Napraattopic deel 111
maandag 29 april 2019 om 15:24
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 5 mei 2019 om 20:30
Niet eens in mijn stad, nou seg! Waarschijnlijk deden wij eerst nog heel saai alleen het defiléSolomio schreef: ↑05-05-2019 16:47Weten jullie dat het allereerste bevrijdings'festival' in 'mijn' stad plaatsvond?
https://festileaks.com/2016/05/5-mei-19 ... vals-ooit/
zondag 5 mei 2019 om 21:01
Dit. Ik zou hier echt een punt van maken. Door te forummen accepteer ik dat Sanoma mijn schrijfsels naar goeddunken mag gebruiken. Maar ze mogen ze niet wijzigen. Kwalijk en helemaal over de ethische rand.RikM schreef: ↑05-05-2019 20:24In een citaat mag je niet zomaar dingen wijzigen. (...) Een citaat moet getrouw zijn aan het origineel. Een citaat geeft immers weer wat iemand anders zegt. Dat moet je dus letterlijk overnemen. Dat wil niet zeggen dat je het hele origineel moet kopiëren. Natuurlijk kopieer je alleen de zin of passage waar het om gaat. Maar je mag daar geen zaken inhoudelijk in wijzigen.
https://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 5 mei 2019 om 21:04
zondag 5 mei 2019 om 21:04
Worden jullie ook altijd zo geil van een man die je op het bed duwt waarin hij normaliter met een ander slaapt? Ik kan me de tijd niet heugen dat ik verlekkerd zat te wachten totdat... Oh wacht even... ik kan het me niet heugen. Wat een droeftoeters blijven het toch op die 'internetredactie'.
zondag 5 mei 2019 om 21:07
In 1 quoot mag je niets wijzigen. Je mag wel stukken weglaten, duiding geven en een tweede letterlijke quoot plaatsen. Dat zorgt vaak ook al voor andere 'context' maar dat mag. Wat hier gebeurt mag gewoon niet. Hoe miniem het verschil ook is. En het excuus van 'interview en veel gezegd, dus kan gebeuren' geldt hier niet want het gaat om geschreven teksten.
zondag 5 mei 2019 om 21:10
klopt en het feit dat het onder een pseudonym geschreven is maakt ook niet uit (soms wordt dat nog onterecht gesteld) Als je hiermee naar de raad voor de journalistiek gaat krijg je gegarandeerd gelijk. Hier staat hoe dat moet: https://www.rvdj.nl/procedureOudblond schreef: ↑05-05-2019 21:07In 1 quoot mag je niets wijzigen. Je mag wel stukken weglaten, duiding geven en een tweede letterlijke quoot plaatsen. Dat zorgt vaak ook al voor andere 'context' maar dat mag. Wat hier gebeurt mag gewoon niet. Hoe miniem het verschil ook is. En het excuus van 'interview en veel gezegd, dus kan gebeuren' geldt hier niet want het gaat om geschreven teksten.
zondag 5 mei 2019 om 21:36
Zo is dat. Bij gebrek aan échte problemen, ontberingen en gevaren raakt iedereen maar gekwetst. Je moet toch wat.redbulletje schreef: ↑04-05-2019 13:16Ik post op viva al enorm ingehouden voor mijn doen.
Er zijn hier teveel lange tenen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

zondag 5 mei 2019 om 21:42
Ja vreselijk denken ze nou echt dat wij hierdoor van onze stoel glijden. Ik denk bij dat soort verhalen alleen maarOudblond schreef: ↑05-05-2019 21:04Worden jullie ook altijd zo geil van een man die je op het bed duwt waarin hij normaliter met een ander slaapt? Ik kan me de tijd niet heugen dat ik verlekkerd zat te wachten totdat... Oh wacht even... ik kan het me niet heugen. Wat een droeftoeters blijven het toch op die 'internetredactie'.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 5 mei 2019 om 22:03
zondag 5 mei 2019 om 22:21
zondag 5 mei 2019 om 22:22
zondag 5 mei 2019 om 23:00
zondag 5 mei 2019 om 23:03
Ja, zei ik ook al in het topic. Er is in ieder geval we bewezen dat er voorheen niet alleen op de nick gereageerd werd. Gaat gewoon om de manier van schrijven.
zondag 5 mei 2019 om 23:05
Ik had het opeens door in dat draadje over kinderen die geen water drinken, zat ze ook zo te drammen over visite die niet de door haar in huis gehaalde drankjes wilden maar als sneeuwvlokjes alleen maar water wildenbethweeter schreef: ↑05-05-2019 23:03Ja, zei ik ook al in het topic. Er is in ieder geval we bewezen dat er voorheen niet alleen op de nick gereageerd werd. Gaat gewoon om de manier van schrijven.

Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
zondag 5 mei 2019 om 23:07
Is ook jammer, op zich heeft ze goede punten, maar ze verdedigt haar standpunt met zoveel verdraaiingen van andermans postings dat het gewoon irritant is. Verder vind ik haar erg aanvallend als je het niet met haar eens bent.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)

zondag 5 mei 2019 om 23:28
Lady*Voldemort schreef: ↑05-05-2019 23:23Nah, ik vind eigenlijk dat ze hoofdzakelijk onzin verkondigt. En ik word duizelig van haar gedraai.

zondag 5 mei 2019 om 23:34

zondag 5 mei 2019 om 23:34
Het is ook een beetje hysterisch en zorgelijk.
zondag 5 mei 2019 om 23:44
Is het ook, en als ze is wie ik denk dat ze is, dan begrijp ik het ook wel een beetje. Het is alleen jammer dat ze zo om zich heen schopt en snauwt. Ze verliest hierdoor een hoop goodwill.

maandag 6 mei 2019 om 06:50
blijfgewoonbianca schreef: ↑29-04-2019 16:29Wordt het niet weer eens tijd voor een enorme rel ? Saaie boel ....
Zou de ban van FV er al op zitten ?
Gisteravond had je ruimschoots aan je trekken kunnen komen.