Napraattopic deel 107
zondag 16 december 2018 om 19:01
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 29 december 2018 om 20:22
Dat vind ik twee totaal verschillende dingen.simbalabimba schreef: ↑29-12-2018 20:14Wat mij betreft lig je dubbel over grappen over de Holocaust ( en baby's tegen de muur kwakken en donkere kindjes die als mijnenveger dienst kunnen doen) , maar dan niet mekkeren over de verschrikkingen op Actueel.
Zwarte grappen over bijv racisme kunnen een manier zijn om daar je afkeuring over te uiten.
Op Actueel zitten juist mensen die dat soort grappen evt gebruiken om hun instemming ermee te benadrukken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 29 december 2018 om 20:26
Wat mijn post betreft was het heel simpel; ik zag het topic van Nemain , kreeg tijdens het lezen dat plaatje van mijn broer geappt en dacht 'wow, da's zwart, pas prima in dat topic'.
Inschattingsfout, maar totaal niet bewust gaan zoeken naar 'racistische zwarte humor memes' op Google om in dat topic te plakken.
Solo, gezien de reacties, kan je mijn quote ook nog weghalen alsjeblieft?
Inschattingsfout, maar totaal niet bewust gaan zoeken naar 'racistische zwarte humor memes' op Google om in dat topic te plakken.
Solo, gezien de reacties, kan je mijn quote ook nog weghalen alsjeblieft?
zaterdag 29 december 2018 om 20:29
zaterdag 29 december 2018 om 20:33
Dat is absoluut niet hetzelfde hoor. Op actueel zijn ze bloedserieus.simbalabimba schreef: ↑29-12-2018 20:14Wat mij betreft lig je dubbel over grappen over de Holocaust ( en baby's tegen de muur kwakken en donkere kindjes die als mijnenveger dienst kunnen doen) , maar dan niet mekkeren over de verschrikkingen op Actueel.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 29 december 2018 om 20:35
Eens. Niet te vergelijken. Hoe kan iemand zoiets bedenken.doornroosje9 schreef: ↑29-12-2018 20:33Dat is absoluut niet hetzelfde hoor. Op actueel zijn ze bloedserieus.
zaterdag 29 december 2018 om 20:36
Ah, fijn dat ondanks het verschil in mening over het wel/niet kunnen van Holocaustgrappen ( in dat topic) er altijd 1 grote gemene deler is. Fijn om alle neuzen weer 1 kant op te zien.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 29 december 2018 om 21:00
Dat mag hoor.
Ik vind het vooral heel erg prettig zo tussen mijn eigen zwarte gedachten door. Gelukkig maar dat niet iedereen verplicht mee moet doen
zaterdag 29 december 2018 om 21:00
zaterdag 29 december 2018 om 21:05
Het is niet mijn humor maar mijn god zeg mensen hou eens op met dat idiote gestaf om niks.Grobbekuiken_ schreef: ↑29-12-2018 17:59Geen idee, maar diegene heeft er duidelijk niks van begrepen.
Ik ga stuk daar. Zwarte humor, ik hou er wel van. En als iemand die zelf alles van depressies af weet zo'n topic opent, wie zijn wij, de niet depressieven, dan om daar op te gaan staffen. Ik vind het juist mooi te zien dat ook zij nog in heel veel zaken de humor kunnen zien, dan maar zwart.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zaterdag 29 december 2018 om 21:10
zaterdag 29 december 2018 om 21:20
zaterdag 29 december 2018 om 21:43
En dat is nou precies de reden dat ik hier nooit een racistische grap zal plaatsen. In besloten kring maak ik ze wel, maar dan weet ik dat we met zijn allen alleen maar zitten te lachen over de achterlijke idioten die met dergelijke onzin instemmen. Als ik ze hier maak (of op mijn werk, of in de kroeg) krijg ik waarschijnlijk vooral bijval van de mensen die ik juist te kakken wil zetten met mijn mopje en daar heb ik geen zin in.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 21:46
2.32% gewijzigd
zaterdag 29 december 2018 om 21:45
Ik ook, het heeft me vaak door moeilijke tijden geholpen. Dus ik snap ook niet zo goed wat er kinderachtig aan is om Nemain een hart onder de riem te steken en haar depressie hopelijk wat minder loodzwaar te maken met behulp van gitzwarte humor. Als dat haar helpt is dat toch alleen maar fijn?doornroosje9 schreef: ↑29-12-2018 21:20Ik vind mezelf er niet eentje, maar ik vind zwarte humor echt fantastisch.![]()
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
zaterdag 29 december 2018 om 21:45
Dat moet dan maar. Zwarte humor heeft mij en de mijnen door een paar heel vervelende periodes heen geholpen, en ik zie niet in waarom ik dat geheim zou moeten houden.
zaterdag 29 december 2018 om 21:49
Jij mag het kinderachtig vinden, voor mij is het een goede manier om de gevolgen van mijn ziekte een plek te geven.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
zaterdag 29 december 2018 om 22:09
Oh dat snap ik. Alleen zo veel mogelijk plaatjes plakken op een forum vind ik iets anders.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 29 december 2018 om 22:21
+1Calamitycat schreef: ↑29-12-2018 21:45Ik ook, het heeft me vaak door moeilijke tijden geholpen. Dus ik snap ook niet zo goed wat er kinderachtig aan is om Nemain een hart onder de riem te steken en haar depressie hopelijk wat minder loodzwaar te maken met behulp van gitzwarte humor. Als dat haar helpt is dat toch alleen maar fijn?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zaterdag 29 december 2018 om 22:22
Die ervaring heb ik ook. Maar die harde humor houden we hier een beetje binnenskamers. Ik begrijp best dat het voor een ander niet grappig/confronterend ofzo kan zijn en dus ben ik er voorzichtig mee naar anderen.
Het topic van Nemain: als je het niet aankan, blijf je er gewoon weg. Niemand hoeft een topic te lezen. En die paar nare posts: Zoals Star schreef: even ondoordacht gereageerd en misschien een of twee die echt over de schreef gingen. Voor de rest lees ik plaatjes en mensen die heel gewoon posten naar aanleiding van de OP.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 29 december 2018 om 22:32
Precies de reden waarom ik me niet laat bezwangeren.Lady*Voldemort schreef: ↑29-12-2018 22:31Precies. Zo kan ik al die zwangermaandclubjestabeltopics niet aan, dus blijf ik er weg. Dat gezeur altijd.