Napraattopic deel 112
dinsdag 21 mei 2019 om 18:23
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 26 mei 2019 om 23:25
StemPLICHT in België. Dus de mensen die-ergens-tegen-zijn stemmen absoluut tegen de traditionele partijen vaak zonder te weten wat die partij precies inhoudt.missie_m schreef: ↑26-05-2019 23:21Als het waar is wat Shift zegt dat grote groepen 'samenklitten' om samen ergens tégen te zijn. Dat geloof ik niet, want ik hoor veel tegengeluiden over de VVD, (hoeveel ministers zijn al op moeten stappen?) en ik zie geen grote groepen die samen tegen de VVD zijn.
Ik denk dat ieder voor zich zelf heel goed uit kan maken waar hij of zij op gaat stemmen. Ik denk zelfs dat velen die-ergens-tegen-zijn (of mensen die niet weten waarop ze moeten stemmen) zich de moeite niet eens nemen om te gaan stemmen.
Life is short. Eat dessert first.

zondag 26 mei 2019 om 23:27
doornroosje9 schreef: ↑26-05-2019 23:25StemPLICHT in België. Dus de mensen die-ergens-tegen-zijn stemmen absoluut tegen de traditionele partijen vaak zonder te weten wat die partij precies inhoudt.
Dat wou ik net schrijven. Ik denk dat Vlaams Belang minder stemmen trekt als de stemplicht wordt opgeheven. Lijkt me een goed voorstel voor de Vlaamse politiek

zondag 26 mei 2019 om 23:28
doornroosje9 schreef: ↑26-05-2019 23:25StemPLICHT in België. Dus de mensen die-ergens-tegen-zijn stemmen absoluut tegen de traditionele partijen vaak zonder te weten wat die partij precies inhoudt.
Precies! Stemmen moet niet verplicht zijn maar onder voorwaarden voor iedereen toegankelijk zijn.
zondag 26 mei 2019 om 23:35
In België is inderdaad stemplicht. Ik mag hopen dat men dan ook verplichte informatie krijgt over de partijen waar men op kan stemmen.
(ik had het over Nederlandse stemmers met de VVD als voorbeeld)
LOEP ME MAAR aub.

maandag 27 mei 2019 om 09:10
Eén van de voorwaarden is dat je minimaal 18 jaar moet zijn. Vind ik een prima voorwaarde.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 27 mei 2019 om 11:25

maandag 27 mei 2019 om 12:07
Volgens mij wel, maar dan gaat het topic wel uiteindelijk over kinderen, gezinsleven en perfect zijn.

maandag 27 mei 2019 om 14:32
ModeratorViva schreef: ↑27-05-2019 14:11Beste Coerage,
Zoals eerder benoemd in het topic; 'Medisch advies vragen en het geven van is verboden. Soms zien we echter dat er ervaringen gedeeld worden en dat is in principe wel toegestaan.' Mochten hier toch nog verdere vragen over zijn, dan kan je mailen naar forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Maar, als het zo'n grijs gebied is volgens jullie, dan is het toch niet terecht om daar bannen of waarschuwingen voor uit te delen?
maandag 27 mei 2019 om 14:54
Of de richtlijnen wat concreter te maken zodat er minder ruimte is voor grijze gebieden.
Een disclaimer is sowieso een goed idee.
Verder vraag ik me af wat de reden is dat er zo streng wordt opgetreden op de gezondheidspijler. Kan het problemen opleveren voor Viva?
Persoonlijk vind ik het juist een voordeel dat je even iets kunt vragen en snel antwoord krijgt en over het algemeen wordt er in reacties vaak ook bijgezegd dat iemand sowieso contact dient op te nemen met een arts.
Cum non tum age
maandag 27 mei 2019 om 15:35
ModeratorViva schreef: ↑27-05-2019 14:11Beste Coerage,
Zoals eerder benoemd in het topic; 'Medisch advies vragen en het geven van is verboden. Soms zien we echter dat er ervaringen gedeeld worden en dat is in principe wel toegestaan.' Mochten hier toch nog verdere vragen over zijn, dan kan je mailen naar forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Zelfs dit is al vaag en voor meerdere uitleg vatbaar.
Wat heeft het voor nut als er gemaild wordt? Krijg je dan wel de criteria? En waarom dan niet openbaar, zodat het voor iedereen duidelijk wat duidelijker is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje