Napraattopic deel 119
vrijdag 25 oktober 2019 om 22:23
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:20
Misschien moet ik er gewoon weer eens een 'zal ik flesvoeding gaan geven' topic tegenaan gooien. Die hebben we al een tijdje niet gehad, toch? Heb ik een mooie mening over en ik vind dat iedereen wel recht heeft op die mooie mening.
Heb er ook mooie ervaring mee, alleen is die inmiddels wel van heel lang geleden.. maar toch
Heb er ook mooie ervaring mee, alleen is die inmiddels wel van heel lang geleden.. maar toch
Later is nu
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:22
Graag op de zwangerpijler.Dreamer schreef: ↑29-10-2019 13:20Misschien moet ik er gewoon weer eens een 'zal ik flesvoeding gaan geven' topic tegenaan gooien. Die hebben we al een tijdje niet gehad, toch? Heb ik een mooie mening over en ik vind dat iedereen wel recht heeft op die mooie mening.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:23
RamsayStreet schreef: ↑29-10-2019 13:05Jammer Betty. Ik vond je topic netjes en ik snapte de intentie waarmee je het topic bent gestart ook. Dat je er een waarschuwing voor hebt gehad vind ik echt heel erg jammer en zeker onterecht.
Wat betreft de open communicatie over het banbeleid: ze zijn jou, meds, mij en iedere andere forummer niks verschuldigd. Het is hun forum dus zij bepalen hoe zijn hun eigen regels uitvoeren. Als het je niet aanstaat staat het je vrij te vertrekken.
Dat is helemaal waar. Je kunt wel eens ban krijgen en denken: "Die was te verwachten". Klaar!
Met mijn laatste ban was ik het echter geheel oneens. Vooral de duur van de ban en daarbij het verwijderen van diverse berichten van mij... alsof ik me werkelijk als een schurk en schoft misdragen had.. zo onterecht en overdreven vond ik het. Reden: off topic.
Ik heb toen vragen gesteld, om meer uitleg gevraagd. Daar komt echt geen gesprek uit voort.. snap ik ook wel, daar is geen beginnen aan voor hun.
En frankly my dear, the dont give a damn!
Zo werkt het.. Je kunt je er mateloos over blijven opwinden, maar dit is de oppervlakkigheid en onpersoonlijkheid die je op welk forum dan ook, tegen blijft komen.
Take it or leave it.
Je kunt misschien ook teveel verwachten?
.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:25
nessemeisje schreef: ↑29-10-2019 12:20Ik vind de heksenjacht hier anders inmiddels ook op pestgedrag lijken. Pot-ketel-verhaal.
En dat is zonde, want ik kon me in principe prima vinden in de insteek van de discussie. Maar al dat geëtter eromheen (freelance journalisten opzoeken op Facebook, uitschelden, screenshots plaatsen van iemands Facebook, het geroddel in diverse topics en de énorme kilo's boter op diverse hoofden) is echt een enorm kanon op een mug schieterij.
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:25
Je kan best een hele waardevolle aanwinst zijn voor dit forum ondanks dat je binnen de kaders van de censuur loopt, maar niet omdat je jezelf beperkt en laat censureren. Je hoeft niet een andere mening te hebben, maar je mag wel opkomen voor het recht om een andere mening te mogen hebben.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 13:26
1.20% gewijzigd
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:26
SHIFTY schreef: ↑29-10-2019 13:25Je kan best een hele waardevolle aanwinst zijn voor dit forum ondanks dat je binnen de kaders van de censuur loopt, maar niet omdat je jezelf beperkt en laat censureren. Je hoeft niet een andere mening te hebben, maar je mag wel opkomen voor het recht om een andere mening te mogen hebben.
Ik mag blijven
Dank!
Later is nu
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:29
Niq schreef: ↑29-10-2019 11:01Ik hoop toch wel dat alle screenshots die gemaakt zijn van Fleur haar FB netjes in de prullenbak van je laptop/moviel/pc gaan.
Of het nu netjes is wat ze gedaan heeft of niet maakt niet uit.
Maar om haar op het web zo te kijk te zetten met alle gevolgen van dien lijkt me toch ook niet de bedoeling?
Haar voor en achternaam is bekend, maar wat hier (over oa haar) geschreven wordt zijn allemaal anonieme namen. Op FB en twitter zijn ook alters gebruikt. Een enkeling heeft zijn eigen naam gebruikt op FB.
Is toch niet leuk om mensen online in een smerig daglicht te zetten in de zogenaamde hoop dat haar toekomstige werkgevers dit voor ogen krijgen.
Dit
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:32
Jij mag het een dooddoener vinden maar het is de realiteit. Dan kun je gaan blijven zuigen en zeuren maar dit is het. Iets anders wordt het niet. Dus wat wil je dan?
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:33
Dus wij verschillen van mening over wat wij 'een waardevolle aanwinst voor het forum' vinden. Helemaal prima toch?SHIFTY schreef: ↑29-10-2019 13:07Met het huidige overspannen censuurbeleid is het haast je plicht om te laten weten dat je niet gecensureerd wil worden op het uiten van je mening. Als je je voegt naar het huidige modereer beleid gedoog je een censuurbeleid en ga je ook nog eens jezelf censureren door je inhoud afstemmen op de mening waarvan je aanneemt dat die correcte genoeg is om gedeeld te mogen worden.
Dan ben je wat mij betreft geen waardevolle aanwinst voor dit forum. Dan heb je een schop onder je kont nodig om wakker te worden en op te komen voor je eigen mening.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:34
Ten eerste vind ik het geen zuigen en zeuren.RamsayStreet schreef: ↑29-10-2019 13:32Jij mag het een dooddoener vinden maar het is de realiteit. Dan kun je gaan blijven zuigen en zeuren maar dit is het. Iets anders wordt het niet. Dus wat wil je dan?
Ten tweede, hoe denk je dat er in de wereld (op grote schaal of kleine schaal verandering komt)?
Ten derde, sommige principes zijn essentieel, dus blijf ik daar ook voor staan
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:34
RamsayStreet schreef: ↑29-10-2019 13:05
Wat betreft de open communicatie over het banbeleid: ze zijn jou, meds, mij en iedere andere forummer niks verschuldigd. Het is hun forum dus zij bepalen hoe zijn hun eigen regels uitvoeren. Als het je niet aanstaat staat het je vrij te vertrekken.
Joh.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:37
Niq schreef: ↑29-10-2019 11:01Ik hoop toch wel dat alle screenshots die gemaakt zijn van Fleur haar FB netjes in de prullenbak van je laptop/moviel/pc gaan.
Of het nu netjes is wat ze gedaan heeft of niet maakt niet uit.
Maar om haar op het web zo te kijk te zetten met alle gevolgen van dien lijkt me toch ook niet de bedoeling?
Haar voor en achternaam is bekend, maar wat hier (over oa haar) geschreven wordt zijn allemaal anonieme namen. Op FB en twitter zijn ook alters gebruikt. Een enkeling heeft zijn eigen naam gebruikt op FB.
Is toch niet leuk om mensen online in een smerig daglicht te zetten in de zogenaamde hoop dat haar toekomstige werkgevers dit voor ogen krijgen.
Welnee, bij eventuele toekomstige werkgevers kan ze toch gewoon verkondigen dat ze met een verward en slechtziend persoon te maken had??
Zijn haar eigen woorden hoor..
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:41
Zeker. De ban van meds was onterecht, vinden zowel jij en ik. Ik zal me niet laten censureren en pas mijn mening niet aan, aan niemand Dat zal mij vast een keer op een waarschuwing of van komen te staan. Jammer dan. Dat weet ik immers allang, ik ben van mening dat er te veel geband wordt. Als ik hier dan toch tegen dingen blijf aanlopen zoals ranzige content of hysterische stafjes dan staat het mij vrij hier niet meer te komen.SHIFTY schreef: ↑29-10-2019 13:25Je kan best een hele waardevolle aanwinst zijn voor dit forum ondanks dat je binnen de kaders van de censuur loopt, maar niet omdat je jezelf beperkt en laat censureren. Je hoeft niet een andere mening te hebben, maar je mag wel opkomen voor het recht om een andere mening te mogen hebben.
Daar staat tegenover dat ik niet ga voor een mission impossible: excuses van de mods, een open dialoog, het ontslag van Fleur etc.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:44
RamsayStreet schreef: ↑29-10-2019 13:41
Daar staat tegenover dat ik niet ga voor een mission impossible: excuses van de mods, een open dialoog, het ontslag van Fleur etc.
Meer dan duidelijk hoor. Je valt nogal in herhaling.
Dat laatste slaat natuurlijk ook nergens op. Niemand vraagt het ontslag van Fleur
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:46
1. Ik wel. Je zit te zeiken op een gratis forum dat je niet tevreden bent. Ga dan weg.
2. In ieder geval NOOIT door 24/7 op je pluk op een forum te gaan zitten van een Nederlands damesblaadje.
3. Mooi, ik ook.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:48
Gedver.. dat hebben mijn ouders destijds ook vaak rondgeschreeuwd.
Daar was dan ook altijd de kous mee af he'?!
Ongeacht de discussie, het meningsverschil of hoe terecht of onterecht iets was. "Wij zijn de baas. Dus punt!"
Maar ja, nogmaals.. men moet onderhand wel weten dat het op vrijwel alle forums toch echt zo werkt..
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:48
Ik val in herhaling omdat ik op verschillende mensen reageer die weer op mij reageren. Dus dan komen standpunten wel eens overeen.PoesinBoots schreef: ↑29-10-2019 13:44Meer dan duidelijk hoor. Je valt nogal in herhaling.
Dat laatste slaat natuurlijk ook nergens op. Niemand vraagt het ontslag van Fleur![]()
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:52
RamsayStreet schreef: ↑29-10-2019 13:48Ik val in herhaling omdat ik op verschillende mensen reageer die weer op mij reageren. Dus dan komen standpunten wel eens overeen.
Ja stomvervelend dat geblaat.
En waar haal je dat ontslag van Fleur vandaan? Of is dat een fijne verzonnen toevoeging om de boel op gang te houden?
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:52
Ik heb hier nu meerdere mensen deze opmerking horen maken. Maar ik weet echt hoe het is om verkettert te worden op een forum. En hier doen ze gewoon normaal tegen me hoor. En geen waarschuwingen aan mijn broek hier en ook geen “forumfossiel”.
Edit: En ik kan zelfs geen fatsoenlijk Nederlands typen de helft van de tijd.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 13:56
10.04% gewijzigd
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:54
1. Jij zit te zeiken op een gratis forum op mensen die volgens jou zitten te zeiken op een gratis forum.RamsayStreet schreef: ↑29-10-2019 13:461. Ik wel. Je zit te zeiken op een gratis forum dat je niet tevreden bent. Ga dan weg.
2. In ieder geval NOOIT door 24/7 op je pluk op een forum te gaan zitten van een Nederlands damesblaadje.
3. Mooi, ik ook.
2. Ik ook niet.
3. Goed zo.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:54
Nee dat stond in het topic van Betty Slocombe. Heb ik niet verzonnen. Waarom zou ik dat verzinnen?PoesinBoots schreef: ↑29-10-2019 13:52Ja stomvervelend dat geblaat.
En waar haal je dat ontslag van Fleur vandaan? Of is dat een fijne verzonnen toevoeging om de boel op gang te houden?