Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Nemaìn’ schreef:
12-11-2018 22:06
Influencer, is dat een serieus beroep tegenwoordig?
Er kunnen intussen - ook in NL - heel wat 20-jarigen beter van leven dan van studeren en werken. Hoe lang het duurt en daarna? Maar ik ben zelf ook al een aantal keren van 'beroep' veranderd. Ik vermoed dat ze met hun opgebouwde netwerk echt wel weer verder komen. Dus - al gaat mijn nekhaar omhoog staan - ja ik denk dat het een beroep is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
12-11-2018 22:15
Er kunnen intussen - ook in NL - heel wat 20-jarigen beter van leven dan van studeren en werken. Hoe lang het duurt en daarna? Maar ik ben zelf ook al een aantal keren van 'beroep' veranderd. Ik vermoed dat ze met hun opgebouwde netwerk echt wel weer verder komen. Dus - al gaat mijn nekhaar omhoog staan - ja ik denk dat het een beroep is.
Maar wàt doe je dan als influencer, behalve matching kleding aantrekken?
Nemaìn’ schreef:
Je lezers/kijkers proberen producten aan te smeren, vaak via een affiliate link. Voor elk verkocht product via hun affiliate link, krijgen ze een percentage.
¡Apagando las luces!
Oudblond schreef:
Zeker weten.
Als er iets een beroep van de ‘toekomst’ is, is dit er wel een.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
SombraOnline schreef:
12-11-2018 22:18
Je lezers/kijkers proberen producten aan te smeren, vaak via een affiliate link. Voor elk verkocht product via hun affiliate link, krijgen ze een percentage.
Dus gewoon de stofzuigerverkoper, maar nu via internet ipv langs de deuren? En dan met een ‘lifestyle’sausje er omheen.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 22:22
7.14% gewijzigd
SombraOnline schreef:
12-11-2018 22:18
Gewoon een gepersonaliseerde vorm van reclame dus. Schijnt zo hier en daar al meer inkomsten te genereren dan een reclame spot op de televisie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
12-11-2018 22:20
Gewoon een gepersonaliseerde vorm van reclame dus. Schijnt zo hier en daar al meer inkomsten te genereren dan een reclame spot op de televisie.
Dat zal vast en zeker. In Amerika krijgen sommige influencers zelfs meer dan 50K om een product aan te prijzen.
¡Apagando las luces!
Nemaìn’ schreef:
Het zijn de nieuwe marketing goeroes. Zonder studies gedaan te hebben, genoeg volgers krijgen waardoor de marketeers van de producten hun invloed in de peilingen zien. Dus proberen om nog meer producten via de influencers naar buiten te brengen. Als het niet meer dan dat is, houdt het snel op maar vermits de influencers veel volgers in hun eigen leeftijdsgroep hebben omwille van herkenbare situaties/problemen (die soms moeilijk te bereiken is door de traditionele markt) is hen 'sponsoren' een heel goedkope en meetbare manier van product placement.
'Bedrijf geeft voor x geld aan producten. Influencer krijgt x aantal views terwijl dat product in beeld komt'. Dat zijn letterlijke contactmomenten met je potentiële kopers. Bij het plaatsen van een advertentie kan je alleen maar afgaan op HOI cijfers over oplage en verdeling. Dat zegt weinig over hoeveel mensen je product zien. En dat is allen te meten in extra verkoop of niet.
Nemaìn’ schreef:
12-11-2018 22:20
Dus gewoon de stofzuigerverkoper, maar nu via internet ipv langs de deuren?
Nee, zeker niet.
De leeftijd van nu 12-18 jarigen kijkt meer YouTube en instagram dan menig andere leeftijd. Bijvoorbeeld de televisie staat hier weinig tot niet meer aan en radio luisteren al helemaal niet. Tijdschriften worden niet gekocht.
Oudblond schreef:
12-11-2018 22:22
Het zijn de nieuwe marketing goeroes. Zonder studies gedaan te hebben, genoeg volgers krijgen waardoor de marketeers van de producten hun invloed in de peilingen zien. Dus proberen om nog meer producten via de influencers naar buiten te brengen. Als het niet meer dan dat is, houdt het snel op maar vermits de influencers veel volgers in hun eigen leeftijdsgroep hebben omwille van herkenbare situaties/problemen (die soms moeilijk te bereiken is door de traditionele markt) is hen 'sponsoren' een heel goedkope en meetbare manier van product placement.
'Bedrijf geeft voor x geld aan producten. Influencer krijgt x aantal views terwijl dat product in beeld komt'. Dat zijn letterlijke contactmomenten met je potentiële kopers. Bij het plaatsen van een advertentie kan je alleen maar afgaan op HOI cijfers over oplage en verdeling. Dat zegt weinig over hoeveel mensen je product zien. En dat is allen te meten in extra verkoop of niet.
Wat verschrikkelijk.
Enn schreef:
12-11-2018 22:23
Nee, zeker niet.
De leeftijd van nu 12-18 jarigen kijkt meer YouTube en instagram dan menig andere leeftijd. Bijvoorbeeld de televisie staat hier weinig tot niet meer aan en radio luisteren al helemaal niet. Tijdschriften worden niet gekocht.
Maar het is wel onder een hip sausje mensen proberen meuk te laten kopen?
Nemaìn’ schreef:
12-11-2018 22:24
Wat verschrikkelijk.
Waarom?
Nemaìn’ schreef:
12-11-2018 22:25
Zie het verschil echt niet met reclame maken zoals ik dat ken uit mijn jeugd.
Enn schreef:
Waarom?
Omdat ik het jezelf en je ziel verkopen vind. Je ‘leven” filmen en dan net doen alsof je die producten gebruikt.
Vind ik toch wat anders dan een reclamefilmpje waarvan iedereen weet dat het nep is.
Dit is al jaren geleden begonnen toen celebs producten toegestuurd kregen. Denk maar aan de Ugg's. Die werden meteen een hit toen in de media foto's verschenen van (dacht ik) Sarah J. Parker slordig en wel gekiekt werd in jogging en Ugg's terwijl ze een Starbucks ging halen.... Toen waren het celebs. Intussen worden het celebs door Youtube filmpjes.
Nemaìn’ schreef:
Influencer is een beetje hetzelfde als hoer. Je verkoopt een illussie.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Nemaìn’ schreef:
Dat is niet anders dan de advertorials in bladen en de reclame op tv van vroeghuh.
1x is genoeg
oudblond wijzigde dit bericht op 12-11-2018 22:31
91.84% gewijzigd
oudebaas schreef:
12-11-2018 22:28
Juist.
Oudblond schreef:
12-11-2018 22:29
Dat is niet anders dan de advertorials in bladen en de reclame op tv van vroeghuh.
Vind ik wel. Reclame is een aantal seconden waarin iemand een rol speelt. Een influencer loopt de heel dag te bloggen en zichzelf te verkopen en ‘en passant’ producten gebruiken waarvan hij/zij doet alsof hij daar uit eigen keuze voor kiest. Wat dus niet zo is.
Ik vind het echt shocking dat je zo wil leven.
Nemaìn’ schreef:
12-11-2018 22:27
Omdat ik het jezelf en je ziel verkopen vind. Je ‘leven” filmen en dan net doen alsof je die producten gebruikt.
Vind ik toch wat anders dan een reclamefilmpje waarvan iedereen weet dat het nep is.
Oprah is er al 20 jaar geleden rijk mee geworden. Door in talkshows zogenaamd betrokken te zijn terwijl uitgevers dik betaalden voor de boeken die ter sprake kwamen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Oudblond schreef:
12-11-2018 22:27
Dit is al jaren geleden begonnen toen celebs producten toegestuurd kregen. Denk maar aan de Ugg's. Die werden meteen een hit toen in de media foto's verschenen van (dacht ik) Sarah J. Parker slordig en wel gekiekt werd in jogging en Ugg's terwijl ze een Starbucks ging halen.... Toen waren het celebs. Intussen worden het celebs door Youtube filmpjes.
Net zo debiel.
oudebaas schreef:
12-11-2018 22:28
Haha! Alsof iemand in de reclame zoals wij dat kennen dat niet doet.
Afijn, ‘hoeren neuken nooit meer werken’ dan maar.
oudebaas schreef:
12-11-2018 22:31
Oprah is er al 20 jaar geleden rijk mee geworden. Door in talkshows zogenaamd betrokken te zijn terwijl uitgevers dik betaalden voor de boeken die ter sprake kwamen.
Yup.
Zou ze nog werken eigenlijk?
Ik weet wel dat een tijdje geleden een aantal Nederlandse influencers de ''social code'' hebben opgericht, waarin ze duidelijk laten weten wanneer ze wel of niet gesponsord worden.
Helaas zie ik er letterlijk weinig van terug.

https://www.desocialcode.nl/
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven