Napraattopic deel 107
zondag 16 december 2018 om 19:01
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 17 december 2018 om 23:21
Marana-- schreef: ↑17-12-2018 23:05Iedereen met een getinte huid en iedereen boven de 70 wordt aangeraden om dagelijks vitamine D te slikken, 10mcg = 400 IE is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Tabletjes zijn overal te koop.
Geen enkele vitamine moet je in hoge doseringen slikken, 20x de ADH is echt flauwekul en kan gevaarlijk zijn bij sommige vitamines.
Boven de 50.
maandag 17 december 2018 om 23:26
Dit dacht ik ook ja. Ik gebruik het al een aantal jaar in ieder geval, op advies van de huisarts. Waarde bleek veel te laag na bloed prikken, nu gelukkig beter.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
maandag 17 december 2018 om 23:28
Vrouwen boven de 50, mannen boven de 70.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 17 december 2018 om 23:47
Wat een nare en gevoelloze reactie op een zorgvuldig geformuleerde vraag.ModeratorViva schreef: ↑17-12-2018 22:34Beste Tante_Ans,
We willen je vragen om aan te geven uit welke postings dit blijkt. We ontvangen graag de volgende gegevens: gebruikersnaam + tijdstip van plaatsing desbetreffende bericht. Zodra we bovenstaande gegevens van je hebben, zullen deze beoordelen en eventueel overgaan tot het verwijderen van bepaalde postings of eventueel een heel topic.
Dit mag per stafmelding of per mail (forum@viva.nl)
We horen het graag.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 18 december 2018 om 00:13
Wat ik niet begrijp is dat forummers nog steeds inhoud geven aan hun OP.
Je zou dat toch beter nietszeggend kunnen houden en verwijzen naar eerste post ná de OP.
Want dat kun je allemaal wissen. En dan staat ook niet op elke pagina bovenaan zo'n lap tekst.
Je zou dat toch beter nietszeggend kunnen houden en verwijzen naar eerste post ná de OP.
Want dat kun je allemaal wissen. En dan staat ook niet op elke pagina bovenaan zo'n lap tekst.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 18 december 2018 om 00:27
Wis dat topic toch gewoon als iemand goede redenen geeft.the_Wicked_Witch schreef: ↑18-12-2018 00:07"Persoonlijk aanval op de moderator" als reden voor wissen.
Het wordt steeds gekker hier![]()
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 19-12-2018 23:36
8.02% gewijzigd

dinsdag 18 december 2018 om 05:20
Wat bij mij helpt is een combi van wake up light en daglicht lamp. Maar vooral heel veel buiten zijn. Ik fotografeer veel in de natuur en ben dan uren buiten. Mijn herfst/winterdip is dit jaar veel later begonnen en ook milder.
Zal wel blij zijn als het januari is, dat voelt voor mij altijd fijn, gaan we weer naar langere dagen ipv kortere.
Zal wel blij zijn als het januari is, dat voelt voor mij altijd fijn, gaan we weer naar langere dagen ipv kortere.
dinsdag 18 december 2018 om 06:55
Die wake-up-light werkte bij mij ook heel goed.Pinda-Kaas schreef: ↑17-12-2018 23:12bij mij bleek sochtends wakker worden met de wake up light tig keer effectiever dan zo'n daglichtlampp
ik ga nu wel onder de zonneback bij sundays, die hebben tegenwoordig overal d-lite lampen
eigenlijk vind ik het niet kunnen maar het lijkt me toch de winter door te helpen...
Totdat ik ineens veranderde in een extreem ochtendmens en om 5 uur wakker werd. Dus het zetten van een wekker heeft geen zin meer.
Nu heb ik de daglichtlamp twee keer per dag aan. 's Ochtends om wakker te worden en eind van de middag om wakker te blijven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 18 december 2018 om 09:47
Ik heb geen hekel aan de korte dagen, maar meer aan de temperatuur. Een korte periode van kou vind ik niet erg, maar wel maanden.Head* schreef: ↑18-12-2018 05:20Wat bij mij helpt is een combi van wake up light en daglicht lamp. Maar vooral heel veel buiten zijn. Ik fotografeer veel in de natuur en ben dan uren buiten. Mijn herfst/winterdip is dit jaar veel later begonnen en ook milder.

dinsdag 18 december 2018 om 09:54