Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 1 september 2019 om 20:04
Oh, ik weet dat dat ook een viva-clichée is, maar ik vind dat zo fijn, terugdenken aan verjaardagen van vroeger. Bij mijn opa onder de eettafel (de enige beschikbare plek) mens-erger-je-nieten in een propvolle doorzonwoonkamer die blauw stond van de rook. Onbeperkt kaas, worst en corned beef. Gewoon cola mogen drinken, ook al was je zes want het was een feestje en diepvriesslagroomtaart.

zondag 1 september 2019 om 20:06
Wat is daar toch zo erg aan?
*sorry, ben aan het bijlezen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 1 september 2019 om 20:06
Lekker, diepvriesslagroomtaart!Betty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 20:04Oh, ik weet dat dat ook een viva-clichée is, maar ik vind dat zo fijn, terugdenken aan verjaardagen van vroeger. Bij mijn opa onder de eettafel (de enige beschikbare plek) mens-erger-je-nieten in een propvolle doorzonwoonkamer die blauw stond van de rook. Onbeperkt kaas, worst en corned beef. Gewoon cola mogen drinken, ook al was je zes want het was een feestje en diepvriesslagroomtaart.

zondag 1 september 2019 om 20:07
Als Missies post klopt is het hartverwarmend dat de mods afgestapt zijn van hun automatisme te bannen zodra er voldoende stafjes zijn. Dat belooft een heel wat rustiger forum, bantechnisch.bethweeter schreef: ↑01-09-2019 20:03Er blijken veel mensen Missie gestaft te hebben omdat ze niet on topic reageert. (Zie topic over giftig discussieklimaat). Dat vind ik raar. Dat is toch gewoon een gegeven dat ze alle kanten opvliegt. Je gaat Pumps-Italiaans (of zoiets) toch ook niet staffen omdat ze off topic gaat?
Maar ik vraag het me af.

Nog nét niet ontdooid is mijn favoriet. Dat knarst zo lekker.

Heb ik ook mooie herinneringen aan .Betty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 20:04Oh, ik weet dat dat ook een viva-clichée is, maar ik vind dat zo fijn, terugdenken aan verjaardagen van vroeger. Bij mijn opa onder de eettafel (de enige beschikbare plek) mens-erger-je-nieten in een propvolle doorzonwoonkamer die blauw stond van de rook. Onbeperkt kaas, worst en corned beef. Gewoon cola mogen drinken, ook al was je zes want het was een feestje en diepvriesslagroomtaart.

zondag 1 september 2019 om 20:11
Vond toen echt geen reet aan. En eigenlijk nog niet.Betty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 20:04Oh, ik weet dat dat ook een viva-clichée is, maar ik vind dat zo fijn, terugdenken aan verjaardagen van vroeger. Bij mijn opa onder de eettafel (de enige beschikbare plek) mens-erger-je-nieten in een propvolle doorzonwoonkamer die blauw stond van de rook. Onbeperkt kaas, worst en corned beef. Gewoon cola mogen drinken, ook al was je zes want het was een feestje en diepvriesslagroomtaart.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 20:11
2.24% gewijzigd

zondag 1 september 2019 om 20:12
Die had de bakker vorige kerst bij ons te koop.PoesinBoots schreef: ↑01-09-2019 20:11Ooh sneeuwster met advocaat. Die zou ik zo graag nog eens eten.

zondag 1 september 2019 om 20:17
Wow.PoesinBoots schreef: ↑01-09-2019 20:12Ik zat onder de tafel bang te zijn voor mijn opa. Die wilde me altijd jonge jenever laten drinken![]()
Mijn opa maakte altijd ‘nepdrankjes’ (zijn tijd vooruit met mocktails) voor ons. Compleet met suikerrandje op de glazen, rietje en een parapluutje. En dan zong hij altijd ‘Sophietje met een rietje’. En zeuren dat mijn oma minder moest roken. Hele kamer blauw van de Belinda met menthol.

zondag 1 september 2019 om 20:19
En daarbij een mandoline en een mozarellasnijder. Hoe kan ik het al die jaren al zonder doen?
Oh jullie zijn al 8 pagina's verder, sorry! Even bijlezen...

zondag 1 september 2019 om 20:23
Ik had geen enkele keuze. Ik moest bij tante Gea en oom Henk op verjaardag, ik moest de 10 kilometer schaatsen kijken op tv en ik moest mijn mond houden tijdens het achtuurjournaal. Was gewoon zo.
Nu vind ik verjaardagen ook niet echt heel gezellig, maar omdat ik weet dat ik oudere familieleden een enorm plezier doe met conventionele verjaardagsvisite doe ik het met liefde. Wel zonder rook.

zondag 1 september 2019 om 20:23
Ja, als ie nog net een beetje pijn doet aan je tanden van de kou is ie het lekkerstBetty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 20:07Nog nét niet ontdooid is mijn favoriet. Dat knarst zo lekker.

zondag 1 september 2019 om 20:24
Ja, dat kon toen nog, alcohol voeren aan schoolkinderen. Dat was grappig. Blij dat dat veranderd is.PoesinBoots schreef: ↑01-09-2019 20:12Ik zat onder de tafel bang te zijn voor mijn opa. Die wilde me altijd jonge jenever laten drinken![]()

zondag 1 september 2019 om 20:26
Wie zegt dat?bethweeter schreef: ↑01-09-2019 20:03Er blijken veel mensen Missie gestaft te hebben omdat ze niet on topic reageert. (Zie topic over giftig discussieklimaat). Dat vind ik raar. Dat is toch gewoon een gegeven dat ze alle kanten opvliegt. Je gaat Pumps-Italiaans (of zoiets) toch ook niet staffen omdat ze off topic gaat?
Voor de rest eens hoor. Missie staffen wegens offtopic is net zoiets als een olifant proberen dood te gooien met een watje en voor het stoffelijk overschot een graf te graven met een theelepeltje.

zondag 1 september 2019 om 20:30
Missie zelf zegt dat.Lady*Voldemort schreef: ↑01-09-2019 20:26Wie zegt dat?
Voor de rest eens hoor. Missie staffen wegens offtopic is net zoiets als een olifant proberen dood te gooien met een watje en voor het stoffelijk overschot een graf te graven met een theelepeltje.

zondag 1 september 2019 om 20:31
fashionvictim schreef: ↑01-09-2019 18:56Jullie weten net zo goed als ik dat er maar 1 gekkie hoeft te staffen met de opmerking dat Fash iets racistisch over Hollanders heeft gezegd dat ik een perma te pakken heb. Dus hier gaan zitten posten dat "de usual suspects het over skere Hollanders hebben" en dan doelen op een discussie waar ik op de laatste pagina's veelvuldig te lezen ben vind ik nogal discutabel. Zeker als niemand het in dat topic over skere Hollanders heeft gehad.
Ik schreef dat de usual suspects weer over hun eigen gewoonten schrijven, wat ik al 100x eerder heb gelezen. Dan bedoel ik onder andere jou, dat je makkelijk eten maakt voor veel mensen (wat ik ontzettend gastvrij vind, kan ik alleen maar bewondering voor hebben), maar ook Red Bulletje dat ze niet meer dan 2 gasten tegelijk kan hebben en die ene Belg waarvan ik haar nieuwe nick niet goed kan onthouden (iets met een M) over dat ze helemaal geen gasten wil.. Ik heb daar helemaal niets gezegd over de vergelijking met Hollanders, en al helemaal niet willen suggereren dat jij daar iets over gezegd heeft.
Overigens was dat over die ongastvrije Nederlanders al veel eerder vandaag wel gezegd, namelijk door Karl Marx. En iemand anders schreef nog iets over 'in het bourgondische zuiden is het wel gewoon'. Beide opmerkingen waren in dat topic al heel goed gepareerd.
Waarom neem je van alles aan over die ene zin van mij hier, een zin die ik vooral postte omdat Napraat nergens over ging of te stil was volgens de 2 mensen die direct voor me. Niemand hier die het koppelde aan jou. Reageer niet zo aangebrand, op die manier haal je de verdenking juist zelf naar jou toe.

zondag 1 september 2019 om 20:33
Voorkeursforummer, jeweetzelf.Lady*Voldemort schreef: ↑01-09-2019 20:30Ah, gelezen.
Raar verhaal weer. Als ik word gestaft krijg ik gewoon een ban maar als Missie wordt gestaft is dat blijkbaar voor het Team een reden om uitgebreid in de pen te klimmen en Missie een mail te sturen.
Nou ja, het zal wel.