Napraattopic deel 119
vrijdag 25 oktober 2019 om 22:23
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 29 oktober 2019 om 14:31
Dit en vooral ook van iemand die zich verder nooit met iets bemoeit.PoesinBoots schreef: ↑29-10-2019 14:28Jij noemt het grappig. Ik vind het vooral raar en sneu en stokerig.
Maar hey, dat kan en mag hier ook gewoon.....

dinsdag 29 oktober 2019 om 14:45
Veel autoritairder en bekrompener kan je niet zijn: Wij (de mods) vinden dit maar we houden de discussie (het mod-topic) gesloten totdat jullie dit ook vinden.
Een stelling nemen in een discussie en dan de discussie op slot gooien .. zouden ze herintreders van de Stasi als stageloper hebben aangenomen?
Een stelling nemen in een discussie en dan de discussie op slot gooien .. zouden ze herintreders van de Stasi als stageloper hebben aangenomen?
dinsdag 29 oktober 2019 om 14:51
Snarky schreef: ↑29-10-2019 14:29Wat een geinig bericht in dat mod-topic.
Volgens mij is het een soort sociaal experiment.
Hoe ver kun je gaan voor je gebruikers echt weglopen?
En hoe help je je forum langzaam naar de kloten en hef je in één moeite door op termijn je eigen baan op?
Sneu, maar interessant.
Voor mij bestaat het forum toch vooral uit de forummers en daar heb k het over het algemeen nog steeds gezellig mee. Dus zolang er nog forummers zijn, waar ik enigszins leuk mee kan 'praten', zal ik niet zo snel weglopen, ben ik bang.
Later is nu

dinsdag 29 oktober 2019 om 14:55
SHIFTY schreef: ↑29-10-2019 14:45Veel autoritairder en bekrompener kan je niet zijn: Wij (de mods) vinden dit maar we houden de discussie (het mod-topic) gesloten totdat jullie dit ook vinden.

dinsdag 29 oktober 2019 om 15:05
Nou als je het algemeen houdt en niet alleen Viva noemt zal er weinig gebeuren denk ik.YellowLemon schreef: ↑29-10-2019 15:02Wat zou er gebeuren als ik een topic open met de stelling “vormt de samenleving de media, of vormt media de samenleving?”.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

dinsdag 29 oktober 2019 om 15:07
Snarky schreef: ↑29-10-2019 14:29Wat een geinig bericht in dat mod-topic.
Volgens mij is het een soort sociaal experiment.
Hoe ver kun je gaan voor je gebruikers echt weglopen?
En hoe help je je forum langzaam naar de kloten en hef je in één moeite door op termijn je eigen baan op?
Sneu, maar interessant.
Het is maar de vraag of ze het forum naar de kloten helpen. Inmiddels gaan de discussies alle kanten op, datgene waar het om ging is ondergesneeuwd en nog maar een handvol forummers lijkt zich er druk om te maken.
Dus stel... stel dat degenen die zich er nu nog druk over maken, voortaan wegblijven. Denk je dan serieus dat het forum om zeep is? Welnee, de overgrote meerderheid blijft forummen.
En degenen die dan inderdaad zouden wegblijven, zijn de huidige meest kritische forummers.
Misschien wel een win-win situatie voor Sanoma.
Zomaar een hersenspinsel van mij.

dinsdag 29 oktober 2019 om 15:23
Dat bedoel ik ook niet.Parallella schreef: ↑29-10-2019 15:07Het is maar de vraag of ze het forum naar de kloten helpen. Inmiddels gaan de discussies alle kanten op, datgene waar het om ging is ondergesneeuwd en nog maar een handvol forummers lijkt zich er druk om te maken.
Dus stel... stel dat degenen die zich er nu nog druk over maken, voortaan wegblijven. Denk je dan serieus dat het forum om zeep is? Welnee, de overgrote meerderheid blijft forummen.
En degenen die dan inderdaad zouden wegblijven, zijn de huidige meest kritische forummers.
Misschien wel een win-win situatie voor Sanoma.
Zomaar een hersenspinsel van mij.
Je ziet de boel hier afglijden. Er gaan tegenwoordig uren voorbij zonder dat er een nieuw topic wordt geopend. Het percentage, zeg maar, minder stabiele forummers groeit merkbaar. De toegestane onderwerpkeuze wordt steeds onnozeler. Racisme en seksisme worden niet herkend, maar een grapje wordt voor je het weet afgestraft met een ban. Er valt zelden nog iets te lachen, en als het gebeurt kun je erop wachten dat het weer wordt verwijderd.
Met andere woorden, je ziet die 'overgrote meerderheid' van jou gewoon slinken. Het is hier heel veel minder druk dat een jaar geleden, laat staat vijf jaar geleden.
En dat is zonde, zowel voor de gebruikers van dit forum als voor de eigenaar. Met een forum van deze omvang kun je goud geld verdienen, en dit is gewoon kapitaalvernietiging.
Maar het is hun forum, dus ze kunnen ermee doen wat ze goeddunkt. Die vrijheid hebben ze. Ik snap alleen niet waarom ze bewust en actief de kip met de gouden eieren om zeep proberen te helpen, met hun 'beleid'.

dinsdag 29 oktober 2019 om 15:56
Ga je lekker?RamsayStreet schreef: ↑29-10-2019 14:03Nee. Dat heb ik 1 forumster zien roepen. En ik beschuldig jou van zuigen en zeuren sudri. Niet 1 bepaalde kliek. Alleen bij jou heb ik de termen 'zuigen en zeuren' in de mond genomen.
dinsdag 29 oktober 2019 om 16:01

dinsdag 29 oktober 2019 om 16:01
Juist niet.Pindakaasjes schreef: ↑29-10-2019 13:48Gedver.. dat hebben mijn ouders destijds ook vaak rondgeschreeuwd.
Daar was dan ook altijd de kous mee af he'?!
Ongeacht de discussie, het meningsverschil of hoe terecht of onterecht iets was. "Wij zijn de baas. Dus punt!"
Maar ja, nogmaals.. men moet onderhand wel weten dat het op vrijwel alle forums toch echt zo werkt..

dinsdag 29 oktober 2019 om 16:02
Laffe nieuwe nick en dan ff zeiken over de oude garde, niks nieuws.

dinsdag 29 oktober 2019 om 16:34
Jezelf al geloept?MinkeDeWit schreef: ↑29-10-2019 16:29Even een vraagje. Vanmorgen had ik gereageerd in een topic van iemand die hbo-v studeerde. Dat topic is nu nergens meer te vinden maar omdat het CM-topic dicht is kan ik ook niet zien of zij het gesloten hebben.
Hebben jullie een idee wat er gebeurd is?

dinsdag 29 oktober 2019 om 16:35
MinkeDeWit schreef: ↑29-10-2019 16:29Even een vraagje. Vanmorgen had ik gereageerd in een topic van iemand die hbo-v studeerde. Dat topic is nu nergens meer te vinden maar omdat het CM-topic dicht is kan ik ook niet zien of zij het gesloten hebben.
Hebben jullie een idee wat er gebeurd is?
Dicht wil niet zeggen dat je er niet kan lezen.

dinsdag 29 oktober 2019 om 16:57
Ik snap nog steeds niet wat er nou banwaardig was aan de post van S-Meds. Het zou helpen als de CM de zin(nen) zou quoten waar het om gaat
Ik kan namelijk nergens kritiek ontdekken op specifieke medewerkers.
Wel zie ik dat sommige medewerkers bijzonder lange tenen hebben en zaken persoonlijk opvatten die niet persoonlijk bedoeld zijn.
Ik kan namelijk nergens kritiek ontdekken op specifieke medewerkers.
Wel zie ik dat sommige medewerkers bijzonder lange tenen hebben en zaken persoonlijk opvatten die niet persoonlijk bedoeld zijn.