Napraattopic deel 121
dinsdag 12 november 2019 om 16:32
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 19 november 2019 om 21:36
Bedoel je dat Dingen waarvan je niet begrijpt dat ze belangrijk zijn?PoesinBoots schreef: ↑19-11-2019 21:17Hoe doet Betty dat toch?![]()
Opent een leuk topic dat weereens op een (af)zeik en klaagtopic uitloopt.
Ik vind het een leuk topic, hoewel het uiteraard ook zeik- en klaagtypes aantrekt.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 19 november 2019 om 21:48
Dat is niet alleen in Betty's topics.PoesinBoots schreef: ↑19-11-2019 21:43Ja die. Begon heel gezellig maar het venijn sijpelt nu steeds meer door.
Ik praat mee in dat 'Gejudged door de huisarts'-topic en daar heeft nu al 2x iemand tegen mij gezegd: waar bemoei je je mee?
Als niemand zich ermee bemoeit is een topic snel klaar hè.
dinsdag 19 november 2019 om 22:16
dinsdag 19 november 2019 om 22:48
Blaf Blaf Blaf Blaf Dank Je Blaf Blaf Blaf Blaf
woensdag 20 november 2019 om 07:51
PoesinBoots schreef: ↑19-11-2019 21:43Ja die. Begon heel gezellig maar het venijn sijpelt nu steeds meer door.
Van de usual suspects.
woensdag 20 november 2019 om 08:17
Ik zie zo'n topic vooral als een leuke gelegenheid om met een beetje zelfspot over het leven te praten.PoesinBoots schreef: ↑19-11-2019 21:43Ja die. Begon heel gezellig maar het venijn sijpelt nu steeds meer door.
Ik hartje zelfspot.
Maar er zijn toch maar weinig mensen die ook proberen het leven een beetje luchtig te houden en zichzelf niet zo serieus te nemen.
woensdag 20 november 2019 om 08:47
Heeft iemand dat filmpje gezien (ik zag het op FB) waarin een moeder een ouder echtpaar filmt terwijl ze woedend tegen ze tekeergaat omdat de vrouw van dat echtpaar de dochter van de filmende vrouw 'Zwarte Piet' had genoemd?
woensdag 20 november 2019 om 09:14
Heb het gisteren gezien ja. Achterlijk stel randdebielen met hun uitgestreken smoelwerk, gatverdamme. Een kínd!! Moeder was heel erg terecht woest, maar wat me ook opviel is dat verder niemand iets zei. Hoop dat ze iets met een aangifte kan en dat daar ook iets mee gedaan wordt, want veel duidelijker dan dit wordt het niet meer.
Dat koppie van het kind, zo zielig.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 20 november 2019 om 09:33
Tja, ik denk dat dat kind mss vooral van slag was door die agressie van haar moeder.Grobbekuiken_ schreef: ↑20-11-2019 09:14Heb het gisteren gezien ja. Achterlijk stel randdebielen met hun uitgestreken smoelwerk, gatverdamme. Een kínd!! Moeder was heel erg terecht woest, maar wat me ook opviel is dat verder niemand iets zei. Hoop dat ze iets met een aangifte kan en dat daar ook iets mee gedaan wordt, want veel duidelijker dan dit wordt het niet meer.
Dat koppie van het kind, zo zielig.
Ik heb me vooral opgewonden over het feit dat ik de manier waarop die moeder reageert buiten alle grenzen vind.
Ik zou persoonlijk dat oudere echtpaar wel eens willen spreken.
woensdag 20 november 2019 om 09:43
Ze ging inderdaad flink en lang tekeer, maar, als het gegaan is zoals ik begreep (een losse opmerking n.a.v. het uiterlijk van het kind) kan ik me goed voorstellen dat ze uit haar vel sprong (afgezien van of de manier waarop zo slim is inderdaad). Maar, dat is eigen interpretatie want ik weet inderdaad niet hoe e.e.a. is gezegd, dus misschien vlieg ik ook wel teveel de bocht uit. Normaal ben ik heel gematigd in die hele zp discussie, maar nu dacht ik toch wel 'vind je het gek dat die discussie maar blijft opvlammen'.
woensdag 20 november 2019 om 09:59
Ik lees op FB de vreselijkste dingen over dat echtpaar, dat stoort me al, want we weten letterlijk niets over ze.Grobbekuiken_ schreef: ↑20-11-2019 09:43Ze ging inderdaad flink en lang tekeer, maar, als het gegaan is zoals ik begreep (een losse opmerking n.a.v. het uiterlijk van het kind) kan ik me goed voorstellen dat ze uit haar vel sprong (afgezien van of de manier waarop zo slim is inderdaad). Maar, dat is eigen interpretatie want ik weet inderdaad niet hoe e.e.a. is gezegd, dus misschien vlieg ik ook wel teveel de bocht uit. Normaal ben ik heel gematigd in die hele zp discussie, maar nu dacht ik toch wel 'vind je het gek dat die discussie maar blijft opvlammen'.
Maar vooral: dat kind is uitgemaakt voor ZP (ik neem aan dat dat idd zo is) en dat is afschuwelijk.
Vervolgens ziet ze haar moeder ontploffen en ik denk dat dat veel traumatischer is.
Daarbij vind ik die reactie van die moeder ook nogal vooroordeelbevestigend, maar goed, dat mag ze doen.
woensdag 20 november 2019 om 10:04
Ik bepaal niks, maar ik vind het voor dat kind extra beangstigend.Lucifer2018 schreef: ↑20-11-2019 10:02Ja vreselijk als een moeder zo kwaad en emotioneel is ..als dat geheel terecht is.
De blanke medemens bepaald wel hoe jij moet reageren op zoiets. Niet de goede manier. Foei
Of het terecht is weten we niet eens, want we hebben het niet gezien/gehoord.
woensdag 20 november 2019 om 10:26
De reacties heb ik verder niet gelezen, ik neem zonder meer aan dat die vreselijk waren, succes gegarandeerd bij dit soort filmpjes.Solomio schreef: ↑20-11-2019 09:59Ik lees op FB de vreselijkste dingen over dat echtpaar, dat stoort me al, want we weten letterlijk niets over ze.
Maar vooral: dat kind is uitgemaakt voor ZP (ik neem aan dat dat idd zo is) en dat is afschuwelijk.
Vervolgens ziet ze haar moeder ontploffen en ik denk dat dat veel traumatischer is.
Daarbij vind ik die reactie van die moeder ook nogal vooroordeelbevestigend, maar goed, dat mag ze doen.
V.w.b. het echtpaar, die hebben het wellicht niet verder willen laten escaleren en zijn daarom zo stoïcijns blijven zitten. Die poging is echter wel mislukt want een helse moeder kroop hen onder de neus. Ik mag toch hopen dat ze de volgende keer wel beter weten en dat soort opmerkingen gewoon voor zich houden.
Ik denk dat mijn grote frustratie zit in het feit dat het tegen een kind gezegd wordt.
Maar je hebt gelijk, eerst uitgemaakt worden en dan je moeder zo tekeer zien gaan is voor het kind traumatisch. Denk dat het kind nu alleen maar de bevestiging heeft gekregen dat ze 'anders' is.
woensdag 20 november 2019 om 10:38
Mss is dat oudere echtpaar gewoon alleen maar fout, maar dat weet je nu dus niet.Grobbekuiken_ schreef: ↑20-11-2019 10:26De reacties heb ik verder niet gelezen, ik neem zonder meer aan dat die vreselijk waren, succes gegarandeerd bij dit soort filmpjes.
V.w.b. het echtpaar, die hebben het wellicht niet verder willen laten escaleren en zijn daarom zo stoïcijns blijven zitten. Die poging is echter wel mislukt want een helse moeder kroop hen onder de neus. Ik mag toch hopen dat ze de volgende keer wel beter weten en dat soort opmerkingen gewoon voor zich houden.
Ik denk dat mijn grote frustratie zit in het feit dat het tegen een kind gezegd wordt.
Maar je hebt gelijk, eerst uitgemaakt worden en dan je moeder zo tekeer zien gaan is voor het kind traumatisch. Denk dat het kind nu alleen maar de bevestiging heeft gekregen dat ze 'anders' is.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze nu vooral in paniek zijn en niet kunnen/durven reageren.
Of ze zien in de reactie van die moeder een bevestiging van hun racistische ideeën.
Of ze zouden direct hun ongelijk bekennen als die moeder het gesprek was aangegaan.
Mss is die vrouw wel dement.
We weten het niet.