Napraattopic deel 117
vrijdag 13 september 2019 om 11:09
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 25 september 2019 om 21:04
Ja, balsemen idd.Lucifer2018 schreef: ↑25-09-2019 20:57Gok van wel. Balsemen. En dan gezellig op het bankje in de tuin.

woensdag 25 september 2019 om 21:05
Binnenkort Oud en Nieuw, vreugdevuren zat.

woensdag 25 september 2019 om 21:11
Zazamaenade schreef: ↑25-09-2019 20:29Ik denk dat je niet meerekent dat desinformatie via online platforms een gigantisch probleem is geworden.
Twitter, Facebook en Youtube worstelen er enorm mee, het heeft invloed op onze democratie.
Dit forum is in zekere zin een uithoekje maar ook hier worden dingen geschreven die je als nepnieuws en ophitsend zou kunnen zien.
Het is niet zomaar alleen wat vermaak.
Ik snap ook wel dat de mods niet kunnen gaan factchecken, maar ik maak me wel zorgen hierover en vond het nodig dit hier aan te kaarten.
De desinformatie op bijvoorbeeld YouTube met semi wetenschappelijke filmpjes is wat anders dan de schrijver op VIVA forum onder de naam Ijskonijn1996 die wat onwaarheden schrijft.
Daarbij is het probleem op Twitter etc. dat het tienduizenden keren gedeeld kan worden iets dat op VIVA onmogelijk is.
Een verkeerde diagnose kan iemands gezondheid in gevaar brengen, terecht dat ze dat verboden hebben.
Als iemand hier met volle overtuiging gaat vertellen dat de maanlandingen nooit hebben plaats gevonden of dat 9/11 CIA fake news is maakt die persoon voornamelijk zichzelf onsterfelijk belachelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

woensdag 25 september 2019 om 21:13
Dat heb ik nou nog nooit gedronken!Maud*de*Braose schreef: ↑25-09-2019 21:06Jammie, dan worden ze lekker krokant. Lekker met een glas chianti.

woensdag 25 september 2019 om 21:32

woensdag 25 september 2019 om 21:43
donderdag 26 september 2019 om 07:33
Okay, dus eigen verantwoordelijkheid is niet helemaal voldoende voor je, het gaat ook nog om de gevolgen van die verkeerde informatie. Er zijn vast realistischere nepberichten te bedenken. De gevolgen van nepberichten zijn niet duidelijk, dus modereren erop lijkt me redelijk.hollebollegijs schreef: ↑25-09-2019 21:11Een verkeerde diagnose kan iemands gezondheid in gevaar brengen, terecht dat ze dat verboden hebben.
Als iemand hier met volle overtuiging gaat vertellen dat de maanlandingen nooit hebben plaats gevonden of dat 9/11 CIA fake news is maakt die persoon voornamelijk zichzelf onsterfelijk belachelijk.
donderdag 26 september 2019 om 07:42
donderdag 26 september 2019 om 07:44
Weet je hoe klein zo'n kaakgewricht is?
Voor die kopstoot zou ik denk ik een volledig titanium schedel moeten hebben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 september 2019 om 07:46
Hoera, toch weer gelukt voor 1 oktober: overig/koud-in-huis/list_messages/449972
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 26 september 2019 om 07:47
Solomio schreef: ↑26-09-2019 07:46Hoera, toch weer gelukt voor 1 oktober: overig/koud-in-huis/list_messages/449972
Leuk toch! Ik kom hier voornamelijk om een potje oeverloos te leuteren. Heerlijk hoor, zo' n topic.

donderdag 26 september 2019 om 07:50

donderdag 26 september 2019 om 08:59
Is dat een feit?Zazamaenade schreef: ↑25-09-2019 20:29Ik denk dat je niet meerekent dat desinformatie via online platforms een gigantisch probleem is geworden.
Twitter, Facebook en Youtube worstelen er enorm mee, het heeft invloed op onze democratie.

donderdag 26 september 2019 om 09:55
Je wil serieus gaan censureren?Zazamaenade schreef: ↑25-09-2019 20:29Ik denk dat je niet meerekent dat desinformatie via online platforms een gigantisch probleem is geworden.
Dit forum is in zekere zin een uithoekje maar ook hier worden dingen geschreven die je als nepnieuws en ophitsend zou kunnen zien.
Het is niet zomaar alleen wat vermaak.
Ik snap ook wel dat de mods niet kunnen gaan factchecken, maar ik maak me wel zorgen hierover en vond het nodig dit hier aan te kaarten.