Napraattopic deel 120
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 6 november 2019 om 12:23
Bij Netflix ook. Sommige mensen weten niet wat spoileren is. Ook na een tv uitzending moet je niet spoileren omdat er altijd mensen zijn die terugkijken. Anders zet je erboven, spoileren mag,
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

woensdag 6 november 2019 om 12:28
Hoe moeilijk moet het nou zijn om even over je eigen sensatiebehoefte/ego/domheid heen te stappen en geen spoiler te plaatsen.
Ik denk dat ik weet wat Niq bedoelt, wrs wordt de inhoud daar wel gewoon besproken en zal het te maken hebben met niet spoileren voordat de reguliere uitzending is geweest. Vaak staat daar dan ook weer wat over in de OP. Soms is het ook best allemaal ingewikkeld hè Niq?
Ik denk dat ik weet wat Niq bedoelt, wrs wordt de inhoud daar wel gewoon besproken en zal het te maken hebben met niet spoileren voordat de reguliere uitzending is geweest. Vaak staat daar dan ook weer wat over in de OP. Soms is het ook best allemaal ingewikkeld hè Niq?

woensdag 6 november 2019 om 12:29
woensdag 6 november 2019 om 12:31
In een spoilertopic.herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 12:29Hoe kun je dan überhaupt nog napraten over een t.v.programma?
nouschi wijzigde dit bericht op 06-11-2019 12:40
2.11% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

woensdag 6 november 2019 om 12:31
Het snappen is niet zo ingewikkeld, het uitleggen is blijkbaar onduidelijk.Sudrì schreef: ↑06-11-2019 12:28Hoe moeilijk moet het nou zijn om even over je eigen sensatiebehoefte/ego/domheid heen te stappen en geen spoiler te plaatsen.
Er staat niks over in de OP, heb het net nog nagekeken.
Het was dus van mijn kant gewoon een voorbeeld dat er topics zijn waarbij dat in de titel staat, maar dat je de rest zelf in kan vullen. Wat niet moeilijk hoeft te zijn. Ik snap dat wel hoor.

woensdag 6 november 2019 om 12:33
Ik verplaatst even van het modtopic naar hier hoor, geen zin aan een waarschuwing of (in mijn geval) ban.
Lees je wel eens in het Netflixtopic? Het is al vele delen een succes en zonder vanalles te verklappen kan men daar dus best veel vertellen over aanraders of afraders.
En voor wie dieper op een serie of film in wil gaan mét verloop van het verhaal vertellen is er altijd de mogelijkheid om zelf een topic te openen.
Met -daar komt ie weer- in de titel vermeldt dat het spoilers bevat.
Dan is er niks aan de hand.
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 12:29Hoe kun je dan überhaupt nog napraten over een t.v.programma?
Lees je wel eens in het Netflixtopic? Het is al vele delen een succes en zonder vanalles te verklappen kan men daar dus best veel vertellen over aanraders of afraders.
En voor wie dieper op een serie of film in wil gaan mét verloop van het verhaal vertellen is er altijd de mogelijkheid om zelf een topic te openen.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 12:33
0.07% gewijzigd

woensdag 6 november 2019 om 12:33
Competentiegericht onderwijs, brrr....Maud*de*Braose schreef: ↑06-11-2019 12:20Dat was voor mij ook de reden het onderwijs te verlaten, voelde me zo'n verwend prinsesje.
Ik las nog een interessant stukje in de Correspondent. Het probleem met onderwijs gaat natuurlijk veel verder dan salaris. Ik zou aan dit stuk nog willen toevoegen de constante veranderdruk, met plannen die vol bombarie worden aangekondigd, halfbakken worden ingevoerd en vervolgens stuklopen. (bijv. competentiegericht onderwijs)
https://decorrespondent.nl/10459/het-gr ... GZs-RiromU
Verder doet marktdenken het onderwijs de das om imo. Het gaat allemaal om rendement en studievertraging voorkomen. De enigen die met de kwaliteit van onderwijs bezig (proberen te) zijn, zijn docenten zelf.

woensdag 6 november 2019 om 12:35
Deze zelfde discussie las ik vanmorgen in het Hunted-topic. Daar is het ‘geen spoilers’ in titel opgevat als ‘na afloop van een uitzending op tv mag je wel praten over wie er is opgepakt, maar niet vooraf’. En dat lijkt mij de meest werkbare manier. Kijk je uitgesteld, dan vermijd je gewoon het topic tot je gekeken hebt.

woensdag 6 november 2019 om 12:37
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 12:29Hoe kun je dan überhaupt nog napraten over een t.v.programma?
Als je in de topictitel zet met spoilers.
Dan weet je dat je daar niet moet kijken als je het nog niet gezien hebt. Dat werd bv in het topic over The Handmaidstale gedaan. In het Walking Dead topic zijn er afspraken over wanneer er wel gespoilerd word, ik meen 24 uur na de uitzending op FOX.
Zo moeilijk is het niet, en iedereen blij.

woensdag 6 november 2019 om 12:38
Exact.Marana schreef: ↑06-11-2019 12:35Deze zelfde discussie las ik vanmorgen in het Hunted-topic. Daar is het ‘geen spoilers’ in titel opgevat als ‘na afloop van een uitzending op tv mag je wel praten over wie er is opgepakt, maar niet vooraf’. En dat lijkt mij de meest werkbare manier. Kijk je uitgesteld, dan vermijd je gewoon het topic tot je gekeken hebt.

woensdag 6 november 2019 om 12:40
PoesinBoots schreef: ↑06-11-2019 12:33Ik verplaatst even van het modtopic naar hier hoor, geen zin aan een waarschuwing of (in mijn geval) ban.
Ik heb daar een enkele keer wel eens gelezen maar weet er weinig van. Maar oke ik snap 'm

Afgezien daarvan was het ook voor WickedWitch niet duidelijk want later in het topic liet ze blijken mis te zijn geweest. Ze dacht dat het gisteren was i.p.v. maandag. Verwarring alom.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 12:41
0.00% gewijzigd

En ook dat is niet vanzelfsprekend.

Ja eens. Toen ik nog op het mbo werkte vond ik dat ook zo'n ding, dat scholen geld krijgen per afgeleverd diploma. Dat geeft een hele verkeerde prikkel en komt de kwaliteit van het onderwijs zeker niet ten goede.

woensdag 6 november 2019 om 12:41
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 12:40Ik heb daar een enkele keer wel eens gelezen maar weet er weinig van. Maar oke ik snap 'm![]()
Afgezien daarvan was het ook voor WicketWitch niet duidelijk want later in het topic liet ze blijken mis te zijn geweest. Ze dacht dat het gisteren was i.p.v. maandag. Verwarring alom.
Wat niet wegneemt dat het nog steeds een spoiler was.

woensdag 6 november 2019 om 12:43
En jij zei de TO te willen behoeden voor een ban maar haar wel zelf hebt gestaft. Beetje tegenstrijdig he.

woensdag 6 november 2019 om 12:44
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 12:40
Afgezien daarvan was het ook voor WicketWitch niet duidelijk want later in het topic liet ze blijken mis te zijn geweest. Ze dacht dat het gisteren was i.p.v. maandag. Verwarring alom.
Dat maakt nog steeds niks uit. Spoileren is spoileren. Genoeg mensen die later pas kijken.
En geen probleem als daar wel over gepraat wordt.. áls het maar in de topictitel staat (en bij spoileren na 24 uur extra uitgelegd in de OP)
Dan kan je kiezen of je we/niet zo'n topic opent.
Nietsvermoedend een topic openen en dan al lezen dat in aflevering 5 juffrouw Jannie dood gaat verpest het toch als je pas bij aflevering 3 bent.

woensdag 6 november 2019 om 12:44
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 12:43En jij zei de TO te willen behoeden voor een ban maar haar wel zelf hebt gestaft. Beetje tegenstrijdig he.
Ik heb háár niet gestaft, ik heb de spoiler gestaft.

woensdag 6 november 2019 om 12:46
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 12:43En jij zei de TO te willen behoeden voor een ban maar haar wel zelf hebt gestaft. Beetje tegenstrijdig he.
Nou...dat ligt wat genuanceerder denk ik.
Bij de TO waarschuwen kan ze het zelf ook nog verwijderen en aan de mods vragen de titel aan te passen.
Ik staf ook alle spoilers. Ik haat spoilers. Jammer dan voor degene die het niet wist (en wie een klein beetje kan nadenken kan zelf ook bedenken dat het kut is als je het verhaal verklapt)

woensdag 6 november 2019 om 12:47
Je wilde haar waarschuwen voordat het opgemerkt werd en vervolgens maak je de mods er zelf op attent.

woensdag 6 november 2019 om 12:49
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 12:47Je wilde haar waarschuwen voordat het opgemerkt werd en vervolgens maak je de mods er zelf op attent.
Yup. Omdat het sneu is als er nog meer mensen een spoiler voor hun kiezen krijgen en de TO hier voornamelijk 's nachts is.