Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
29-12-2018 19:57
Leuk ook dat het kennelijk wel normaal is om iemand uit te maken voor asociale antisemiet. Over wansmaak gesproken.
wansmaak is ook een mening en geen waarheid.
(Overigens zei ik dat het plaatje antisemitisch en asociaal was)
bethweeter wijzigde dit bericht op 29-12-2018 20:00
12.24% gewijzigd
Solomio schreef:
29-12-2018 19:55
Klopt.
Maar in dat topic gaat het over zwarte humor m.b.t. depressie en zelfmoordgedachten.
Daar passen wat mij betreft geen plaatjes over bijv de holocaust bij.
Eens.

Maar er staan ook echt wel goede zwarte humor tussen.
Vind het wel verfrissend verder. Op dat na dan.
bethweeter schreef:
29-12-2018 19:56
Altijd. Maar grappen over joden en gas gaan mij altijd te ver. En volgens mij zijn dat ook niet de grappen die Nemain voor ogen had met haar topic.
Oh, ik kan dergelijke grappen uitstekend waarderen, maar ben er al eens voor geband en zou het zonde vinden als om zoiets het topic weggaat,
Er is een verschil tussen racisme/what ever en zwarte humor. Ik hou wel van over het randje, maar weet dat de gemiddelde ziel hier wat gevoeliger is dan de mijne.
Solomio schreef:
29-12-2018 19:55
Klopt.
Maar in dat topic gaat het over zwarte humor m.b.t. depressie en zelfmoordgedachten.
Daar passen wat mij betreft geen plaatjes over bijv de holocaust bij.
Wat mij betreft wel.
Wat viva betreft niet.
Ik vind dat er overal grappen over gemaakt kunnen worden. Andere mensen niet. Accepteer dat van elkaar.

Vind ik.
Nemaìn’ schreef:
29-12-2018 20:00
Wat mij betreft wel.
Wat viva betreft niet.
Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik in dit geval aan de kant van Viva sta.
Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou schrijven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Star² schreef:
29-12-2018 20:01
Ik vind dat er overal grappen over gemaakt kunnen worden. Andere mensen niet. Accepteer dat van elkaar.

Vind ik.
Ik ben het met je eens hoor, alleen hoorde dat voor mijn gevoel niet in dat topic, maar gezien Nemains reactie heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.

David Dunning
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je zo'n zwartgallig topic zou willen lezen als je depressief bent. Heb je dan niet liever iets luchtigs waar je blij van wordt? Schattige dierenplaatjes en zo, dat soort dingen?

Afbeelding
Solomio schreef:
29-12-2018 20:04
Ik ben het met je eens hoor, alleen hoorde dat voor mijn gevoel niet in dat topic, maar gezien Nemains reactie heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.

Ok.
RikM schreef:
29-12-2018 20:05
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je zo'n zwartgallig topic zou willen lezen als je depressief bent. Heb je dan niet liever iets luchtigs waar je blij van wordt? Schattige dierenplaatjes en zo, dat soort dingen?

Afbeelding
Ook leuk.
RikM schreef:

Afbeelding
Mss dat sommige mensen daar blij(er) van worden, maar ik word blij(er) van een paar fijne suicide-bunny-plaatjes.

David Dunning
Ik word blij van eten. Daarna weer verdrietig omdat ik te veel gegeten heb. Plaatjes van Chinees-Indische rijsttafels maken me weemoedig.
Nemaìn’ schreef:
29-12-2018 20:00
Wat mij betreft wel.
Wat viva betreft niet.
Dan ben ik team Viva dit keer. Als je dit soort grappen prima vindt om op een openbaar forum te plaatsen, hoeft er ook niet meer over racisme en antisemitisme gepraat te worden. Dan moet alles maar kunnen. En daar ben ik niet voor.
RikM schreef:

Afbeelding
Waarom zou ik dat willen?
bethweeter schreef:
29-12-2018 20:08
Dan ben ik team Viva dit keer. Als je dit soort grappen prima vindt om op een openbaar forum te plaatsen, hoeft er ook niet meer over racisme en antisemitisme gepraat te worden. Dan moet alles maar kunnen. En daar ben ik niet voor.
Nee, want daar zit in mijn ogen een nuance tussen.
RikM schreef:
Nope. Zwarte humor is veel beter.
Life is short. Eat dessert first.
Star² schreef:
29-12-2018 19:58
De grappen over dode babies/kinderen eerder waren wel ok?
Er staan er nog een paar in die ik niet vind kunnen. Maar waarom heb je je post verwijderd als je het een prima grap vindt en het ook vindt passen in het topic?
bethweeter schreef:
29-12-2018 20:11
Er staan er nog een paar in die ik niet vind kunnen. Maar waarom heb je je post verwijderd als je het een prima grap vindt en het ook vindt passen in het topic?

Omdat er mensen aanstoot aan nemen en dat is niet de bedoeling van het topic. Zo sociaal ben ik dan ook wel weer.
Wat mij betreft lig je dubbel over grappen over de Holocaust ( en baby's tegen de muur kwakken en donkere kindjes die als mijnenveger dienst kunnen doen) , maar dan niet mekkeren over de verschrikkingen op Actueel.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Nemaìn’ schreef:
29-12-2018 20:09
Nee, want daar zit in mijn ogen een nuance tussen.
Ik zie daar dan weer geen verschil tussen.
Maar goed, ik ga Das Leben der Anderen nog eens kijken. Begint zo pp npo2 extra
simbalabimba schreef:
29-12-2018 20:14
Wat mij betreft lig je dubbel over grappen over de Holocaust ( en baby's tegen de muur kwakken en donkere kindjes die als mijnenveger dienst kunnen doen) , maar dan niet mekkeren over de verschrikkingen op Actueel.

Ik vind dat niet te vergelijken. Een aantal mensen daar zijn serieus, grappen zijn niet serieus. Zwarte humor is voor sommige (veel misschien zelfs wel) een manier om ergens mee te dealen.
bethweeter schreef:
29-12-2018 20:16
Ik zie daar dan weer geen verschil tussen.
Maar goed, ik ga Das Leben der Anderen nog eens kijken. Begint zo pp npo2 extra
Staat ook op Netflix.
Star² schreef:
Ik vind dat niet te vergelijken. Een aantal mensen daar zijn serieus, grappen zijn niet serieus. Zwarte humor is voor sommige (veel misschien zelfs wel) een manier om ergens mee te dealen.
Dit.
Alles gaat om de intentie van de persoon die de opmerking maakt.
Star² schreef:
Absoluut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven