Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
nessemeisje schreef:
19-11-2018 16:04
Welke bijbehorende slavernijkenmerken? Gouden oorringen? Die zijn hier allang exit. Dikke rode lippen? Ook allang exit.
Dus dan blijft de kleur over. Daar hebben mensen 'last' van? Waarom zou je last moeten hebben van hoe een fictief figuur eruit ziet? En dan ben je beledigd. Dat is een keuze en niet iets waardoor een ander automatisch voor op zijn knieën moet. Of om met Stephen Fry te spreken:

Afbeelding

En nou ga ik Sintkadootjes bestellen.
je weet dat Stephen Fry afstand genomen heeft van die ene episode Jeeves and Wooster waarin Hugh Laurie zijn gezicht zwart schminkte (black face)
Niet bepaald de beste persoon om in deze discussie aan te halen, om jouw gelijk te halen...
nessemeisje schreef:
19-11-2018 16:06
Heb je énig idee wat er allemaal bij zo'n organisatie komt kijken? Hoeveel werk dat daar in zit? En dan moet je vervolgens naar een dorp verderop omdat wat Amsterdammers hebben bedacht dat een fictief figuur niet zwart mag zijn? Dat gaat gewoonweg niet gebeuren.
Gelukkig frame jij helemaal niemand.
Am Yisrael Chai!
Lucifer2018 schreef:
19-11-2018 16:08
Slapjes.

Gelukkig is dit topic al vol.

Het is alsof je logica tegen een amoebe aan houdt en dan verwacht dat het aankomt.

Speklapjes met sla.
Noem je mij nu een amoebe?
Heel respectvol weer. Je kan het ook niet laten he?
nessemeisje schreef:
19-11-2018 15:56
Vanwege herkenning. De vrijwilligers die hier rondlopen als zwarte Piet zijn mensen die zich ook op andere gebieden veelvuldig inzetten voor bijvoorbeeld sportclubs, muziekverenigingen, maar ook Pabostudenten, leerkrachten. Die zijn met een roetveeg herkenbaar voor de kinderen. En nee, niet voor de 2-jarigen, maar wel voor de oudere kinderen die ook nog geloven.
Dus vermommen als neger is natuurlijk een logische actie. :bonk:
Straks krijg je de moslimpiet met lange baard, djelaba en de koran in zijn zak.
lilalinda schreef:
19-11-2018 16:09
je weet dat Stephen Fry afstand genomen heeft van die ene episode Jeeves and Wooster waarin Hugh Laurie zijn gezicht zwart schminkte (black face)
Niet bepaald de beste persoon om in deze discussie aan te halen, om jouw gelijk te halen...
Het gaat om zijn uitspraak. Over beledigd zijn.
fashionvictim schreef:
19-11-2018 16:10
Is Amsterdammer een scheldwoord dan?
fashionvictim schreef:
:proud:
nessemeisje schreef:
19-11-2018 16:11
Maar hij vindt dus, dat black face niet oke is
Niet omdat anderen beledigd zouden zijn, maar gewoon omdat het niet meer van deze tijd is
impala schreef:
19-11-2018 15:59
Tuurlijk ken Ik empathie en leef ik ook met mensen mee. Maar écht meeleven is wel zo ongeveer beperkt tot mijn inner circle. En tuurlijk zou ik ook liever zien dat niemand in armoede of onder een dictatuur zou hoeven te leven. Maar ik lig er persoonlijk ook niet wakker van dat dat nou eenmaal niet de realiteit is.

En verder zingt sinds deze discussie asie opeens dit prachtige liedje uit de flower power musical Hair door mijn hoofd:

How can people be so heartless
How can people be so cruel
Easy to be hard
Easy to be cold

How can people have no feelings
How can they ignore their friends
Easy to be proud
Easy to say no

Especially people who care about strangers
Who care about evil and social injustice
Do you only care about the bleeding crowd
How about a needing friend
I need a friend

Dat is de andere kant van de medaille. Je hoeft op persoonlijk vlak helemaal geen leuk persoon te zijn als je begaan bent met het lot van de wereld. Maar als je empathie kan hebben voor het leed van een vreemde, gok ik wel dat de kans groot is dat je ook begaan bent met de mensen in je directe omgeving.

Je koppelt, denk ik, emphatische zijn (persoonlijk) aan sociaal bewogen zijn (maatschappelijk). Dat zijn twee verschillende dingen.
nessemeisje schreef:
19-11-2018 16:09
Belachelijk, maar dat lijkt me logisch. Ik doe dat dan ook niet. Ik vier vreedzaam Sinterklaas met mijn kinderen.
En de kinderombudsman is toch een vrouw heden ten dage?
Ja, maar dat verschil wisten een deel van die vreedzame voorstanders kennelijk niet want die stuurden hun racistische bagger gewoon naar de gewone Ombudsman. Net als hun doodsbedreigingen. Twee voor de prijs van een, houden echte fiere Cultuurbeschermers van.
Am Yisrael Chai!
nessemeisje schreef:
Nee. En hilarisch eigenlijk dat je hem en die uitspraak gebruikt in dit punt.
nessemeisje schreef:
Noem je mij nu een amoebe?
Heel respectvol weer. Je kan het ook niet laten he?
Nee, niet specifiek tegen jou.

Maar gelukkig is dat maar een mening toch?
nessemeisje schreef:
Is Amsterdammer een scheldwoord dan?
Je doet net alsof het hele antipiet gebeuren een verzinseltje is van een paar grachtengordelfiguren.
En dat klopt gewoon niet.
oudebaas schreef:
19-11-2018 16:07
We zitten al over de 3000, dan moet er sowieso een slotje op.
Oh gelukkig dan zitten we in reservetijd en kunnen we los.
Iets zegt mij dat ze mij toch niet geloven als ik in het CM topic aan geef dat dit topic vol is :A:
lilalinda schreef:
19-11-2018 16:12
Maar hij vindt dus, dat black face niet oke is
Niet omdat anderen beledigd zouden zijn, maar gewoon omdat het niet meer van deze tijd is
Dat is toch prima. Ieder zijn mening. Ik vind Stephen Fry tof. Hij is tegen blackface, Maar ik vind Zwarte Piet geen blackface.
Niet happen, jongens .
fashionvictim wijzigde dit bericht op 19-11-2018 16:16
80.95% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
nessemeisje schreef:
19-11-2018 15:56
Vanwege herkenning. De vrijwilligers die hier rondlopen als zwarte Piet zijn mensen die zich ook op andere gebieden veelvuldig inzetten voor bijvoorbeeld sportclubs, muziekverenigingen, maar ook Pabostudenten, leerkrachten. Die zijn met een roetveeg herkenbaar voor de kinderen. En nee, niet voor de 2-jarigen, maar wel voor de oudere kinderen die ook nog geloven.
Ja en? Broer/zus, papa/mam, oom/tante mag Sinterklaas helpen dit jaar!! Kind weet niet beter dan dat en klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
nessemeisje schreef:
19-11-2018 16:14
Dat is toch prima. Ieder zijn mening. Ik vind Stephen Fry tof. Hij is tegen blackface, Maar ik vind Zwarte Piet geen blackface.
:rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling:
nessemeisje schreef:
Het is bijna grappig.
Lucifer2018 schreef:
19-11-2018 16:17
Het is bijna grappig.
Nou nee, niet echt.
fashionvictim schreef:
19-11-2018 16:15
Niet happen, jongens .
Ach als ze zo sneu zijn om te staffen moeten ze dat vooral doen.
Lucifer2018 schreef:
Het is bijna grappig.
Triest eigenlijk.
Maar je ziet: ik probeer netjes te antwoorden en te argumenteren en wordt als amoebe weggezet (Lucifer) en belachelijk gemaakt. De bedreigingen aan de ombudsman moet ik me opeens van distantieren en er worden zaken in mijn schoenen geschoven die helemaal niet aan de orde zijn.
Zeg eens eerlijk: vinden jullie nou echt dat je goed kunt onderbouwen?
nessemeisje schreef:
Want?

Definitie van black-face:
Blackface is a form of theatrical make-up used predominantly by non-black performers to represent a caricature of a black person

je schreef zelf dat o.a. oorringen verwijderd zijn. hoe komt dat denk je?
Lucifer2018 schreef:
Het is bijna grappig.
Ik vind het helemaal grappig! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven