Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 09:18
Precies. Maar het is een complex proces en je moet voorzichtig zijn: voor je het weet, ben je geen moslims, maar krijg je homo.
Of moslim en homo brrrrr dubbeleng :sarcastic:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Mods in Hendrik groen had niet geknipt hoeven worden he. Was helemaal geen spoiler.
Kijk voortaan eerst even of de staf wel klopt.
Nou....de afspraak is wel dat als je het verloop van een serie gaat verklappen (ook als die al op reguliere tv uitgezonden is) dat je dat in de topictitel vermeldt.
Zodat je zelf kunt kiezen of je het wilt lezen of niet.

Zonder waarschuwing verloop verklappen lijkt me nooit de bedoeling.
Is daar een afspraak over? Ok, wist ik niet maar iets om rekening mee te houden dan, dacht dat als het op de tv was geweest het gewoon mocht en hier was het nogal obvious vandaar.
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 11:27
Nou....de afspraak is wel dat als je het verloop van een serie gaat verklappen (ook als die al op reguliere tv uitgezonden is) dat je dat in de topictitel vermeldt.
Zodat je zelf kunt kiezen of je het wilt lezen of niet.

Zonder waarschuwing verloop verklappen lijkt me nooit de bedoeling.

Juist, dit dus.
lurkert schreef:
06-11-2019 11:42
Is daar een afspraak over? Ok, wist ik niet maar iets om rekening mee te houden dan, dacht dat als het op de tv was geweest het gewoon mocht en hier was het nogal obvious vandaar.

Een spoiler is een spoiler. Maakt niks uit of het op tv geweest is of niet.

Staat gewoon in de huisregels.

https://www.viva.nl/huisregels/

j. Het plaatsen van spoilers.
Het plaatsen van spoilers is niet toegestaan, tenzij in de titel is aangeven dat het topic spoilers bevat.
Iedereen is zeker gezellig met z'n kinderen aan het wandelen in het bos.
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 12:04
Iedereen is zeker gezellig met z'n kinderen aan het wandelen in het bos.
Het is vast heeeel druk in het bos met kinderen.
Ben jij aan het staken?
Dan klopt er iets niet aan deze topictitel of de complete inhoud: Hollands Next Top Model 2019 - GEEN SPOILERS S.V.P.
Ik reageer hier niet zo vaak en de huisregels niet op nageslagen :) vandaar.
Niq schreef:
06-11-2019 12:05
Dan klopt er iets niet aan deze topictitel of de complete inhoud: Hollands Next Top Model 2019 - GEEN SPOILERS S.V.P.

Lijkt me helder. Het is -blijkt nu maar weer- dat veel forummers niet weten dat spoileren niet mag tenzij in de titel staat van wel.
Daarom een extra waarschuwing dat het niet mag. Niks mis mee toch.

Lees de OP van het Netflixtopic anders. Staat in koeienletters dat we dat daar NIET willen (en nog zijn er altijd &%*# die het wel doen)
herfstappeltaart schreef:
06-11-2019 11:11
Mods in Hendrik groen had niet geknipt hoeven worden he. Was helemaal geen spoiler.
Kijk voortaan eerst even of de staf wel klopt.

Het was natuurlijk wel degelijk een spoiler. Als dat gewoon in de topictitel had gestaan had ik hem niet geopend.
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 12:09
Lijkt me helder. Het is -blijkt nu maar weer- dat veel forummers niet weten dat spoileren niet mag tenzij in de titel staat van wel.
Daarom een extra waarschuwing dat het niet mag. Niks mis mee toch.

Lees de OP van het Netflixtopic anders. Staat in koeienletters dat we dat daar NIET willen (en nog zijn er altijd &%*# die het wel doen)
Ik snap wel dat je in Netflix niet mag spoileren hoor.
Maar bij HNTM mag het dus ook niet. En ja ik snap dat ze bedoelen dat als je het via Videoland kijkt en dus eerder op de hoogte bent dat je je mond moet houden. Maar zo staat het er niet.
Ik kijk dan ook pas in dat topic nadat ik de aflevering heb gezien.
Niq schreef:
06-11-2019 12:14
Ik snap wel dat je in Netflix niet mag spoileren hoor.
Maar bij HNTM mag het dus ook niet. En ja ik snap dat ze bedoelen dat als je het via Videoland kijkt en dus eerder op de hoogte bent dat je je mond moet houden. Maar zo staat het er niet.
Ik kijk dan ook pas in dat topic nadat ik de aflevering heb gezien.
Genoeg mensen die het terugkijken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik werk niet vandaag, dus dat is een beetje ingewikkeld.
Maar goed, ik lees net op actueel dat leraren die klagen over hun beroep medeschuldig zijn aan de devaluatie van het beroep, want als je klaagt dan vinden andere mensen je werk ook stom en dan gaat er niemand meer Pabo doen.
En dat is een interessante redenering. Jammer dat ik niet meer op actueel post, dan kon ik zeggen dat deze argumentatie alleen opgaat wanneer je aanneemt dat de huidige regeringsplannen omtrent het onderwijs nooit zullen veranderen. Wanneer je wilt dat er iets verandert, dan zul je toch echt kenbaar moeten maken wat het probleem is en hoe je wilt dat het aangepast wordt.

Maar ja. We doen natuurlijk vooral klagen, jengelen, vakantievieren en genieten van ons exorbitante loon.
Nouschi schreef:
06-11-2019 12:15
Genoeg mensen die het terugkijken.
Ja dus?
Niq schreef:
06-11-2019 12:18
Ja dus?

Wat begrijp je niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 12:16
Ik werk niet vandaag, dus dat is een beetje ingewikkeld.
Maar goed, ik lees net op actueel dat leraren die klagen over hun beroep medeschuldig zijn aan de devaluatie van het beroep, want als je klaagt dan vinden andere mensen je werk ook stom en dan gaat er niemand meer Pabo doen.
En dat is een interessante redenering. Jammer dat ik niet meer op actueel post, dan kon ik zeggen dat deze argumentatie alleen opgaat wanneer je aanneemt dat de huidige regeringsplannen omtrent het onderwijs nooit zullen veranderen. Wanneer je wilt dat er iets verandert, dan zul je toch echt kenbaar moeten maken wat het probleem is en hoe je wilt dat het aangepast wordt.

Maar ja. We doen natuurlijk vooral klagen, jengelen, vakantievieren en genieten van ons exorbitante loon.

Dat was voor mij ook de reden het onderwijs te verlaten, voelde me zo'n verwend prinsesje.
Ik las nog een interessant stukje in de Correspondent. Het probleem met onderwijs gaat natuurlijk veel verder dan salaris. Ik zou aan dit stuk nog willen toevoegen de constante veranderdruk, met plannen die vol bombarie worden aangekondigd, halfbakken worden ingevoerd en vervolgens stuklopen. (bijv. competentiegericht onderwijs)

https://decorrespondent.nl/10459/het-gr ... GZs-RiromU
Er staat toch GEEN SPOILERS S.V.P. in de titel.
Niq schreef:
06-11-2019 12:18
Ja dus?

Hoe ingewikkeld is het. Het verloop verklappen is ALTIJD spoileren. Ook als het gewoon op reguliere tv is.
En dat mag niet.
Tenzij het in een titel staat dat het wel mag.

En als er in een titel staat GEEN SPOILERS. Dan weet je het nog een keer extra.
Ja, maar heel het HNTM staat er bol van bedoel ik te zeggen.
Niq schreef:
06-11-2019 12:20
Er staat toch GEEN SPOILERS S.V.P. in de titel.

Dus dat is een EXTRA waarschuwing voor alle dummies.

Het is blijkbaar nodig.

Maar de regel is nog steeds dat het NOOIT mag tenzij het in de titel staat van wel.
Ik denk dat er hier een misverstand is.
Niq schreef:
06-11-2019 12:21
Ja, maar heel het HNTM staat er bol van bedoel ik te zeggen.

Als het je stoort kun je die staffen.
Ik lees daar niet, geen idee wat er in dat topic gebeurt.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 12:23
14.65% gewijzigd
Stoort me niet, ik lees het nu pas nadat ik de uitzending heb bekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven