Napraattopic deel 119

25-10-2019 22:23 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
RamsayStreet schreef:
28-10-2019 09:42
Dit is echt al heel lang zo. Wanneer je niet bent ingelogd zie je een hele tijd geen recente bans. Is echt al iets van 2 jaar ofzo.
Ik zie wel de andere bannen van die dag /dag ervoor staan
sjansje schreef:
28-10-2019 09:43
Natuurlijk is het prima om in opstand te komen, en zeker over dit onderwerp ook begrijpelijk.
Maar als het bij voorbaat al duidelijk is dat je aan een dood paard trekt, hoeveel zin heeft het dan?
Al jaren is bekend dat de mening van forummers er niet toe doet. Er is zo vaak massaal onvrede geuit, maar heeft dat ooit iets veranderd?
Als je bij voorbaat al opgeeft verandert er nooit iets.
PhiIae schreef:
Ik zie wel de andere bannen van die dag /dag ervoor staan
Klopt. ‘Nieuwe’ forum bug.
blijfgewoonbianca schreef:
28-10-2019 09:30
Omdat ik er wel toe doe voor andere forummers en zij voor mij. Vlak niet uit hoe lang sommigen hier al komen en dat je een band hebt opgebouwd met heel veel mensen.
Ik begrijp dat dat, zeker als je hier al heel lang komt, zo voelt.
Maar om weer even het vergelijk met een relatie of baan te trekken: als jij stelselmatig door je partner/manager monddood word gemaakt, dan blijf je toch ook niet omdat je met je schoonfamilie/collega's inmiddels zo'n hechte band hebt opgebouwd?
Die band kan, als die zo goed is, toch ook op een andere manier worden voortgezet?
sjansje schreef:
Natuurlijk is het prima om in opstand te komen, en zeker over dit onderwerp ook begrijpelijk.
Maar als het bij voorbaat al duidelijk is dat je aan een dood paard trekt, hoeveel zin heeft het dan?
Al jaren is bekend dat de mening van forummers er niet toe doet. Er is zo vaak massaal onvrede geuit, maar heeft dat ooit iets veranderd?
Massaal in opstand komen versterkt het groepsgevoel, dus blijven we na een opstand juist hier hangen.

Mss lokken de mods daarom af en toe een opstand uit? :idee:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2019 11:07
Reden: Provoceren
99.79% gewijzigd
sjansje schreef:
Ik heb dit probleem op grotere schaal, welk land raad je me aan?

Ik eindig uiteindelijk toch maar weer met Het Goede Doel - België op mijn stereo en de conclusie dat ergens anders heen gaan niet altijd de beste oplossing is.
yasmijn schreef:
28-10-2019 01:04
Dat is niet zo. In die tijd werkten vrouwen (met kinderen) veel meer dan nu. Ik was er zelf bij. En niet dat geneuzel van nu, een paar uurtjes of 2, misschien 3 dagen. Ze werkten zonder uitzondering.
Nu hoor je veel te veel over thuisblijfmoeders. Of je leest op Facebook: fulltime mama van Djalyn en Yiovanni. Met al
Die enge hartjes erbij.

We zijn nu opgescheept met de patatgeneratie. Die de gelijkheid van vrouwen waarvoor onze moeders en hun omas voor gestreden hebben, zo overboord gooien.

Echt niet
Mijn moeder werd echt wel scheef aangekeken dat ze werkte. Ze had immers een man! Dat gescheiden vrouwen moesten werken was al erg genoeg. Als vrouwen werkten, was het een paar uurtjes postsorteren bij de PTT.

En vrouwen hoeven niet fulltime te gaan werken, meer mannen kunnen parttime gaan werken. Beide 32 uur, mooiere verdeling.
Later is nu
Dreamer schreef:
28-10-2019 10:36
Echt niet
Mijn moeder werd echt wel scheef aangekeken dat ze werkte. Ze had immers een man! Dat gescheiden vrouwen moesten werken was al erg genoeg. Als vrouwen werkten, was het een paar uurtjes postsorteren bij de PTT.

En vrouwen hoeven niet fulltime te gaan werken, meer mannen kunnen parttime gaan werken. Beide 32 uur, mooiere verdeling.
Mijn twee serieuze exen stonden daar zelfs nog afwijzend tegenover he, het verdelen.
Beste lezeres,

Gisteravond is er op het forum een discussie ontstaan die ons inziens uit de hand liep en als aanstootgevend werd ervaren. Daardoor voelden wij ons genoodzaakt in te grijpen.

Mocht je verdere vragen hebben mail ons gerust via forum@viva.nl.

Het antwoord op Facebook op de prachtig post van Peponi.
Je gelooft je ogen toch niet.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
28-10-2019 10:41
Beste lezeres,

Gisteravond is er op het forum een discussie ontstaan die ons inziens uit de hand liep en als aanstootgevend werd ervaren. Daardoor voelden wij ons genoodzaakt in te grijpen.

Zo laf en zo onwaar en zo stom.
Solomio schreef:
28-10-2019 08:04
Dat is nou niet direct waar ik Yasmijn mee associeer.......
Sorry Yas. :biggrin:

Toen ik 10 was (in 1974) ging mijn moeder weer werken, 4 dagen per week, waarvan twee avonddiensten.
Schande werd ervan gesproken.
Ik 'moest' overblijven op school, dat deed toen niemand.
Kon ik tussen de middag gewoon door de school dwalen, op plekken komen waar je anders niet mocht komen, want er was niemand die op me lette.
Dáár heb ik dan weer leuke herinneringen aan.

Van 't weekend nog bij nostalgie over Kinderen voor Kinderen: een liedje dat moeder naar de moedermavo gaat. Sjielug meisje, helemaal alleen thuis, want ja, die moeder 'moet zo nodig naar school'.
Later is nu
Dreamer schreef:
28-10-2019 10:36
Echt niet

Dreamer, ik had het over mijn generatie. Niet die er voor.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
Beste lezeres,

Ik zou bijna mijn Facebook account gaan afstoffen en de app terug op mijn telefoon zetten.
yasmijn schreef:
Beste lezeres,

Wel goed dat ze het inmiddels zelf ook als aanstootgevend ervaren. Nu nog om de juiste redenen.
YellowLemon schreef:
28-10-2019 10:40
Mijn twee serieuze exen stonden daar zelfs nog afwijzend tegenover he, het verdelen.
Het zijn nu ook exen :)
Later is nu
yasmijn schreef:
28-10-2019 10:42
Jij zit tussen mijn en mijn moeders generatie in. En toen ik puber was, werd mijn moeder er echt nog steeds op aangekeken. Toen werkte jij dus tussen vrouwen met kleine kinderen.

Verder toen ik ging werken, zag ik inderdaad veel werkende moeders. De niet werkende moeders zag ik niet. Die zag ik later bij het schoolplein staan. Heel veel. Vrouwen die 'toch zeker geen kinderen krijgen om ze daarna te dumpen bij de opvang', terwijl hun vent ook werkeloos thuis zat. Vrouwen dus, die vinden dat huishouden en voor kinderen zorgen hún taak is.
Later is nu
Maar goed, dat is een ander topic

Is Meds al terug?
Later is nu
yasmijn schreef:
Beste lezeres,

Welke discussie liep uit de hand?
Maud*de*Braose schreef:
28-10-2019 10:16
Een hele mooie post van Peponi over Medsgate. In het "excuses" topic

We worden decennia terug geduwd. Naar de tijd van 'volgzaam en dienstbaar'. Dank, daarvoor hebben onze moeders in de jaren 70 een weg vrijgebaand. Waarom bij 'uitgelicht' alleen onderwerpen van de 'sex en liefde' vanuit nu en niet van de pagina 'werk', 'reizen' e.d. Er kan over werk nog veel meer gedaan worden. DAAR hebben vrouwen nog steeds een achterstand. Neem eens echte columnisten aan. Denk aan iemand die schrijft over zakelijke kleding, glazen plafonds die nog steeds doorbroken moeten worden, salarisverschillen. En geef eens leuke trainingen weg ipv dildo's of flamoes plezierders. De vrouw van 'nu'? Die kennen ze niet eens. En die zijn niet 'maakbaar' blijkbaar uit al deze reacties. Jullie doelgroep voor deze stukjes 'bestaat niet', of is eenzame vieze man. Het is ronduit vernederend en stigmatiserend. Alsof we niet meer zijn dan met zaadvragende ogen ronddolende koekjesbakkende idioten. Die vrouwen KEN ik niet eens in mijn hele omgeving. En dat zijn er echt heel veel. We hebben andere dingen die ons interesseren. Allemaal. Het lijkt wel een soort #metoo 2, gedwongen worden continu naar walgelijk denigrerende stukjes te moeten kijken. En wordt daar dan wat van gezegd (en NEE, zoek het woord 'provocatie' eens op in het woordenboek want wat Meds deed was GEEN provocatie, zelfs niet als je het woord in de breedste zin bekijkt) krijg je een 'ban'. Wat JULLIE doen bij jullie items is 'provoceren'. Dat mag blijkbaar wel. Immers had een van ons het 'emmer stukje' getypt als topic waren we als 'vunzig rukkend mannetje' weggezet en hadden we meteen een ban gekregen wegens 'trollen'.

Jullie beseffen je dat er meisjes van 16 op dit forum mogen komen? Beseffen jullie het 'voorbeeld' wat jullie deze meisjes meegeven? Je ziet het al terug aan de topics van de hele jonge forumsters. De onzekerheid druipt ervan af. En nee, wij waren niet zo toen we 16 waren. We zijn opgevoed door moeders die ons een gezonde dosis emancipatie in onze reet staken.

Kom je kantoor eens uit, ga eens naar buiten en kijk eens om je heen! Zie eens hoe echte vrouwen leven, wat ze willen, wat ze interesseert.

We hebben over het algemeen banen, kinderen, interesses, lezen boeken, kijken naar andere kanalen dan alleen RTL en Netflix, weten wat er gaande is in de wereld, sporten, zijn op de hoogte van politieke- en/of actuele ontwikkelingen, hebben moeders, schoonmoeders voor wie we de mantelzorg nog eens daarbij op ons nemen. Over het algemeen hebben we doodnormale mannen die helemaal niet van ons verwachten wat jullie schrijven. We ZIJN niet alleen maar bezig met sex. Sterker nog, door die stukjes drogen we en masse spontaan op. Het beeld wat jullie van ons neerzetten is zo niet realistisch, denigrerend, om je voor te schamen.

Maar bovenal gewoon verschrikkelijk 'provocerend'.

:kneel:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
yasmijn schreef:
28-10-2019 10:42

Ik snap deze discussie sowieso niet. Het gaat helemaal niet om hoeveel wie wanneer wel of niet werkte en in welke kringen. Echt niet, daar gaat hele punt toch niet over???

Maar ik weet wel dat jouw generatie vrouwen in geheel Nederland helemaal niet massaal werkte. Niet fulltime en niet parttime. Dat was echt nog best uitzonderlijk.

Dat zegt verder niks over jouw directe omgeving. En jouw directe omgeving zegt dus ook helemaal niks over de rest van het Land.

Is het nu klaar?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 11:04
9.97% gewijzigd
RikM schreef:
28-10-2019 10:46
Wel goed dat ze het inmiddels zelf ook als aanstootgevend ervaren. Nu nog om de juiste redenen.
Precies. :-D
Lucifer2018 schreef:
28-10-2019 11:01
Ik snap deze discussie sowieso niet. Het gaat helemaal niet om hoeveel wie wanneer wel of niet werkte en in welke kringen. Echt niet, daar gaat hele punt toch niet over???

Maar ik weet wel dat jouw generatie vrouwen in geheel Nederland helemaal niet massaal werkte. Niet fulltime en niet parttime.
Dat zegt verder niks over jouw directe omgeving. En jouw directe omgeving zegt dus ook helemaal niks over de rest van het Land.

Is het nu klaar?
Nee het is niet klaar. Ik maak zelf wel uit wanneer het klaar is.

Al mijn vriendinnen werkten medio jaren 80. Iedereen die ik kende en nog ken en ze werken nog. Niemand was thuisblijfmoeder. Dat constateer ik. Dus dan is dat zo.
Geen bijzonderheden
sjansje schreef:
28-10-2019 09:47
Ik begrijp dat dat, zeker als je hier al heel lang komt, zo voelt.
Maar om weer even het vergelijk met een relatie of baan te trekken: als jij stelselmatig door je partner/manager monddood word gemaakt, dan blijf je toch ook niet omdat je met je schoonfamilie/collega's inmiddels zo'n hechte band hebt opgebouwd?
Die band kan, als die zo goed is, toch ook op een andere manier worden voortgezet?
Als je maar een x procent van de tijd te maken hebt met je baas, bijvoorbeeld, dan kunnen er inderdaad andere, zwaarder wegende , zaken zijn die een lul van baas compenseren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
yasmijn schreef:
28-10-2019 11:06
Nee het is niet klaar. Ik maak zelf wel uit wanneer het klaar is.

Al mijn vriendinnen werkten medio jaren 80. Iedereen die ik kende en nog ken en ze werken nog. Niemand was thuisblijfmoeder. Dat constateer ik. Dus dan is dat zo.
Goed zo, ouwe dibbes ; lekker van je afbijten. Wat denken die snotneuzen wel niet !? 😂😂😂
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven