Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
05-01-2019 10:29
Volgens mij heeft dat vooral te maken met het beeld dat je je ooit gevormd hebt van hoe iemand is als ie 50 is. En je voldoet niet aan je beeld.
Beeld bijstellen dus.
Ik weet nog heel goed hoe het was toen mijn ouders 50 werden en hoe oud ik dat toen vond. Ik geloof wel dat dat beeld is blijven hangen.
alkemade schreef:
05-01-2019 00:10
Bijzonder wel. In de huisregels staat:

Door plaatsing van [...] materiaal op de website Viva.nl geeft deelnemer volledige en onvoorwaardelijke toestemming dit materiaal onbeperkt (her) te gebruiken en te publiceren, [...]. Voor zover dat ingevolge de Auteurswet is toegestaan, doet de deelnemer afstand van zijn/haar persoonlijkheidsrechten met betrekking tot de content die hij/zij op Viva.nl plaatst, waaronder in ieder geval afstand van zijn/haar recht op naamsvermelding.

Waarom mag je dan ontvangen berichten niet herpubliceren, met naam en toenaam nog wel?

Het stuk wat jij citeert heeft daar niets mee te maken.

Maar ik kan ook nergens vinden dat het delen van berichten van een moderator niet is toegestaan. Dat zal een ongeschreven regel zijn dan. :sigh:
Head* schreef:
05-01-2019 10:34
Ik weet nog heel goed hoe het was toen mijn ouders 50 werden en hoe oud ik dat toen vond. Ik geloof wel dat dat beeld is blijven hangen.
Maar 50 is ook oud. Héél oud :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
05-01-2019 10:36
Maar 50 is ook oud. Héél oud :proud:

:thunder:
Head* schreef:
Toen ik er achter kwam dat ik dat bij bijna elke leeftijd heb heb ik een tijdmachine bedacht.
Ik kijk regelmatig alvast op mezelf met mijn huidige leeftijd terug met een soort begripvolle en meewarige glimlach.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik ben in augustus ook aan de beurt. De rollator staat al klaar in de gang, de geraniums zijn ingezaaid en straks wandel ik even langs de kringloop voor een paar leuke bloemetjesjurken want nu kan ik het nog.
Solomio schreef:
05-01-2019 10:31
Nou nou, wat negatief.
Behalve dat zinnetje over Enn.
Ja, that's me, je kent mij toch.
Ook ik word komende zomer 50.
Het zal me worst wezen.
Heeft nemain weer een ban uitgevaardigd gekregen?
feow schreef:
05-01-2019 10:42
Toen ik er achter kwam dat ik dat bij bijna elke leeftijd heb heb ik een tijdmachine bedacht.
Ik kijk regelmatig alvast op mezelf met mijn huidige leeftijd terug met een soort begripvolle en meewarige glimlach.
Dat ga ik ook proberen! :idee:
Lady*Voldemort schreef:
05-01-2019 10:43
Ik ben in augustus ook aan de beurt. De rollator staat al klaar in de gang, de geraniums zijn ingezaaid en straks wandel ik even langs de kringloop voor een paar leuke bloemetjesjurken want nu kan ik het nog.

Ik heb alvast bij de kapper een watergolf kapsel besteld, met zo'n mooie paarsige spoeling.
S-Meds schreef:
05-01-2019 10:50
Ja, een hele week.
S-Meds schreef:
05-01-2019 10:50

Volgens de overlevering, and I quote 'onrust verwekken'.

Kan ook niet natuurlijk, beetje onzedelijk gedrag vertonen hier.
Lady*Voldemort schreef:
05-01-2019 10:43
Ik heb nog een paar jaar. Heerlijk, zie er naar uit.
Eindelijk een capsule garderobe met een beige pantalon, blouse met bloemen en een huidkleurige panty met ara sleehakken.
Ik snap alleen sudoku's niet en hou niet van fietsen maarja toen ik dertien was kon ik me ook nog niet voorstellen dat ik drie jaar later hele nachten ging doordansen, dus dat zal wel vanzelf komen.
Ik kwam dit net op google tegen over moderators van Sanoma.
Afbeelding

Jos van Essen (Sanoma Media) over de vrijwillige moderators op fora als Autoweek en GoeieVraag. Bij Nujij en VIVA werken professionele moderators die bewust níet uit de eigen community voortkomen

:HA: :HA: :HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Star² schreef:
05-01-2019 10:56
Volgens de overlevering, and I quote 'onrust verwekken'.

Kan ook niet natuurlijk, beetje onzedelijk gedrag vertonen hier.
Verwekt met wie???
S-Meds schreef:
05-01-2019 11:10
Verwekt met wie???
The master of evil, de Kritische Vraag
Een zebra is geen paard met strepen
RikM schreef:

Maar ik kan ook nergens vinden dat het delen van berichten van een moderator niet is toegestaan. Dat zal een ongeschreven regel zijn dan. :sigh:

Mijn ban laatst kreeg ik ook door de waarschuwingstekst te kopiëren naar hier. Om even te laten zien wat voor debiele waarschuwing ik kreeg.
*BAM* waarschuwing én ban binnen 10 minuten.

Zal wel lekker voelen ofzo die macht.
charlottew88 schreef:
05-01-2019 11:00
Ik kwam dit net op google tegen over moderators van Sanoma.
Afbeelding

Jos van Essen (Sanoma Media) over de vrijwillige moderators op fora als Autoweek en GoeieVraag. Bij Nujij en VIVA werken professionele moderators die bewust níet uit de eigen community voortkomen

:HA: :HA: :HA:

Dat was van vroeger, heel vroeger. Toen alles nog beter was :sigh:
Pipistrello schreef:
05-01-2019 11:33
Mijn ban laatst kreeg ik ook door de waarschuwingstekst te kopiëren naar hier. Om even te laten zien wat voor debiele waarschuwing ik kreeg.
*BAM* waarschuwing én ban binnen 10 minuten.

Zal wel lekker voelen ofzo die macht.
En ook erg fijn dat de mods kunnen doen wat ze willen. Als je het niet eens bent met de ongeschreven en onbekende regels dan moet je maar weg...
Zo jammer dat we met zn allen te veel gehecht zijn aan t forum, in plaats van de boel inpakken en ergens anders een geslaagde doorstart maken :(
Een zebra is geen paard met strepen
Nemain weet heel goed dat berichten van de mod hier plaatsen niet mag. Die ban neemt ze dus blijkbaar voor lief.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
05-01-2019 12:05
Nemain weet heel goed dat berichten van de mod hier plaatsen niet mag. Die ban neemt ze dus blijkbaar voor lief.

Maakt dat het minder storend dat de moderatie hier zo faalt? (En niet eens normaal Nederlands schrijft)
Nouschi schreef:
05-01-2019 12:05

Ze stelde een legitieme vraag die gewoon beantwoord had kunnen worden. Was puur treiteren van de mods om het steeds naar napraat te zwiepen. Ze plaatste een screenshot van een stukje van een automatisch gegenereerd bericht.
Poeh.
Pipistrello schreef:
05-01-2019 12:12
Maakt dat het minder storend dat de moderatie hier zo faalt? (En niet eens normaal Nederlands schrijft)

Als ik mod was zou ik ook schijt- en schijtziek van het gezeik in het modtopic worden. Ik snap wel dat ze de zooi hierheen verplaatsen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
the_Wicked_Witch schreef:
05-01-2019 12:17
Ze stelde een legitieme vraag die gewoon beantwoord had kunnen worden. Was puur treiteren van de mods om het steeds naar napraat te zwiepen. Ze plaatste een screenshot van een stukje van een automatisch gegenereerd bericht.
Poeh.
Ze stelt nogal wat vragen daar. Jij ook trouwens. Dan ook niet lopen miepen als je een keer een ban krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven