Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
yasmijn schreef:
26-11-2018 16:17
Ik heb altijd het idee dat jij “solliciteert” naar de functie van junior mod.
Of je bent het al.

Nee hoor, ik weet alleen beroepsmatig hoe lastig het kan zijn om een website te beheren dus ik neem het af en toe een beetje op voor de moderators. ;-)
chocolol schreef:
26-11-2018 16:21
Er zit een verschil tussen napraten over iets en een dialoog aangaan over iets. In het modtopic willen mensen graag antwoorden en een discussie met mods aangaan. Dat is iets anders dan bespreken wat we van alles vinden.

Klopt, maar de beheerders geven duidelijk aan dat het CM-topic niet bedoeld is voor die dialoog. Dat doen ze liever via e-mail (of beter gezegd: helemaal niet).
Of ze openen een topic ‘kritiek op het beleid’ en kijken of ze er misschien nog wat van kunnen leren of dat halsstarrig vasthouden aan het huidige beleid beter is.

Noem mij 1 functie of bedrijf waar consequent niets met steeds weer dezelfde feedback gedaan wordt.
Ben ik met je eens dat het goed zou zijn om een feedback-topic te hebben. Alle forums die ik ken hebben dat. Maar dat hebben we al heel vaak voorgesteld en ze willen er niet aan, helaas.
RikM schreef:
26-11-2018 16:37
Ben ik met je eens dat het goed zou zijn om een feedback-topic te hebben. Alle forums die ik ken hebben dat. Maar dat hebben we al heel vaak voorgesteld en ze willen er niet aan, helaas.
Ik vind het intens bizar dat je zo star kan zijn als de mods. Echt onvoorstelbaar zelfs.
Zo wil je zelf toch helemaal niet zijn?
Happy New Topic! :cheer2:
Nemaìn’ schreef:
26-11-2018 17:01
Ik vind het intens bizar dat je zo star kan zijn als de mods. Echt onvoorstelbaar zelfs.
Zo wil je zelf toch helemaal niet zijn?
Die mods hebben niks te willen. Die moeten zich strak aan een protocol houden.
Misschien is het van hogerhand zo bepaald, dat er echt geen discussie mag zijn over beleid? Dat weten wij natuurlijk niet.

Ik ken overigens een forum waar het nóg erger gesteld is; daar wordt elke vorm van kritiek op het beheer onmiddellijk verwijderd. Niet gegumd dus maar echt verwijderd, alsof het nooit bestaan heeft. Daar kom ik dus ook niet meer.
Nouschi schreef:
26-11-2018 15:28
en als het offtopic is, weg ermee, en klaar.
Probleem is vooral dat het vaak helemaal niet offtopic is. Of je moet offtopic definiëren als 'de inhoud van het bericht staat me niet aan/komt me niet uit', dat kan ook natuurlijk.
yasmijn schreef:
26-11-2018 17:08
Dat vermoed ik ook. Ik zou het in dat baantje dan ook nog geen kwartier uithouden :rofl:
Head* schreef:
26-11-2018 15:43
Dit is gewoon strategie. Veel critici van de moderators schrijven op de napraat, dus dat zal ze leren.

Ik heb het idee dat er een enorme denkfout gemaakt wordt door de nieuwe stagiaires. Dat ze denken dat als ze het ons maar zo moeilijk mogelijk maken dat we dan wel ons stil houden op stoppen met forummen.
Ze bedenken niet dat hun functie er is om ons te faciliteren en het forum een fijne plaats te laten zijn.

Ik geef hooguit een 3 op hun stagebeoordeling. En dat is dan best mild.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 26-11-2018 17:12
0.27% gewijzigd
yasmijn schreef:
26-11-2018 17:08
Als mijn lg dit van me zou verwachten zou-ie een dikke vinger krijgen en ging ik wel op zoek naar iets anders. Je hebt toch ook nog je eigen eer hoog te houden?
RikM schreef:
26-11-2018 17:10
Misschien is het van hogerhand zo bepaald, dat er echt geen discussie mag zijn over beleid? Dat weten wij natuurlijk niet.

Ik ken overigens een forum waar het nóg erger gesteld is; daar wordt elke vorm van kritiek op het beheer onmiddellijk verwijderd. Niet gegumd dus maar echt verwijderd, alsof het nooit bestaan heeft. Daar kom ik dus ook niet meer.
Noord Koreaans of Russisch forum dan zeker.
RikM schreef:
26-11-2018 16:37

Precies, en dan kun je blijven vragen/zeuren etc maar het gaat hem niet worden. Wat Yas zegt, dat is geen beslissing van de mods. Dus mailen en er verder over ophouden. Het wordt echt vervelend want het is alleen nog maar geklaag. Er is al zo weinig te doen en wat er te doen is, is gezeur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het bizarre is ook nog dat dit forum overeind blijft. Als je een dergelijk beleid toepast op een klein forum dan heb je in no time geen forum meer over want al je leden zijn weg. Dit forum lijkt wel 'too big to fail'. Al is het ook hier een stuk rustiger geworden de afgelopen tijd.
Ah, het wordt hier dus toch een vleesgeworden Milgram. Onvoorstelbaar dat iemand daar aan mee wil werken, maar aan de andere kant ook weer niet.
Ik vind het onvoorstelbaar iig.
RikM schreef:
26-11-2018 17:16
Het bizarre is ook nog dat dit forum overeind blijft. Als je een dergelijk beleid toepast op een klein forum dan heb je in no time geen forum meer over want al je leden zijn weg. Dit forum lijkt wel 'too big to fail'. Al is het ook hier een stuk rustiger geworden de afgelopen tijd.
Omdat het gros buigt. Zoals de mensheid al eeuwen bewijst is het daar zeer goed in.
Nemaìn’ schreef:
26-11-2018 17:16
Ah, het wordt hier dus toch een vleesgeworden Milgram. Onvoorstelbaar dat iemand daar aan mee wil werken, maar aan de andere kant ook weer niet.
Ik vind het onvoorstelbaar iig.
:rofl: jeetje joh, dit is de overtreffende trap van overdrijven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
26-11-2018 17:18
:rofl: jeetje joh, dit is de overtreffende trap van overdrijven.
Ja?
De mods doen enkel wat ze gezegd wordt en dragen zelf geen verantwoordelijkheid.
Laten we vooral doen wat er gezegd wordt, want dan hebben we nergens last van. Exact dezelfde mechanismes.
Pipistrello schreef:
26-11-2018 17:12
Ik heb het idee dat er een enorme denkfout gemaakt wordt door de nieuwe stagiaires. Dat ze denken dat als ze het ons maar zo moeilijk mogelijk maken dat we dan wel ons stil houden op stoppen met forummen.
Ze bedenken niet dat hun functie er is om ons te faciliteren en het forum een fijne plaats te laten zijn.

Ik geef hooguit een 3 op hun stagebeoordeling. En dat is dan best mild.
Ja zoiets denk ik ook
Waarom haal je nou screendumps van een bug weg? Die willen jullie toch altijd hebben?
Nemaìn’ schreef:
26-11-2018 17:19
Ja?
De mods doen enkel wat ze gezegd wordt en dragen zelf geen verantwoordelijkheid.
Laten we vooral doen wat er gezegd wordt, want dan hebben we nergens last van. Exact dezelfde mechanismes.
Weet je toch niet zeker. Misschien hebben ze het zelf bedacht, weet jij veel.
Nouschi schreef:
26-11-2018 17:23
Weet je toch niet zeker. Misschien hebben ze het zelf bedacht, weet jij veel.
Dat is wat hier (regelmatig) gebeurt toch?
Man, man, man. Wil iemand naar een islamitisch land op vakantie en zich zeker wel aanpassen aan de cultuur......maar.......ik moet wel lekker op straat kunnen kleffen met mijn vriendje, want dat vind ik normaal. En ook al zeggen alle websites en de mensen hier op viva allemaal dat dat niet kan, toch wil ik dat wel doen, want die vakantie moet natuurlijk wel een beetje ontspannen zijn, volgens mijn Nederlandse normen.
Head* schreef:
26-11-2018 17:35
Man, man, man. Wil iemand naar een islamitisch land op vakantie en zich zeker wel aanpassen aan de cultuur......maar.......ik moet wel lekker op straat kunnen kleffen met mijn vriendje, want dat vind ik normaal. En ook al zeggen alle websites en de mensen hier op viva allemaal dat dat niet kan, toch wil ik dat wel doen, want die vakantie moet natuurlijk wel een beetje ontspannen zijn, volgens mijn Nederlandse normen.

Ja en dan gaan lopen miepen als ik zeg dat ze maar naar Spanje moet als ze zich niet in kan houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven