Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
DuchessMeganMarkle schreef:
16-12-2018 11:10
Ik vind het maar eng.
We zijn er nog lang niet Meds.
Jij bent zeker ook van het groepje fv verdedigers
S-Meds schreef:
16-12-2018 11:11
Jij bent zeker ook van het groepje fv verdedigers
Ik las van wel, jij ook toch?
S-Meds schreef:
16-12-2018 11:09
naïef van mij om te denken dat racisme door iedereen in dezelfde mate veroordeeld wordt. Dat het gedrag of de reputatie van het slachtoffer er niet toe doet. Maar blijkbaar is dat niet zo. Als het slachtoffer iets onaardigs heeft gedaan dan is een racistische post ineens een belachelijke post en hoef je niet op te reageren?

Wie hier is het eens met de post van Alkemade dan? Moet iedereen er persoonlijk tegen ageren of zo? Ik zie niemand hier die vindt dat racisme ok is. Je bent echt aan het vechten tegen windmolens.
Marana-- schreef:
16-12-2018 10:05
Ik ken de zus ook niet.

En het is duidelijk dat FV op Thordis doelt. Dat was een leuke Forummer die nog door velen wordt gemist. Zij had puber kinderen. En is absoluut niet Ikigai nu. Het zou FB sieren als ze eens voor 1 keer zou toegeven dat ze het fout heeft. Dit trollhintgedoe via de achterkamertjes is behoorlijk kwalijk. Dit is napraat. Hier mag je dit soort verbanden leggen.
Ik was gewoon naar bed, dus zoals ik gister al zei, wat mij betreft was de discussie al klaar. Maar nu ik dit lees: waarom zou ik "voor 1 keer moeten toegeven dat ze het fout heeft"? Ik weet toch helemaal niet of ik het fout heb? En jullie toch ook niet? Ik heb geen idee wie jullie zijn, ik heb geen idee wie Ikigai is, ik heb geen idee wie Thordis is want we posten hier allemaal onder een nickname. Voor hetzelfde geld ben jij een kerel en ben ik een dikke huisvrouw uit Oost-Friesland met 4 kinderen en een vent die buschauffeur is, wie zal het zeggen?

Ik was bovendien helemaal niet aan het trollhinten, ik las een aantal dingen van Ikigai waardoor ik haar herkende als degene die ik aan Nouschi heb gemaild. Verder heb ik niemand anders gemaild en vond ik het eigenlijk ook niet zo tof dat Nouschi dat wel ging doen. Dat is het enige waarin ik vind dat ik "fout zat", dat ik niet had ingeschat dat niet iedereen dezelfde etiquette daarin hanteert als ikzelf. Als Nouschi mij gemaild zou hebben en anderen hadden gezegd "doe mij ook eens een PB" zou ik geantwoord hebben dat als Nouschi dat met jou wil delen ze je zelf wel mailt.

Dus dat is het enige wat me spijt aan gisteravond.
Am Yisrael Chai!
Marana-- schreef:
16-12-2018 11:15
Wie hier is het eens met de post van Alkemade dan? Moet iedereen er persoonlijk tegen ageren of zo? Ik zie niemand hier die vindt dat racisme ok is. Je bent echt aan het vechten tegen windmolens.
Dat bedoelt Meds toch niet. Wat mij irriteert en Meds ook, is dat jij had gezegd, dat we daar geen aandacht aan mogen geven. We mogen blijkbaar er niets van zeggen van jou, dat is de irritatie. Betekent het dan dat iedereen racistisch is? Nope.
doornroosje9 schreef:
16-12-2018 10:42
Maar waarom wordt er dan altijd heel heftig gereageerd (bv nu door jou en vaak een paar anderen die FV altijd gelijk zullen geven) op zulke dingen en wordt het feit dat FV belachelijk uitvalt naar Nemain, gewoon genegeerd?
JIJ VINDT dat ik belachelijk uitval naar Nemain, ik vind dat ik haar gewoon vrij emotieloos vroeg om haar agressie lekker voor zich te houden omdat ik daar zo geen zin in had. En dat heb ik nog steeds niet. Ik vind haar manier van forummen echt ontzettend agressief, niet alleen tegen mij, maar tegen iedereen en daarom heb ik gewoon liever niet dat ze op mij reageert, dat mag ik toch gewoon aangeven? Beter gewoon netjes vragen dan in domme oeverloze discussies terecht te komen met iemand waarmee het toch nooit gaat klikken. Zouden meer mensen moeten doen, vind ik.
Am Yisrael Chai!
Rosabella1 schreef:
16-12-2018 10:45
Nou Nemain moet daar maar tegen kunnen want een blanke vrouw en FV is het eeuwige slachtoffer want een donkere vrouw. Zoiets denk ik.
Wat een bespottelijke post. En dan vinden mensen mij geobsedeerd door huidskleur :rofl:

Racists gonna racist.
Am Yisrael Chai!
Lees dit nog eens dan. Meds zegt in de eerste zin dat niet iedereen racisme net zo veroordeeld als zij. Wat op mij en Doornroosje en evt nog anderen lijkt te slaan.
S-Meds schreef:
16-12-2018 11:09
naïef van mij om te denken dat racisme door iedereen in dezelfde mate veroordeeld wordt. Dat het gedrag of de reputatie van het slachtoffer er niet toe doet. Maar blijkbaar is dat niet zo. Als het slachtoffer iets onaardigs heeft gedaan dan is een racistische post ineens een belachelijke post en hoef je niet op te reageren?

In die laatste zin koppelt Meds overigens 2 zaken aan elkaar op dezelfde manier als wat zij Doornroosje verweet. Ik heb nergens gezegd dat FV iets onaardigs heeft gedaan. En ik heb nergens ook maar geïnsinueerd dat je een belachelijke post moet negeren omdat het slachtoffer het iets verkeerd deed. Heel raar dat Meds dat koppelt. Anderen verwijten slecht te schrijven en/of te lezen maar zelf net zo hard rare koppelingen maken.
Marana-- schreef:
16-12-2018 10:56
Ik bepaal niks, ik geef gewoon aan dat ik vind dat er veel teveel aandacht aan een belachelijke post wordt gegeven, zo maak je het allemaal een stuk groter dan het is.

Altijd dezelfde mensen op de barricades.
Ah, maar het feit dat jij en je cronies allemaal reageren op mijn ene (1!!) post dat ik Nemain een agressieve drammer vind is heel anders, zeker? Dat is niet "teveel aandacht aan een belachelijke post geven waarmee je het allemaal groter maakt dan het is"?

Ik was tenminste nog zo netjes om er geen racisme, seksisme, geaardheid of andere onder de gordel discriminatie-sneer in te verpakken.
Am Yisrael Chai!
16-12-2018 11:13
Ik las van wel, jij ook toch?
Nee ik ben tegen racisme
16-12-2018 11:07
Vaste clubjes verdedigers? Sinds wanneer mag je niet op een rare post reageren? Volgens mij bemoeit niemand zich van de “vaste clubjes” tussen FV en Nemaín.
Jawel hoor, al Nemain's matties zijn haar aan het verdedigen. Dat is namelijk Heul Erg Anders en Veel Minder Irritant als wanneer mijn matties het voor mij opnemen.

Wat een gelul, joh. Laat gaan. Echt zo geen zin in.
Am Yisrael Chai!
Marana-- schreef:
16-12-2018 11:15
Ik hoop niemand, maar toen ik wat van die post zei werden er drie dingen gezegd:
1. wat is je stelling over fv? omdat zij blijkbaar fittie had met nemain
2. star adviseerde om mijn bericht te negeren
3. jij zei dat je maar 1 keer op een belachelijke post mocht reageren

en dat allemaal omdat ik de racistische post van alkemade verwierp
niet normaal hoor
Het is redelijk bevreemdend om hier zo veel posts te lezen die over een ander gaan terwijl het in mijn ogen zo enorm goed past op de schrijver zelf.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Marana-- schreef:
16-12-2018 11:23
Lees dit nog eens dan. Meds zegt in de eerste zin dat niet iedereen racisme net zo veroordeeld als zij. Wat op mij en Doornroosje en evt nog anderen lijkt te slaan.

In die laatste zin koppelt Meds overigens 2 zaken aan elkaar op dezelfde manier als wat zij Doornroosje verweet. Ik heb nergens gezegd dat FV iets onaardigs heeft gedaan. En ik heb nergens ook maar geïnsinueerd dat je een belachelijke post moet negeren omdat het slachtoffer het iets verkeerd deed. Heel raar dat Meds dat koppelt. Anderen verwijten slecht te schrijven en/of te lezen maar zelf net zo hard rare koppelingen maken.

ik vatte jouw posts precies hetzelfde op. je vond het in ieder geval heel belangrijk om even te zeggen dat er niet op dat racisme gereageerd mocht worden en het zelfs geen racisme maar gewoon "een belachelijke post was" en je vond het nodig me als een schoolfrik op te dragen dat ik "moest toegeven dat ik fout zat".

ik zag daar ook een duidelijk verband. Maar ik zal ook wel slecht lezen.
Am Yisrael Chai!
Rosabella1 schreef:
16-12-2018 10:45
Nou Nemain moet daar maar tegen kunnen want een blanke vrouw en FV is het eeuwige slachtoffer want een donkere vrouw. Zoiets denk ik.
Eerlijk gezegd kan ik op het forum niet zien wat iemands huidskleur is. Ja, sommigen kunnen wel zéggen dat ze zwart, wit, blank of colored zijn, maar dat moet je dan ook maar aannemen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Oh ja en ik mocht blijkbaar ook niet reageren omdat het al een paar berichten geleden was gepost. Maar ja Het Groepje had het gequote dus daar reageer ik op.

En deze was ook leuk: je kan toch staffen, je hoeft het niet te herhalen.

Why???

Het is mij best helder wat hier gebeurt. Kamp Nemain wil Nemain verdedigen en dat is de reden van dit rare gedoe. Je mag nemain van mij verdedigen tot op het bot, zou ik ook doen. Maar daarnaast kan je best toegeven dat het idioot is dat in zo’n fittie FV weer de racistische bagger naar haar hoofd krijgt en dat dat idioot is.
feow schreef:
16-12-2018 11:30
Het is redelijk bevreemdend om hier zo veel posts te lezen die over een ander gaan terwijl het in mijn ogen zo enorm goed past op de schrijver zelf.
Great minds discuss ideas
Average minds discuss events
Small minds discuss people
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
S-Meds schreef:
16-12-2018 11:32
Oh ja en ik mocht blijkbaar ook niet reageren omdat het al een paar berichten geleden was gepost. Maar ja Het Groepje had het gequote dus daar reageer ik op.

Why???

Het is mij best helder wat hier gebeurt. Kamp Nemain wil Nemain verdedigen en dat is de reden van dit rare gedoe. Je mag nemain van mij verdedigen tot op het bot, zou ik ook doen. Maar daarnaast kan je best toegeven dat het idioot is dat in zo’n fittie FV weer de racistische bagger naar haar hoofd krijgt en dat dat idioot is.
Ja, precies. Helemaal mee eens.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
16-12-2018 11:32

Why???

Eens.
fashionvictim schreef:
16-12-2018 11:29
Jawel hoor, al Nemain's matties zijn haar aan het verdedigen. Dat is namelijk Heul Erg Anders en Veel Minder Irritant als wanneer mijn matties het voor mij opnemen.

Wat een gelul, joh. Laat gaan. Echt zo geen zin in.
Daar heb je gelijk in.
oudebaas schreef:
16-12-2018 11:33
Great minds discuss ideas
Average minds discuss events
Small minds discuss people
Ai kess det i hef a minimousemind, biekorse i don't noow in wits hokkie i pass.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Star² schreef:
16-12-2018 10:35
Dat is 1 iemand, die alleen maar op FV komt reageren. Waarom weer de aandacht op 1 zo iemand vestigen tig uur later? Dan staf je die post en klaar.
kijk hier begon het, ik postte mijn bericht slechts 10 berichten na alkemade, dat daar een nacht tussenzat doet er niet toe, het was het eerste dat ik las. Nou ja de reactie van het Groepje las ik. Maar blijkbaar mocht ik daar niet op reageren. Waarom niet in godsnaam
doornroosje9 schreef:
16-12-2018 10:42
Maar waarom wordt er dan altijd heel heftig gereageerd (bv nu door jou en vaak een paar anderen die FV altijd gelijk zullen geven) op zulke dingen en wordt het feit dat FV belachelijk uitvalt naar Nemain, gewoon genegeerd?
en hier de verklaring? er wordt heftige gereageerd (door het groepje? door mij?, wat is heftig?) op het bericht van alkemade maar niet op dat FV uitvalt naar Nemain.
1. ik heb die fittie niet gelezen
2. die fittie interesseert me niet
3. beide dames zijn pittig genoeg om het zelf uit te vechten
4. ik reageer op racisme zonder aanziens des persoons
Echt het enige wat ik de afgelopen posts lees is: jij en jouw moraal zijn minderwaardig aan mij en mijn moraal.

Ik wordt altijd enorm getriggerd door dergelijk verheven gedoe. Maakt verdere discussie ook onmogelijk natuurlijk, want er is maar 1 ding wat echt belangrijk is, als je het over andere dingen wil hebben, dan snap je het grote kwaad niet en wordt je per direct gedeklassificeerd en weggezet als minderwaardig.

Elke keer gebeurt het weer. Wel lekker voorspelbaar, de constante herhaling van zetten. Je kunt maanden niet komen en precies inhaken zonder ook maar iets gemist te hebben. Niveau GTST blijkbaar.
daarmee wil ik niemand betichten van racisme
maar wel van inconsequent gedrag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven