Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
22-02-2019 18:01
Christus te paard, kunnen ze geen cursus begrijpend lezen verplicht stellen voordat je je hier mag registreren?
Geen linkje, want all over the place.

Ik ga patat eten, met heel veel zout.
Ik ben voor.

En saté uit een bakkie met brood.
Ik zou koken maar ben vergeten de ingrediënten mee te nemen. Nog echt per ongeluk ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier toevallig ook patat. Lekker makkelijk en iedereen blij, dacht ik. Tot ik hier las. Want nu wil ik er ineens satésaus bij :|
Hier ook patat met satesaus ;-)
yette schreef:
22-02-2019 18:11
Hier toevallig ook patat. Lekker makkelijk en iedereen blij, dacht ik. Tot ik hier las. Want nu wil ik er ineens satésaus bij :|
Je mag wel een theelepel uit mijn bakkie. Of gewoon met pindakaas, sambal, ketjap en melk zelf wat brouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hier knoflooksaus, yoghurtmayonaise, Zaanse mayonaise, curryketchup en honingmosterdsaus.
Kalfsbitterballen, mini frikandelletjes en kipnuggets.

Morgen pizza.

Goed bezig, zoutgewijs.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
22-02-2019 14:57
i :lips: k b :lips: e :lips: n m :lips: i :lips: e :lips: r :lips: z :lips: o :lips: e :lips: t
G :sun: R :sun: A :sun: P :sun: P :sun: I :sun: G :sun:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb net wel zeezout gesnoven.
Hier ook patat. Uit de oven, want we moeten het natuurlijk wel een beetje gezond houden. Pindasaus heb ik helaas niet meer in huis dus ik doe er wel ketchup op. En zout. En volgens mij heb ik ook nog wat kaassouffés in de vriezer liggen, hoera!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-02-2019 19:08
Hier ook patat. Uit de oven, want we moeten het natuurlijk wel een beetje gezond houden. Pindasaus heb ik helaas niet meer in huis dus ik doe er wel ketchup op. En zout. En volgens mij heb ik ook nog wat kaassouffés in de vriezer liggen, hoera!
O ja, hier uit de airfryerT hè, supergezond.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik maak alleen èchte friet. In een frituurpan. Vandaag met een pikanto erbij. En versiert met mayo, curry en uitjes. Dus ik heb ook mooi m'n groente binnen.
yette schreef:
22-02-2019 19:42
Ik maak alleen èchte friet. In een frituurpan. Vandaag met een pikanto erbij. En versiert met mayo, curry en uitjes. Dus ik heb ook mooi m'n groente binnen.
Heel goed Yette, ga zo door.

Ik geef zelf ook de voorkeur aan friteusefriet, maar ik heb eigenlijk helemaal geen ruimte voor zo'n apparaat. En ik vergeet ze ook altijd schoon te maken :facepalm: Dus wij doen het maar met de oven, en frikandellen en pikanto's kunnen ook prima in de koekenpan. Alleen kroketten zijn problematisch, want ovenkroketten vind ik echt niet lekker. Dus die halen we dan gewoon bij de snackbar.
De Mora kaassoufflé-ovengevallen zijn echt lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uren in de keuken gestaan!
En nu heb ik meer zin in patat dan in mijn eigen vreselijk verantwoorde verrukkelijkheden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
22-02-2019 19:42
Ik maak alleen èchte friet. In een frituurpan. Vandaag met een pikanto erbij. En versiert met mayo, curry en uitjes. Dus ik heb ook mooi m'n groente binnen.
Gelukkig! Ik heb oven- en air gedoe geprobeerd en vind wat er dan op je bord ligt niet eens een ver familielid van de real stuff.
oudblond wijzigde dit bericht op 22-02-2019 19:55
0.27% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb een mooi bescheiden pannetje. Mandje na gebruik in de vaatwasser en de pan ook als het nodig is.

Tijdje oven gedaan, maar tis het toch net niet. En als ik dan patat eet, wil ik gewoon echte.

Ovenpatat is trouwens exact hetzelfde als airfryerpatat, dus gewoon de gowdkopere ovenpatat kopen
Alle reacties Link kopieren
Was vorige week een programma op tv over de varianten patat die je in de super kan kopen. Allemaal met toevoegingen, verdikkingstoestanden en vreemde info op de verpakking.
Ik pak gewoon 2 grote aardappelen en voor het vet heet is heb ik de friet gesneden. Ik vind het geen werk voor een echt lekker frietje.
oudblond wijzigde dit bericht op 22-02-2019 19:57
4.58% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Airfryer eten is niet te eten. Wij hadden een Actifry, die maakte dan weer wel lekkere patat.
Oudblond schreef:
22-02-2019 19:56
Was vorige week een programma op tv over de varianten patat die je in de super kan kopen. Allemaal met toevoegingen, verdikkingstoestanden en vreemde info op de verpakking.
Ik pak gewoon 2 grote aardappelen en voor het vet heet is heb ik de friet gesneden. Ik vind het geen werk voor een echt lekker frietje.

Zo doen ik het ook. Vaak met schil en al. Gezond. Of lui.
Oudblond schreef:
22-02-2019 19:56
Was vorige week een programma op tv over de varianten patat die je in de super kan kopen. Allemaal met toevoegingen, verdikkingstoestanden en vreemde info op de verpakking.
Ik pak gewoon 2 grote aardappelen en voor het vet heet is heb ik de friet gesneden. Ik vind het geen werk voor een echt lekker frietje.
Keuringsdienst van waren. Gewone patat was alleen aardappel. Oven/airfryer had toevoegingen om het knapperig te laten lijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was het Moi. Geen toevoegingen in de gewone patat, maar ik vind zelf gesneden toch lekkerder dan diepvries. Ik maak ook vaak meer dan we eten en stop de eigen voorgebakken friet in de vriezer. Werkt prima en smaakt nog steeds beter dan uit het vriesvak van de supermarkt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Geloof ik hoor. Maar ik eet frites als ik er geen werk aan wil hebben en dan meestal met compensatiedoperwten uit een pot.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
22-02-2019 19:53
Ik heb een mooi bescheiden pannetje. Mandje na gebruik in de vaatwasser en de pan ook als het nodig is.

Tijdje oven gedaan, maar tis het toch net niet. En als ik dan patat eet, wil ik gewoon echte.

Ovenpatat is trouwens exact hetzelfde als airfryerpatat, dus gewoon de gowdkopere ovenpatat kopen
Ik koop niet eens ovenfriet, maar gewoon kreukelfriet van Aviko.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk... wil ik friet(patat) gebakken in hard vet. Ossenwit oid. Dat je je aderen piepend hoort dichtslibben... Maar lekker.....
Alle reacties Link kopieren
OMG, moet patat nou ook al zelf gemaakt zijn? :nooo:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
22-02-2019 20:51
OMG, moet patat nou ook al zelf gemaakt zijn? :nooo:
Ik heb frites uit een zak en ahzout en Heinz mayo en ketchup, uit een pot en fles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven