Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
NYC schreef:
16-12-2018 17:22
Maar wat is precies het trollerige aan Ikigai dan? Je kunt de bijdragen irritant of verheven of lachwekkend noemen (denk ik) maar toch niet per se trollerig of uitdagend?
Nee ik ken zat mensen die echt zo zijn.
Head* schreef:
16-12-2018 17:17
Ik heb Yas al jaren geleden uitgedaagd een keer echt een hele geloofwaardige troll te doen. Dus.......

:biggrin:
O ja, das waar ook. Ik moet tijd vinden.

Er komt hier straks een Chinees langs.
Geen bijzonderheden
Rosabella1 schreef:
16-12-2018 17:25
Oooooo pb me ff dan. :proud:
Gedaan.
yasmijn schreef:
16-12-2018 17:27

Op de koffie?
Thordis* schreef:
16-12-2018 17:08
Nou. Ik ben dus niet Ikigai. Dat wou ik even kwijt. En afvallig christen, dat klopt. Niet van god los hoor, ik knuppel geen zeehondjes dood, ik slacht geen maagden bij volle maan en ik heb ook niet de neiging om met voodoopoppen rond te rennen.

Maar vooruit, het zou inderdaad kunnen dat ik tot half in de 20 minder genuanceerd en wat stelliger was in mijn uitspraken en dat ik een beeld had van hoe de wereld in elkaar zat en dat ik met terugwerkende kracht moet constateren dat ik én te kort door de bocht was én het mis had. Ik vermoed niet dat ik de enige ben die tussen haar begin 20er jaren en halverwege de dertiger ergens wat verschoven is qua wereldbeeld, overtuigingen en denkwijzen. :angel: Alleen zat ik rond die leeftijd op een forum en slingerde ik nog wel eens iets de wereld in.

Op wat ik nu schrijf zal ik over 20 jaar waarschijnlijk ook anders terugkijken.

Overigens niet gescheiden, al was het op het nippertje. Paar ervaringen en therapieën rijker Hard gewerkt en geduld gehad. En inderdaad nogal halsoverkop en kut vertrokken hier na een heftig topic. Kloterig jaar achter de rug op meerdere fronten, nu gelukkig weer een stuk blijer.

Ik ben net een mens eigenlijk. Maar dus niet Ikigai. Dat wilde ik even rechtzetten.
Nooit ook maar een seconde gedacht Thordis is Ikigai. Lijken in geen velden of wegen op elkaar.
Maar enniewee, als je weer terug bent en echt de oude Thordis: je bent gemist! Rot dat je een rotjaar achter de rug hebt, fijn dat het beter gaat!
Thordis* schreef:
Nou. Ik ben dus niet Ikigai. Dat wou ik even kwijt. [...]
Hej Thordis, welcome back! :hello:

Rot van je klote jaar en fijn dat het weer wat beter gaat!
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-12-2018 17:38
72.66% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Betty_Slocombe schreef:
16-12-2018 17:26
Er is continu sprake van het bewust triggeren van bepaalde reacties door het posten van heel onwerkelijke zaken en/of heel grote stelligheid in haar beweringen. Dus niet posten: "ik heb ontdekt dat het voor mij werkt dat ik kijk naar wat ik wel heb" maar "het is een goed idee dat mensen die kanker hebben ook eens leren in te zien dat ze sneller gezond worden als ze kijken naar wat er wel positief is aan hun leven." Dat doe je erom, dat kan haast niet anders. De enige andere optie zou immers zijn dat je een empathieloze arrogante tuttebel bent, gespeend van enige realiteitszin.
Dat. Overigens niet alleen hier, ze zat ook op een ander forum. Zelfde verhaal.

En ik vind jou ook lief.
Betty_Slocombe schreef:
Er is continu sprake van het bewust triggeren van bepaalde reacties door het posten van heel onwerkelijke zaken en/of heel grote stelligheid in haar beweringen. Dus niet posten: "ik heb ontdekt dat het voor mij werkt dat ik kijk naar wat ik wel heb" maar "het is een goed idee dat mensen die kanker hebben ook eens leren in te zien dat ze sneller gezond worden als ze kijken naar wat er wel positief is aan hun leven." Dat doe je erom, dat kan haast niet anders. De enige andere optie zou immers zijn dat je een empathieloze arrogante tuttebel bent, gespeend van enige realiteitszin.
Juist! Dit.
There is always something happening, and it's usually right now
yasmijn schreef:
16-12-2018 17:27

Jaha, ik zit nog steeds met smart te wachten. :rofl:
Thordis* schreef:
Nou. Ik ben dus niet Ikigai. Dat wou ik even kwijt. En afvallig christen, dat klopt. Niet van god los hoor, ik knuppel geen zeehondjes dood, ik slacht geen maagden bij volle maan en ik heb ook niet de neiging om met voodoopoppen rond te rennen.

Maar vooruit, het zou inderdaad kunnen dat ik tot half in de 20 minder genuanceerd en wat stelliger was in mijn uitspraken en dat ik een beeld had van hoe de wereld in elkaar zat en dat ik met terugwerkende kracht moet constateren dat ik én te kort door de bocht was én het mis had. Ik vermoed niet dat ik de enige ben die tussen haar begin 20er jaren en halverwege de dertig ergens wat verschoven is qua wereldbeeld, overtuigingen en denkwijzen. :angel: Alleen zat ik rond die leeftijd op een forum en slingerde ik nog wel eens iets de wereld in.

Overigens niet gescheiden, al was het op het nippertje. Paar ervaringen en therapieën rijker Hard gewerkt en geduld gehad. En inderdaad nogal halsoverkop en kut vertrokken hier na een heftig topic. Kloterig jaar achter de rug op meerdere fronten, nu gelukkig weer een stuk blijer.

Ik ben net een mens eigenlijk. Maar dus niet Ikigai. Dat wilde ik even rechtzetten.
Nou wat leuk dat je dat even komt melden! Hoop dat je een beter jaar voor de boeg hebt!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Betty_Slocombe schreef:

https://www.nu.nl/wetenschap/2305993/oo ... ezelf.html
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Thordis* schreef:

Maar vooruit, het zou inderdaad kunnen dat ik tot half in de 20 minder genuanceerd en wat stelliger was in mijn uitspraken en dat ik een beeld had van hoe de wereld in elkaar zat en dat ik met terugwerkende kracht moet constateren dat ik én te kort door de bocht was én het mis had. Ik vermoed niet dat ik de enige ben die tussen haar begin 20er jaren en halverwege de dertig ergens wat verschoven is qua wereldbeeld, overtuigingen en denkwijzen. :angel: Alleen zat ik rond die leeftijd op een forum en slingerde ik nog wel eens iets de wereld in.

Goed je weer eens te zien en goed te lezen dat je niet gescheiden bent. ik heb geen idee hoe je hier vertrokken bent, dat heb ik kennelijk gemist, maar fijn dat het beter met je gaat.

Wat mij betreft maakte het niet uit of je wel of niet Ikigai was, zoals ik al zei, ik had en heb aan jullie allebei geen hekel. Maar I stand corrected :) .
Am Yisrael Chai!
NYC schreef:
16-12-2018 17:22
Maar wat is precies het trollerige aan Ikigai dan? Je kunt de bijdragen irritant of verheven of lachwekkend noemen (denk ik) maar toch niet per se trollerig of uitdagend?
Een trol is iemand die doelbewust berichten schrijft om (negatieve) emoties of verhitte discussies uit te lokken. En als je het mij vraagt is dat nou precies wat Ikigai doet. Niet dat ik anders word van haar geneuzel hoor, maar ik denk dus wel dat ze een trol is. Sowieso, welke perfecte moeder die ook nog eens de hele dag werkt en beweegt heeft er nou de tijd om 24/7 op een forum te zitten neuzelen hoe iedereen alles moet doen.
fashionvictim schreef:
16-12-2018 17:31
Goed je weer eens te zien en goed te lezen dat je niet gescheiden bent. ik heb geen idee hoe je hier vertrokken bent, dat heb ik kennelijk gemist, maar fijn dat het beter met je gaat.

Wat mij betreft maakte het niet uit of je wel of niet Ikigai was, zoals ik al zei, ik had en heb aan jullie allebei geen hekel. Maar I stand corrected :) .
Ik had een topic geopend over mijn relatie. Man las dat topic. Boel ontplofte. Topic laten verwijderen. Account op anoniem. Therapeut gebeld. Het was toen al een paar maanden kut, maar het is ook tot afgelopen zomer kut geweest. NIet alleen qua relatie hoor. Op alle gebieden was het onrustig, werk, liefde, gezondheid, familie, enz. Maar ik ben er wel weer geloof ik.
anoniem_380195 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 17:37
1.94% gewijzigd
Solomio schreef:
16-12-2018 16:47
Gefeliciteerd.
Maar nu moet ik weer gaan lijnen, want nu ben je slanker dan ik.
Bedankt.
Nee hoor je moet niks je bent prima zoals je bent
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Hey Thor!
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 17:38
5.88% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
16-12-2018 17:24
Ikigai is nou de enige waarvan ik het zelfs weet wie ze was.
wil je het pb-en?

ik heb overigens wel een sterk vermoeden maar dat klopt qua details allemaal niet
Thordis* schreef:
16-12-2018 17:09
En nu moeten al mijn berichten gecontroleerd worden, dus ik vermoed dat we 10 pagina's verder zijn voordat ze er staan. Dat was ook een reden dat ik hier niet kwam: al die gekkigheid hier.
Thordis je bent terug! :cheer:
Wat fijn dat het goed gaat met je en dat je huwelijk nog leeft.
Thordis* schreef:
Nou. Ik ben dus niet Ikigai.

....
Wist ik toch schat :there:

Fijn dat het allemaal weer wat beter gaat!
Lady*Voldemort schreef:
16-12-2018 17:37
Wist ik toch schat :there:

Fijn dat het allemaal weer wat beter gaat!
Ik denk dat ik een topic ga openen over hoe je gelukkig wordt, want ik heb het licht gezien hoor :cheer:
Thordis* schreef:
16-12-2018 17:38
Ik denk dat ik een topic ga openen over hoe je gelukkig wordt, want ik heb het licht gezien hoor :cheer:
:rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Fijn om te lezen dat jij/jullie uit het dal zijn geklommen thordis
Thordis, doe je nog wel zo'n mooie ava?
Thordis* schreef:
16-12-2018 17:35
Ik had een topic geopend over mijn relatie. Man las dat topic. Boel ontplofte. Topic laten verwijderen. Account op anoniem. Therapeut gebeld. Het was toen al een paar maanden kut, maar het is ook tot afgelopen zomer kut geweest. Op alle gebieden was het onrustig, werk, liefde, gezondheid, familie, enz. Maar ik ben er wel weer geloof ik.
Ik kan mij jouw topic inderdaad nog herinneren en dat lijkt allemaal niets op ikigai.
Fijn dat het goed met jullie gaat.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Thordis* schreef:
16-12-2018 17:38
Lijkt me een goed plan :D .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven