Napraattopic deel 109
zaterdag 2 maart 2019 om 20:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 30 maart 2019 om 23:27
Ja dat zeg ik omdat het verkeer eerder op gang komt.
Verder zal het ze een worst zijn hoe laat het is.
I like being a mess. It's who I am.
zaterdag 30 maart 2019 om 23:28
Nou, ik heb een pot over. Met een likje eruit.
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 30 maart 2019 om 23:36
Ik had afgelopen week alweer een vlieg binnen. Net mijn ramen gelapt, dus kon hem niet pletten.
zaterdag 30 maart 2019 om 23:36
Snap ik. Ik hoef het ook niet.
zondag 31 maart 2019 om 10:11
Ik vind de zomertijd vooral stom omdat het woord zomer er in zit en ik hou niet per se van de zomer, want dan moet je barbecueën en buiten converseren en de hele tijd zeggen "lekker weer, he" en dat vind ik allemaal stom.
Ik hou overigens ook niet van de winter en niet van waxinelichtjes en zeggen "he, gezellig zo" dus wat dat betreft is het niet gauw goed genoeg.
Ik hou overigens ook niet van de winter en niet van waxinelichtjes en zeggen "he, gezellig zo" dus wat dat betreft is het niet gauw goed genoeg.
zondag 31 maart 2019 om 10:13
Precies de gedachtengang van de meeste mensen, te grappigBetty_Slocombe schreef: ↑31-03-2019 10:11Ik vind de zomertijd vooral stom omdat het woord zomer er in zit en ik hou niet per se van de zomer, want dan moet je barbecueën en buiten converseren en de hele tijd zeggen "lekker weer, he" en dat vind ik allemaal stom.
zondag 31 maart 2019 om 10:15
Ja, het is een gave.
zondag 31 maart 2019 om 10:18
zondag 31 maart 2019 om 10:37
Ja, laten we hier de discussie ook nog even voeren. Er lopen al twee vrijwel identieke topics.KaleKip schreef: ↑31-03-2019 10:18Precies, veel mensen denken geloof ik dat ze moeten kiezen tussen zomer en winter in plaats van te kiezen voor de tijd hoe laat het licht gaat worden.
Met een permanente zomertijd, wordt het 4 maanden lang pas na 9 uur licht. Als iets je biologische klok gaat ontregelen dan is dat het wel.
En wat jij hier als feit verkondigt is dus geen feit, maar een mening.
Dat maakt de discussie zo oeverloos.
zondag 31 maart 2019 om 10:43
Fijn voor ons.
zondag 31 maart 2019 om 10:43
Precies. Ik heb vanochtend alle klokken een uur vooruit gezet en ik heb nou niet het idee dat het leven ineens minder kut is.
zondag 31 maart 2019 om 10:53
Deze zondag duurt een uur korter, dat is sowieso fijn.
zondag 31 maart 2019 om 10:54
Dat het dan 6 maanden pas een uur later licht gaat worden is anders zonder meer een feit.
En dat het in de wintertijd nu ook al pas rond 8 uur licht wordt, is ook een feit.
Maar blijkbaar is een discussie voor jou alleen niet oeverloos als mensen het met je eens zijn?
Dat is wel een mening, dat klopt, mijn mening.
zondag 31 maart 2019 om 10:56
Mensen hoeven het nooit met me eens te zijn, maar ik discussieer wel graag met een duidelijk onderscheid tussen feiten en meningen. En dat blijkt voor de meeste mensen te ingewikkeld te zijn.KaleKip schreef: ↑31-03-2019 10:54Dat het dan 6 maanden pas een uur later licht gaat worden is anders zonder meer een feit.
En dat het in de wintertijd nu ook al pas rond 8 uur licht wordt, is ook een feit.
Maar blijkbaar is een discussie voor jou alleen niet oeverloos als mensen het met je eens zijn?
Dat is wel een mening, dat klopt, mijn mening.
Dat valt te bezien.
Betty_Slocombe schreef: ↑31-03-2019 10:11Ik vind de zomertijd vooral stom omdat het woord zomer er in zit en ik hou niet per se van de zomer, want dan moet je barbecueën en buiten converseren en de hele tijd zeggen "lekker weer, he" en dat vind ik allemaal stom.
Ja echt, bok op. Halve buurt zal binnenkort wel weer in de fik staan.
zondag 31 maart 2019 om 11:03
Als je dan bovendien feiten opzij schuift als meningen, dan blijft er weinig discussie over.
zondag 31 maart 2019 om 11:11
Ik zie het meer als meningen van mensen die denken dat zomer en zomertijd ongeveer hetzelfde zijn. Die die 2 dingen linken.
En dan heb je de meningen van deskundigen zoals artsen, wetenschappers, slaapdeskundigen.
Zit nogal een verschil in. En ik hoop toch echt dat de meningen van deskundigen zwaarder wegen.