Napraattopic deel 104
dinsdag 25 september 2018 om 10:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:18
Aangezien dit het napraattopic is zal.ik hier niet uitgebreid op ingaan.Miss-Pippilotta schreef: ↑16-10-2018 07:23Heb je de Koran gelezen? Weet je wat de uitgangspunten binnen de Islam zijn?
Wat er letterlijk geschreven wordt over ongelovigen, andersgelovigen?
Voor veel Marokkanen is religie nog heel belangrijk en de Koran de waarheid. Anders dan voor veel blanke/jonge Nederlanders, voor wie geloof al lang geen rol meer speelt.
Ik zeg niet dat ik vind dat er geen goede moslims zijn.
Het zit naar mijn idee alleen wel in de basisprincipes van hun geloof. In de basis die ze vanaf kind af aan vanuit het geloof wordt bijgebracht.
Ik zie het van dichtbij, binnen mijn schoonfamilie en binnen hun vriendenkring en familie.
Goede en normale mensen, ondanks hun geloof wat mij betreft.
Want de Koran staat echt vol met dingen die naar mijn idee zo ontzettend scheef en bizar zijn.
En een goede inhoudelijke discussie of uitleg is met veel mensen helaas niet mogelijk, is mijn ervaring.
Heb je het gelezen en je er in verdiept?
Ik vind het dan bijzonder hoe je ervan overtuigd kunt zijn dat dit geen of een beperkte oorzaak is van de problemen/denkwijze/kijk op onze samenleving.
Ja ik heb het gelezen, sterker nog mijn achtergrond is Marokkaans-Nederlands ( ohjee!! Wat nu? ) En ik vind dat je generaliseert. Niet alleen dat, je doet exact hetzelfde waar je door getriggerd werd. Dus ja, pot verwijt de ketel.
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:20
Aha bedankt voor de informatie.doornroosje9 schreef: ↑16-10-2018 18:56O, iemand die pas een paar dagen geleden een account aangemaakt had. Een paar forummers geloofden haar verhaal niet en blijkbaar vond zij dat pesten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:21
vrouwjagersma schreef: ↑16-10-2018 20:23Goede huisregel wel
"Over Zwarte Piet wordt niet gesproken. Wij noemen hem vanaf nu "hij die door de schoorsteen komt"

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

dinsdag 16 oktober 2018 om 21:23

dinsdag 16 oktober 2018 om 21:25
Joker! Ik zet de Joker in!Morduchen schreef: ↑16-10-2018 21:18Aangezien dit het napraattopic is zal.ik hier niet uitgebreid op ingaan.
Ja ik heb het gelezen, sterker nog mijn achtergrond is Marokkaans-Nederlands ( ohjee!! Wat nu? ) En ik vind dat je generaliseert. Niet alleen dat, je doet exact hetzelfde waar je door getriggerd werd. Dus ja, pot verwijt de ketel.

dinsdag 16 oktober 2018 om 21:28
vrouwjagersma schreef: ↑16-10-2018 20:39"Fantastische partnerseks"
Tsja. Klinkt euforisch, maar ik heb altijd seks met mijn partner. Ik zou niet weten met wie anders. "Fantastische buurmanseks" klinkt mij een stuk onprettiger in de oren.
Dat ligt een beetje aan de buurman natuurlijk.
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:29
Het wordt echt op je woorden letten hier.Caitriona* schreef: ↑16-10-2018 21:23Het S-woord en P-woord en vooral het ZP-woord zijn niet meer toegestaan op het forum.
In een kattennamentopic waar iemand een naam voor een zwarte kat zoekt de naam Piet opperen is vragen om een ban.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:31
Calamitycat schreef: ↑16-10-2018 21:29Het wordt echt op je woorden letten hier.
In een kattennamentopic waar iemand een naam voor een zwarte kat zoekt de naam Piet opperen is vragen om een ban.
Geen bijzonderheden

dinsdag 16 oktober 2018 om 21:34
Veel te innovatief.
Geen bijzonderheden

dinsdag 16 oktober 2018 om 21:36
the_Wicked_Witch schreef: ↑16-10-2018 21:34Over dat huil Pietje,
Mijn puber kwam vorig jaar naar beneden na het Sinterklaasjournaal.
"Er staat een huilend pietje aan het roer, ze is net 14 volgens mij.
Dus racisme mag niét, maar kinderarbeid wél.
Dat je het ff weet mam."

Hoe was je date?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

dinsdag 16 oktober 2018 om 21:36