Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Fragolisa schreef:
07-02-2019 20:47
Hier zijn ze voor veel minder te koop, en nog biologisch ook
https://www.waschbaer.nl/shop/bio-seers ... =02&G=2207

Edit: maar dan heb heb geen Christian Fischbacher.
En ook geen 240*220. Daar gaat het dus steeds op mis. Duitsers hebben geen tweepersoonsdekbedovertrekken, want dat is onpraktisch. Maar ik ben weegschaal en een romantische geest, dus ik wil met mijn man onder een dekbed.
Betty_Slocombe schreef:
07-02-2019 20:39
Ja, jij bent wel een exclusief type.
Mijn moeder reed altijd in een auto die zoveel geld kostte, maar blijkbaar hadden we ook een dekbedovertrek kunnen hebben.
Prioriteiten hè. Een goede nachtrust is essentieel.
doornroosje9 schreef:
07-02-2019 20:44
Ik vind het wel knap dat ze zo vriendelijk blijft reageren op kritiek.
Zo ineens die kritiek, terwijl ze al veel langer schrijft.
Net een bus met dagjesmensen die wordt los gelaten bij een vd Valk voor koffie met gebak.
:P
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik weet zeker dat als het topic een andere insteek had, mensen hadden gegild dat Florence bij hem weg moest gaan. "Help mijn man gaat stelselmatig over grenzen heen". Want dat is het, hoe semi-grappig hihaho het ook geschreven is.

Ook inderdaad dat voorbeeld van die gebedsruimte. Een vriendin van mij met hoofddoek zegt ook wel eens dat niets zo irritant is als dat zogenaamd o zo tolerante maar betuttelende gedoe. Als ze een gebedsruimte wil, dan vraagt ze daar zelf wel om.
Betty_Slocombe schreef:
07-02-2019 20:32
Even tussendoor: Duitse vakantiehuisjeseigenaars hebben een merkwaardige voorkeur voor seersuckerdekbedovertrekken. En ik vind dat zulk fijn spul, ik wil dat ook. Ik googelde dus op een mooi nieuw dekbedovertrek. En ik had beet.
https://www.ruwette.nl/christian-fischb ... gLFsfD_BwE

Maar toen zag ik de prijs. En ik zal wel gek zijn, maar 844 Euro voor een dekbedovertrek, is dat niet een beetje duur?

Vanaf 99 euro stond er, en ik heb 2x alle maten dekbedovertrekken geprobeerd om te zien waar ze die prijs vandaan haalden, totdat ik slim was om 'extra sloop' te kiezen. Een sloop voor 99 euro dus.
Kan me niet voorstellen dat ze dit zo online echt verkopen.
Maar als ze het in al die vakantiehuisjes hebben boek je toch een weekendje weg en ruil je het om voor een replica van Ali?
Némaìn’ schreef:
07-02-2019 21:26
Maar als ze het in al die vakantiehuisjes hebben boek je toch een weekendje weg en ruil je het om voor een replica van Ali?
Nee, want ten eerste ben ik geen lelijke steeldief en ten tweede hebben die huisjes eenpersoonsversies. Die zijn veel goedkoper, maar ik wil graag een tweepersoonsdekbedovertrek.
Er zit niets anders op. Ik ga een bank overvallen.
simbalabimba schreef:
07-02-2019 20:56
Net een bus met dagjesmensen die wordt los gelaten bij een vd Valk voor koffie met gebak.
Wel eens eigenlijk. Topic loopt al best lang en was steeds heel gezellig.
Betty_Slocombe schreef:
07-02-2019 21:29
Nee, want ten eerste ben ik geen lelijke steeldief en ten tweede hebben die huisjes eenpersoonsversies. Die zijn veel goedkoper, maar ik wil graag een tweepersoonsdekbedovertrek.
Er zit niets anders op. Ik ga een bank overvallen.
Neptokkie
Némaìn’ schreef:
07-02-2019 21:34
Neptokkie
Het is allemaal nep. Ik ben helemaal nep. Ik ben niet eens een echte tokkie. Eigenlijk ben ik Annelies, een brave vrouw uit de middenklasse die als kind al-tijd op ponykamp mocht, ouders had die lid waren van de tennisclub en 5 verschillende Oililysjaaltjes had.
Het-groepje schreef:
07-02-2019 21:30
Wel eens eigenlijk. Topic loopt al best lang en was steeds heel gezellig.
Ik vind het niet gezellig. Maar ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
Betty_Slocombe schreef:
07-02-2019 21:37
Het is allemaal nep. Ik ben helemaal nep. Ik ben niet eens een echte tokkie. Eigenlijk ben ik Annelies, een brave vrouw uit de middenklasse die als kind al-tijd op ponykamp mocht, ouders had die lid waren van de tennisclub en 5 verschillende Oililysjaaltjes had.
Ik zie zo onze innige band verbreken :'(
Betty_Slocombe schreef:
07-02-2019 21:40
Ik vind het niet gezellig. Maar ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
En dat deed je heel netjes.
simbalabimba schreef:
07-02-2019 20:56
Er hebben al veel eerder mensen gezegd dat het niet zo sympathiek overkomt, je eigen partner neerzetten als hihihaha-kijk-eens-wat-een-gekkie.
Betty_Slocombe schreef:
07-02-2019 21:37
Hoe kon je nou 5 verschillende sjaaltjes hebben, die zagen er toch altijd allemaal hetzelfde uit?
Overigens vind ik die stof goedkoop ogen.
Némaìn’ schreef:
07-02-2019 21:42
Ik zie zo onze innige band verbreken :'(
Ja, het zijn harde tijden.
Phineas schreef:
07-02-2019 21:50
Hoe kon je nou 5 verschillende sjaaltjes hebben, die zagen er toch altijd allemaal hetzelfde uit?
Ja, het was dan roze met blauw, of blauw met roze.
Gaat het nou over een dekbed of een dekbedovertrek?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
07-02-2019 22:07
Gaat het nou over een dekbed of een dekbedovertrek?
Een overtrek. En voor een dekbed is het ook teveel geld, tenzij er handmatig ganzen voor gemarteld zijn.
Eze schreef:
07-02-2019 21:44
Er hebben al veel eerder mensen gezegd dat het niet zo sympathiek overkomt, je eigen partner neerzetten als hihihaha-kijk-eens-wat-een-gekkie.

Ja maar Simbalabimbalabim vindt het zo lekker om napraters de schuld te geven. Jeweettog.
Betty_Slocombe schreef:
07-02-2019 19:47
Ik denk dat ik gewoon niet zo'n goed gevoel voor humor heb, al met al.
Je mag het probleem best wel eens bij een ander leggen hoor. ;-)
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Eze schreef:
07-02-2019 21:44
Ik heb het topic niet gelezen, maar als ik (of één van de andere Viva-autisten) een keer een beetje drammerig overkom is de kritiek niet van de lucht.
Autisme is echt niet alleen kommer en kwel, maar het is ook niet grappig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb gisteren een stuk uit dat topic gelezen. TO is 'een anekdotevrouw', ze weet een verhaal leuk te vertellen. Haar focus ligt op het absurde. Ik kom dat irl ook wel eens tegen. Grappig voor op een feestje, maar minder leuk als iemand het voortdurend doet - want dan weet je niet meer wat je moet geloven. Op een anoniem forum maakt het me helemaal niet uit. Er zijn hier wel meer mensen een karikatuur van zichzelf en ook situaties en andere personen omschrijft men vaak nogal eenzijdig: de narcist, de afschuwelijke bruiloft, de bemoeizuchtige schoonmoeder etc. We zijn hier anoniem, wat maakt het uit?

Verder denk ik dat sommigen vergeten dat het taboe op grapjes over aandoeningen, niet geldt voor degenen die er zelf mee kampen. Die mogen er gewoon de draak mee steken.
Dat dus Yette, helder uitgelegd. Prima vermaak op een forum. En over de hihihireacties van anderen, die mij ook ergeren, valt goed heen te lezen. Als je de anekdotes wil lees je gewoon alleen de Posts van de TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven