Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 1 maart 2019 om 19:55
Ik heb het ook wel gedaan. Maar dan vooral omdat ik wist dat iemand in mijn omgeving wist dat ik op het vief forumde, en ze wist mijn nick. Dat ... forumt toch minder lekker. Ik weet heus wel dat je nooit helemaal anoniem bent, altijd herkend kan worden, en ik schrijf toch al met in mijn achterhoofd 'stel dat mijn moeder dit te zien krijgt, hoe voel ik me dan?' Maar ik merkte dat ik zelfs bij de dingen waarbij ik dacht 'ach, boeiend' op die vraag me ging afvragen of die persoon aan het meelezen was. Terwijl ik dingen schreef die ik ook zo op een verjaardag zou kunnen zeggen, en toch voelde het niet fijn.

vrijdag 1 maart 2019 om 19:58
Er kunnen vast meerdere redenen zijn waarom je op anoniem gaat en een andere nick neemt en dan ergens laat doorschijnen wie je bent.Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑01-03-2019 19:55Ik heb het ook wel gedaan. Maar dan vooral omdat ik wist dat iemand in mijn omgeving wist dat ik op het vief forumde, en ze wist mijn nick. Dat ... forumt toch minder lekker. Ik weet heus wel dat je nooit helemaal anoniem bent, altijd herkend kan worden, en ik schrijf toch al met in mijn achterhoofd 'stel dat mijn moeder dit te zien krijgt, hoe voel ik me dan?' Maar ik merkte dat ik zelfs bij de dingen waarbij ik dacht 'ach, boeiend' op die vraag me ging afvragen of die persoon aan het meelezen was. Terwijl ik dingen schreef die ik ook zo op een verjaardag zou kunnen zeggen, en toch voelde het niet fijn.
Ik zou dat niet zo doen als diegene net maar ik kan wel wat redenen daarvoor bedenken. Zo eentje als jij hier tikt is er ook een ja.
Snap die verontwaardige hysterie op zo'n actie dan ook niet helemaal.

vrijdag 1 maart 2019 om 20:13
Vieren ze bij jou in het noorden carnaval dan?Betty_Slocombe schreef: ↑01-03-2019 19:41Ik heb wel weer zin om mee te doen hier. Maar ja, in welk groepje moet dat dan?
Over nieuwe nicks: dit is nummer 3. De eerste anonimisatie omdat ik Nooit Meer wilde forummen, de tweede omdat ik mezelf een actueelvrije periode wilde gunnen.
Ik baal er van dat ik zo afgelegen woon, vandaag. Ik wilde dit weekeind carnaval ontvluchten en met de trein naar een leuk stadje, maar bijna 3 uur enkele reis treinen, ik heb er gewoon geen zin in.
En altijd Amsterdam is ook zo wat.

allymcbeal wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:45
Reden: oei spelvout
Reden: oei spelvout
0.08% gewijzigd
I like being a mess. It's who I am.

vrijdag 1 maart 2019 om 20:16
Ja. Wat een feest.
vrijdag 1 maart 2019 om 20:27
Met pit!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 1 maart 2019 om 20:30
Lady*Voldemort schreef: ↑01-03-2019 19:13Ik ook niet zo eerlijk gezegd. Leuk dat je dan niet meer te loepen bent, maar je bent altijd nog wel te googlen. Zeker als je lekker 'open' je ouwe nick op het forum gooit, of elke keer weer nicks neemt die precies op de vorige lijken. Maar ik kan er ook niet echt van wakker liggen hoor, als iemand steeds maar van nick wisselt. Lekker zelf weten denk ik dan.
Precies. En 3 keer nadenken voordat je iets deelt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

vrijdag 1 maart 2019 om 20:45
Ik snap je vluchtgedrag.

I like being a mess. It's who I am.
vrijdag 1 maart 2019 om 20:47

vrijdag 1 maart 2019 om 20:47
Dat is altijd handiger.
Maar nogmaals: ik vind dat iedereen zelf moet weten hoe vaak en waarom ie van nick wisselt. Ik vraag me ook eigenlijk nooit af wie iemand was, of zo. Natuurlijk loop ik dan het risico gezellig te forummen met iemand met wie ik drie nicks geleden zwaar overhoop lag, maar dat zij dan zo. En de echte emmers komen altijd vanzelf wel weer bovendrijven

Ik wilde alleen even het idee bestrijden dat anonimiseren maakt dat je niet meer te vinden bent, want dat is dus niet zo.

vrijdag 1 maart 2019 om 20:48
Nou inderdaad. Ik moet er werkelijk niet aan denken, aan carnaval aan de waddenzee

vrijdag 1 maart 2019 om 20:53
Dat weet iedereen lijkt me. Maar iemand die mij nu voor het eerst leest en herkent zal minder snel de link leggen met een vorige nick, ook omdat er dan niets te loepen is. Vooral als er niet allerlei forummers gaan lopen blaten wat je vorige en de tiende daarvoor was.Lady*Voldemort schreef: ↑01-03-2019 20:47
Ik wilde alleen even het idee bestrijden dat anonimiseren maakt dat je niet meer te vinden bent, want dat is dus niet zo.

vrijdag 1 maart 2019 om 20:57
Als ik ineens ook nog aan de Waddenzee blijk te wonen, is er een ernstiger ramp gaande dan een feestweekeinde met praalwagens en uitzonderlijk debiele muziek.Lady*Voldemort schreef: ↑01-03-2019 20:48Nou inderdaad. Ik moet er werkelijk niet aan denken, aan carnaval aan de waddenzee![]()

vrijdag 1 maart 2019 om 21:04
Huh? Ik dacht dat jij daar wel van hield aangezien je een topic opende voor rare muziek (die uit mijn lijstje is gevallen en die ik nu dus kwijt ben).Betty_Slocombe schreef: ↑01-03-2019 20:57Als ik ineens ook nog aan de Waddenzee blijk te wonen, is er een ernstiger ramp gaande dan een feestweekeinde met praalwagens en uitzonderlijk debiele muziek.
O ja, en wat de Waddenzee betreft: randstedelingen weten niet eens het verschil tussen Brabant en Limburg.
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 21:07
11.97% gewijzigd

vrijdag 1 maart 2019 om 21:07
Ja, dat. Laat ons toch ...
En Betty, sterkte met het carnaval! Ik hoop dat er nog wat leuks te vluchten valt voor je.
vrijdag 1 maart 2019 om 21:18
Oh ik vind dat geneuzel met cryptische hints vele malen erger. Tien keer, 'nou ik weet het nog steeds niet'. Etc.

vrijdag 1 maart 2019 om 21:25
Rare muziek, absoluut. Maar wat hier met carnaval gedraaid wordt is in de categorie Schatje, mag ik je foto/Bloemetjesgordijn en de allerergste abominatie "als je nou niet springt ben je een homofiel"

vrijdag 1 maart 2019 om 21:26
Het zou echt helpen als Delft, Haarlem en Leiden gewoon even wat dichterbij kwamen liggen.Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑01-03-2019 21:07Ja, dat. Laat ons toch ...
En Betty, sterkte met het carnaval! Ik hoop dat er nog wat leuks te vluchten valt voor je.