Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 26 januari 2019 om 22:36
Dat vind ik altijd bij dT soort topics, maar ik weet inmiddels dat het echt not done en harteloos en ijskoud en gevoelloos is als je daar wat van vindt.Betty_Slocombe schreef: ↑26-01-2019 22:34Ik weet niet of het is omdat ik een gevoelloze trut ben, maar ik vind het raar, die fascinatie met het overleden Spaanse jongetje. Menen dat je recht hebt op informatie, allerlei theorieen bedenken en iedereen is ineens granietexpert.

zaterdag 26 januari 2019 om 22:38
Ik ben toch een autist, dus ik heb er geen last van als mensen dat van me zeggen. Ook hier in dit topic weer iemand die er de hele nacht niet van geslapen heeft. Je mag toch hopen dat ze die mensen nooit over de Holocaust vertellen, want dan slapen ze nooit een nacht weer.

zaterdag 26 januari 2019 om 22:40
Ja, of welke genocide dan ook.Betty_Slocombe schreef: ↑26-01-2019 22:38Ik ben toch een autist, dus ik heb er geen last van als mensen dat van me zeggen. Ook hier in dit topic weer iemand die er de hele nacht niet van geslapen heeft. Je mag toch hopen dat ze die mensen nooit over de Holocaust vertellen, want dan slapen ze nooit een nacht weer.
Ik vraag me altijd af wat er achter zit, gebrek aan aandacht, hsp, persoonlijkheidsstoornis, actrice willen zijn...

zaterdag 26 januari 2019 om 22:43
Dat menen mensen toch niet als ze zoiets zeggen? Lijkt mij gewoon aandachtstrekkerij van kijk zie mij eens betrokken zijn ofzo.Betty_Slocombe schreef: ↑26-01-2019 22:38Ik ben toch een autist, dus ik heb er geen last van als mensen dat van me zeggen. Ook hier in dit topic weer iemand die er de hele nacht niet van geslapen heeft. Je mag toch hopen dat ze die mensen nooit over de Holocaust vertellen, want dan slapen ze nooit een nacht weer.

zaterdag 26 januari 2019 om 22:45
Geen idee, eigenlijk. Maar toe-eigening van andermans leed blijft vreemd voor me. Natuurlijk vind ik dit erg voor de ouders, maar ik kan me niet voorstellen dat er echt wildvreemden zijn, zonder eigen rouwervaring met een kind (want ik kan me indenken dat het dan heel anders is) die hier zo stuk van zijn dat ze niet kunnen slapen.
Of het is inderdaad gewoon spelen dat je heel invoelend bent, maar dat klinkt ook weer zo cynisch.

zaterdag 26 januari 2019 om 22:46
Ja, dat vraag ik me dus af, inderdaad.redbulletje schreef: ↑26-01-2019 22:43Dat menen mensen toch niet als ze zoiets zeggen? Lijkt mij gewoon aandachtstrekkerij van kijk zie mij eens betrokken zijn ofzo.

zaterdag 26 januari 2019 om 22:57
De laatste keer dat ik zoiets gemompeld heb heb ik met iedereen ruzie gekregen, dus ik hou mijn bek nu maar. Dat was toen moet die Stint. Zelfs mijn ouwe topic over het ongeluk van mijn zoon moest er toen aan geloven, lekker smaakvol allemaal van die zogenaamd meelevende forummers.Betty_Slocombe schreef: ↑26-01-2019 22:34Ik weet niet of het is omdat ik een gevoelloze trut ben, maar ik vind het raar, die fascinatie met het overleden Spaanse jongetje. Menen dat je recht hebt op informatie, allerlei theorieen bedenken en iedereen is ineens granietexpert.

zondag 27 januari 2019 om 02:39
Daar mist een stukje zelfcensuur denk ik. Er gaat ook vanalles door mij heen, fysieke reacties enz. als ik het nieuws zie/lees. Het enige wat mij ervan weerhoud om dat te delen met de rest van een virtuele community is de gedachte ‘Dit voegt niets toe, dit is voor niemand van enige meerwaarde’.
Ik denk niet dat de meeste mensen die schrijven over hun gevoel uit zijn op aandacht of een sticker ‘kijk eens naar mijn empathische vermogens’. Er zullen zeker online figuren zijn die uit zijn op een aai over hun bol, het merendeel is denk ik gewoon impulsiever dan de rest, de mensen die er niets over schrijven.
Dat kan wishful thinking van mijn kant zijn maar ik sta niet echt bekend irl als iemand die altijd het positieve in de medemens ziet.

zondag 27 januari 2019 om 05:56
Oh hij is nu officieel dood? Had ik gemistBetty_Slocombe schreef: ↑26-01-2019 22:34Ik weet niet of het is omdat ik een gevoelloze trut ben, maar ik vind het raar, die fascinatie met het overleden Spaanse jongetje. Menen dat je recht hebt op informatie, allerlei theorieen bedenken en iedereen is ineens granietexpert.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 27 januari 2019 om 06:01
Nagenoeg.
Het doet mij precies evenveel als die tientallen ukkies die in diezelfde periode overleden buiten het oog van de camera. Rationeel weet ik dat het zielig is, maar ik kan er geen diepe emotie bij voelen. Ook niet als de pers het toevallig boeiend vindt.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 27 januari 2019 om 06:28
Zelfs dan verwacht ik dat mensen onderscheid kunnen maken tussen hun eigen leed en dat van de ouders van het Spaanse jongetje.Betty_Slocombe schreef: ↑26-01-2019 22:45Geen idee, eigenlijk. Maar toe-eigening van andermans leed blijft vreemd voor me. Natuurlijk vind ik dit erg voor de ouders, maar ik kan me niet voorstellen dat er echt wildvreemden zijn, zonder eigen rouwervaring met een kind (want ik kan me indenken dat het dan heel anders is) die hier zo stuk van zijn dat ze niet kunnen slapen.
Of het is inderdaad gewoon spelen dat je heel invoelend bent, maar dat klinkt ook weer zo cynisch.
Ik vind het echt heel triest en verdrietig, maar ik heb heerlijk geslapen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 27 januari 2019 om 06:43
zondag 27 januari 2019 om 08:45
ModeratorViva schreef: ↑26-01-2019 12:40Beste Trotter,
Ook hier worden de mogelijkheden van onderzocht.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
...al sinds de introductie van het ‘nieuwe’ forum, een paar jaar geleden..

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 27 januari 2019 om 09:25
Ik vond dit erger dan de de twijfel die sommige mensen hadden.
¡Apagando las luces!

zondag 27 januari 2019 om 10:01
En dit jaredbulletje schreef: ↑25-01-2019 18:00Wat is de bedoeling van die opdringerige 'shop nu' die via mobiel niet onder een addblock verdwijnt? Soms komen er wel 20 spuuglelijke kledingstukken onder elkaar. Forummertje pesten is wel waar de meeste aandacht van de IT naartoe lijkt te gaan.

zondag 27 januari 2019 om 10:01
Dat werd verplaatst.ModeratorViva schreef: ↑27-01-2019 09:14Beste Poppy_del,
Waarschijnlijk is er over jouw eerder geplaatste post heen gelezen, onze excuses daarvoor. De punten zijn doorgegeven. In jouw laatste bericht die verplaatst is stond verder geen vraag en werd gezien als off-topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Daarbij beantwoorden jullie haar vraag herhaaldelijk niet, dus niet maar 1 keer. Helemaal niks off topic aan als ze dat herhaalt.
En waarom is het mod afhankelijk of er wel of niet verplaatst wordt?

zondag 27 januari 2019 om 10:05

zondag 27 januari 2019 om 10:06
Ik denk dat je gelijk hebt.

zondag 27 januari 2019 om 10:12
Ah ik zie nou pas jouw reactie. Toen ik mijn reactie schreef zag ik helemaal niet dat jij ook meedeed in dit topic. Deze bug is dus ook nog steeds niet opgelostthe_Wicked_Witch schreef: ↑27-01-2019 10:01Dat werd verplaatst.
Daarbij beantwoorden jullie haar vraag herhaaldelijk niet, dus niet maar 1 keer. Helemaal niks off topic aan als ze dat herhaalt.
En waarom is het mod afhankelijk of er wel of niet verplaatst wordt?