Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 8 december 2018 om 18:19
Poehee.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑08-12-2018 17:22Nou ik wel hoor. En heel veel entitlement!
Iemand die zegt dat de staat niet het beste met hen voorheeft terwijl ze letterlijk tientallen duizenden euro’s gestort krijgt ieder jaar. Ow, en dat we jaloers zijn en niet solidair.
Iemand die zegt geen eten te hebben maar wel dubieuze keuzes maakt kwa uitgaves.
Dat mag je niet benoemen of enige kritische noot laten horen want je mag ze alleen maar zielig vinden.
Als je zulke statements maakt dan mag je tegengas verwachten vind ik.
Tientallen duizenden.
Ieder jaar.
Letterlijk.
Krijgt ze gestort.
Poehee.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 8 december 2018 om 18:28
Over entitlement gesproken, die iemanden worden gecontroleerd door de strengste instantie in het land. Ze moeten werkelijk al hun uitgaven verantwoorden. Deze instantie vindt het ok wat zij doen. En jij en die andere geestelijke armoedzaaier menen hier nog wat van te moeten vinden? Wie denk je wel niet dat je bent?Kukita-Del-Barrio schreef: ↑08-12-2018 17:22Nou ik wel hoor. En heel veel entitlement!
Iemand die zegt dat de staat niet het beste met hen voorheeft terwijl ze letterlijk tientallen duizenden euro’s gestort krijgt ieder jaar. Ow, en dat we jaloers zijn en niet solidair.
Iemand die zegt geen eten te hebben maar wel dubieuze keuzes maakt kwa uitgaves.
Dat mag je niet benoemen of enige kritische noot laten horen want je mag ze alleen maar zielig vinden.
Als je zulke statements maakt dan mag je tegengas verwachten vind ik.
zaterdag 8 december 2018 om 18:30
Want honden kunnen niet ouder worden dan 13?Kukita-Del-Barrio schreef: ↑08-12-2018 17:39Pfff ze leeft al 13 jaar van een bijstandsuitkering. Het is dus niet zo dat ze toevallig die hond al had. Ik durf bijna zeker te zeggen dat als die hond het begeefd ze gewoon weer een andere haalt. Prima hoor maar dan geen opslag van 75 euro vragen op je uitkering.

zaterdag 8 december 2018 om 18:38
Dat is niet de indruk die ik heb. Het lijkt weer neer te komen op de instandhouding van het maakbaarheidsideaal, waarbij iedereen redenen probeert te verzinnen waarom hem/haar zoiets nooit zou overkomen, want hij/zij doet uitzonderlijk intelligente dingen wel die anderen niet doen.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑08-12-2018 17:25Er is letterlijk maar 1 persoon die vind dat als studenten het kunnen een bijstandmoeder het ook moet kunnen.
De discussie gaat over het feit dat bepaalde forummers blijkbaar meer uitkering willen maar men is het er niet over eens hoeveel meer en of meer uberhaupt haalbaar is.
Dat vermoeit me. Ik zou best iets zien in een zakelijke discussie over wat je van mensen in de bijstand mag verwachten en wat mensen van de bijstand mogen verwachten, maar dat is op dit forum vooralsnog niet mogelijk.

zaterdag 8 december 2018 om 18:50
Jaaaa, dat dacht ik ook.

zaterdag 8 december 2018 om 18:54
Ja he, net als van de zomer. Iemand zocht een leuke korte broek maar kreeg allemaal rokjes als advies.

zaterdag 8 december 2018 om 19:11
Dus dan proberen we een heel topic lang duidelijk te maken dat we graag voor vol willen worden aangezien, en dus allesbehalve zielig, en dan is dit wat jij gelezen hebt?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 8 december 2018 om 19:15
Daar zit ik het hele jaar.Betty_Slocombe schreef: ↑08-12-2018 18:39Ja, daar kun je leuke dingen mee doen, denk ik. Naar Tenerife, ofzo.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 8 december 2018 om 19:22

zaterdag 8 december 2018 om 19:25
Tenerife is ook niet meer wat het geweest is hoor. Teveel Nederlandse bijstandsmoeders.Betty_Slocombe schreef: ↑08-12-2018 19:23Dacht ik al. Opvretersbende.
Heb je nog tips, want ik ga binnenkort ook.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 8 december 2018 om 19:27
zaterdag 8 december 2018 om 19:31
Ik voel een meet aankomen. Hoog-denkwerk-soep-meet. Op Tenerife.Betty_Slocombe schreef: ↑08-12-2018 19:27Dat is jammer dat ik dat nu pas lees, want ik wilde daar gaan genieten van mijn door "hoog denkwerk" vergaard geld en een beetje ruime porties soep eten.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 8 december 2018 om 19:51
Tsss. De Mount Everest was al volgeboekt door uitkeringstrekkers uit Winschoten, anders was ik daar wel gaan zitten.Lady*Voldemort schreef: ↑08-12-2018 19:43Mijn denkwerk is zo hoog, daar kan ik echt niks mee op Tenerife. Ik ga wel in mijn eentje zitten denken op de K2.

zaterdag 8 december 2018 om 19:55
Lady*Voldemort schreef: ↑08-12-2018 19:53Kijk, daar kan ik wat mee. Mocht mijn hiel na drie weken gebruik helemaal weggerot zijn doe ik je wel even een PB'tje, dan lossen we het samen wel op.
Zie je weer niks?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!