Napraattopic deel 109

02-03-2019 20:37 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Lucifer2018 schreef:
31-03-2019 11:11
Ik zie het meer als meningen van mensen die denken dat zomer en zomertijd ongeveer hetzelfde zijn. Die die 2 dingen linken.

En dan heb je de meningen van deskundigen zoals artsen, wetenschappers, slaapdeskundigen.

Zit nogal een verschil in. En ik hoop toch echt dat de meningen van deskundigen zwaarder wegen. :-D
De economische redenen wegen het zwaarst.
Moire schreef:
31-03-2019 11:13
Dat is jammer genoeg helemaal waar.
KaleKip schreef:
31-03-2019 11:03
Als je dan bovendien feiten opzij schuift als meningen, dan blijft er weinig discussie over.
Flauw, als ik nou iets niet doe is het dat wel.
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
KaleKip schreef:
31-03-2019 11:03
Als je dan bovendien feiten opzij schuift als meningen, dan blijft er weinig discussie over.

Nou idd, wetenschappers met hun meningen altijd :bonk:
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Star² schreef:
31-03-2019 10:56
Ja echt, bok op. Halve buurt zal binnenkort wel weer in de fik staan.
Binnenkort? Hier was het gisteren alweer raak ...
Het is een feit dat ik vind dat sommige mensen hun mening als feit zien en anderen feiten verwarren met meningen, vooral als het een feit is dat de meningen verschillen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het is slecht gesteld met de Bijbelkennis onder de joods-christelijke verdedigers van het vrije Westen op de actueelpijler. De hele drie-eenheid lijkt daar onbestaand.
Moire schreef:
31-03-2019 11:13
Helaas, maar waar idd.
Betty_Slocombe schreef:
31-03-2019 21:06
Het is slecht gesteld met de Bijbelkennis onder de joods-christelijke verdedigers van het vrije Westen op de actueelpijler. De hele drie-eenheid lijkt daar onbestaand.
die is dan ook niet Bijbels :biggrin:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Geen idee hoe geloofwaardig zijn voorspellingen zijn, Nostrodamus beweerde dat het einde van de mensheid door een volk uit het oosten in gang zou worden gezet.
Al naar gelang de situatie in de wereld is aan deze voorspelling van destructie vanuit het oosten China, het sovjetblok en recenter de Islam verbonden. De gieren in de vallei van Armageddon (de plaats waar de laatste eindstrijd plaats zal gaan vinden volgens de bijbelse openbaringen en Nostrodamus) leggen al jaren veel meer eieren dan gewoonlijk om tzt de lijken te kunnen eten.
Recent een leuk artikel over gelezen een Britse krant. Kan het helaas niet terugvinden.
JollyRider schreef:
01-04-2019 01:50
Wel bijbels, maar zeker niet Joods!
amarna schreef:
01-04-2019 08:44
Wel bijbels, maar zeker niet Joods!
Nee, niet Bijbels. En inderdaad nog minder Joods. Het is een theologische constructie die pas enkele eeuwen na het begin van onze jaartelling zijn definitieve vorm heeft gekregen, en die in 325 in Nicea is bevestigd in de strijd tegen de Arianen. De Arianen vormden lange tijd de meerderheid van het christendom en zij geloofden niet in de drie-eenheid. Op Bijbelse gronden. Hun tegenstanders geloofden daar wel in, op Bijbelse gronden. Maar het is absoluut geen in de Bijbel beschreven theologie, en het is naar de normen die bijvoorbeeld gereformeerden hanteren voor het begrip "Bijbels" net zo Bijbels als de magnetron.
(Dead Kennedys)
amarna schreef:
01-04-2019 08:43
Geen idee hoe geloofwaardig zijn voorspellingen zijn, Nostrodamus
Op een schaal van 0 tot 100: 0.

Nostradamus kan zoals je zelf al beschrijft aan iedere toevallige constellatie van de geschiedenis worden gekoppeld, zoals iedere "goede" voorspeller. Toekomst voorspellen werkt dan ook op basis van de regel dat als je maar genoeg wazige voorspellingen doet, er terug kijkend altijd wel een malloot te vinden is die dingen gezegd heeft die toe te passen zijn op de ideeën die in enig tijdperk leven. Het einde der tijden is natuurkundig gezien vrij nauwkeurig te beredeneren en heeft geen bal te maken met enige gebeurtenis op een buitenplaneetje van een buitensterrenstelseltje.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-04-2019 09:20
Op een schaal van 0 tot 100: 0.

Nostradamus kan zoals je zelf al beschrijft aan iedere toevallige constellatie van de geschiedenis worden gekoppeld, zoals iedere "goede" voorspeller. Toekomst voorspellen werkt dan ook op basis van de regel dat als je maar genoeg wazige voorspellingen doet, er terug kijkend altijd wel een malloot te vinden is die dingen gezegd heeft die toe te passen zijn op de ideeën die in enig tijdperk leven. Het einde der tijden is natuurkundig gezien vrij nauwkeurig te beredeneren en heeft geen bal te maken met enige gebeurtenis op een buitenplaneetje van een buitensterrenstelseltje.
Dat bedoelde ik er ook mee. Men beweerde zelfs 9/11 in zijn voorspellingen te lezen.
Ik vind het wel frappant dat biologen beweerden dat gieren in Megido meer eieren leggen. Als dat generaties gieren voortduurt wordt de aarde overgenomen door gieren.
The simpsons is toch de enige echte toekomstvoorspeller?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
01-04-2019 10:58
The simpsons is toch de enige echte toekomstvoorspeller?
:proud:
Ik moet zo lachen om de opgeheven vingertjes en het vervolgens expres lekker puh geen tips aan de TO geven :rofl:

reizen/disneyland-parijs-hoe-goedkoper/ ... ges/440145
Star² schreef:
01-04-2019 12:44
Ik moet zo lachen om de opgeheven vingertjes en het vervolgens expres lekker puh geen tips aan de TO geven :rofl:

reizen/disneyland-parijs-hoe-goedkoper/ ... ges/440145

Inderdaad. Je lekker superieur voelen. Helaas hebben we geen emoticon met een opgeheven vingertje die "foei"zegt.
amarna schreef:
Geen idee hoe geloofwaardig zijn voorspellingen zijn, Nostrodamus beweerde dat het einde van de mensheid door een volk uit het oosten in gang zou worden gezet.
Al naar gelang de situatie in de wereld is aan deze voorspelling van destructie vanuit het oosten China, het sovjetblok en recenter de Islam verbonden. De gieren in de vallei van Armageddon (de plaats waar de laatste eindstrijd plaats zal gaan vinden volgens de bijbelse openbaringen en Nostrodamus) leggen al jaren veel meer eieren dan gewoonlijk om tzt de lijken te kunnen eten.
Recent een leuk artikel over gelezen een Britse krant. Kan het helaas niet terugvinden.
Oh, maar dat stelt me wel gerust. Dan gaan we gewoon giereneieren eten en dan komt alles goed. Was alles maar zo simpel.
JollyRider schreef:
01-04-2019 01:50
Je hebt gelijk. Ik bedacht het me later ook. Ik had moeten typen: het is met de kennis omtrent het geloof dat zij zo hartstochtelijk verdedigen slecht gesteld. Verzachtende omstandigheden kan ik niet aanvoeren, behalve 70 mondelinge tentamens.
amarna schreef:
Ah, de gieren hebben ook een vooruitziende blik?
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
De gieren van Nostradamus zouden die die uil van Minerva kunnen verslaan?
Solomio schreef:
01-04-2019 14:00
Ah, de gieren hebben ook een vooruitziende blik?
Natuurlijke tijd hè. Ze weten dat het zo ver is.
edit: al opgelost
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 16:39
95.32% gewijzigd
The vultures of Armageddon; klinkt wel als een leuke bandnaam :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven