Napraattopic deel 111

29-04-2019 15:24 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
05-05-2019 16:47
Weten jullie dat het allereerste bevrijdings'festival' in 'mijn' stad plaatsvond?
https://festileaks.com/2016/05/5-mei-19 ... vals-ooit/
Niet eens in mijn stad, nou seg! Waarschijnlijk deden wij eerst nog heel saai alleen het defilé
RikM schreef:
05-05-2019 20:24
In een citaat mag je niet zomaar dingen wijzigen. (...) Een citaat moet getrouw zijn aan het origineel. Een citaat geeft immers weer wat iemand anders zegt. Dat moet je dus letterlijk overnemen. Dat wil niet zeggen dat je het hele origineel moet kopiëren. Natuurlijk kopieer je alleen de zin of passage waar het om gaat. Maar je mag daar geen zaken inhoudelijk in wijzigen.

https://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/
Dit. Ik zou hier echt een punt van maken. Door te forummen accepteer ik dat Sanoma mijn schrijfsels naar goeddunken mag gebruiken. Maar ze mogen ze niet wijzigen. Kwalijk en helemaal over de ethische rand.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
05-05-2019 21:01
Dit. Ik zou hier echt een punt van maken. Door te forummen accepteer ik dat Sanoma mijn schrijfsels naar goeddunken mag gebruiken. Maar ze mogen ze niet wijzigen. Kwalijk en helemaal over de ethische rand.

Het verschil is miniem, maar ik vind het behoorlijk raar.
Worden jullie ook altijd zo geil van een man die je op het bed duwt waarin hij normaliter met een ander slaapt? Ik kan me de tijd niet heugen dat ik verlekkerd zat te wachten totdat... Oh wacht even... ik kan het me niet heugen. Wat een droeftoeters blijven het toch op die 'internetredactie'.
Andersom schreef:
05-05-2019 21:04
Het verschil is miniem, maar ik vind het behoorlijk raar.
In 1 quoot mag je niets wijzigen. Je mag wel stukken weglaten, duiding geven en een tweede letterlijke quoot plaatsen. Dat zorgt vaak ook al voor andere 'context' maar dat mag. Wat hier gebeurt mag gewoon niet. Hoe miniem het verschil ook is. En het excuus van 'interview en veel gezegd, dus kan gebeuren' geldt hier niet want het gaat om geschreven teksten.
Oudblond schreef:
05-05-2019 21:07
In 1 quoot mag je niets wijzigen. Je mag wel stukken weglaten, duiding geven en een tweede letterlijke quoot plaatsen. Dat zorgt vaak ook al voor andere 'context' maar dat mag. Wat hier gebeurt mag gewoon niet. Hoe miniem het verschil ook is. En het excuus van 'interview en veel gezegd, dus kan gebeuren' geldt hier niet want het gaat om geschreven teksten.
klopt en het feit dat het onder een pseudonym geschreven is maakt ook niet uit (soms wordt dat nog onterecht gesteld) Als je hiermee naar de raad voor de journalistiek gaat krijg je gegarandeerd gelijk. Hier staat hoe dat moet: https://www.rvdj.nl/procedure
.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
redbulletje schreef:
04-05-2019 13:16
Ik post op viva al enorm ingehouden voor mijn doen.
Er zijn hier teveel lange tenen.
Zo is dat. Bij gebrek aan échte problemen, ontberingen en gevaren raakt iedereen maar gekwetst. Je moet toch wat.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
05-05-2019 21:36
Zo is dat. Bij gebrek aan échte problemen, ontberingen en gevaren raakt iedereen maar gekwetst. Je moet toch wat.

Maar nog wel even gauw je NSB-opmerking verwijderen hè? ;)
Oudblond schreef:
05-05-2019 21:04
Worden jullie ook altijd zo geil van een man die je op het bed duwt waarin hij normaliter met een ander slaapt? Ik kan me de tijd niet heugen dat ik verlekkerd zat te wachten totdat... Oh wacht even... ik kan het me niet heugen. Wat een droeftoeters blijven het toch op die 'internetredactie'.
Ja vreselijk denken ze nou echt dat wij hierdoor van onze stoel glijden. Ik denk bij dat soort verhalen alleen maar :facepalm: :facepalm: :facepalm:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wauw kandidaat heeft net 143.851 euro gewonnen bij 1 tegen 100. Dat is een leuke geldprijs.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
RikM schreef:
05-05-2019 21:41
Maar nog wel even gauw je NSB-opmerking verwijderen hè? ;)
NSB? Ik had het gewoon over een willekeurige beweging die door zo maar een ingenieur werd geleid. Dat kan van alles zijn.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
05-05-2019 22:21
NSB? Ik had het gewoon over een willekeurige beweging die door zo maar een ingenieur werd geleid. Dat kan van alles zijn.
dan had je het gewoon laten staan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja goffer, een van mijn add-ons werkt blijkbaar niet meer met m'n browser, en nou krijg ik die ranzige verhaaltjes ook weer te zien. Enorme domper.
Such fun!1
Echt, je kan je nickname veranderen, je avatar aanpassen, maar op een gegeven moment val je toch echt door de mand door je irritante, drammerige, manier van discussiëren.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
tbl1966 schreef:
05-05-2019 23:00
Echt, je kan je nickname veranderen, je avatar aanpassen, maar op een gegeven moment val je toch echt door de mand door je irritante, drammerige, manier van discussiëren.
Ja, zei ik ook al in het topic. Er is in ieder geval we bewezen dat er voorheen niet alleen op de nick gereageerd werd. Gaat gewoon om de manier van schrijven.
Toch jammer dat het zo moet.
bethweeter schreef:
05-05-2019 23:03
Ja, zei ik ook al in het topic. Er is in ieder geval we bewezen dat er voorheen niet alleen op de nick gereageerd werd. Gaat gewoon om de manier van schrijven.
Ik had het opeens door in dat draadje over kinderen die geen water drinken, zat ze ook zo te drammen over visite die niet de door haar in huis gehaalde drankjes wilden maar als sneeuwvlokjes alleen maar water wilden :whip:
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Betty_Slocombe schreef:
05-05-2019 23:04
Toch jammer dat het zo moet.
Is ook jammer, op zich heeft ze goede punten, maar ze verdedigt haar standpunt met zoveel verdraaiingen van andermans postings dat het gewoon irritant is. Verder vind ik haar erg aanvallend als je het niet met haar eens bent.
tbl1966 schreef:
05-05-2019 23:07
Is ook jammer, op zich heeft ze goede punten
Nah, ik vind eigenlijk dat ze hoofdzakelijk onzin verkondigt. En ik word duizelig van haar gedraai.
Lady*Voldemort schreef:
05-05-2019 23:23
Nah, ik vind eigenlijk dat ze hoofdzakelijk onzin verkondigt. En ik word duizelig van haar gedraai.
:-D :-D
tbl1966 schreef:
maar ze verdedigt haar standpunt met zoveel verdraaiingen van andermans postings dat het gewoon irritant is. Verder vind ik haar erg aanvallend als je het niet met haar eens bent.

Same old same old. Een nieuwe nick heeft dan ook geen nut.
tbl1966 schreef:
Is ook jammer, op zich heeft ze goede punten, maar ze verdedigt haar standpunt met zoveel verdraaiingen van andermans postings dat het gewoon irritant is. Verder vind ik haar erg aanvallend als je het niet met haar eens bent.
Het is ook een beetje hysterisch en zorgelijk.
Betty_Slocombe schreef:
05-05-2019 23:34
Het is ook een beetje hysterisch en zorgelijk.
Is het ook, en als ze is wie ik denk dat ze is, dan begrijp ik het ook wel een beetje. Het is alleen jammer dat ze zo om zich heen schopt en snauwt. Ze verliest hierdoor een hoop goodwill.
blijfgewoonbianca schreef:
29-04-2019 16:29
Wordt het niet weer eens tijd voor een enorme rel ? Saaie boel ....

Zou de ban van FV er al op zitten ?

Gisteravond had je ruimschoots aan je trekken kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven