Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
doornroosje9 schreef:
17-12-2018 21:34
Ja, mijn man gebruikt het en ik inmiddels ook. Hier helpt het echt. Maar daar moet je idd eerder mee beginnen. Geen idee of het helpt als je er nu mee start.
Goed om te weten.

Volgens de psycholoog moest ik vitamine D slikken en daglamp kopen. Ik moet ook weer uitkijken dat het mijn migraine niet triggert.
JollyRider schreef:
17-12-2018 21:38
Chocolade werkt beter.
Ik heb van onze geluksgoeroe geleerd dat gezond eten helpt.
En ik denk dat chocola daar niet onder valt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
DuchessMeganMarkle schreef:
17-12-2018 21:39
Goed om te weten.

Volgens de psycholoog moest ik vitamine D slikken en daglamp kopen. Ik moet ook weer uitkijken dat het mijn migraine niet triggert.
Wauw, vitamine D moet je echt niet zomaar gaan slikken!
Laat gewoon je huisarts even prikken op B12,B11,B6 en D.
Solomio schreef:
17-12-2018 21:41
Ik heb van onze geluksgoeroe geleerd dat gezond eten helpt.
En ik denk dat chocola daar niet onder valt.
Mediteren
JollyRider schreef:
17-12-2018 21:38
Chocolade werkt beter.
Dat spreekt voor zich.
Life is short. Eat dessert first.
Nemaìn’ schreef:
17-12-2018 21:45
Wauw, vitamine D moet je echt niet zomaar gaan slikken!
Laat gewoon je huisarts even prikken op B12,B11,B6 en D.
Dankje :), ik ga morgen meteen bellen.
17-12-2018 21:52
Dankje :), ik ga morgen meteen bellen.
Het is trouwens geen medisch advies, ik oefen het alfabet en geheime codes.
Nemaìn’ schreef:
17-12-2018 21:53
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nemaìn’ schreef:
17-12-2018 21:53
:lightbulb:
broekrok schreef:
17-12-2018 22:11
:lightbulb:
Mooi. Jij hebt hem ontcijfert begrijp ik.
17-12-2018 21:39
Goed om te weten.

Is jouw psycholoog ook huisarts? Wauw... (wsl geen big-geregistreerde psych? Kan me binas niet voorstellen dat een psych dit advies zomaar geeft).
Vit. D moet iedereen slikken, dus dat kan iedereen adviseren.
Daglichtlamp kan eigenlijk ook iedereen wel adviseren.
Dus ik gok dat die adviezen verder niet veel zeggen over de kwaliteit van de psych.

David Dunning
*Labalade* schreef:
17-12-2018 22:36
Is jouw psycholoog ook huisarts? Wauw... (wsl geen big-geregistreerde psych? Kan me binas niet voorstellen dat een psych dit advies zomaar geeft).

Mijn longarts vindt ook dat ik enorm veel vitamine c moet slikken. En noemde ook als voordeel dat het helpt tegen de donkere dagen dip alhier. Dus het kan uit alle hoeken komen.
Het-groepje schreef:
17-12-2018 22:46
Mijn longarts vindt ook dat ik enorm veel vitamine c moet slikken. En noemde ook als voordeel dat het helpt tegen de donkere dagen dip alhier. Dus het kan uit alle hoeken komen.
Dat is in elk geval nog een arts. Ik vind dat een psych geen medische adviezen hoort te geven. Maar dat is mijn mening 😉
Het-groepje schreef:
17-12-2018 22:46
Vitamine c kan hè niet overdoseren en het is het advies van een arts.
Solomio schreef:
17-12-2018 22:43
Vit. D moet iedereen slikken, dus dat kan iedereen adviseren.
Daglichtlamp kan eigenlijk ook iedereen wel adviseren.
Dus ik gok dat die adviezen verder niet veel zeggen over de kwaliteit van de psych.
Ik las laatst dat mensen juist te vaak onnodig vitamines slikken, waardoor er een opstapeling, en dus vergiftiging, ontstaat.
*Labalade* schreef:
17-12-2018 22:51
Dat is in elk geval nog een arts. Ik vind dat een psych geen medische adviezen hoort te geven. Maar dat is mijn mening 😉
Mss heeft de psych iets gezegd in de trant van: soms hebben mensen baat bij wat extra vit. D.
En dat wordt dan door de cliënt vertaald als: mijn psych zegt dat ik vit. D moet gaan slikken.
Idem wat betreft de daglichtlamp.

David Dunning
Nemaìn’ schreef:
17-12-2018 22:53
Ik las laatst dat mensen juist te vaak onnodig vitamines slikken, waardoor er een opstapeling, en dus vergiftiging, ontstaat.
Yep, omdat veel mensen van die extra-super-forte slikken met tig keer de ADH.
Extra vit. D wordt voor bijna iedereen in Nederland aanbevolen.
Hoe veel precies kun je bijv op de site van het voedingscentrum vinden.

David Dunning
Solomio schreef:
17-12-2018 22:57
Yep, omdat veel mensen van die extra-super-forte slikken met tig keer de ADH.
Extra vit. D wordt voor bijna iedereen in Nederland aanbevolen.
Hoe veel precies kun je bijv op de site van het voedingscentrum vinden.
Aha.
Met somberheidsklachten zijn de waardes van de vitamines die ik noemde sowieso altijd handig om even te laten controleren.
Iedereen met een getinte huid en iedereen boven de 70 wordt aangeraden om dagelijks vitamine D te slikken, 10mcg = 400 IE is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Tabletjes zijn overal te koop.

Geen enkele vitamine moet je in hoge doseringen slikken, 20x de ADH is echt flauwekul en kan gevaarlijk zijn bij sommige vitamines.
Marana-- schreef:
17-12-2018 23:05
Iedereen met een getinte huid en iedereen boven de 70 wordt aangeraden om dagelijks vitamine D te slikken, 10mcg = 400 IE is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Tabletjes zijn overal te koop.

Geen enkele vitamine moet je in hoge doseringen slikken, 20x de ADH is echt flauwekul en kan gevaarlijk zijn bij sommige vitamines.
Sinds mijn maagverkleining moet ik dagelijks een vitaminepreparaat gebruiken.
Er zijn vitamines die speciaal ontwikkeld zijn voor mensen met een maagverkleining, maar in mijn ziekenhuis werden die afgeraden, omdat daar van sommige vitamines idd tig keer de ADH in zit.
Mij werd in het zkhs geadviseerd een merk te kopen met maximaal de ADH in een tablet.

David Dunning
17-12-2018 21:24
Ik word écht depri van de donker. Hopelijk wordt het wat lichter in januari. Hebben jullie ervaring met een daglamp?
bij mij bleek sochtends wakker worden met de wake up light tig keer effectiever dan zo'n daglichtlampp

ik ga nu wel onder de zonneback bij sundays, die hebben tegenwoordig overal d-lite lampen
eigenlijk vind ik het niet kunnen maar het lijkt me toch de winter door te helpen...
dubbel
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 23:15
99.31% gewijzigd
Solomio schreef:
17-12-2018 23:08
Sinds mijn maagverkleining moet ik dagelijks een vitaminepreparaat gebruiken.
Er zijn vitamines die speciaal ontwikkeld zijn voor mensen met een maagverkleining, maar in mijn ziekenhuis werden die afgeraden, omdat daar van sommige vitamines idd tig keer de ADH in zit.
Mij werd in het zkhs geadviseerd een merk te kopen met maximaal de ADH in een tablet.

Ik had even een disclaimer moeten inbouwen in mijn vorige post namelijk 'tenzij een arts het voorschrijft'.

Maar goed om te horen dat jouw behandelaars ook niet achter die hoge doses staan.

Vitamine A is het meest berucht, in hoge doses toxisch, met name niet een goed idee als je zwanger bent.
Maar Sven Kramer bijv heeft een heel slecht seizoen gehad toen hij van een orthomoleculair therapeut hoge doses vitamine B6 moest slikken, 16x de ADH.
En waarom je opeens bewijzen moet overleggen om je topic verwijderd te laten krijgen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven