Napraattopic deel 112

21-05-2019 18:23 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
missie_m schreef:
26-05-2019 23:21
Als het waar is wat Shift zegt dat grote groepen 'samenklitten' om samen ergens tégen te zijn. Dat geloof ik niet, want ik hoor veel tegengeluiden over de VVD, (hoeveel ministers zijn al op moeten stappen?) en ik zie geen grote groepen die samen tegen de VVD zijn.

Ik denk dat ieder voor zich zelf heel goed uit kan maken waar hij of zij op gaat stemmen. Ik denk zelfs dat velen die-ergens-tegen-zijn (of mensen die niet weten waarop ze moeten stemmen) zich de moeite niet eens nemen om te gaan stemmen.
StemPLICHT in België. Dus de mensen die-ergens-tegen-zijn stemmen absoluut tegen de traditionele partijen vaak zonder te weten wat die partij precies inhoudt.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
26-05-2019 23:25
StemPLICHT in België. Dus de mensen die-ergens-tegen-zijn stemmen absoluut tegen de traditionele partijen vaak zonder te weten wat die partij precies inhoudt.

Dat wou ik net schrijven. Ik denk dat Vlaams Belang minder stemmen trekt als de stemplicht wordt opgeheven. Lijkt me een goed voorstel voor de Vlaamse politiek :proud:
doornroosje9 schreef:

Precies! Stemmen moet niet verplicht zijn maar onder voorwaarden voor iedereen toegankelijk zijn.
Ja, dat mag nu wel afgeschaft worden als het aan mij ligt hoor.
Ik stem voor chocolade :flirting:
doornroosje9 schreef:

In België is inderdaad stemplicht. Ik mag hopen dat men dan ook verplichte informatie krijgt over de partijen waar men op kan stemmen.

(ik had het over Nederlandse stemmers met de VVD als voorbeeld)
LOEP ME MAAR aub.
SHIFTY schreef:
26-05-2019 23:35
Ik stem voor chocolade :flirting:
Dat zou iig heel wat minder haat en ellende veroorzaken. ;-D
De ene groep word blij van chocolade, en mensen die overgevoelig zijn voor cacao worden er hyper of boos van.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
26-05-2019 23:42
De ene groep word blij van chocolade, en mensen die overgevoelig zijn voor cacao worden er hyper of boos van.
Gelukkig blijf je altijd positief, zo horen we het graag.
SHIFTY schreef:
26-05-2019 23:28
Precies! Stemmen moet niet verplicht zijn maar onder voorwaarden voor iedereen toegankelijk zijn.
Onder voorwaarden voor iedereen toegankelijk klinkt nou juist niet als voor iedereen toegankelijk.
Orișa schreef:
27-05-2019 09:05
Onder voorwaarden voor iedereen toegankelijk klinkt nou juist niet als voor iedereen toegankelijk.
Eén van de voorwaarden is dat je minimaal 18 jaar moet zijn. Vind ik een prima voorwaarde.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
27-05-2019 09:10
Eén van de voorwaarden is dat je minimaal 18 jaar moet zijn. Vind ik een prima voorwaarde.
Ik ook, maar je sluit dan dus wel mensen uit.
Orișa schreef:
27-05-2019 09:11
Ik ook, maar je sluit dan dus wel mensen uit.
Ja, klopt.

David Dunning
Solomio schreef:
27-05-2019 09:15
Ja, klopt.
Dus niet iedereen.
Orișa schreef:
27-05-2019 09:17
Dus niet iedereen.
Klopt.

David Dunning
Wie anders dan suoermom kan je in 1 adem feliciteren met je zwangerschap en tegelijkertijd alle doemscenario's voor je opsommen...
Tormenta¿ schreef:
27-05-2019 10:05
Wie anders dan suoermom kan je in 1 adem feliciteren met je zwangerschap en tegelijkertijd alle doemscenario's voor je opsommen...

Het is een gave.
Gefeliciteerd maar ik deed het toch echt beter, zoals met alles.

Als het maar reacties genereert.
Tormenta¿ schreef:
27-05-2019 10:05

Waar? :popcorn:
De bandinges heeft weer dienst.
Vixxen schreef:
27-05-2019 11:59
Waar? :popcorn:
Ojee of Onee oid.
Orișa schreef:
27-05-2019 11:59
Ojee of Onee oid.

Bedankt. Reageert ze überhaupt in topics die niets met kinderen te maken hebben?
Valt me namelijk op dat ik haar niet tegenkom als een topic niet over kinderen of het gezinsleven gaat.
Vixxen schreef:
27-05-2019 12:01
Bedankt. Reageert ze überhaupt in topics die niets met kinderen te maken hebben?
Valt me namelijk op dat ik haar niet tegenkom als een topic niet over kinderen of het gezinsleven gaat.
Volgens mij wel, maar dan gaat het topic wel uiteindelijk over kinderen, gezinsleven en perfect zijn.
ModeratorViva schreef:
27-05-2019 14:11
Beste Coerage,

Zoals eerder benoemd in het topic; 'Medisch advies vragen en het geven van is verboden. Soms zien we echter dat er ervaringen gedeeld worden en dat is in principe wel toegestaan.' Mochten hier toch nog verdere vragen over zijn, dan kan je mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Maar, als het zo'n grijs gebied is volgens jullie, dan is het toch niet terecht om daar bannen of waarschuwingen voor uit te delen?
Coerage schreef:
27-05-2019 13:07
Misschien een idee om die richtlijnen met de forummers te delen?
Of de richtlijnen wat concreter te maken zodat er minder ruimte is voor grijze gebieden.
Een disclaimer is sowieso een goed idee.

Verder vraag ik me af wat de reden is dat er zo streng wordt opgetreden op de gezondheidspijler. Kan het problemen opleveren voor Viva?

Persoonlijk vind ik het juist een voordeel dat je even iets kunt vragen en snel antwoord krijgt en over het algemeen wordt er in reacties vaak ook bijgezegd dat iemand sowieso contact dient op te nemen met een arts.
Cum non tum age
ModeratorViva schreef:
27-05-2019 14:11
Beste Coerage,

Zoals eerder benoemd in het topic; 'Medisch advies vragen en het geven van is verboden. Soms zien we echter dat er ervaringen gedeeld worden en dat is in principe wel toegestaan.' Mochten hier toch nog verdere vragen over zijn, dan kan je mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Zelfs dit is al vaag en voor meerdere uitleg vatbaar.

Wat heeft het voor nut als er gemaild wordt? Krijg je dan wel de criteria? En waarom dan niet openbaar, zodat het voor iedereen duidelijk wat duidelijker is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven