Napraattopic deel 119

25-10-2019 22:23 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Suðri schreef:
27-10-2019 23:36
Hoe hypocriet, schijnheilig, dom en wat voor benamingen dan ook ben je wel niet?
Want nu doet het hele topic van meds niet meer ter zake? Het ging slechts om de vorm en niet de inhoud?
Ik vind ook dat het om de inhoud gaat en niet de vorm, maar wat ik wel wonderlijk vind is dat er al tijden gevraagd wordt eea te veranderen, ook de titel. Nee dat kon niet, hadden ze geen invloed op, moest doorgezet worden, :blabla: . En dat er nu nota bene op een zondagavond toch wel even een titeltje aangepast kan worden.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:39
Pardon? Is de discussie nu verworden tot het afzeiken van MBO-stages?
Ja er staat hier inderdaad een tekst die alle mbo stages afkraakt. Snel op hoge poten!
YellowLemon schreef:
27-10-2019 23:38
Vivo, toch denk ik dat je je dan wel op een beperkte tak van sport focused hoor. Ik kan gelukkig nog genoeg goede TV of andere dingen vinden om te lezen.

Ik ook. Ik kijk dan ook alleen on demand en gericht, maar heel af en toe valt mijn oog per ongeluk op dat soort series omdat het ergens aanstaat
;-D
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:33
maar ze zijn wel een uiting van de tijdgeest EN worden gelezen.
De hele zaterdagavond op TV is tegenwoordig figuurlijk vol met liters sperma. Met programma's die uitnodigen tot vreemdgaan op eilanden, seks met je ex en weet ik wat voor poepelegein.
En precies dit wordt bevraagd. Welk beeld wordt hiermee geschapen volgens jou? Hoe zie jij het beeld van man en vrouw in dit type televisieprogramma?
enn wijzigde dit bericht op 27-10-2019 23:44
8.14% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
27-10-2019 23:42
En precies dit wordt bevraagd. Welk beeld wordt hiermee geschapen volgens jou?
Ik denk dat dit laatste wanhopige pogingen zijn van de TV wereld om te overleven.

Maar sorry ik praat voor mijn beurt.
YellowLemon schreef:
Ja er staat hier inderdaad een tekst die alle mbo stages afkraakt. Snel op hoge poten!

Nou.. dat denk ik niet. Als ik lange tenen had of snel of hoge poten stond, was ik allang niet meer op dit forum te vinden. Ik bespeur hier evenwel nogal onterechte en onaardige uitlatingen over. Ik snap nogmaals de de revolutie is uitgebroken, maar mind your words..
-Bladora- schreef:
27-10-2019 23:41
Ik vind ook dat het om de inhoud gaat en niet de vorm, maar wat ik wel wonderlijk vind is dat er al tijden gevraagd wordt eea te veranderen, ook de titel. Nee dat kon niet, hadden ze geen invloed op, moest doorgezet worden, :blabla: . En dat er nu nota bene op een zondagavond toch wel even een titeltje aangepast kan worden.
Zeer bijzonder indeed.
Geen bijzonderheden
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:44
Nou.. dat denk ik niet. Als ik lange tenen had of snel of hoge poten stond, was ik allang niet meer op dit forum te vinden. Ik bespeur hier evenwel nogal onterechte en onaardige uitlatingen over. Ik snap nogmaals de de revolutie is uitgebroken, maar mind your words..
Dat staat er niet. YW heeft het over eisen studie journalistiek. Ik meld dat het vaak ook mbo stages zijn en daar hele andere eisen zijn.
Maar quote de berichten maar die het mbo neersabelen.
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:44
Mind my words? Omdat ik gezien heb hoe afgestudeerde journalistiek studenten amper aan een baan komen en me dan afvraag wat je moet met verhalen waar het sperma vanaf druipt?

Sorry dat ik nadenk he!
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:33
Waar het eerst ging om vrijheid, gelijke rechten,
Is de hedendaagse vrouw zo bevrijd dat ze zich weer kan richten op haar eigen seksualiteit: Gechargeerd gezegd het verzamelen van zoveel mogelijk liter sperma.
Hoe is zij dan ‘bevrijd’ volgens jou? Welke bewijs zie jij hiervoor? Als ik een deel bijvoorbeeld hier op het forum erop nalees komen bij mij associaties van de jaren 50 omhoog.
enn wijzigde dit bericht op 27-10-2019 23:52
14.04% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik onderschrijf topic van meds geheel. De juiste vinger op zere plek?
Hoezo Viva medewerkers niet mogen bekritiseren? Omdat reacties provocerend zijn?

Dat stukje tekst van Fleur lokt geen reacties uit? En is niet provocerend?

Wij mogen alleen ter kennis aan nemen dat er in studentenhuis flink veel sperma is rond gespoten, er geen feestje was als politie niet was lang geweest en dan noem ik nog niet het alcohol en crack gebruik, want toen werd de feestvreugde hilarisch met kamelen enzo..
En dan met misplaatste weemoed afstand doen van studentenpand. Fleur kijkt terug op haar studententijd en daar mogen wij geen kritiek op hebben. Dat stukje is nogal seksistisch, vrouw onvriendelijk en vooral kort door de bocht .. waarom mag ik daar niet op reageren?
Waarom deze censuur?
Enn schreef:
En precies dit wordt bevraagd. Welk beeld wordt hiermee geschapen volgens jou? Hoe zie jij het beeld van man en vrouw in dit type televisieprogramma?

Dat snap ik heel goed. Ik begrijp S-Med's proclamatie ook als een reactie daarop en vind het heel interessant(!) Ik ben er alleen nog niet achter in welke context ze dit plaatste. Blijkt inmiddels dat ik op Facebook moet kijken, dank voor de informatie.
Het beeld van man én vrouw in dit type TV-programma is gericht op het scoren van de liters. Hairextensions, gebleekte tanden, sportscholen enz. alles gericht op 'scoren.' Voor beiden geslachten volgens mij niet wat je zou moeten wensen. Maar: wel hetgeen men kennelijk 'vreet' en naar wil kijken. Dat was mijn punt.
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:39
Pardon? Is de discussie nu verworden tot het afzeiken van MBO-stages?
Ik heb zelf maar een Havo diploma. Hoe moet ik MBO-stages in het algemeen afzeiken. :proud:

Kusje erop. :bigkiss:
Enn schreef:
27-10-2019 23:49
Hoe is zij dan ‘bevrijd’ volgens jou? Welke bewijs zie jij hiervoor? Als ik een deel bijvoorbeeld hier op het forum erop nalees komen bij mij associaties van de jaren 50 omhoog.

Bevrijd als in dat het tegenwoordig normaal is dat de vrouw ook werkt, enz. Vergeet niet dat dit medio jaren 80 nog niet zo standaard was.
Enn schreef:
27-10-2019 23:49
Absoluut. En ik hou nota bene van vroeger maar dit gaat te ver.
Geen bijzonderheden
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:52
Dat snap ik heel goed. Ik begrijp S-Med's proclamatie ook als een reactie daarop en vind het heel interessant(!) Ik ben er alleen nog niet achter in welke context ze dit plaatste. Blijkt inmiddels dat ik op Facebook moet kijken, dank voor de informatie.
Het beeld van man én vrouw in dit type TV-programma is gericht op het scoren van de liters. Hairextensions, gebleekte tanden, sportscholen enz. alles gericht op 'scoren.' Voor beiden geslachten volgens mij niet wat je zou moeten wensen. Maar: wel hetgeen men kennelijk 'vreet' en naar wil kijken. Dat was mijn punt.
Context: een topic, de OP.
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:54
Bevrijd als in dat het tegenwoordig normaal is dat de vrouw ook werkt, enz. Vergeet niet dat dit medio jaren 80 nog niet zo standaard was.
Ik denk dat dat vies tegenvalt.
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:54
Nou echt wel! Al mijn vriendinnen werkten in de jaren 80, met kinderen. Fulltime meestal.

De moeders van nu doen dat veel minder.
Geen bijzonderheden
YellowLemon schreef:
27-10-2019 23:47
Mind my words? Omdat ik gezien heb hoe afgestudeerde journalistiek studenten amper aan een baan komen en me dan afvraag wat je moet met verhalen waar het sperma vanaf druipt?

Sorry dat ik nadenk he!

Dat net afgestudeerde journalistiekstudenten niet aan een baan komen, is iets anders dan je waardeoordeel over dat verhalen waar het sperma vanaf druipt wel scoren in de media. Tevens staat dit los van wat ik opvatte als onaardige en ongepaste opmerkingen over MBO-niveau.
En juist dat ‘wensen’ is waar het hier voor mij om draait, voor het beeld dat mijn dochter en mijn zoon meekrijgen door naar dit type ‘media’ te kijken. Zo óók op dit forum.

In het algemeen: Zet ‘ons’ dus niet weg als de soms raaskallende feministen uit de voorbije jaren en denk zelf na over welk beeld je dus als ‘normaal’ bent gaan beschouwen omwille van de ‘vreet’. Ja, dus ook hier op het forum met de liters sperma. Wil je nu echt als ‘brand’ Viva dit verkopen en uitstralen op een vrouwen forum? Dát is de vraag die breeduit en kritisch wordt uitgemeten door gebande Meds.

Dank voor het openen van deze discussie. :)
enn wijzigde dit bericht op 28-10-2019 01:05
Reden: Op de een of andere wijze gewijzigd dus het orgineel terug gezet
16.56% gewijzigd
De context is toch duidelijk? Een topic geschreven naar aanleiding van de lees ook onderwerpen. Waar Meds, samen met heel veel andere forrumers aardig klaar mee was.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Suðri schreef:
27-10-2019 23:55
Ik denk dat dat vies tegenvalt.
Ik ken iemand. Een twintiger. In haar familie waren alle mannen kostwinners, en alle vrouwen deden de zorg voor de kinderen en het huishouden. Misschien dat ze een bijbaantje hadden en dan vingen zussen elkaars kinderen op. Toen die twintiger op haar 13e haar eerste vriendje kreeg was haar vader opgelucht want zo kwam het zeker weten goed met zijn dochter!

En valt het mee?
Argentovivo schreef:
27-10-2019 23:57
Dat net afgestudeerde journalistiekstudenten niet aan een baan komen, is iets anders dan je waardeoordeel over dat verhalen waar het sperma vanaf druipt wel scoren in de media. Tevens staat dit los van wat ik opvatte als onaardige en ongepaste opmerkingen over MBO-niveau.
Quote dan die verschrikkelijke teksten is. Dan is het gelijk maar duidelijk.
YellowLemon schreef:
27-10-2019 23:40
Maar dan heb je het wel over de Trash van de Trash tv he. :$
Klopt helemaal :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Ik ga ff terug lezen, ben nogal mosterd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven