Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 19 februari 2019 om 17:55
Lady*Voldemort schreef: ↑19-02-2019 17:19Sjongejonge. Iemand vraagt in het CM-topic of 'aanmaning' in haar topictitel veranderd mag worden in 'dagvaardiging' (sic), en de mod doet het ook nog![]()
Doe eens niet zo aanmanigend.

dinsdag 19 februari 2019 om 18:34
Ik zeg: volkomen verschut!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

dinsdag 19 februari 2019 om 21:49
Voor schut staan (herkomst)
Home
Taaladvies
Waar komt voor schut staan vandaan?
Als je voor schut staat, sta je voor gek; naar je gevoel lachen anderen je uit – en soms doen ze dat ook echt. Je kunt ook voor schut gezet worden en voor schut lopen.
Voor schut is een verbastering van verschut. Dat is het voltooid deelwoord van verschutten in de betekenis ‘betrappen, arresteren’. Wie betrapt werd, werd dus verschut. Die betekenis van verschutten is ontstaan in het Bargoens, de oude omgangstaal van onder meer dieven en zwervers. De oorspronkelijke betekenis is ‘met een schut (= beschutting) omgeven’. Daaruit ontstonden figuurlijke betekenissen als ‘afweren, beletten’, ‘tegenhouden’ en (in het Bargoens) ‘betrappen’, ‘staande houden, arresteren’ en ‘opsluiten’.
woensdag 20 februari 2019 om 08:48
Totaal Verschutnina1966 schreef: ↑19-02-2019 21:49Voor schut staan (herkomst)
Home
Taaladvies
Waar komt voor schut staan vandaan?
Als je voor schut staat, sta je voor gek; naar je gevoel lachen anderen je uit – en soms doen ze dat ook echt. Je kunt ook voor schut gezet worden en voor schut lopen.
Voor schut is een verbastering van verschut. Dat is het voltooid deelwoord van verschutten in de betekenis ‘betrappen, arresteren’. Wie betrapt werd, werd dus verschut. Die betekenis van verschutten is ontstaan in het Bargoens, de oude omgangstaal van onder meer dieven en zwervers. De oorspronkelijke betekenis is ‘met een schut (= beschutting) omgeven’. Daaruit ontstonden figuurlijke betekenissen als ‘afweren, beletten’, ‘tegenhouden’ en (in het Bargoens) ‘betrappen’, ‘staande houden, arresteren’ en ‘opsluiten’.
en Wat een verschutting zijn citaten uit een Nederlandse comedy van een jaar of 20 terug
Volgens mij uit Zonder Ernst

woensdag 20 februari 2019 om 11:11
Willen jullie tegen de Bugmoderator zeggen dat ik (misschien ik niet alleen) erg last heb van
- De lees ook knop zit op de tablet de hele tijd verstopt achter het pijltje om helemaal naar beneden te gaan. Alleen wanneer ik helemaal naar boven scrol krijg ik de lees ook weggeklikt. En vervolgens wanneer ik naar de volgende pagina ga is de lees ook er weer
- Om de haverklap moet ik opnieuw inloggen
- Wanneer ik naar een topic ga waar ik eerder heb gereageerd, kom ik soms op pagina 1 terecht , soms op de pagina waar ik in dat topic als eerste gereageerd heb, en soms gewoon zoals ik zou willen bij de laatste reactie. Net op welk apparaat ik forum en via welke weg ik naar dat topic ga (via gereageerd, actieve topics, via de pijlers)
- De toon meer knop is ook mega irritant en zinloos. Ook hier blijf ik scrollen en klikken
Maw, ik klik/druk me de tandjes voordat ik ben waar ik wezen wil. Niet te doen
- De lees ook knop zit op de tablet de hele tijd verstopt achter het pijltje om helemaal naar beneden te gaan. Alleen wanneer ik helemaal naar boven scrol krijg ik de lees ook weggeklikt. En vervolgens wanneer ik naar de volgende pagina ga is de lees ook er weer

- Om de haverklap moet ik opnieuw inloggen
- Wanneer ik naar een topic ga waar ik eerder heb gereageerd, kom ik soms op pagina 1 terecht , soms op de pagina waar ik in dat topic als eerste gereageerd heb, en soms gewoon zoals ik zou willen bij de laatste reactie. Net op welk apparaat ik forum en via welke weg ik naar dat topic ga (via gereageerd, actieve topics, via de pijlers)
- De toon meer knop is ook mega irritant en zinloos. Ook hier blijf ik scrollen en klikken
Maw, ik klik/druk me de tandjes voordat ik ben waar ik wezen wil. Niet te doen

woensdag 20 februari 2019 om 11:15