkelijker dan “groentekebab”.vrouwjagersma schreef: ↑20-09-2018 21:03Nou, het kwam hierop neer: ik sneed een rode ui, een courgette, een paprika en een aubergine in grove stukken, mengde die met olie en kruiden in een ovenschaal, maakte knoflooksaus met ui, verse knoflook, verse peterselie en Griekse yoghurt en flikkerde dit geheel in een pitabroodje. Met kebab had dit alles niets te maken, maar het was wel vegetarisch en dat was de taakomschrijving van vandaag. Uiteraard was er rijst bij. En rauwkost. En aioli.
donderdag 20 september 2018 om 21:06
zazamaenade schreef: ↑20-09-2018 20:14Tsja, omdat het me ergert dat het zowel in dat topic als hier een soort opbieden tegen elkaar lijkt te zijn, waardoor nuances in betrokkenheid of onverschilligheid verloren gaan. Alsof het een wedstrijd is, zowel in 'kijk mij eens verdriet hebben' als in 'kijk mij eens een kil loeder zijn'.
Precies.
'Kijk mij een cool beweren dat ik er totaal niet mee zit'.
donderdag 20 september 2018 om 21:09
donderdag 20 september 2018 om 21:12
Ik wel. Stippeltjesmetstrikjes ( of net andersom) en net ook iemand die zei dat ze er niet mee zat.
Vind ik ook niet nodig om dat te etaleren.
Je mag kennelijk niet etaleren dat je er verdrietig van wordt, van zulk vreselijk nieuws. Maar etaleren dat je er niet mee zit mag wel.
donderdag 20 september 2018 om 21:12
strikjemetstippels schreef: ↑20-09-2018 20:56Ik ben ook geen 'nuchtere hollander' maar er zijn volkeren op aarde die nog veel minder met emoties de lucht in gooien hebben, hoor.
En zaza, ik vind het werkelijk irritant dat je doet als of mensen hier uit de lucht zeggen wat ze vinden. Het is een reactie op de vaak compleet vijandige 'kijk mij eens medeleven en een verdomd goed empathisch mens zijn' reacties.
heb ik laatst ook weer mogen ervaren, die fantastisch medelevende mensen die op een rationeel discussie punt hier door mij aangeslingerd (over of je DNA zou af staan nav Nicky Verstappen zaak) mij voor van alles uit maakten, want ja ik zit de oplossing van een zaak van een dood kind in de weg met mijn principes die iedereen aan gaan.
Daar reageer ik op en velen met mij. Als je dan toch zo zuiver bent, bekijk actie reactie dan ook zuiver.
Dan denk ik dat je stiekem, ondanks eerdere uitlatingen (misantropentopic), dan toch best een optimistisch mensbeeld hebt. Ik denk dat best veel mensen gewoonweg daar niet toe in staat zijn. Niet om lekker badinerend te doen maar zoiets verwachten is bij veel mensen net zo zinloos als verwachten op mijn 39e dat ik nog 20 cm groei.
donderdag 20 september 2018 om 21:13
Je kan prima zeggen dat je er verdrietig van wordt, maar niet kunnen eten, tranen met snot, slapeloze nachten, allemaal net een beetje overdone en totaal niet relevant.Yasna schreef: ↑20-09-2018 21:12Ik wel. Stippeltjesmetstrikjes ( of net andersom) en net ook iemand die zei dat ze er niet mee zat.
Vind ik ook niet nodig om dat te etaleren.
Je mag kennelijk niet etaleren dat je er verdrietig van wordt, van zulk vreselijk nieuws. Maar etaleren dat je er niet mee zit mag wel.