Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 9 november 2018 om 12:52
shifty schreef: ↑09-11-2018 10:30Het is forumtechnisch misschien wel toegestaan. Of het nou heel verstandig is om op basis van wat een forummer zegt, tegen het advies van een arts, iets op experimentele basis in het ontstoken oog van je baby te kieperen, is een ander verhaal.
Of dit nou veel kwaad kan weet ik ook niet natuurlijk. Maar dat dit soort handelen toch nog goed af loopt en vervolgens als oplossing gepresenteerd wordt, maakt dat in mijn beleving juist de gevaarlijkste ervaringen die hier gedeeld worden.
Helemaal eens. Belachelijk advies natuurlijk om zelf iets in het oog van een baby te druppelen. Echt bizar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 9 november 2018 om 18:16
Inmiddels wel weer veranderd standpunt. Moedermelk in oogjes toch niet doen ivm risico op infectie.Amaqanda schreef: ↑09-11-2018 10:45Wetenschappelijk is bewezen dat borstvoeding op geen enkele manier gevaarlijk is. Of je het nu drinkt of op je smeert. Dus dat gevaarlijke en onnozele zal wel meevallen. De verloskundige adviseerde mij bijvoorbeeld ook om kind in bad te doen met wat moedermelk, vanwege zijn extreem droge huid.
Er is weinig wetenschappelijk onderzoek naar de feitelijke werking, maar ook dat lijkt me logisch. Bv is gratis, wie gaat grootschalig wetenschappelijk onderzoek financieren, voor kleine kwaaltjes als een ontstoken oog of een droge huid?
Maar wel eens met kleuterschool niveau van modereren wat ‘medische’ vragen betreft. Bij viva hoef je als zelfstandige moderne vrouw niet na te denken, dat doet de juf wel. Wel lekker eigenlijk
vrijdag 9 november 2018 om 18:18
shifty schreef: ↑09-11-2018 10:30Het is forumtechnisch misschien wel toegestaan. Of het nou heel verstandig is om op basis van wat een forummer zegt, tegen het advies van een arts, iets op experimentele basis in het ontstoken oog van je baby te kieperen, is een ander verhaal.
Of dit nou veel kwaad kan weet ik ook niet natuurlijk. Maar dat dit soort handelen toch nog goed af loopt en vervolgens als oplossing gepresenteerd wordt, maakt dat in mijn beleving juist de gevaarlijkste ervaringen die hier gedeeld worden.
Experimenteel? Welnee joh, doen vrouwen al duizenden jaren.
vrijdag 9 november 2018 om 18:20
Zijn genoeg niet zelfstandige, ouderwetse, oliedomme minder intelligente vrouwen die hier rondlopen.juliaaana schreef: ↑09-11-2018 18:16Inmiddels wel weer veranderd standpunt. Moedermelk in oogjes toch niet doen ivm risico op infectie.
Maar wel eens met kleuterschool niveau van modereren wat ‘medische’ vragen betreft. Bij viva hoef je als zelfstandige moderne vrouw niet na te denken, dat doet de juf wel. Wel lekker eigenlijk
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 9 november 2018 om 18:42
Niet om flauw te doen hoor, maar ik ben wel hier om de grappige, lieve, kribbige, sarcastische, leuke en lieve vrouwen.
Die zijn er genoeg.
Geen behoefte aan Jip & Janneke omdat er hier ook wat minder verstandige figuren komen.
En over wat wel/niet verstandig is daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Je kunt geen advies hier vragen over een blauwe plek omdat je je gestoten hebt zonder de reactie 'huisarts!'.
En als er dan iemand schrijft dat ik bij volle maan gras moet eten dan is het nog altijd mijn eigen verantwoordelijkheid om in te gaan op het advies van een domme koe.
Die zijn er genoeg.
Geen behoefte aan Jip & Janneke omdat er hier ook wat minder verstandige figuren komen.
En over wat wel/niet verstandig is daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Je kunt geen advies hier vragen over een blauwe plek omdat je je gestoten hebt zonder de reactie 'huisarts!'.
En als er dan iemand schrijft dat ik bij volle maan gras moet eten dan is het nog altijd mijn eigen verantwoordelijkheid om in te gaan op het advies van een domme koe.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 9 november 2018 om 18:57
Klopt, maar dan nog is het merendeel wel in staat om enigzins zelfstandig te leven. En zelf keuzes te maken. Je krijgt het toch niet afgedekt dat alle tips niet handig zijn.
Ik heb op viva geleerd dat Dasty fantastisch is en nu is een deel van bekleding van eettafelstoel kapot
vrijdag 9 november 2018 om 19:13
vrouwjagersma schreef: ↑09-11-2018 19:11Man, man, man. "Ik ben heel boos dat mijn man geen leuk cadeautje voor zijn verjaardag gekregen heeft en nu wil ik tips en als je zegt dat ik een beetje kinderachtig ben omdat ik cadeautjes zo belangrijk vind, dan moet je maar naar een ander topic."
vrijdag 9 november 2018 om 19:15
vrouwjagersma schreef: ↑09-11-2018 19:11Man, man, man. "Ik ben heel boos dat mijn man geen leuk cadeautje voor zijn verjaardag gekregen heeft en nu wil ik tips en als je zegt dat ik een beetje kinderachtig ben omdat ik cadeautjes zo belangrijk vind, dan moet je maar naar een ander topic."
Nu heeft mijn man niks
vrijdag 9 november 2018 om 19:19
Sowieso, dat type leraar dat denkt dat ze o-ver-al verstand van hebben. Meh. Van sommige dingen weet je gewoon niets en dan kun je beter je snuit houden of gewoon eens vragen hoe het zit.
vrijdag 9 november 2018 om 19:20
Dat willen ze niet weten. De vraag wordt alleen gesteld om bewijzen aan te dragen dat het antwoord fout is.vrouwjagersma schreef: ↑09-11-2018 19:19Sowieso, dat type leraar dat denkt dat ze o-ver-al verstand van hebben. Meh. Van sommige dingen weet je gewoon niets en dan kun je beter je snuit houden of gewoon eens vragen hoe het zit.
Echt om te janken, dat heet dan een professional.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 19:25
0.12% gewijzigd
vrijdag 9 november 2018 om 19:23
Mwah, misschien valt dat ook nog best mee. Hoop ik dan. Je ziet dit wel eens bij een bepaald type jonge docenten, maar meestal komt er toch nog wat verstand, relativeringsvermogen en redelijkheid met de jaren.
vrijdag 9 november 2018 om 19:37
Ik denk dat ik gelijk weet over wie je het hebt. Telkens van die domme, beetje opruiende topics en heel ongenuanceerd.
vrijdag 9 november 2018 om 19:56
Meestal na het eerste zelfgeperste kindvrouwjagersma schreef: ↑09-11-2018 19:23Mwah, misschien valt dat ook nog best mee. Hoop ik dan. Je ziet dit wel eens bij een bepaald type jonge docenten, maar meestal komt er toch nog wat verstand, relativeringsvermogen en redelijkheid met de jaren.
vrijdag 9 november 2018 om 19:57
vrijdag 9 november 2018 om 19:59
Jij speelt vals.Lady*Voldemort schreef: ↑09-11-2018 18:48De laatste keer dat ik medisch advies wilde heb ik het gewoon hier in de napraat gevraagd, dan valt het niet zo op. Prima advies gekregen trouwens, de betreffende vinger is weer helemaal tiptop in orde![]()
Met de zweer komt het op napraat altijd goed?
Jij hebt zeker een kliekje vingers aan je linkerhand nu?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.