Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
REDHOTHEAD schreef:
26-01-2019 11:14
Ja zeker is het frustrerend, ik weet er alles van. Zit nu aan het einde van m'n ww dus de druk is hoog, ik wil echt de bijstand niet in. Maar ik ben momenteel hoopvol, er lijkt licht te gloren aan de sollicitatie-horizon.
Maar hoe treurig is het, bijna 50 en overal worden afgewezen, ook na fijne sollicitatiegesprekken. Ik voel me uitgerangeerd en bejaard zowat hierdoor, en het is echt bewezen dat mensen van 45 plus heel moeilijk aan een baan komen.

Ligt aan de sector lijkt me? Ik hoor/zie om me heen andere verhalen.
MarindaH schreef:
26-01-2019 11:38
Iemand vertelde mij dat ie op een cursus van het UWV te horen kreeg dat je na je 45ste beter voor jezelf kan beginnen.
Daar moet je dan ook maar net de middelen voor hebben.
Geen bijzonderheden
Star² schreef:
26-01-2019 11:38
Ligt aan de sector lijkt me? Ik hoor/zie om me heen andere verhalen.
Je kan aan de werkeloosheidcijfers zien dat de meeste 50plussers niet meer aan het werk komen, ook niet in deze tijd. 45+ iets beter maar ook niet om heel blij van te worden.

Daarom hebben ze het al een tijdje over een basisinkomensproef voor eerst de 50plussers.
yasmijn schreef:
26-01-2019 11:40
Daar moet je dan ook maar net de middelen voor hebben.

Ligt eraan wat je gaat doen natuurlijk.
Such fun!1
Lucifer2018 schreef:
26-01-2019 11:41
Je kan aan de werkeloosheidcijfers zien dat de meeste 50plussers niet meer aan het werk komen, ook niet in deze tijd. 45+ iets beter maar ook niet om heel blij van te worden.
Het is gewoon waar ja, en ligt wel aan de sector, maar je moet maar net in die sector willen (blijven) werken.
Aan zzp'er worden heb ik wel gedacht maar ben niet overtuigd van de voordelen.
Lucifer2018 schreef:
26-01-2019 11:41

Daarom hebben ze het al een tijdje over een basisinkomensproef voor eerst de 50plussers.

Waar staan die? CBS? Wordt het niet per sector uitgesplitst? Ben ik wel benieuwd naar.

Ik kwam bijvoorbeeld dit tegen als reden:

Daarbij is het lastiger voor 50-plussers om opnieuw aan werk te komen, omdat werkgevers minder snel geneigd zijn deze mensen om te scholen. "Werkgevers doen dit minder snel, omdat de omscholing niet wordt terugverdiend", verklaart De Grip. Reden hiervoor is dat ze dichter op hun pensioen zitten.

(https://www.nu.nl/werk/5645120/waarom-w ... -baan.html)

In mijn omgeving echter veel bewuste jobhoppers die de nodige ervaring met zich meebrengen, omscholen is dan niet aan de orde.
Lekker opwekkend zijn jullie :(

Ik ga eind dit jaar op mijn 48e uit dienst omdat mijn bedrijf verhuist en hoop en verwacht nog steeds dat ik die droombaan ga vinden hoor.
En gelukkig wel recht op 28 maanden ww. Hopelijk niet nodig.
REDHOTHEAD schreef:
26-01-2019 11:14
Ja zeker is het frustrerend, ik weet er alles van. Zit nu aan het einde van m'n ww dus de druk is hoog, ik wil echt de bijstand niet in. Maar ik ben momenteel hoopvol, er lijkt licht te gloren aan de sollicitatie-horizon.
Maar hoe treurig is het, bijna 50 en overal worden afgewezen, ook na fijne sollicitatiegesprekken. Ik voel me uitgerangeerd en bejaard zowat hierdoor, en het is echt bewezen dat mensen van 45 plus heel moeilijk aan een baan komen.
Ja, daar baal ik ook van.
Ik ga hard duimen voor je.
REDHOTHEAD schreef:
26-01-2019 11:47
Aan zzp'er worden heb ik wel gedacht maar ben niet overtuigd van de voordelen.
Het heeft dan ook vooral heel veel nadelen zoals geen vangnet meer hebben zoals ww. En je moet alles zelf kunnen zoals klanten werven, achter betalingen aan zitten en je belasting regelen. En dat nog buiten de dienst uitvoeren die je aanbiedt. Hoeveel uur moet je dan wel niet werken voor een beetje normaal inkomen?
Ik had bij de uwv ooit die test gedaan en daar kwam uit dat ik ongeschikt ben als ondernemer. Dat had ik ze zelf ook wel kunnen vertellen.
Pipistrello schreef:
26-01-2019 11:57

Ik ga eind dit jaar op mijn 48e uit dienst omdat mijn bedrijf verhuist en hoop en verwacht nog steeds dat ik die droombaan ga vinden hoor.

Succes, is spannend.
Pipistrello schreef:
26-01-2019 11:57

Ikke wel hoor ;-)
Star² schreef:
26-01-2019 11:59
Ikke wel hoor ;-)

Je hebt gelijk. Ik zet de rest onder negeer :biggrin:
Star² schreef:
26-01-2019 11:52
Waar staan die? CBS? Wordt het niet per sector uitgesplitst? Ben ik wel benieuwd naar.

Ik kwam bijvoorbeeld dit tegen als reden:

Daarbij is het lastiger voor 50-plussers om opnieuw aan werk te komen, omdat werkgevers minder snel geneigd zijn deze mensen om te scholen. "Werkgevers doen dit minder snel, omdat de omscholing niet wordt terugverdiend", verklaart De Grip. Reden hiervoor is dat ze dichter op hun pensioen zitten.

(https://www.nu.nl/werk/5645120/waarom-w ... -baan.html)

In mijn omgeving echter veel bewuste jobhoppers die de nodige ervaring met zich meebrengen, omscholen is dan niet aan de orde.
Ik weet het niet, heb tijdje terug bij radar en later ook bij nieuwsuur een aantal dingen er over gezien. Met cijfers van 2017 en eerste helft 2018 die wel uitgesplits waren.

Zal strakjes als ik thuis ben een rondje google doen.
Pipistrello schreef:
26-01-2019 12:02
Je hebt gelijk. Ik zet de rest onder negeer :biggrin:
Sorry :cat:
Maar ik was verbaasd over zolang recht op ww. ik meende dat dat was ingekort.
Pipistrello schreef:
26-01-2019 12:19
Maar ik was verbaasd over zolang recht op ww. ik meende dat dat was ingekort.
Dat is het ook. Max 24 maanden ipv 38 dacht ik. Vind als je 38 jaar ( of meer) hebt gewerkt wel kut dat je vanaf nu dan maar max 24 maanden krijgt.
Nou dat is dus niet zo. Ik heb recht op 28 maanden. Net gekeken op MijnUWV
En ik heb 29 jaar arbeidsverleden.
Sorry Pipistrello, ik wilde je niet ontmoedigen.
Klopt overigens wel hoor, dat de ww is ingekort, het scheelt mij 10 maanden ww, is in 2016 veranderd.
redbulletje schreef:
26-01-2019 11:58
Het heeft dan ook vooral heel veel nadelen zoals geen vangnet meer hebben zoals ww. En je moet alles zelf kunnen zoals klanten werven, achter betalingen aan zitten en je belasting regelen. En dat nog buiten de dienst uitvoeren die je aanbiedt. Hoeveel uur moet je dan wel niet werken voor een beetje normaal inkomen?
Ik had bij de uwv ooit die test gedaan en daar kwam uit dat ik ongeschikt ben als ondernemer. Dat had ik ze zelf ook wel kunnen vertellen.
Het trekt mij op zich wel en denk ook dat het zou kunnen lukken maar inderdaad, je vangnet is weg en je moet overal zelf voor zorgen. Teveel risico nog met een thuiswonende puber.
Voor mij is het ondernemer zijn volgens mij ook niets. :-[
Hopelijk vindt iedereen alsnog snel een droombaan!
RikM schreef:
26-01-2019 10:58
Pi-hole. ;-)

Een "pie hole" is iets anders. :biggrin:
Oh shaat, wat erg :rofl:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik zit dat soeptopic door te lezen, en echt O_O Volgens mij is dat meisje uit 82 érger dan Pejeka!
Ik krijg er bijna de neiging van mijn soep in de groene container te kieperen. Bijna.
Pipistrello schreef:
26-01-2019 12:35
Nou dat is dus niet zo. Ik heb recht op 28 maanden. Net gekeken op MijnUWV
En ik heb 29 jaar arbeidsverleden.
Ik weet dat het in stappen word afgebouwd, gestart is 2016 en in 2019 zou dat max 24 maanden zijn. Waarschijnlijk heb je nog mazzel?
Valt vast wel te googlen vanaf wanneer in 2019 ( of misschien uitgesteld) die max van 24 maanden ingaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven