Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Betty_Slocombe schreef:
26-01-2019 22:34
Ik weet niet of het is omdat ik een gevoelloze trut ben, maar ik vind het raar, die fascinatie met het overleden Spaanse jongetje. Menen dat je recht hebt op informatie, allerlei theorieen bedenken en iedereen is ineens granietexpert.
Dat vind ik altijd bij dT soort topics, maar ik weet inmiddels dat het echt not done en harteloos en ijskoud en gevoelloos is als je daar wat van vindt.
Némaìn’ schreef:
26-01-2019 22:36
Dat vind ik altijd bij dT soort topics, maar ik weet inmiddels dat het echt not done en harteloos en ijskoud en gevoelloos is als je daar wat van vindt.
Ik ben toch een autist, dus ik heb er geen last van als mensen dat van me zeggen. Ook hier in dit topic weer iemand die er de hele nacht niet van geslapen heeft. Je mag toch hopen dat ze die mensen nooit over de Holocaust vertellen, want dan slapen ze nooit een nacht weer.
Betty_Slocombe schreef:
26-01-2019 22:38
Ik ben toch een autist, dus ik heb er geen last van als mensen dat van me zeggen. Ook hier in dit topic weer iemand die er de hele nacht niet van geslapen heeft. Je mag toch hopen dat ze die mensen nooit over de Holocaust vertellen, want dan slapen ze nooit een nacht weer.
Ja, of welke genocide dan ook.
Ik vraag me altijd af wat er achter zit, gebrek aan aandacht, hsp, persoonlijkheidsstoornis, actrice willen zijn...
Betty_Slocombe schreef:
26-01-2019 22:38
Dat menen mensen toch niet als ze zoiets zeggen? Lijkt mij gewoon aandachtstrekkerij van kijk zie mij eens betrokken zijn ofzo.
Némaìn’ schreef:
26-01-2019 22:40
Ja, of welke genocide dan ook.
Ik vraag me altijd af wat er achter zit, gebrek aan aandacht, hsp, persoonlijkheidsstoornis, actrice willen zijn...
Geen idee, eigenlijk. Maar toe-eigening van andermans leed blijft vreemd voor me. Natuurlijk vind ik dit erg voor de ouders, maar ik kan me niet voorstellen dat er echt wildvreemden zijn, zonder eigen rouwervaring met een kind (want ik kan me indenken dat het dan heel anders is) die hier zo stuk van zijn dat ze niet kunnen slapen.
Of het is inderdaad gewoon spelen dat je heel invoelend bent, maar dat klinkt ook weer zo cynisch.
redbulletje schreef:
26-01-2019 22:43
Dat menen mensen toch niet als ze zoiets zeggen? Lijkt mij gewoon aandachtstrekkerij van kijk zie mij eens betrokken zijn ofzo.
Ja, dat vraag ik me dus af, inderdaad.
Betty_Slocombe schreef:
Ik weet niet of het is omdat ik een gevoelloze trut ben, maar ik vind het raar, die fascinatie met het overleden Spaanse jongetje. Menen dat je recht hebt op informatie, allerlei theorieen bedenken en iedereen is ineens granietexpert.
De laatste keer dat ik zoiets gemompeld heb heb ik met iedereen ruzie gekregen, dus ik hou mijn bek nu maar. Dat was toen moet die Stint. Zelfs mijn ouwe topic over het ongeluk van mijn zoon moest er toen aan geloven, lekker smaakvol allemaal van die zogenaamd meelevende forummers.
Ik lees alles wat los en vast zit, maar in dergelijke topics post ik dus al nooit. Komt standaard gezeik in.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Maar goed, ook zonder zelfopgelegde actueelban kom je wat dat betreft wel aan je trekken. Gezeik over abortussen op de etenspijler en gejengel over asielzoekers bij "thuis"
Jullie zijn niet gevoelloos, jullie zijn laagsensitief.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
27-01-2019 00:00
Jullie zijn niet gevoelloos, jullie zijn laagsensitief.
Ik ben dissensitief.
Betty_Slocombe schreef:
26-01-2019 22:46
Ja, dat vraag ik me dus af, inderdaad.
Daar mist een stukje zelfcensuur denk ik. Er gaat ook vanalles door mij heen, fysieke reacties enz. als ik het nieuws zie/lees. Het enige wat mij ervan weerhoud om dat te delen met de rest van een virtuele community is de gedachte ‘Dit voegt niets toe, dit is voor niemand van enige meerwaarde’.

Ik denk niet dat de meeste mensen die schrijven over hun gevoel uit zijn op aandacht of een sticker ‘kijk eens naar mijn empathische vermogens’. Er zullen zeker online figuren zijn die uit zijn op een aai over hun bol, het merendeel is denk ik gewoon impulsiever dan de rest, de mensen die er niets over schrijven.

Dat kan wishful thinking van mijn kant zijn maar ik sta niet echt bekend irl als iemand die altijd het positieve in de medemens ziet.
Ik vind het ook triest, zo'n ukkie. Dat zal nagenoeg iedereen wel vinden. Maar om je online het verdriet toe te eigenen van ouders, of jouw eigen grootse verdrietige emoties te etaleren vind ik vooral smakeloos.
Betty_Slocombe schreef:
Oh hij is nu officieel dood? Had ik gemist
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Head* schreef:
27-01-2019 05:12
Ik vind het ook triest, zo'n ukkie. Dat zal nagenoeg iedereen wel vinden. Maar om je online het verdriet toe te eigenen van ouders, of jouw eigen grootse verdrietige emoties te etaleren vind ik vooral smakeloos.
Nagenoeg.

Het doet mij precies evenveel als die tientallen ukkies die in diezelfde periode overleden buiten het oog van de camera. Rationeel weet ik dat het zielig is, maar ik kan er geen diepe emotie bij voelen. Ook niet als de pers het toevallig boeiend vindt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Heeft er iemand een tip voor een ad blocker, liefst voor firefox?

Ik gebruik Firefox met Ad Blocker op mijn telefoon maar sinds kort komen er weer advertenties door :steam:
Betty_Slocombe schreef:
26-01-2019 22:45
Geen idee, eigenlijk. Maar toe-eigening van andermans leed blijft vreemd voor me. Natuurlijk vind ik dit erg voor de ouders, maar ik kan me niet voorstellen dat er echt wildvreemden zijn, zonder eigen rouwervaring met een kind (want ik kan me indenken dat het dan heel anders is) die hier zo stuk van zijn dat ze niet kunnen slapen.
Of het is inderdaad gewoon spelen dat je heel invoelend bent, maar dat klinkt ook weer zo cynisch.
Zelfs dan verwacht ik dat mensen onderscheid kunnen maken tussen hun eigen leed en dat van de ouders van het Spaanse jongetje.

Ik vind het echt heel triest en verdrietig, maar ik heb heerlijk geslapen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
aliva schreef:
27-01-2019 06:23
Heeft er iemand een tip voor een ad blocker, liefst voor firefox?

Ik gebruik Firefox met Ad Blocker op mijn telefoon maar sinds kort komen er weer advertenties door :steam:
O, ik zie nu dat er een topic over is.

overig/niet-te-doen-die-kledingreclame/ ... ges/436178
ModeratorViva schreef:
26-01-2019 12:40
Beste Trotter,

Ook hier worden de mogelijkheden van onderzocht.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

...al sinds de introductie van het ‘nieuwe’ forum, een paar jaar geleden.. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Head* schreef:
27-01-2019 05:12
Ik vond dit erger dan de de twijfel die sommige mensen hadden.
¡Apagando las luces!
redbulletje schreef:
25-01-2019 18:00
Wat is de bedoeling van die opdringerige 'shop nu' die via mobiel niet onder een addblock verdwijnt? Soms komen er wel 20 spuuglelijke kledingstukken onder elkaar. Forummertje pesten is wel waar de meeste aandacht van de IT naartoe lijkt te gaan.
En dit ja
ModeratorViva schreef:
27-01-2019 09:14
Beste Poppy_del,

Waarschijnlijk is er over jouw eerder geplaatste post heen gelezen, onze excuses daarvoor. De punten zijn doorgegeven. In jouw laatste bericht die verplaatst is stond verder geen vraag en werd gezien als off-topic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dat werd verplaatst.
Daarbij beantwoorden jullie haar vraag herhaaldelijk niet, dus niet maar 1 keer. Helemaal niks off topic aan als ze dat herhaalt.
En waarom is het mod afhankelijk of er wel of niet verplaatst wordt?
himalaya schreef:
27-01-2019 08:45
...al sinds de introductie van het ‘nieuwe’ forum, een paar jaar geleden.. :sarcastic:
Inderdaad, dit soort simpele bugs worden niet opgepakt, wat men ons ook wil laten geloven. Er is maar één doel en dat is zoveel mogelijk reclame opdringen aan forummers
S-Meds schreef:
27-01-2019 10:00
Die PostNL reclame verpest alles, hij komt dwars door al mijn addblockers heen. Vandaar dat het forum wekenlang onbegaanbaar was met de bad gateway, jullie waren gewoon aan het innoveren met adds. Daar is de technische dienst dus wel druk mee

Ik denk dat je gelijk hebt.
the_Wicked_Witch schreef:
27-01-2019 10:01
Dat werd verplaatst.
Daarbij beantwoorden jullie haar vraag herhaaldelijk niet, dus niet maar 1 keer. Helemaal niks off topic aan als ze dat herhaalt.
En waarom is het mod afhankelijk of er wel of niet verplaatst wordt?
Ah ik zie nou pas jouw reactie. Toen ik mijn reactie schreef zag ik helemaal niet dat jij ook meedeed in dit topic. Deze bug is dus ook nog steeds niet opgelost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven